Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem

Przepisy dotyczące transportu drogowego do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
Iglak
Użytkownik
Użytkownik
Posty:325
Rejestracja:11 lis 2014, o 19:50
Samochód:Superb
Firma:Własna
Uprawnienia:A, B
Lokalizacja:Łódź
Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem

Post autor: Iglak » 24 kwie 2016, o 08:40

STI: na b7-demce sa 215x60x16 nie chce zakladac wiekszej felgi bo czasem jezdze po takich drogach ze daj spokoj...to do mojej starej Viki.
Z każdym dniem rośnie liczba osób które mogą mnie pocałować w dupe!

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem

Post autor: Wolf » 24 kwie 2016, o 08:42

NorbiM3 pisze:
Wolf pisze:
To jeśli zapłacisz 1000e mandatu oraz poniesiesz koszt podstawienia drugiego przewoźnika, to nadal będzie ci się opłacało to spoko działaj, natomiast popatrz na taką sytuację:

1. Auto w papierach ma ładowność 1550kg, bierzesz ładunek 1150kg, na wadze masz za dużo o 150kg, za autopsji kończy się drobnym mandatem lub upomnieniem zazwyczaj pojedziesz dalej

2. Auto w papierach ma ładowność 1550kg, bierzesz ładunek 1500kg, na wadze masz za dużo o 500kg, za autopsji kończy się średnim mandatem oraz przeładunkiem towaru na drugie auto - powiedzmy działanie nieświadome

3. Auto w papierach ma ładowność 1550kg, bierzesz ładunek 200kg, na wadze masz za dużo o 1000kg, kończy się mega grzywną oraz przeładunkiem auta - działanie w pełni świadome z premedytacją.


Z autopsji jest tak że ci co konkretnie przeładowują auta maja zaplecze na potencjalne sankcje
Wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo.
Dzieki Wolf
Po to pytam, zeby oszacowac ryzyko i nie wtopic sie bardziej niz jestem wtopiony.
Teraz pytanie, bus wazy 2100kg, masy zaladunkowej ma 1090kg, a ja mam zamiar zaladowac go na około 1400-1500kg, czyli mozliwe ze nie przekrocze DMC ale przekrocze zaladunek.
Czy te okolicznosci nie przekroczenia DMC moga byc lagodzace w przypadku kontroli? :)

Ręce mi opadły, wagę auta podajesz z DR czy może jednak się wysiliłeś, zatankowałeś i wjechałeś nim na wagę, razem z tobą masz 2100 wagi ?, która wersja?

Dalej jeśli my przeładowujemy auta to tylko u żaby oraz w PL i to max ładunek 1500kg, nie więcej - po prostu szkoda auta, w pozostałych krajach max ładunek w dokumentach nie większy niż zapis w DR. Natomiast Szwajcaria i Norwegia 10ep max 800kg, 8ep winda max 600kg taki są rzeczywiste i realne ładowności.

Ford Transit średniak w papierach 1550kg ładowności a realna bezpieczna 1150kg.

Reasumując tak żebyś zrozumiał to co masz w dowodzie rejestracyjnym to jest fikcja w stosunku do stanu faktycznego.

Moja sugestia, jeśli masz zamiar jeździć częściej na międzynarodówkę, powalcz ze zmiana DMC 3190 na 3500, trochę kasy to pociągnie albo sprzedaj auto i kup z DMC 3500kg

Awatar użytkownika
NorbiM3
Użytkownik
Użytkownik
Posty:14
Rejestracja:22 kwie 2016, o 21:52
Samochód:Mercedes Sprinter
Uprawnienia:B

Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem

Post autor: NorbiM3 » 24 kwie 2016, o 13:51

Wolf pisze:

Ręce mi opadły, wagę auta podajesz z DR czy może jednak się wysiliłeś, zatankowałeś i wjechałeś nim na wagę, razem z tobą masz 2100 wagi ?, która wersja?

Dalej jeśli my przeładowujemy auta to tylko u żaby oraz w PL i to max ładunek 1500kg, nie więcej - po prostu szkoda auta, w pozostałych krajach max ładunek w dokumentach nie większy niż zapis w DR. Natomiast Szwajcaria i Norwegia 10ep max 800kg, 8ep winda max 600kg taki są rzeczywiste i realne ładowności.

Ford Transit średniak w papierach 1550kg ładowności a realna bezpieczna 1150kg.

