Pasy mocujące

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
Bubu1946
Użytkownik
Użytkownik
Posty:3
Rejestracja:30 gru 2016, o 21:16
Pasy mocujące

Post autor: Bubu1946 » 10 sty 2017, o 16:02

Witam. Jakie pasy kupić do busa ? I gdzie w internecie bedzie najtaniej ? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:

Re: Pasy mocujące

Post autor: Zoltek » 13 sty 2017, o 18:27

Ja kupuje w firmie Nordlift ze Szczecina pasy 8 metrowe, 5 ton ERGO (tak wiem, że nie potrzebuje aż 5 ton) i jestem z nich zadowolony cena to 57,80 zł za taki pas. Maszynki ERGO są o tyle dobre, że są wytrzymalsze od tych zwykłych i pasy dociąga się w dół a nie w górę co znaczy, że można spiąć towar mocno bez konieczności wchodzenia na samochód bo dociąga się napinacz całym ciężarem ciała. Dodatkowo ktoś kiedyś straszył, że za inne pasy Niemcy potrafią wystawić mandat więc wolałem nie ryzykować. W samochodzie posiadam w sumie 8 sztuk pasów + 16 dużych narożników.

Awatar użytkownika
STI
Użytkownik
Użytkownik
Posty:189
Rejestracja:26 lut 2014, o 11:23
Samochód:DOBRY
Uprawnienia:A,B,C

Re: Pasy mocujące

Post autor: STI » 13 sty 2017, o 22:02

Pasy mają mieć normę techniczną nr.EN 12195-2 (na niebieskiej etykiecie przy pasach) to najważniejsze.
Kolega wyżej napisał 8m, moim zdaniem 6m wystarczają(takie u mnie są) i nikogo qrwica nie bierze jak spina małe palety.
Co do maszynek kolega ma rację jeśli chodzi o siłę dociąganie,ale przy tradycyjnych i tak bus jest na tyle niski,że spokojnie dociągniesz z ziemi.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Pasy mocujące

Post autor: Wolf » 14 sty 2017, o 14:11

U nas standardowo na autach są 5szt 8m i 3szt 6m, z tym że pasą wąskie 2t, wcześniej jeździliśmy tylko z pasami 6m ale niestety przy wysokich ładunkach były za krótkie, najmniejsze auto ma w "świetle" 2,35h+2,20w czyli 6,90m, A jak wiadomo u okupanta nawet jak wieziesz styropian to musi on być zabezpieczony.

Ostatnio u okupanta oberwaliśmy mandat uwaga za zbyt zużyte pasy transportowe, po bokach były zmechacone, kierowca zgłosił że Policjant robił zdjęcia ładunku i pasów skasowali nas jakieś 80e i puścili dalej, natomiast po jakichś dwóch tygodniach dostaliśmy informację od zleceniodawcy z problemem zgłoszonym od odbiorcy towaru który otrzymał notkę z Policji że przewożony dla niego ładunek był niewłaściwie zabezpieczony, z prośbą o wyjaśnienia. I tutaj jest mega zagwostka ;) wg konwencji CMR za załadunek oraz zabezpieczenie towaru odpowiada załadowca, ale w praktyce za wszelkie kary oraz uszkodzenia w trakcie jego transportu odpowiada przewoźnik i to jest patologia.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Pasy mocujące

Post autor: Wolf » 14 sty 2017, o 14:13

Zoltek pisze:Ja kupuje w firmie Nordlift ze Szczecina pasy 8 metrowe, 5 ton ERGO (tak wiem, że nie potrzebuje aż 5 ton) i jestem z nich zadowolony cena to 57,80 zł za taki pas. Maszynki ERGO są o tyle dobre, że są wytrzymalsze od tych zwykłych i pasy dociąga się w dół a nie w górę co znaczy, że można spiąć towar mocno bez konieczności wchodzenia na samochód bo dociąga się napinacz całym ciężarem ciała. Dodatkowo ktoś kiedyś straszył, że za inne pasy Niemcy potrafią wystawić mandat więc wolałem nie ryzykować. W samochodzie posiadam w sumie 8 sztuk pasów + 16 dużych narożników.
A wiesz że każdą maszynkę możesz rozebrać i obrócić zębatki przez co masz wybór w którą stronę odbywa się naciąg.

Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:

Re: Pasy mocujące

Post autor: Zoltek » 24 sty 2017, o 21:49

Wolf pisze:A wiesz że każdą maszynkę możesz rozebrać i obrócić zębatki przez co masz wybór w którą stronę odbywa się naciąg.
Może nie uwierzysz jak Ci powiem ale mam masę innych dużo ciekawszych zajęć niż rozbieranie i przekładanie napinaczy do pasów transportowych. Ja wolę kupić ERGO także dlatego, że są wzmocnione i nie wyginają się tak bardzo przy naciąganiu jak normalne napinacze. Oczywiście można pewnie dostać standardowy wzmocniony napinacz i przełożyć jak się ma czas. Powodzenia przy 8 pasach x 5 busów ...

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Pasy mocujące

Post autor: Wolf » 25 sty 2017, o 23:51

Zoltek pisze:
Wolf pisze:A wiesz że każdą maszynkę możesz rozebrać i obrócić zębatki przez co masz wybór w którą stronę odbywa się naciąg.
Może nie uwierzysz jak Ci powiem ale mam masę innych dużo ciekawszych zajęć niż rozbieranie i przekładanie napinaczy do pasów transportowych. Ja wolę kupić ERGO także dlatego, że są wzmocnione i nie wyginają się tak bardzo przy naciąganiu jak normalne napinacze. Oczywiście można pewnie dostać standardowy wzmocniony napinacz i przełożyć jak się ma czas. Powodzenia przy 8 pasach x 5 busów ...
No tak, najlepiej piany dostań, po prostu chodziło mi o fakt, że po wyciągnięciu bocznej zawleczki masz dostęp do mechanizmu, nikt ci nie każe tego robić, po prostu mówię ci że jest taka możliwość.

Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:

Re: Pasy mocujące

Post autor: Zoltek » 25 sty 2017, o 23:58

A ja mówię, że ta informacja jest zupełnie zbędna i szkoda marnować na nią czas dodatkowo nie jest odpowiedzią na zadane pytanie więc po co to komu uświadamiać? Serio nie masz już nic lepszego do powiedzenia? Wolf proszę Cię nie zniżaj się poziomu orysa ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”