POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

W tym dziale znajdziesz poradniki związane m.in z prawidłowy zabezpieczeniem ładunku, bezpieczeństwem podczas ładunku itp.
Awatar użytkownika
DucatoKuba
Posty:42
Rejestracja:25 sty 2018, o 16:47
Samochód:Fiat Ducato
Firma:TSCC
Uprawnienia:A,b,c,c+e,t
Lokalizacja:PL
POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post autor: DucatoKuba » 18 mar 2018, o 22:21

Koledzy,
Doradźcie mi proszę,
Jakie powinien mieć parametry powerbank by bez problemu uruchomił busa z rozładowanym aku.
Na allegro itp. jest całe mnóstwo takich gadżetów tylko jak dużo powinienem zainwestować by czuć się zabezpieczony,
Znalazłem jeden z 700A i chyba 18Ah za jakieś 450PLN
Czy to dobry wybór?
Dodam jeszcze że będę go używał do auta z silnikiem 2,3l bo to też ważne.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post autor: Dychu » 18 mar 2018, o 22:28

A nie lepiej Ci domówić do konfiguracji autka, dodatkowy akumulator z seperatorem ? :-). Jeśli używasz trochę sprzętu w aucie to zawsze gwarancja odpalenia jest i spokojnie używasz swoich gadżetów. Tym bardziej, że możesz te dodatkowe opcje zapewne dorzucić do ceny autka czyli kwota raty nie wiele Ci wzrośnie :-). Może nie jest to tania opcja bo mi policzyli 2.200 zł netto za dostawienie takiego czegoś i dołaczyli akumulator wraz z całym osprzętem w dodatkowej skrzynce pod autkiem która już była w cenie usługi ale używam, TV, lapka, lodówki z zamrażarką, ładowarek, 2 navi która jedna jest cały czas aktywna bo to telematyka, anteny DVBT i innych a nie miałem problemu z wystartowaniem autka :-).

Awatar użytkownika
piotr152
Użytkownik
Użytkownik
Posty:93
Rejestracja:16 wrz 2017, o 09:10
Samochód:renault
Uprawnienia:b

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post autor: piotr152 » 19 mar 2018, o 08:08

DucatoKuba pisze:Koledzy,
Doradźcie mi proszę,
Jakie powinien mieć parametry powerbank by bez problemu uruchomił busa z rozładowanym aku.
Na allegro itp. jest całe mnóstwo takich gadżetów tylko jak dużo powinienem zainwestować by czuć się zabezpieczony,
Znalazłem jeden z 700A i chyba 18Ah za jakieś 450PLN
Czy to dobry wybór?
Dodam jeszcze że będę go używał do auta z silnikiem 2,3l bo to też ważne.
Kolego,polecam agregat prądotwórczy z funkcją ładowania nie dość że możesz sobie podłączyć np.mikrofale lub np.toster to jeszcze pomoże Ci jak Aku słaby albo padnie a za około 500 kupisz wystarczający na nasze potrzeby.pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post autor: Wolf » 19 mar 2018, o 11:00

Dychu pisze:A nie lepiej Ci domówić do konfiguracji autka, dodatkowy akumulator z seperatorem ? :-). Jeśli używasz trochę sprzętu w aucie to zawsze gwarancja odpalenia jest i spokojnie używasz swoich gadżetów. Tym bardziej, że możesz te dodatkowe opcje zapewne dorzucić do ceny autka czyli kwota raty nie wiele Ci wzrośnie :-). Może nie jest to tania opcja bo mi policzyli 2.200 zł netto za dostawienie takiego czegoś i dołaczyli akumulator wraz z całym osprzętem w dodatkowej skrzynce pod autkiem która już była w cenie usługi ale używam, TV, lapka, lodówki z zamrażarką, ładowarek, 2 navi która jedna jest cały czas aktywna bo to telematyka, anteny DVBT i innych a nie miałem problemu z wystartowaniem autka :-).
Pomysł jest bardzo dobry, ale cena poraża, na pewno plusem jest to że główne aku długo będzie chodziło, a nie jak do tej pory co rok-półtora wymiana, ale z drugiej strony po ogonie dostaje ten drugi jako nadmiernie rozładowywany. Ale analizując sytuację raczej poszedł bym w kierunku solara (https://40ton.net/panele-sloneczne-na-d ... -dlaczego/) ok 1000 pln + awaryjnie booster, ale to raczej na zimę, aczkolwiek mozna by webasto i nasze medialne zabawki podłączyć na gnieździe które odcina zasilanie po spadku napięcia np poniżej 12v, rozwiązanie prawie 3x tańsze. Oczywiście w artykule panel jest sztywny na blaszce, ale dostępne są panele elastyczne. Wg mnie to jest to właściwe rozwiązanie, aku główne bezpieczne a prąd jest.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post autor: Dychu » 19 mar 2018, o 11:38

