Zamówienia: Dodatkowy akumulator (sterownik)

Awatar użytkownika
Dekker
Administrator
Administrator
Posty:416
Rejestracja:9 mar 2013, o 13:59
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Rzeszów
Kontakt:
Zamówienia: Dodatkowy akumulator (sterownik)

Post autor: Dekker » 18 gru 2013, o 18:37

Opis działania sterownika:

Sterownik ma na celu nie dopuścić do rozładowania akumulatora głównego (z którego odpalamy auto) podczas postoju.
pracuje on cały czas, w chwili spoczynku, czyli przy zgaszonym silniku pobiera on bardzo znikomy prąd z akumulatora, ale po uruchomieniu silnika, załącza on ładowanie akumulatora dodatkowego zamontowanego w samochodzie i informuje on nas o tym, poprzez świecącą się kontrolkę LED w kolorze niebieskim.
Po zgaszeniu silnika, ikład nadal ładuje dodatkowy akumulator, lecz po pewnym czasie, jak korzystamy np. z przetwornicy czy ogrzewania postojowego czy klimatyzacji postojowej, rozłącza on dodatkowy akumulator nie dopuszczając do jego rozładowania. Wszystkie odbiorniki które zostały przełączone z oryginalnej instalacji na druga baterię, nie rozładują nam akumulatora na długim postoju.
Kiedy ma zastosowanie wstawienie 2 akumulatora ze sterownikiem?
W każdym samochodzie, od osobowego aż do pół ciężarówek z instalacją 12V. W takich autach, które jeżdżą długie trasy i kierowca spędza w nim dużo czasu, szczególnie kiedy sa to trasy międzynarodowe i samochód staje się domem kierowcy.

W jaki sposób się przydaje taki sterownik?
Pozbawia nas konieczności ciągłego "przepalania" silnika które jest czasochłonne, bo nie możemy w tym czasie ruszyć się poza samochód. Dodatkowo przy takim przepalaniu wykorzystuje się duże ilości paliwa, szczególnie jeśli chcemy by akumulator "nie zdechł" nam w nocy kiedy śpimy i ogrzewamy się webasto.
Nie ma konieczności ustawiania budzika by odpalić auto i doładować akumulator, by nie martwić się rano "czy odpali? "
Nie musimy już wozić kabli rozruchowych (nam się nie przydadzą, możemy wozić jeśli chcemy pomóc innemu kierowcy odpalić)
wszystko dzieje się automatycznie po odpaleniu i gaszeniu silnika, nie musimy myśleć o tym czy włączyliśmy czy rozłączyliśmy ładowanie akumulatorów przed zaśnięciem.
Jeśli korzystamy z przetwornicy, lodówki i webasto jednocześnie, dobrze jest zastosować akumulator dodatkowy o większej pojemności, nie wpłynie to na warunki pracy silnika - a poprawi nasz komfort. Lodówka nie rozmrozi się na postoju, my swobodnie bawimy się laptopem w ciepłym samochodzie, bez odpalanie go co chwila.

Reasumując:
- oszczędzamy pieniądze (brak przepalania częstego samochodu)
- nerwy (nie martwimy się rano "czy odpali?" )
- zyskujemy spokój (zabrakło prądu w baterii dodatkowej? odpal na godzinę i szafa gra)
- miejsce (oszczędzamy miejsce na wożeniu plątaniny kabli rozruchowych)
- komfort pracy w samochodzie (lodówka, webasto, laptop i radio pracuje, i isę tym nie przejmujemy )



Zdjęcia:
DSC00195.JPG
DSC00194.JPG
DSC00193.JPG

Cena:

150 zł + 11 zł przesyłka (Poczta Polska)

możliwość wysyłki kurierem (koszt do ustalenia)


Czas realizacji:

max. 2 tygodnie



Jeżeli ktoś jest chętny na taki układzik to proszę się wpisywać, podając od razu ilość szt.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pomogłem? Podziękuj http://www.facebook.com/pages/Busy-szyb ... 5746436100 <- Lubię to!
Czekamy na wasze wiadomości!
Zobacz również:
memyztransportu.pl - memy z transportu wzięte (typowy spedytor, Andrzej szofer kierowca zawodowy, widzimy sie na dżangłerze)
ebusiarze.pl - darmowe ogłoszenia o pracę dla busiarzy, kierowca międzynarodowy, kierowca krajowy, spedytor
odlotowe-skarpetki.pl - Kolorowe skarpetki,
Śmieszne skarpetki na prezent

Awatar użytkownika
bambo
Posty:316
Rejestracja:26 lip 2013, o 13:04
Samochód:Renault Master
Uprawnienia:A,B

Re: Zamówienia: Dodatkowy akumulator (sterownik)

Post autor: bambo » 22 gru 2013, o 17:04

To cena poszła w górę ?
Cytuje - Post z 4 Października 2013 Dodatkowy akumulator

"Witam, i nadeszła ostateczna próba sterownika ładowania dodatkowego aku.
2 sztuki na sprzedaż: Koszt 1 układu to 70zł.
w zestawie znajduje się:
1szt. sterownika
Komplet przewodów z zarobionymi końcówkami
~ prądowy Aku 1 <-> Aku2
~ Masowy Aku 2
~ sterujący
~ przewód "powrotny" dla webasto/kurnika "

Chyba dlatego ze z drugiej reki hehehe :D no tez fakt ze to było 4 Października a w naszym kraju ceny idą w górę z godziny na godzinę :D ,chodziarz prosto od producenta czyli kolegi Wichura 70 ? Tak ? :D To ja wezme pare za 70 i sprzedawac będę za 115 :D i wysyłka gratis
Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w walkach życia codziennego
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny


Masutatsu Ōyama

Awatar użytkownika
Dekker
Administrator
Administrator
Posty:416
Rejestracja:9 mar 2013, o 13:59
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Rzeszów
Kontakt:

Re: Zamówienia: Dodatkowy akumulator (sterownik)

Post autor: Dekker » 22 gru 2013, o 19:02

bambo pisze:To cena poszła w górę ?
Cytuje - Post z 4 Października 2013 Dodatkowy akumulator

"Witam, i nadeszła ostateczna próba sterownika ładowania dodatkowego aku.
2 sztuki na sprzedaż: Koszt 1 układu to 70zł.
w zestawie znajduje się:
1szt. sterownika
Komplet przewodów z zarobionymi końcówkami
~ prądowy Aku 1 <-> Aku2
~ Masowy Aku 2
~ sterujący
~ przewód "powrotny" dla webasto/kurnika "

Chyba dlatego ze z drugiej reki hehehe :D no tez fakt ze to było 4 Października a w naszym kraju ceny idą w górę z godziny na godzinę :D ,chodziarz prosto od producenta czyli kolegi Wichura 70 ? Tak ? :D To ja wezme pare za 70 i sprzedawac będę za 115 :D i wysyłka gratis

Taką cenę ustalił Wichura, możliwe, że ceny poszły do góry poczekajmy na jego wyjaśnienia.
Ja mogę tylko zapewnić, że nie mam z tego ani grosza po prostu mam więcej czasu, jestem codziennie w domu, więc mi jest łatwiej to wysłać niż koledze "Wichura". :)
Pomogłem? Podziękuj http://www.facebook.com/pages/Busy-szyb ... 5746436100 <- Lubię to!
Czekamy na wasze wiadomości!
Zobacz również:
memyztransportu.pl - memy z transportu wzięte (typowy spedytor, Andrzej szofer kierowca zawodowy, widzimy sie na dżangłerze)
ebusiarze.pl - darmowe ogłoszenia o pracę dla busiarzy, kierowca międzynarodowy, kierowca krajowy, spedytor
odlotowe-skarpetki.pl - Kolorowe skarpetki,
Śmieszne skarpetki na prezent

Awatar użytkownika
bambo
Posty:316
Rejestracja:26 lip 2013, o 13:04
Samochód:Renault Master
Uprawnienia:A,B

Re: Zamówienia: Dodatkowy akumulator (sterownik)

