spojtrak czy kurnik
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Koledze pewnie chodziło do MAN TGE....literówka ale zainteresowani i tak wiedzą o co chodzi.
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: spojtrak czy kurnik
Może i literówka... ale autor jeszcze sie nie wypowiedział...Dychu pisze:Koledze pewnie chodziło do MAN TGE....literówka ale zainteresowani i tak wiedzą o co chodzi.
TGE w sumie to inny stylistycznie Crafter.....
Co ciekawe zadawałem podobne pytanie na stronie MANA... i nie dostałem żadnej odpowiedzi... zatem support MAN Polska działa słabo.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...
Re: spojtrak czy kurnik
Ponoć tak z tym że MAN wprowadził jakieś zmiany w konstrukcji silnika mające poprawić jego wydajność i żywotność.
- piotrw-w1511
- Posty:1
- Rejestracja:28 lut 2018, o 13:06
- Samochód:x
- Firma:x
- Uprawnienia:B, B+E
Re: spojtrak czy kurnik
Witam.
Zamierzam rozpocząć prace jako kierowca na busa 3,5 T na międzynarodówkę.Mam dwie oferty.Jeden pracodawca ma sypialke "kurnik" , drugi spojtraka.Wiem , że są w nich webasta , jednak jak ma się sytuacja w lato.W "kurniku" chyba latem nie ma klimy i przy spaniu w dzień jest tragedia?
Spojtrak to kabina kierowcy gdzie można odpalić klime... chyba.Czy sie mmylę?
Mam dwudziestoletnie doświadczenie na busach ale poo polsce blaszakach , gdzie spałem zawsze w motelach, gosp.agroturystycznych itp.Pracodawca mi za to zwracał ryczałt.Niestety firma padła a ja muszę płynąć na nowe wody więc przeraża mnie kwestia lata.Jak wy sobie wtedy radzicie i jak to funkcjonuje w tych dwóch zabudowach?
Zamierzam rozpocząć prace jako kierowca na busa 3,5 T na międzynarodówkę.Mam dwie oferty.Jeden pracodawca ma sypialke "kurnik" , drugi spojtraka.Wiem , że są w nich webasta , jednak jak ma się sytuacja w lato.W "kurniku" chyba latem nie ma klimy i przy spaniu w dzień jest tragedia?
Spojtrak to kabina kierowcy gdzie można odpalić klime... chyba.Czy sie mmylę?
Mam dwudziestoletnie doświadczenie na busach ale poo polsce blaszakach , gdzie spałem zawsze w motelach, gosp.agroturystycznych itp.Pracodawca mi za to zwracał ryczałt.Niestety firma padła a ja muszę płynąć na nowe wody więc przeraża mnie kwestia lata.Jak wy sobie wtedy radzicie i jak to funkcjonuje w tych dwóch zabudowach?
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: spojtrak czy kurnik
Chciał bym widzieć minę szefa a później twoją jak pójdziesz spać w lato z włączonym silnikiem i klimą. Z doświadczenia powiem ci tak, stajesz w cieniu i po temacie, w kurniku masz okienka, więc je uchylasz i masz wentylację, tam samo przy sypialce z tyłu, uchylasz po kilka cm okna i po temacie (są też wersje z szyberdachami). Osobiście jako pracownik wybrał bym łóżko z tyłu, zawsze większa przestrzeń życiowa.piotrw-w1511 pisze:Witam.
Zamierzam rozpocząć prace jako kierowca na busa 3,5 T na międzynarodówkę.Mam dwie oferty.Jeden pracodawca ma sypialke "kurnik" , drugi spojtraka.Wiem , że są w nich webasta , jednak jak ma się sytuacja w lato.W "kurniku" chyba latem nie ma klimy i przy spaniu w dzień jest tragedia?
Spojtrak to kabina kierowcy gdzie można odpalić klime... chyba.Czy sie mmylę?
Mam dwudziestoletnie doświadczenie na busach ale poo polsce blaszakach , gdzie spałem zawsze w motelach, gosp.agroturystycznych itp.Pracodawca mi za to zwracał ryczałt.Niestety firma padła a ja muszę płynąć na nowe wody więc przeraża mnie kwestia lata.Jak wy sobie wtedy radzicie i jak to funkcjonuje w tych dwóch zabudowach?
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: spojtrak czy kurnik
Witaj Piotrze.piotrw-w1511 pisze:.Jak wy sobie wtedy radzicie i jak to funkcjonuje w tych dwóch zabudowach?
Podpisuję się pod tym co napisał Ci powyżej WOLF.
Dodam tylko, że ja na Twoim miejscu nie kierowałbym się typem spania jakie są wśród tych 2 ofert... ale co Ci lepszego oferują. Czyli młodsze i mniej zajeżdżone auto ...
Latem kurnik jest idealny.
Zimą lepiej się sprawdza spanie za fotelami.
To oczywiście tylko moje zdanie.
Powodzenia.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: spojtrak czy kurnik
Witaj,piotrw-w1511 pisze:Witam.
Zamierzam rozpocząć prace jako kierowca na busa 3,5 T na międzynarodówkę.Mam dwie oferty.Jeden pracodawca ma sypialke "kurnik" , drugi spojtraka.Wiem , że są w nich webasta , jednak jak ma się sytuacja w lato.W "kurniku" chyba latem nie ma klimy i przy spaniu w dzień jest tragedia?
Spojtrak to kabina kierowcy gdzie można odpalić klime... chyba.Czy sie mmylę?
Mam dwudziestoletnie doświadczenie na busach ale poo polsce blaszakach , gdzie spałem zawsze w motelach, gosp.agroturystycznych itp.Pracodawca mi za to zwracał ryczałt.Niestety firma padła a ja muszę płynąć na nowe wody więc przeraża mnie kwestia lata.Jak wy sobie wtedy radzicie i jak to funkcjonuje w tych dwóch zabudowach?
Zdecydowanie wybieram spanie z tyłu a kurnik zostawiam tym którym jest bez znaczenia funkcjonalność i latają na krótkie trasy. W opcjach łóżko z tyłu, masz jednak większy komfort, montujesz sobie tv itd., i zabudowa przypomina w jakimś stopniu, wygodę w tirze, kurnik dla mnie osobiście to przeżytek i ja w niego już nie wsiadam od jakiegoś czasu, po prostu nie ta bajka. Jeśli masz tylko wybór, to wybieraj spanie z tyłu z tym, że Wejkame omijaj łukiem bo robię już total buble.
Najlepiej jak wskoczysz na jeden dzień w kurnik a później w opcję spanie z tyłu i sam się przekonasz jak duża jest różnica.
- duchu72
- Użytkownik
- Posty:12
- Rejestracja:28 lut 2018, o 13:56
- Samochód:Renault
- Firma:xxx
- Uprawnienia:A,B,C
Re: spojtrak czy kurnik
Jako że w temacie jestem obeznany z racji pracy jaka wykonuję nie będę wdawał sie w polemikę z zawodowymi kierowcami.
Zawsze są plusy i minusy..Wielu kierowców uważa że w kurniku dostaje się klaustrofobii, z kolei większa wygoda zdecydowanie w kabinach typu Twin Cab. Przestrzeń komfort jazdy zdecydowanie lepsza.
Przedstawie kilka opcji dla poszerzonego standardowego auta L3
Kabiny typu Twin Cab:długość 3300mm szer 2450mm -8EP( możliwy montaż haka holowniczego); długość 3750mm x szer 2450 mm - 9EP( możliwość montażu windy); długość 4200mm x 2450mm - standard 10EP
Kabiny typu kurnik: długość 4200mm x 2450 szer -10EP ( możliwy montaż windy), długość 4840mm x szer 2450 - 12 EP
pamiętajcie każdą kabinę sypialnianą Twin Cab można doposażyć w : lodówkę wysuwaną, telewizor, stolik składany boczny lub środkowy, szyberdach lub wyjście bezpieczeństwa, zasłonki kabiny kierowcy .
osobiście zdecydowanie polecam kabiny ze spaniem z tyłu jak kto woli to nazwać po swojemu.
Zawsze są plusy i minusy..Wielu kierowców uważa że w kurniku dostaje się klaustrofobii, z kolei większa wygoda zdecydowanie w kabinach typu Twin Cab. Przestrzeń komfort jazdy zdecydowanie lepsza.
Przedstawie kilka opcji dla poszerzonego standardowego auta L3
Kabiny typu Twin Cab:długość 3300mm szer 2450mm -8EP( możliwy montaż haka holowniczego); długość 3750mm x szer 2450 mm - 9EP( możliwość montażu windy); długość 4200mm x 2450mm - standard 10EP
Kabiny typu kurnik: długość 4200mm x 2450 szer -10EP ( możliwy montaż windy), długość 4840mm x szer 2450 - 12 EP
pamiętajcie każdą kabinę sypialnianą Twin Cab można doposażyć w : lodówkę wysuwaną, telewizor, stolik składany boczny lub środkowy, szyberdach lub wyjście bezpieczeństwa, zasłonki kabiny kierowcy .
osobiście zdecydowanie polecam kabiny ze spaniem z tyłu jak kto woli to nazwać po swojemu.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: spojtrak czy kurnik
Tak, wszystko super, tylko nadal pozostaje bardzo ważna kwestia, realna ładowność łóżko z tyłu a kurnik przy standardowej zabudowie 8ep 4,2l 2,2w to 90kg różnicy, przy 10ep 4,85l 2,2w 75kg różnicy, może nie są to znaczne różnice, ale jednak odczuwalne.duchu72 pisze:Jako że w temacie jestem obeznany z racji pracy jaka wykonuję nie będę wdawał sie w polemikę z zawodowymi kierowcami.
Zawsze są plusy i minusy..Wielu kierowców uważa że w kurniku dostaje się klaustrofobii, z kolei większa wygoda zdecydowanie w kabinach typu Twin Cab. Przestrzeń komfort jazdy zdecydowanie lepsza.
Przedstawie kilka opcji dla poszerzonego standardowego auta L3
Kabiny typu Twin Cab:długość 3300mm szer 2450mm -8EP( możliwy montaż haka holowniczego); długość 3750mm x szer 2450 mm - 9EP( możliwość montażu windy); długość 4200mm x 2450mm - standard 10EP
Kabiny typu kurnik: długość 4200mm x 2450 szer -10EP ( możliwy montaż windy), długość 4840mm x szer 2450 - 12 EP
pamiętajcie każdą kabinę sypialnianą Twin Cab można doposażyć w : lodówkę wysuwaną, telewizor, stolik składany boczny lub środkowy, szyberdach lub wyjście bezpieczeństwa, zasłonki kabiny kierowcy .
osobiście zdecydowanie polecam kabiny ze spaniem z tyłu jak kto woli to nazwać po swojemu.
https://carpol.picktype.com/v/skrzynie# ... 3054d11d3a
Tutaj można się pobawić, ew. sprawdzić ile ważą poszczególne akcesoria, np. marzenie każdego z nas czyli tylne drzwi skrzydełkowe to 98 kg różnicy - szok
- duchu72
- Użytkownik
- Posty:12
- Rejestracja:28 lut 2018, o 13:56
- Samochód:Renault
- Firma:xxx
- Uprawnienia:A,B,C
Re: spojtrak czy kurnik
przy standardowych zabudowach max ładowność 1080kg ale po to montuje się poduszki z kompresorem, że papiery papierami, a życie wiadomo jak jest :)