Jakie AUTO - jaki BUS do 3,5 zakupić
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Czołem.
Wiem, wiem... kilka tematów jest.
Ale... Chcę zakupić busa do 3,5T.
Abstrahując od okoliczności prawnych itp...jak jeszcze długo będzie można tak jeździć w obecnym kształcie i czy za chwilę nie potrzeba będzie dodatkowych uprawnień, certyfikatów zezwoleń...to chciałbym się dowiedzieć czegoś o samochodach....szczególnie o takich jakich tu na forum w zasadzie niewiele jest albo wcale.
Znam bardzo dobrze wady i zalety:
- Renault Master 150 dci oraz 165 dci
- Fiat Ducato 3.0 180
Nie znam i nie jeździłem:
- Iveco 3.0 12 EP
- Mercedes Sprinter
Właśnie te dwa ostatnie mnie interesują, czemu w zasadzie mało kto tym jeździ..?? Czy są tu użytkownicy szczególnie Iveco.
Ten ostatni jest o tyle fajny, ze Iveco występuje w odmianie 12 EP.
W sieci jest ogromnie mało informacji właśnie o IVECO a to auto zdobyło szereg nagród za konstrukcję, za silnik (jest to konstrukcja IVECO a nie FIATA) i inne.
Dodam tylko, ze szukam auta do 150 - 160 tyś pln.
Rozważam także leasing itp.
Wiem, wiem... kilka tematów jest.
Ale... Chcę zakupić busa do 3,5T.
Abstrahując od okoliczności prawnych itp...jak jeszcze długo będzie można tak jeździć w obecnym kształcie i czy za chwilę nie potrzeba będzie dodatkowych uprawnień, certyfikatów zezwoleń...to chciałbym się dowiedzieć czegoś o samochodach....szczególnie o takich jakich tu na forum w zasadzie niewiele jest albo wcale.
Znam bardzo dobrze wady i zalety:
- Renault Master 150 dci oraz 165 dci
- Fiat Ducato 3.0 180
Nie znam i nie jeździłem:
- Iveco 3.0 12 EP
- Mercedes Sprinter
Właśnie te dwa ostatnie mnie interesują, czemu w zasadzie mało kto tym jeździ..?? Czy są tu użytkownicy szczególnie Iveco.
Ten ostatni jest o tyle fajny, ze Iveco występuje w odmianie 12 EP.
W sieci jest ogromnie mało informacji właśnie o IVECO a to auto zdobyło szereg nagród za konstrukcję, za silnik (jest to konstrukcja IVECO a nie FIATA) i inne.
Dodam tylko, ze szukam auta do 150 - 160 tyś pln.
Rozważam także leasing itp.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...
Re: Jakie AUTO - jaki BUS do 3,5 zakupić
Ja też bym się chciał dowiedzieć więcej o Iveco, bo rozważam zakupienie takiego pod kampera.
Miałem do czynienia z dwoma egzemplarzami Daily w pracy, oba miały przebieg jak stąd na ksieżyc i dalej jeździły jak złe. przy czym jest prawdą, że skrót Iveco rozwija się do "It Vibrates, Everything Comes Off" (W wolnym tłumaczeniu: takie wibracje, że wszystko odpada).
Miałem też do czynienia z ciężarówkami tej marki (oraz z Iveco Tectorami produkowanymi pod marką Seddona Atkinsona) tu znowu - wszystko rzęzi i się telepie, ale auta nie do zdarcia.
Chciałbym jednak, żeby ktoś nam tu powiedział kto to na co dzień eksploatuje (ja tylko czasem tym jeździłem) jak wygląda awaryjność itp. Troche też obawiam sie, czy najdłuższa wersja trochę za nisko nie siedzi nad ziemią, bo chciałbym móc czasem takim kamperem zjechać z asfaltu i nie zostawić baku na pierwszym kamieniu...
Co do awaryjności: dla firmy transportowej Iveco ma przewagę nad Renaultami czy Fiatami taką, że w razie jak coś się stanie, to opiekują się Tobą serwisy ciężarówek a nie osobówek - a te w Europie, w odróżnieniu do normalnych warsztatów, często są otwarte 24/7...