Przeglądne tą ofertę Wilku wieczorkiem bo zawsze to jakaś alternatywa. Mnie natomiast nie przeraża opcja 2.200 zł za dodatkowe urządzenie, osprzęt i akumulator bo i tak to wbijam w koszty :-) ale jeśli jest, istnieje lepsza opcja, chętnie ją rozważę i kolega pewnie też.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post autor: Wolf » 19 mar 2018, o 15:36

Dychu pisze:Przeglądne tą ofertę Wilku wieczorkiem bo zawsze to jakaś alternatywa. Mnie natomiast nie przeraża opcja 2.200 zł za dodatkowe urządzenie, osprzęt i akumulator bo i tak to wbijam w koszty :-) ale jeśli jest, istnieje lepsza opcja, chętnie ją rozważę i kolega pewnie też.
Troszkę bzdury piszesz, co z tego że w koszty wrzucisz skoro musisz za to zapłacić, to jest bardzo zły tok rozumowanie, kupie laptopa bo w koszty, kupie auto bo w koszty, tylko na cholerę przepłacać lub wydawać pieniądze które na ulicy nie leżą, czasami lepiej jest zapłacić podatek i cieszyć się zyskiem niż robić zbędne zakupy. Skoro dodatkowy aku z separatorem kosztuje jak piszesz 2200 netto to vatu masz 506 zł, fakt vat to nie nasze pieniądze ale skoro zestaw do solara kosztuje 950 brutto czyli bez vat 772 zł, 2200-772 pozostaje 1428 od tego odejmij 19% czyli w kieszenie pozostaje 1200 zł, jedno i drugie w koszty idzie tylko co z tego skoro wybierając tańszy wariant jesteś bogatszy o 1200 zł.

To tak jak będąc w biurze rachunkowym przychodzi klient i pyta się co się dzieje że on nie zarabia, na to księgowa mu mówi, na wycieczce byłeś - byłem, auto nowe kupiłeś - kupiłem, nowe telefony i komputery są - no są, a czy było to niezbędne do pracy firmy, skoro auto "stare" ma dopiero trzy lata, wzięła i mu policzyła że wydał 200 tyś na rzeczy totalnie zbędne, po to żeby zapłacić mniejszy podatek, wyszło na to że gdyby zapłacił podatek bez robienia zbędnych wydatków miał by na koncie ze 150 tys więcej, a tak ma przedmioty które tracą na wartości i wspomnienia z wycieczki, aczkolwiek ona to tam jakieś 5k kosztowała.

Ale chodzi o mentalność. "A bo wrzucę w koszty", no i co z tego skoro i tak musisz za to zapłacić z wypracowanych środków.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post autor: Wolf » 19 mar 2018, o 21:39

paul0 pisze:Same solary to tylko dodatek zmniejszający pobór prądu z akumulatora i to tylko w dzień w zależności od pogody - większa moc w słoneczny dzień, ale mizerna w mocno pochmurny dzień.
Dodatkowy akumulator warto mieć nawet jak się go co 2 lata wymieni na nowy. Agregat nie doładuje akumulatora na tyle żeby odpalić w 5 minut, a czekanie godzinę czy dwie na naładowanie często "rozwali nam rozkład jazdy".
Tym bardziej że największe pobory prądu na postoju są w zimie (webasto) a i akumulator w niskich temperaturach jest mało wydajny, a webasto pracuje głównie w nocy gdy solary nie generują prądu. No chyba że ktoś w nocy jeździ a w dzień śpi... to wtedy częśc zużycia prądy przez webasto pokryją solary a i webasto mniej paliwa zeżre bo w dzień jest cieplej, a w czasie jazdy i tak silnik grzeje.
Rozumiem że jesteś specjalistą w tej dziedzinie, a przy okazji jak aku po nocce z webasto nie odpali ci auta to delikatnie sugeruje wymianę, na to niestety nie ma innego lekarstwa poza boosterem. Poczytaj artykuł, i zagłęb się z wujkiem google. Ww Włoszech w wakacje stałem z Ukraińcem pracującym w UK który T4 podróżował, na dachu miał panel 1,5x1m, tv, komputer, oświetlenie, mówi że nie ma potrzeby auta przepalać, napięcie wieczorem jak podjechałem miał 14,1 wręcz mu solar aku doładowuje na postoju czy lato czy zima jest ok, w zimie przy włączonym przez cały czas webasto mówił że w Austrii 4 dni stał i normalnie auto odpalił a napięcie w instalacji poniżej 12,9v nie spadło.

