Hej,
Mam luźne pytanie, ponieważ rodzi mi się w głowie powoli pomysł zakupu taniego busa na własny użytek, który musiałby spełniać 3 kryteria:
1) jak największa ładowność w dowodzie, ponieważ waga samochodu wraz z towarem będzie każdorazowo sprawdzana na wadze,
2) miejsce na 2 palety (1 tona + coś, najlepiej 0,5tony),
3) możliwie jak najtańszy.
Samochód na własny użytek. Do przejechania będzie miał w miesiącu max 1000km, wiec bez szału.
Ducato + reszta rodziny, ewentualnie Master z okolic 2000roku, to mi chodzi obecnie po głowie. Macie jakieś inne pomysły?
Z serii: kupujemy gruza z dużą ładownością za małe pieniądze
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Z serii: kupujemy gruza z dużą ładownością za małe pieniądze
1. technicznie bez znaczenia, bo waga i tak ci prawdę powie
2. Czyli realnie tylko blaszka najlepiej z napędem na przód
Niestety roczniki z poza mojego zakresu, ale na pewno musisz zwrócić uwagę żeby w papierach było DMC na 3.5t, wielokrotnie ta sama buda ma 3.0, 3.3. lub 3.5 dmc. Technicznie coś nowszego, ale niestety cos pod 15k mógłbyś już po 2006 polować coś z trojaczków, technicznie auto od PSA z silnikiem 2.2 jest lżejsze i kilkadziesiąt kg od Fiata 2.3, silniki 3.0 to kolejne 50 kg straty z wagi.
PS. jeden z naszych forumowiczów ma do oddania Jumpera L3H2 z dmc 3,5t na silniku 2.2 120 trzeba tylko skrzynie biegów ogarnąć o ile dobrze pamiętam
2. Czyli realnie tylko blaszka najlepiej z napędem na przód
Niestety roczniki z poza mojego zakresu, ale na pewno musisz zwrócić uwagę żeby w papierach było DMC na 3.5t, wielokrotnie ta sama buda ma 3.0, 3.3. lub 3.5 dmc. Technicznie coś nowszego, ale niestety cos pod 15k mógłbyś już po 2006 polować coś z trojaczków, technicznie auto od PSA z silnikiem 2.2 jest lżejsze i kilkadziesiąt kg od Fiata 2.3, silniki 3.0 to kolejne 50 kg straty z wagi.
PS. jeden z naszych forumowiczów ma do oddania Jumpera L3H2 z dmc 3,5t na silniku 2.2 120 trzeba tylko skrzynie biegów ogarnąć o ile dobrze pamiętam
- Ortalion Trenera
- Użytkownik
- Posty:60
- Rejestracja:13 kwie 2016, o 18:00
- Samochód:Movano
- Firma:Dziad na swoim
- Uprawnienia:b,c,d,e
Re: Z serii: kupujemy gruza z dużą ładownością za małe pieniądze
Jeżeli auto fizycznie będzie wjeżdżać na wagę, to nie ma znaczenia ile jest w D.Rejestracyjnym ładowności. Liczyć się będzie to co skala wagi pokaże tak jak Wolf napisał. Najważniejsze żeby miał 3500 kg DMC.1) jak największa ładowność w dowodzie, ponieważ waga samochodu wraz z towarem będzie każdorazowo sprawdzana na wadze,
Polecam blaszkę(FURGON) w rozmiarze L2H1 lub H2. Będzie duża realna ładowność2) miejsce na 2 palety (1 tona + coś, najlepiej 0,5tony),
Rozglądaj się za jak najlepszym stanem technicznym a nie za rocznikiem, jeżeli faktycznie masz nim tak mało jeździć.3) możliwie jak najtańszy.