VOLVO S40
- MiroBusiarz
- Bus Team
- Posty:99
- Rejestracja:30 mar 2013, o 00:20
- Samochód:Zepsuty
- Firma:Krzak
- Uprawnienia:B + ADR
- Lokalizacja:[PZ] - Poznań Zadupie
Na codzień to moja furka do użytku prywatnego.
VOLVO S40
Rok: 1997
Silnik: 2.0 PB+LPG
Przebieg: 574200, z czego ponad 300 000 na LPG
Kupiłem go w stanie opłakanym, w ciągu roku przeszedł praktycznie gruntowną renowację. Wymieniłem całkowicie zawieszenie, tłumik, szybę, elementy wnętrza. Do zrobienia pozostały mi tylko lampy i grill (chcę wymienić na poliftowe) oraz polakierowanie całości karoserii. Efekt jak na razie boski - auto odżyło:)
VOLVO S40
Rok: 1997
Silnik: 2.0 PB+LPG
Przebieg: 574200, z czego ponad 300 000 na LPG
Kupiłem go w stanie opłakanym, w ciągu roku przeszedł praktycznie gruntowną renowację. Wymieniłem całkowicie zawieszenie, tłumik, szybę, elementy wnętrza. Do zrobienia pozostały mi tylko lampy i grill (chcę wymienić na poliftowe) oraz polakierowanie całości karoserii. Efekt jak na razie boski - auto odżyło:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: VOLVO S40
By dojechać do miejsca pracy oraz osiedlowych przechadzek jak najbardziej na plus
Rozstaniemy się na zakręcie, redukcja, but i odcięcie :>
Przetrwasz?
Przetrwasz?
- MiroBusiarz
- Bus Team
- Posty:99
- Rejestracja:30 mar 2013, o 00:20
- Samochód:Zepsuty
- Firma:Krzak
- Uprawnienia:B + ADR
- Lokalizacja:[PZ] - Poznań Zadupie
Re: VOLVO S40
Wcale niekoniecznie;)
Autko jest bardzo wygodne, posiada wszystko to, co powinno - klimę automatyczną, tempomat, dobrej jakości fabryczne audio. Przejechałem nim już sporo kilometrów (Chorwacja, Niemcy, Holandia, Czechy), na dłuższych trasach daje sobie radę. Nie jest może demonem prędkości, ale spokojnie te 120-130 można cisnąć bez stresu na autostradzie. Plusem jest małe spalanie, w cyklu mieszanym zamyka się w 10 litrach LPG. Miewałem młodsze auta, ale jakoś czuję sentyment do starszych, zdecydowanie wolę zainwestować w takie i wiedzieć, że mam autko na tip-top zrobione, a nie jakiegoś odpicowanego sztrucla z kręconym licznikiem:)
Autko jest bardzo wygodne, posiada wszystko to, co powinno - klimę automatyczną, tempomat, dobrej jakości fabryczne audio. Przejechałem nim już sporo kilometrów (Chorwacja, Niemcy, Holandia, Czechy), na dłuższych trasach daje sobie radę. Nie jest może demonem prędkości, ale spokojnie te 120-130 można cisnąć bez stresu na autostradzie. Plusem jest małe spalanie, w cyklu mieszanym zamyka się w 10 litrach LPG. Miewałem młodsze auta, ale jakoś czuję sentyment do starszych, zdecydowanie wolę zainwestować w takie i wiedzieć, że mam autko na tip-top zrobione, a nie jakiegoś odpicowanego sztrucla z kręconym licznikiem:)
- MiroBusiarz
- Bus Team
- Posty:99
- Rejestracja:30 mar 2013, o 00:20
- Samochód:Zepsuty
- Firma:Krzak
- Uprawnienia:B + ADR
- Lokalizacja:[PZ] - Poznań Zadupie
VOLVO S40
Weekendy spędzam zazwyczaj w garażu, na renowacji mojego Volvika:)
Od stanu opłakanego, w którym go zakupiłem, do ideału droga jeszcze daleka.
Na chwilę obecną zrobione zostało:
1. Wymiana 4 amortyzatorów.
2. Wymiana 4 sprężyn.
3. Wymiana wszystkich tarcz hamulcowych i klocków.
4. Wymiana drążków, tulejek, wahaczy, sworzni.
5. Wymiana poduszek pod silnikiem.
6. Po wszystkim zbieżność+geometria.
7. Wymiana przedniej szyby (powód: umiejętny i fachowy montaż piórka od wycieraczek )
8. Wymiana tłumika.
9. UNDER CONSTRUCTION - wymiana lamp przednich na poliftowe.
Ostatni weekend, spożywając JD w ilościach hurtowych, rozpocząłem przeróbkę lamp przednich na poliftowe. Aby to wykonać, należało zmodyfikować wiązki elektryczne, dołożyć przekaźnik i pogrzebać przy przełączniku. Niestety, zbyt wielka dawka JD sprawiła, iż przeoczyłem pewien, bardzo istotny szczegół - stare kierunki nie pasują do nowych lamp. Kierunki nowe zamówione, a Volvik w stanie rozkładu:)
Od stanu opłakanego, w którym go zakupiłem, do ideału droga jeszcze daleka.
Na chwilę obecną zrobione zostało:
1. Wymiana 4 amortyzatorów.
2. Wymiana 4 sprężyn.
3. Wymiana wszystkich tarcz hamulcowych i klocków.
4. Wymiana drążków, tulejek, wahaczy, sworzni.
5. Wymiana poduszek pod silnikiem.
6. Po wszystkim zbieżność+geometria.
7. Wymiana przedniej szyby (powód: umiejętny i fachowy montaż piórka od wycieraczek )
8. Wymiana tłumika.
9. UNDER CONSTRUCTION - wymiana lamp przednich na poliftowe.
Ostatni weekend, spożywając JD w ilościach hurtowych, rozpocząłem przeróbkę lamp przednich na poliftowe. Aby to wykonać, należało zmodyfikować wiązki elektryczne, dołożyć przekaźnik i pogrzebać przy przełączniku. Niestety, zbyt wielka dawka JD sprawiła, iż przeoczyłem pewien, bardzo istotny szczegół - stare kierunki nie pasują do nowych lamp. Kierunki nowe zamówione, a Volvik w stanie rozkładu:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Lucky_Luke
- Użytkownik
- Posty:198
- Rejestracja:1 kwie 2013, o 18:38
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Bydgoszcz
Re: VOLVO S40
Dokładnie ! Także wole starsze dobre auta a nie napakowane elektroniką.MiroBusiarz pisze:Miewałem młodsze auta, ale jakoś czuję sentyment do starszych, zdecydowanie wolę zainwestować w takie i wiedzieć, że mam autko na tip-top zrobione, a nie jakiegoś odpicowanego sztrucla z kręconym licznikiem:)
Jedziesz do mechanika i bez problemu może ci zrobić to czy tamto a nie pieprzysz się w jakieś podłączanie do komputera i inne cuda ... swego czasu rodzice mieli Mercedesa A kl. co to się z nim działo to słów mało ... kontrolka się zapaliła czy zapiszczał i auto kaput ... co chwila był podłączany pod komputer (resetowali, wgrywali) no słów brak ;]
Pozdrawiam
Lucky Luke
Szybszy Od Własnego Cienia !
Lucky Luke
Szybszy Od Własnego Cienia !
- schneider1993
- Użytkownik
- Posty:10
- Rejestracja:6 kwie 2013, o 16:11
- Samochód:Boxer
- Firma:KAMIL
- Uprawnienia:KAT.B
- Lokalizacja:Starogard Gd
Re: VOLVO S40
Bardzo fajne volvo jak już tak robisz przód poliftowy to kup w zderzaki listwy z dużymi obrysami będzie gicio
Nie załamują Cie ceny części
Nie załamują Cie ceny części
- MiroBusiarz
- Bus Team
- Posty:99
- Rejestracja:30 mar 2013, o 00:20
- Samochód:Zepsuty
- Firma:Krzak
- Uprawnienia:B + ADR
- Lokalizacja:[PZ] - Poznań Zadupie
Re: VOLVO S40
Ceny części są śmiesznie niskie, mniej kosztują niż do VW;)
Mam już lampy poliiftowe założone, właśnie wylazłem z garażu:)
Mam już lampy poliiftowe założone, właśnie wylazłem z garażu:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- schneider1993
- Użytkownik
- Posty:10
- Rejestracja:6 kwie 2013, o 16:11
- Samochód:Boxer
- Firma:KAMIL
- Uprawnienia:KAT.B
- Lokalizacja:Starogard Gd
Re: VOLVO S40
To dziwne.. chyba że kupujesz części z brukwi..., ja mam volvo v40 2001r i części to kosmos
- MiroBusiarz
- Bus Team
- Posty:99
- Rejestracja:30 mar 2013, o 00:20
- Samochód:Zepsuty
- Firma:Krzak
- Uprawnienia:B + ADR
- Lokalizacja:[PZ] - Poznań Zadupie
Re: VOLVO S40
Części kupuję poprzez kolegę z volvoforum.pl, on też ogarnia mi auto pod względem mechaniki. Fakt, wymiana zawieszenia kosztowała mnie 3200PLN, ale na tym i na hamulcach się nie oszczędza. Przykład - amorki KYB o sportowej charakterystyce (twarde) za 4 szt 850 PLN, klocki + tarcze ATE na przód 360 PLN, na tył 290, tłumik końcowy i środkowy 400. Lampy kupiłem używane, bebechy, które można używane wstawić - wstawiam i jest gitara:)