Tutaj trzeba by tylko trafić do kogoś kumatego wytłumaczyć do czego potrzebujemy i myślę że spokojnie w 1000-1200 netto skompletowali by nam zestaw.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post autor: Dychu » 19 mar 2018, o 22:13

Nie ma co się spinać Wilku, żaden z nas nie jeździł na solarach więc poczekamy na kogoś kto wie więcej niż my i nie z opowieści, marketingu z innych portali tylko z doświadczeń osobistych :-). Ja nie mam pojęcia o czym mowa jeśli chodzi o solary i chętnie posłucham mądrej głowy ale do czasu jak jej nie będzie, będę preferował drugi akumulator z seperatorem itd. :-) a nie półśrodek typu booster i to mój wybór świadomy. Przyjarałeś się na solara, kup i napisz nam jak to jest na prawdę :-).

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post autor: jarekvolvo » 21 mar 2018, o 11:12

W sprawie solarów od strony użytkowej proponuję zajrzeć tu:
http://forum.karawaning.pl/forum/48-ele ... ektronika/
Tu też podobnie:
https://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=262
A tu firma :
https://www.ledats.pl/pl/195-panele-fotowoltaiczne

Kiedyś sam się nad tym zastanawiałem, ale w końcu dałem spokój... . . Teraz pamiętam, by co 6 - 8 godzin odpalić motor, a w razie "W" mam solidne kable od ciężarówki... . W ogóle w życiu miałem tylko trzy przypadki, kiedy ratowałem się kablami. I zawsze było to tuż pod koniec żywotności akumulatora... .

Solar na plandece - raczej kiepsko, na kurnik musiałby być elastyczny - na kontener - co innego, tam i z kilowat by ustrugał... .
Agregat - fajna rzecz, ale dodatkowy gadżet do schowania + ciężar. No i użyty będzie max raz do roku ;). ( no, chyba, że speed kiepski i nie ogarnia załadunków przez tydzień generując postoje )
Booster - sorry, nie wierzę w to.. . Może mały, ciepły silnik odpali - vide filmiki na Jutubie. Jednak fizyki nie oszuka - 800-1000 amper - praktycznie w zwarciu - zabije każdą taką maleńką bateryjkę,. U mnie w Straży kupili takie coś jako pomoc dla mieszkańców w zimie - dzwonisz, przyjeżdża radiola, funkcjusz podłącza i heja !! Po czwartym takim uruchomieniu aku rozdęło w drugie tyle objętości - gdyby to była kwasówka - pewnie by eksplodował... .
Dlatego pozostanę przy przewodach i uruchamianiu silnika ( choć rzadko mam ku temu okazję :D). Tylko druty muszą być prawdziwe, nie z Biedronki. I zaciski z pełną powierzchnią, nie z tłoczonej blaszki z "zębami", kiedy powierzchnia styku to 5 mm#... .

Awatar użytkownika
polskachiny3godziny
Użytkownik
Użytkownik
Posty:15
Rejestracja:6 kwie 2018, o 17:11
Samochód:Scania3,5t
Firma:Trans
Uprawnienia:A+A

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post autor: polskachiny3godziny » 7 kwie 2018, o 00:01

Może trochę nie na temat ale.....
od 7-9 miesięcy robię po 300-700 km dziennie od pon-pt )5 x w tygodniu mniej niż 500km średnio wychodzi.
Dużo siedzę po parkingach i gram :-)
Counter Strike oraz inne gry.

Nie potrzebuję drugiego akumulatora, nie przepalam auta co 30 minut.
Podłączony mam miernik poziomu pałera w akumulatorze i kiedy spadnie odpalam auto.

Spalanie średnie nie wzrasta więcej jak 0.1 w ciągu 2 dni na parkingu (zimą).

Nie rozumiem lub może nie jestem wtajemniczony co używacie w autach, że Wam tak prąd ucieka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradniki”