Pułapka na przejeździe kolejowym
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Panowie - na przykładzie https://kontakt24.tvn24.pl/to-byl-huk-k ... 87751.html
PRZYPOMINAM |||
W razie "utknięcia" między zaporami NIE CZYNIMY FILOZOFII ___ REDUKUJEMY BIEG I WALIMY W ZAPORY ŁAMIĄC JE I uciekamy z przejazdu. Szlabany to nie zapora przeciwczołgowa, podda się bez oporu bo właśnie tak jest skonstruowana... .
PRZYPOMINAM |||
W razie "utknięcia" między zaporami NIE CZYNIMY FILOZOFII ___ REDUKUJEMY BIEG I WALIMY W ZAPORY ŁAMIĄC JE I uciekamy z przejazdu. Szlabany to nie zapora przeciwczołgowa, podda się bez oporu bo właśnie tak jest skonstruowana... .
- BoberKSG
- Posty:311
- Rejestracja:15 lis 2017, o 10:14
- Samochód:Renault Master 10EP
- Uprawnienia:A,B,C+E,ADR
- Lokalizacja:Górny Śląsk
Re: Pułapka na przejeździe kolejowym
Nie wiem jaki jest system opadania szlabanów w dół, więc nie będę pisał czemu nie równomiernie się opuszczają. Prawda jest taka, że zginęli ludzie, którzy jechali ratować życie (!). Mając w pamięci przypadek kiedy to eLka tak samo wjechała na przejazd (nie wiem czy strzezony) i wtedy egzaminator zdołał uciec z pojazdu, zostawiając kursantke w nim. Nasuwa się pytanie..czy kierowca wraz z ekipą ratownictwa nie mogli zrobić tak samo - uciec.
Świadek mówi, że karetka ustawiła się równolegle do torów. Ten manewr się robi na szybkości około 3 sekund. Tak, tak..zmiana biegu czy na jedynkę czy na wsteczny i dzida nie patrząc na nic!!
Druga sprawa jest taka, że wymagają od Nas, kierowców, przed wjazdem na pasy zachowanie szczególnej ostrożności. Panowie przed przejazdem z rogatkami też tak postępujmy - warto nawet jak widać się zatrzymać. Komputer włącza sygnalizacje, komputer opuszcza szlabany.
Świadek mówi, że karetka ustawiła się równolegle do torów. Ten manewr się robi na szybkości około 3 sekund. Tak, tak..zmiana biegu czy na jedynkę czy na wsteczny i dzida nie patrząc na nic!!
Druga sprawa jest taka, że wymagają od Nas, kierowców, przed wjazdem na pasy zachowanie szczególnej ostrożności. Panowie przed przejazdem z rogatkami też tak postępujmy - warto nawet jak widać się zatrzymać. Komputer włącza sygnalizacje, komputer opuszcza szlabany.
Nigdy nie jedź szybciej niż Twój Anioł Stróż może lecieć ..
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Pułapka na przejeździe kolejowym
Tak Jest, jak najbardziej popieram, nie bawimy się tylko taranujemy szlaban, uświadomcie sobie że koszt szlabanu, maski czy tez lamp to ułamek wartości waszego życia.jarekvolvo pisze: ↑3 kwie 2019, o 18:47Panowie - na przykładzie https://kontakt24.tvn24.pl/to-byl-huk-k ... 87751.html
PRZYPOMINAM |||
W razie "utknięcia" między zaporami NIE CZYNIMY FILOZOFII ___ REDUKUJEMY BIEG I WALIMY W ZAPORY ŁAMIĄC JE I uciekamy z przejazdu. Szlabany to nie zapora przeciwczołgowa, podda się bez oporu bo właśnie tak jest skonstruowana... .
- BoberKSG
- Posty:311
- Rejestracja:15 lis 2017, o 10:14
- Samochód:Renault Master 10EP
- Uprawnienia:A,B,C+E,ADR
- Lokalizacja:Górny Śląsk
Re: Pułapka na przejeździe kolejowym
Tu macie nagranie..
https://wiadomosci.onet.pl/kraj/wypadek ... em/vplqczl
https://wiadomosci.onet.pl/kraj/wypadek ... em/vplqczl
Nigdy nie jedź szybciej niż Twój Anioł Stróż może lecieć ..
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Pułapka na przejeździe kolejowym
Rozważając zdarzenie... podejrzewam, że w ułamku sekundy sytuacja przerosła zdolności psychomotoryczne kierowcy. Ów szlaban objawił się mu jako przeszkoda NIE DO POKONANIA. Dlatego odczuwając to jako "ścianę", zaczął panicznie dążyć do "usunięcia" się z zagrożonej" strefy, zupełnie nie biorąc pod uwagę najbardziej - z naszego punktu widzenia - racjonalnego rozwiązania. Nasuwa mi się tu podobieństwo do wielu sytuacji z "Katastrof w przestworzach", kiedy kapitan samolotu skupia się na obrazach z dwóch mało istotnych wskaźników, ignorując wskazania tych najważniejszych. Dlatego jestem przekonany, że badania psychotechniczne najmniej co rok, i to w jak najbardziej rozszerzonym zakresie - będą podstawą bezpiecznego ruchu. Oczywiście, to bardzo restrykcyjne, ale od takich, zwłaszcza zawodowych, uprzywilejowanych kierowców - powinniśmy oczekiwać jak najwięcej..
- seaman1982
- Użytkownik
- Posty:11
- Rejestracja:20 mar 2018, o 13:44
Re: Pułapka na przejeździe kolejowym
Przykra sprawa, a najbardziej to szkoda życia bo dwa światełka komuś zgasły
Ale co mi się nasuwa jeżdżąc busem. Dużo się mówi o przejazdach kolejowych aby się zatrzymać i upewnić. To wszystko prawda ale co ma zrobić kierowca tira czy busa jak ma przejazd kolejowy pod kątem w stosunku do drogi, gdzie patrząc w prawą stronę nic nie widzę. Jak się da to próbuję się złamać pod skos, albo liczę że ktoś z naprzeciwka będzie jechać. Nikt o tym głośno nie mówi że w tego typu pojazdach widoczność jest ograniczona i często wjazd na taki przejazd to zaufanie rogatkom czy elektronice.
Ale co mi się nasuwa jeżdżąc busem. Dużo się mówi o przejazdach kolejowych aby się zatrzymać i upewnić. To wszystko prawda ale co ma zrobić kierowca tira czy busa jak ma przejazd kolejowy pod kątem w stosunku do drogi, gdzie patrząc w prawą stronę nic nie widzę. Jak się da to próbuję się złamać pod skos, albo liczę że ktoś z naprzeciwka będzie jechać. Nikt o tym głośno nie mówi że w tego typu pojazdach widoczność jest ograniczona i często wjazd na taki przejazd to zaufanie rogatkom czy elektronice.
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Pułapka na przejeździe kolejowym
Tak, Kolego masz 100% racji. Na każdym ukośnym przejeździe powinno być lustro, i to nie panoramiczne bo przekłamie, ale takie, w którym szofer w Scanii, i w Masterze, i w małym Fiacie będzie mógł dostrzec zbliżającą się niespodziankę. Sam znam może trzy, cztery przejazdy z lustrami. W całej reszcie - rosyjska ruletka.. .
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Pułapka na przejeździe kolejowym
Mając takie przykłady https://www.tvn24.pl/wroclaw,44/wroclaw ... 24753.html
aż się prosi zatrzymać, wyciągnąć zza fajery i tak jeb.n.ą.ć w karczecho, ażby sie ze.s.r.a.l.i w galoty. Może prespektywa prania fotela z kilograma gooowna przywróciłaby równowagę.... . Karać, qurwa, i jeszcze raz karać. I to nie za 70 na 50. Nie za 140 na 110.... . Ale za przejścia dla pieszych, przejazdy i pasy awaryjne.... I czerwone, ofkors...
aż się prosi zatrzymać, wyciągnąć zza fajery i tak jeb.n.ą.ć w karczecho, ażby sie ze.s.r.a.l.i w galoty. Może prespektywa prania fotela z kilograma gooowna przywróciłaby równowagę.... . Karać, qurwa, i jeszcze raz karać. I to nie za 70 na 50. Nie za 140 na 110.... . Ale za przejścia dla pieszych, przejazdy i pasy awaryjne.... I czerwone, ofkors...
- BoberKSG
- Posty:311
- Rejestracja:15 lis 2017, o 10:14
- Samochód:Renault Master 10EP
- Uprawnienia:A,B,C+E,ADR
- Lokalizacja:Górny Śląsk
Re: Pułapka na przejeździe kolejowym
Kolego seaman1982. Niewątpliwie to jest chyba największy problem. Borykamy się z tym na co dzień. To co napisałeś jest kwestią NIEPODWAZALNA!! Taki "dylemat" mam często i ja i Ty i reszta kierujących......
Nigdy nie jedź szybciej niż Twój Anioł Stróż może lecieć ..
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Pułapka na przejeździe kolejowym
Ludzie, powiedzcie mi - czy naprawdę jesteśmy takimi kretynami ????????????????? https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju ... 25264.html
Qrwa, nie wieżę, że gościu nie słyszał o tej karetce, może nie czytał, ale pewnie słyszał. I jak głupi ogragdupang odwala takiego babola....
Czas umierać...
Qrwa, nie wieżę, że gościu nie słyszał o tej karetce, może nie czytał, ale pewnie słyszał. I jak głupi ogragdupang odwala takiego babola....
Czas umierać...