Miałem do czynienia z dwoma egzemplarzami Daily w pracy, oba miały przebieg jak stąd na ksieżyc i dalej jeździły jak złe. przy czym jest prawdą, że skrót Iveco rozwija się do "It Vibrates, Everything Comes Off" (W wolnym tłumaczeniu: takie wibracje, że wszystko odpada).
Miałem też do czynienia z ciężarówkami tej marki (oraz z Iveco Tectorami produkowanymi pod marką Seddona Atkinsona) tu znowu - wszystko rzęzi i się telepie, ale auta nie do zdarcia.
Chciałbym jednak, żeby ktoś nam tu powiedział kto to na co dzień eksploatuje (ja tylko czasem tym jeździłem) jak wygląda awaryjność itp. Troche też obawiam sie, czy najdłuższa wersja trochę za nisko nie siedzi nad ziemią, bo chciałbym móc czasem takim kamperem zjechać z asfaltu i nie zostawić baku na pierwszym kamieniu...
Co do awaryjności: dla firmy transportowej Iveco ma przewagę nad Renaultami czy Fiatami taką, że w razie jak coś się stanie, to opiekują się Tobą serwisy ciężarówek a nie osobówek - a te w Europie, w odróżnieniu do normalnych warsztatów, często są otwarte 24/7...
Re: Jakie AUTO - jaki BUS do 3,5 zakupić
Ja mogę polecić Iveco. Nowy model został w tym roku zakupiony do firmy spedycyjnej, w której pracuję. Na ten moment koło 80k km na budziku i bez jakiś awarii. Kierowcy, jak i ja chwalą sobie i jesteśmy jednego zdania, że Iveco zdecydowanie odeszło od dawnych lat, gdzie Iveco było tylko trzepakiem, teraz jest wołem roboczym, a dodatkowo daje całkiem niezły komfort. Tył napęd i rama jak najbardziej służy przeładowaniom co powinno być dla Ciebie istotne .
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: Jakie AUTO - jaki BUS do 3,5 zakupić
Qrcze..tego nawet nie wziąłem pod uwagę.orys pisze:Co do awaryjności: dla firmy transportowej Iveco ma przewagę nad Renaultami czy Fiatami taką, że w razie jak coś się stanie, to opiekują się Tobą serwisy ciężarówek a nie osobówek - a te w Europie, w odróżnieniu do normalnych warsztatów, często są otwarte 24/7...
Chociaż Renault też ma serwis ciężarowych...ale chyba nie w Masterach
Tak... Iveco może udźwignąć zdecydowanie więcej... choć wówczas postępowanie mandatowe w przypadku....pablos95 pisze:Ja mogę polecić Iveco. Nowy model został w tym roku zakupiony do firmy spedycyjnej, w której pracuję. Na ten moment koło 80k km na budziku i bez jakiś awarii. Kierowcy, jak i ja chwalą sobie i jesteśmy jednego zdania, że Iveco zdecydowanie odeszło od dawnych lat, gdzie Iveco było tylko trzepakiem, teraz jest wołem roboczym, a dodatkowo daje całkiem niezły komfort. Tył napęd i rama jak najbardziej służy przeładowaniom co powinno być dla Ciebie istotne .
Zatem jak często kontrolują IVECO względem pozostałych liderów rynku..?
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...
Re: Jakie AUTO - jaki BUS do 3,5 zakupić
Renault Master, przynajmniej w UK, "podlegają" pod serwisy osobowe.0liwski pisze:Chociaż Renault też ma serwis ciężarowych...ale chyba nie w Masterach
Re: Jakie AUTO - jaki BUS do 3,5 zakupić
Jasne, że kontrulują tak samo . Technicznie jednak jestem przekonany, że Iveco nie ucierpi przewożąc ładunek przekraczający DMC0liwski pisze:
Tak... Iveco może udźwignąć zdecydowanie więcej... choć wówczas postępowanie mandatowe w przypadku....
Zatem jak często kontrolują IVECO względem pozostałych liderów rynku..?
Re: Jakie AUTO - jaki BUS do 3,5 zakupić
Masterki też podlegają pod serwisy ciężarowe, o ile zakupi się je w salonie Renault Trucks