Jumper, tylne resory
- gregin
- Użytkownik
- Posty:8
- Rejestracja:23 sie 2017, o 13:44
- Samochód:Jumper
- Firma:Citroen
- Uprawnienia:B
Wożę lekkie ładunki o wadze najczęściej do 150kg. Z tego powodu zawieszenie samochodu odczuwalnie jest dość twarde i głośne.
Czy mogę w związku z tym z tylnego zawieszenia wzmocnionego wymontować ten dodatkowy resor i jeździć na jednym piórze?
Czy mogę w związku z tym z tylnego zawieszenia wzmocnionego wymontować ten dodatkowy resor i jeździć na jednym piórze?
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Jumper, tylne resory
Chętnie odkupie od ciebie te pióra. Dodatkowo polecam przesmarować tuleje i nie żałuj smaru, od razu wyciszy nie będzie skrzypiało.gregin pisze:Wożę lekkie ładunki o wadze najczęściej do 150kg. Z tego powodu zawieszenie samochodu odczuwalnie jest dość twarde i głośne.
Czy mogę w związku z tym z tylnego zawieszenia wzmocnionego wymontować ten dodatkowy resor i jeździć na jednym piórze?
- gregin
- Użytkownik
- Posty:8
- Rejestracja:23 sie 2017, o 13:44
- Samochód:Jumper
- Firma:Citroen
- Uprawnienia:B
Re: Jumper, tylne resory
Ok, jeśli uda mi się je wymontować to się odezwie.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Jumper, tylne resory
Bez problemu, tylko dobry podnosnikgregin pisze:Ok, jeśli uda mi się je wymontować to się odezwie.
- gregin
- Użytkownik
- Posty:8
- Rejestracja:23 sie 2017, o 13:44
- Samochód:Jumper
- Firma:Citroen
- Uprawnienia:B
Re: Jumper, tylne resory
Pióra są ze sobą pośrodku skręcone zwykłą śrubą?
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Jumper, tylne resory
Po środku śrubą, a po bokach obejmami (strzemionami), które po demontażu nie będą ci już potrzebne (stabilizują żeby resory razem pracowały i się nie przekręcił ten który będziesz demontował)gregin pisze:Pióra są ze sobą pośrodku skręcone zwykłą śrubą?
- gregin
- Użytkownik
- Posty:8
- Rejestracja:23 sie 2017, o 13:44
- Samochód:Jumper
- Firma:Citroen
- Uprawnienia:B
Re: Jumper, tylne resory
U mnie nie ma tych strzemion. Mam ten typ gdzie widać jak dodatkowo pióro odstaje z przodu i tyłu. Na końcach od góry są gumy.
- gregin
- Użytkownik
- Posty:8
- Rejestracja:23 sie 2017, o 13:44
- Samochód:Jumper
- Firma:Citroen
- Uprawnienia:B
Re: Jumper, tylne resory
Dziękuję za rozbudowaną odpowiedź.
Akurat mam takie zdjęcia pod ręką to pokażę:
https://photos.app.goo.gl/XFrdRN1pZRT6HtSg2
Bez obciążenia na dodatkowe pióro nie działa żadna siła. Jest ono charakterystycznie odgięte. Wygląda na to, że ono zaczyna pracować dopiero przy większym obciążeniu.
Obecnie jeżdżę z mniejszym ciśnieniem w tylnych kołach co trochę pomaga.
Akurat mam takie zdjęcia pod ręką to pokażę:
https://photos.app.goo.gl/XFrdRN1pZRT6HtSg2
Bez obciążenia na dodatkowe pióro nie działa żadna siła. Jest ono charakterystycznie odgięte. Wygląda na to, że ono zaczyna pracować dopiero przy większym obciążeniu.
Obecnie jeżdżę z mniejszym ciśnieniem w tylnych kołach co trochę pomaga.
- gregin
- Użytkownik
- Posty:8
- Rejestracja:23 sie 2017, o 13:44
- Samochód:Jumper
- Firma:Citroen
- Uprawnienia:B
Re: Jumper, tylne resory
Ciśnienie podane na słupku dla tylnej osi wynosi 4,6 bara. Podana jest tylko jedna wartość, więc trzeba przyjąć, że jest to wartość, która musi być odpowiednia dla pełnego ładunku. Więc pewne obniżenie z głową dla lekkich ładunków nie powinno być problemem, a może i lepiej dla zawieszenia nawet(?).