Witam Wszystkich kierowców,
Na początek proszę o wyrozumiałość gdyż sami również przez to przechodziliście
Z racji tego, iż uwielbiam jeździć i na ten czas jeździłem po Naszej Polsce postanowiłem troszkę więcej pojeździć w sensie za większe pieniądze i ruszyć na EU PL-DE-CZ-NL-B
1. Czego mogę się spodziewać z tych mniej przyjemnych rzeczy oraz ew. z czym muszę się liczyć na co niektórych granicach (podczas ich przekraczania)?
2. Jak sprawa wygląda z kąpielą czy są one na każdych CPN-ach lub MOP (czy jak to się za granicą zwie) i ew. ich koszta
3. Czy jeżdżąc w systemie 2/1 w miesiącu przepracuję te 21 dni? (bo nie wiem czy dobrze sobie liczę te dni pracujące) mogę nawet co tydzień zjeżdżać ale czy to mi się opłaci? raczej chyba nie
4. Jak wychodzi ze zmęczeniem załóżmy jeżdżę 12h czuję zmęczenie - czy mogę odpocząć bezproblemowo wtedy (słyszałem o paru przypadkach że kierowca z**bał spedytora bo to on jeździ, a nie spedytor i z racji potrzeby wypoczynku odpoczywał te 4h i jechał dalej)
stawka chyba nie najgorsza bo 180 dzień później więcej.
5. Jak to jest z tymi parkingami czy płatne czy nie i ile
6. W przybliżeniu ile EUR brać na początek (jedzenia suchego w miarę dużo wezmę)
Pierwszy wyjazd na EU
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Pierwszy wyjazd na EU
Z zasady unikam odsyłania do zawartości forum i zawsze wkurzały mnie takie odpowiedzi, ale w tym przypadku rzeczywiście wszelkie informacje na temat znajdziesz po głębszym przekopaniu wątków napisanych przez wcześniejszych użytkowników. Przeznacz sobie dłuższą chwilę i - do lektury Miłego dnia!!
- Ortalion Trenera
- Użytkownik
- Posty:60
- Rejestracja:13 kwie 2016, o 18:00
- Samochód:Movano
- Firma:Dziad na swoim
- Uprawnienia:b,c,d,e
Re: Pierwszy wyjazd na EU
Niczego, granice są otwarte. W strefie przygranicznej jest zwiększona liczba patroli i lubią zatrzymać do kontroli dokumentów.1. Czego mogę się spodziewać z tych mniej przyjemnych rzeczy oraz ew. z czym muszę się liczyć na co niektórych granicach (podczas ich przekraczania)?
Przedział cenowy prysznica 2,5 - 4 €. Często można w firmach skorzystać więc pytaj, pytaj tez kierowców w danej okolicy czy nie gdzieś darmowego.2. Jak sprawa wygląda z kąpielą czy są one na każdych CPN-ach lub MOP (czy jak to się za granicą zwie) i ew. ich koszta
Kalendarz w dłoń i licz.3. Czy jeżdżąc w systemie 2/1 w miesiącu przepracuję te 21 dni? (bo nie wiem czy dobrze sobie liczę te dni pracujące) mogę nawet co tydzień zjeżdżać ale czy to mi się opłaci? raczej chyba nie
Spedytor ustali czas dostawy z klientem, czasów trzeba się trzymać ale nie za wszelką cenę. Najważniejszy jest przepływ informacji na linii kiero - spedytor. Jesteś zmęczony to informujesz że nie dasz rady i potrzebujesz X czasu odpoczynku.4. Jak wychodzi ze zmęczeniem załóżmy jeżdżę 12h czuję zmęczenie - czy mogę odpocząć bezproblemowo wtedy (słyszałem o paru przypadkach że kierowca z**bał spedytora bo to on jeździ, a nie spedytor i z racji potrzeby wypoczynku odpoczywał te 4h i jechał dalej)
Dla mnie możesz jeździć za czapkę śliwek. Nie interesuj się za ile inni pracują, a wynegocjuj stawkę tobie odpowiadającą.stawka chyba nie najgorsza bo 180 dzień później więcej.
Dostępne są darmowe i płatne, ustal z szefem na jakich masz parkować.5. Jak to jest z tymi parkingami czy płatne czy nie i ile
Ja mam zawsze ze sobą około 500 € a wydaje w zależności od potrzeb. Czasem 15 a czasem 50 €.6. W przybliżeniu ile EUR brać na początek (jedzenia suchego w miarę dużo wezmę)
Re: Pierwszy wyjazd na EU
Jeżeli ma to być wyjazd zawodowy, autem flotowym, to obecnie standarem jest nadzór GPS. Czyli ktoś zawsze w biurze siedzi i ma podgląd na to gdzie się znajdujemy, z jaką prędkością jedziemy. W tych zaawansowanych systemach przesyłane są nawet parametry z komputera pokładowego. CZyli w zasadzie widzi wszystko to co kierowca na desce rozdzielczej.
Tutaj proponuję jeszcze doczytać.
Tutaj proponuję jeszcze doczytać.
Re: Pierwszy wyjazd na EU
Mnie to bardziej interesuje jak to jest z tym "trzepaniem" busów w D bo powiedzmy jadę z ładunkiem i co kilka km mnie kontrolują przez co mogę mieć opóźnienia na rozładunek a potem pretensje są do mnie czy raczej się nie czepiają mniejszych samochodów ?