Post autor: bambo » 22 gru 2013, o 19:42

Wiem wiem kolego Deker po to jest Administracja żeby w miarę możliwości pomagać w różnych sprawach związanych z tematem na forum także bez urazy :D ja nie pisze złośliwie tylko albo jest tak albo tak ? Poza tym z całym szacunkiem dla kolegi Wichura bo na pewno jest jakimś autorytetem na tym forum z dziedziny elektroniki i co do porad to chętnie czytam i korzystam z wiedzy kolegi ,ale za ta cenę kupie z gwarancja i atestem dopuszczonym do sprzedaży i użytku .Jeżeli niema to żadnego certyfikatu bezpieczeństwa w razie jakiejkolwiek usterki awarii ,nie wspomnę o innych poważniejszych uszkodzeniach to ubezpieczyciel na pewno nie wróci za zaistniałą sytuacje jakiegokolwiek odszkodowania ,a na pewno ja będę pociągnięty do odpowiedzialności za zainstalowanie w/w sterownika.Wiec ta cena troszkę wygórowana .Tu jest strona z regulatorami na pewno dopuszczonymi http://www.modernhome.pl/Regulator-lado ... ol-15.html
Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w walkach życia codziennego
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny


Masutatsu Ōyama

Awatar użytkownika
wichura
Posty:51
Rejestracja:12 cze 2013, o 23:02
Samochód:Ducato
Firma:Juhnke
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Zamówienia: Dodatkowy akumulator (sterownik)

Post autor: wichura » 23 gru 2013, o 20:04

Cena poszła w górę, bo po wielu kolejnych exteremalnych nieraz testach, zdychały przekaźniki albo sam regulator sterownika, przez co musiałem zastosować inne przekaźniki, w dodatku są to 2 przekaźniki 40Amperowe by można było podłączać akumulatory o większych pojemnościach, a przecież nie mogę narzucić nikomu że max pojemność to 80Ah, skoro można wstawić teraz przykładowo 120~140Ah.
Drugą sprawą jest to, że użyłem zamiast miedzianych kabli, miedziano srebrzane (używane zwykle w zestawach audiofilskich) by uniknąć rozgrzewania się nadmiernego kabli przy początku ładowania akumulatora.
Dodatkowo musiałem zabezpieczyć dość delikatny układ scalony przez "szpilkami" napięcia z przekaźników, oraz przed gwałtownymi zmianami napięcia (przy włączaniu świateł, kierunkowskazów, przyduszeniu silnika).
Zabezpieczyłem też układ przed "chwilowym" rozłączeniem, czyli podczas trasy i załączeniu świateł czy jakiegoś urządzenia, by nie rozłączało układu na tak krótką chwilę.
Klego Bambo, to co podałeś to są Regulatory, które po przyłączeniu do instalacji samochodu NIE wystartują, ponieważ potrzebują napięcia wyższego od strony "samochodu" by mógł ustalić napięcie ładowania. Druga sprawa, to to że on pracuje cały czas, przez co roładuje Ci aku silnika.
czyli będzie bez sensu.
Firma IONIC wprowadziła sterowniki takie jak moje, ok 6 lat temu na rynek, są znacznie bardziej zaawansowane i koszt zakupu to 610 Funtów brytyjskich.
Mój układ jest w pełni demontowalny, więc możesz przed wjazdem na serwis go zdjąć. Chociaż ja w swoim fiacie mam założony, i normalnie przechodzi przez przegląd okresowy gwarancyjny.
Na dodatek, cena to tylko i wyłącznie koszt części i wysyłki. Jeśli chcesz to doliczę do Twojej sztuki wszystkie koszt ajakie poniosłem na testach, na zabitych akumulatorach, popalonych kablach i częściach. Mogę doliczyc także koszt robocizny (ok 45minut /sztuka) oraz koszt mojej wiedzy...
Chciałbym zaznaczyć tylko, że oferuję coś, na czym nie zarabiam, bo chcę pomagać tak samo mieszkającym w busie kierowcom. Nie mam z tego profitów, mam za to dużo roboty wieczorami - bo chcę pomóc, chcę jedynie zwrot kosztów jakie poniosłem i przysłowiowe "dziękuję" za mój poświęcony czas i wiedzę w głowie.

PS. Jeśli ktoś chce zbudować to taniej, to może przyłączyć gruby kabel do aku samochodu, podłączyć do silnego przekaźnika. Drugi kabel podłączyć do aku dodatkowego i do drugiej części przekaźnika. Sam przekaźnik zasilić z kabelka "stacyjka ACC" normalnie przyłączonego do radia. też zda egzamin, ale łatwo się "postrzelić w nogę" tym, że aku dodatkowe po przekręceniu stacyjki do rozruchu spowoduje ogromne przeciążenie baterii samochodu, w efekcie uszkadzając ją.
Alter'Ego w trasie - http://www.facebook.com/gabriellashat - Zapraszam!

Awatar użytkownika
bambo
Posty:316
Rejestracja:26 lip 2013, o 13:04
Samochód:Renault Master
Uprawnienia:A,B

Re: Zamówienia: Dodatkowy akumulator (sterownik)

Post autor: bambo » 24 gru 2013, o 09:40

Oki oki teraz wiem kolego Wichura i Deker no ,ale poto jest forum żeby wyjaśniać pewne sprawy i poruszać tematy a tu ostatnio cicho a ja chce być aktywny. Tez jak najbardziej służyć radą hehehehe :D Wszystkiego dobrego oby przekaźniki były bezawaryjne i dobrze się sprzedawały oraz co najważniejsze sprawowały. A jak ma się to do bezpieczeństwa czy nie uszkodzi jakiś podzespołów w samochodzie ,akumulatora, czy tez zwarcia w wyniku czego może spowodować pożar ? Ile już to używasz kolego Wichura i jak się sprawuje ? No i może się ktoś wypowie kto zakupił. na pewno fajna sprawa i brawo za pomysł oraz włożoną prace tylko ja pytam bo chce jak najwięcej wiedzieć i poznać opinie innych. Zawsze jak cos wchodzi na "RYNEK " musi być sprawdzone. Pewnie ktoś napisze - JAK NIE CHCESZ TO NIE KUPUJ ,ale nie w tym rzecz właśnie chodzi o to żeby każdy poznał i dowiedział się jak najwięcej informacji od producenta oraz uzyskał opinie innych użytkowników tego sterownika.
Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w walkach życia codziennego
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny


Masutatsu Ōyama

Awatar użytkownika
wichura
Posty:51
Rejestracja:12 cze 2013, o 23:02
Samochód:Ducato
Firma:Juhnke
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Zamówienia: Dodatkowy akumulator (sterownik)

Post autor: wichura » 24 gru 2013, o 20:19

Dobrze że zadajesz pytania, bo przynajmniej mam możliwość się wypowiedzieć i odpowiedzieć na wątpliwości i pytania:
1. Mam nadzieję że będą działały bezawaryjnie przez długie lata, bo założeniem była trwałość ( w przeciwieństwie do tego co robi obecnie marketing xD )
2. Bezpieczeństwo, największe ryzyko zwarcia i uszkodzenia jest w chwili kiedy przyłączamy się do głównego akumulatora (postępując zgodnie z załączonym do układziku opisem kolejności) - lub, podłączenie w innej kolejności "bo wygodniej".
2a. Druga możliwość uszkodzenia lub zwarcia, to nie umocowanie bezpiecznie akumulatora dodatkowego, blisko cześci metalowych czy karoserii, lub położenie czegoś na akumulatorze / sterowniku co może spowodować zwarcie. Chociaż staram się na miarę możliwości zewnętrznie izolować przez przypadkowymi spięciami, niestety klem akumulatorów i złącza skręcane nie mają takiej możliwości. niestety.
2b. Podzespoły w samochodzie i urządzenia: Dla alternatora jest to tylko dodatkowy odbiornik prądu, z początku (ok 30-60s.) podaje on tak czy inaczej napięcie i prąd pulsacyjny (sprawdzałem na kilku samochodach nowego typu oscyloskopem) więc pierwsza szpila ładowania jest łagodna, później, sam sterownik kiedy płynie zbyt duży prąd rozłącza się na chwilę i załącza ponownie (stosunek 1:5 rozł/zał w czasie 1,2s = 1s załączony, 0,2s rozłączony) co daje efekt ładowania pulsacyjnego oraz odciążenie układu ładowania, akumulatorów samochodu i alternatora.
Inne urządzenia: są stabilizowane wewnątrz, czyli posiadają w swojej konstrukcji układy które zapobiegają zmianom napięcia, i jedyne elementy nie zabezpieczone bezpośrednio to żarówki i dmuchawa wewnątrz webasto.
3. ile z tego korzystam? w sumie od chwili kiedy padł pomysł zacząłem coś działać, czyli od ok marca/kwietnia. Od tamtej pory co 2 tygodnie przerabiałem układ i zmieniałem części - ponieważ za każdym razem występowała jakaś dolegliwość. w październiku powstała już niemal finalna wersja, o lepszych parametrach i dobrze zabezpieczona. Teraz, ta wersja miała za zadanie przedłużenie żywotności części w układzie, zmnejszenie ryzyka zapłonu kabli i użycie mocniejszych przekaźników do tego by można było podłączyć mocniejsze i pojemniejsze akumulatory.
największa wadą jaką zaobserwowałem to to, że starsze używane akumulatory w pewnym momencie tracą pojemność, dlatego zalecam korzystanie z nowych baterii na gwarancji - w razie problemów można odesłać taką baterię sklepowi żądając wymiany. Dlaczego tak się dzieje? Akumulatory kwasowe niestety łatwo tracą "pamięć pojemności" z powodu tego, że nie są zbyt mocno obciążane, w stosunku do pojemności, np. rozrusznikiem samochodu. i nie ma co się oszukiwać, webasto, radio, lodówa i przetwornica nie obciąży tak baterii by nie traciła ona pojemności.
Co do opinii innych użytkowników: to śmieszna sprawa - nie znam jej, wśród znajomych nikt o nim nie wspomina, więc raczej nie mają z nim problemów (jak to polacy w dużej mierze, odezwą się jak się coś rozleci i szukają winnego) ;)

Mam nadzieję, że udało mi się chociaż częściowo zaspokoić potrzebę informacji :)
Alter'Ego w trasie - http://www.facebook.com/gabriellashat - Zapraszam!

Awatar użytkownika
santyago
Użytkownik
Użytkownik
Posty:8
Rejestracja:8 sty 2014, o 23:44

Re: Zamówienia: Dodatkowy akumulator (sterownik)

Post autor: santyago » 29 wrz 2014, o 11:06

poprosilbym o jeden przekaznik

Awatar użytkownika
3D3D3D
Użytkownik
Użytkownik
Posty:73
Rejestracja:19 lip 2014, o 11:51
Samochód:Renault Master 2.3
Firma:FHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Śląsk

Re: Zamówienia: Dodatkowy akumulator (sterownik)

Post autor: 3D3D3D » 30 wrz 2014, o 10:02

Ja podobny problem rozwiązałem w tańszy sposób (mocny przekaźnik i trochę grubych przewodów) - koszt 25zł. (Link usuniety przez administratora)
"Wszystko jest możliwe. Szczególnie wtedy, kiedy najmniej się tego spodziewasz."
-Anne Rice-

Awatar użytkownika
wichura
Posty:51
Rejestracja:12 cze 2013, o 23:02
Samochód:Ducato
Firma:Juhnke
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Zamówienia: Dodatkowy akumulator (sterownik)

Post autor: wichura » 1 paź 2014, o 00:53

Ogółem przestałem już składać te sterowniki, czas niestety mi na to nie pozwala (złożenie jednego, to ok. 2 godzin +20 minut zestrojenie go).
Odnośnie "tańszego" sposobu wypowiedziałem się kilka postów wczesniej - proszę przeczytać cały wątek. Ponieważ takie jest niebezpieczne dla akumulatora samochodu, oraz "grube przewody" są mało dokładnie określone JAK grube. a dokładniej to 2x5mm miedzi, 2x8mm aluminium, 1x 12mm miedzi. "albo, albo, albo".
Alter'Ego w trasie - http://www.facebook.com/gabriellashat - Zapraszam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gadżety forumowe”