Reasumując tak żebyś zrozumiał to co masz w dowodzie rejestracyjnym to jest fikcja w stosunku do stanu faktycznego.

Moja sugestia, jeśli masz zamiar jeździć częściej na międzynarodówkę, powalcz ze zmiana DMC 3190 na 3500, trochę kasy to pociągnie albo sprzedaj auto i kup z DMC 3500kg
W DR waga auta powinna zawierac kierowce i paliwo, ale pewnosci 100 proc ze tak akurat jest w tym przypadku nie ma.
To moj pierwszy wyjazd busem.
Ten bus juz wozil opony ale w polsce (moj kuzyn) i twierdzi, ze prowadzi sie lepiej niz na pusto, tylko tam silnik jest bardzo slaby (86KM) wiec bede sie wlókł wracajac, byle nie za wolno bo to tez podejzane.
Jesli gra bedzie warta swieczki to trzeba bedzie pomyslec o innym aucie to pewne, teraz to taki rekonesans robie.
Moze po prostu zamiast 200 opon zabiore 180 x 7kg to wyjdzie 1260kg wiec przekrocze DMC o jakies 200kg... zawsze to lepsze niz poczatkowe 1000kg :)

Dzieki Wolf za pomoc

Awatar użytkownika
NorbiM3
Użytkownik
Użytkownik
Posty:14
Rejestracja:22 kwie 2016, o 21:52
Samochód:Mercedes Sprinter
Uprawnienia:B

Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem

Post autor: NorbiM3 » 24 kwie 2016, o 13:56

Iglak pisze:STI: na b7-demce sa 215x60x16 nie chce zakladac wiekszej felgi bo czasem jezdze po takich drogach ze daj spokoj...to do mojej starej Viki.
b7-demce? BMW 7? :)

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem

Post autor: Wolf » 24 kwie 2016, o 14:16

NorbiM3 pisze:
Wolf pisze:

Ręce mi opadły, wagę auta podajesz z DR czy może jednak się wysiliłeś, zatankowałeś i wjechałeś nim na wagę, razem z tobą masz 2100 wagi ?, która wersja?

Dalej jeśli my przeładowujemy auta to tylko u żaby oraz w PL i to max ładunek 1500kg, nie więcej - po prostu szkoda auta, w pozostałych krajach max ładunek w dokumentach nie większy niż zapis w DR. Natomiast Szwajcaria i Norwegia 10ep max 800kg, 8ep winda max 600kg taki są rzeczywiste i realne ładowności.

Ford Transit średniak w papierach 1550kg ładowności a realna bezpieczna 1150kg.

Reasumując tak żebyś zrozumiał to co masz w dowodzie rejestracyjnym to jest fikcja w stosunku do stanu faktycznego.

Moja sugestia, jeśli masz zamiar jeździć częściej na międzynarodówkę, powalcz ze zmiana DMC 3190 na 3500, trochę kasy to pociągnie albo sprzedaj auto i kup z DMC 3500kg
W DR waga auta powinna zawierac kierowce i paliwo, ale pewnosci 100 proc ze tak akurat jest w tym przypadku nie ma.
To moj pierwszy wyjazd busem.
Ten bus juz wozil opony ale w polsce (moj kuzyn) i twierdzi, ze prowadzi sie lepiej niz na pusto, tylko tam silnik jest bardzo slaby (86KM) wiec bede sie wlókł wracajac, byle nie za wolno bo to tez podejzane.
Jesli gra bedzie warta swieczki to trzeba bedzie pomyslec o innym aucie to pewne, teraz to taki rekonesans robie.
Moze po prostu zamiast 200 opon zabiore 180 x 7kg to wyjdzie 1260kg wiec przekrocze DMC o jakies 200kg... zawsze to lepsze niz poczatkowe 1000kg :)

Dzieki Wolf za pomoc

Co jest w DR a faktycznie to pozostawia wiele do życzenia, dla przykładu podręczna stara Blaszka T4 1.9D 60 KM wg DR ma ładowności 995 kg ale na wadze ze mną ok 80 kg z pełnym bakiem mam 860 kg (waga na wysypisku ze skokiem co 20 kg), 140 kg gdzieś uciekło, a zbiornik ma 80 L więc prawdopodobnie auto było homologowane na pusto bez paliwa i kierowcy.

Na chwile obecna z tego co się orientowałem ładowność/wagę auta określa się przy 1/4 zbiornika paliwa i przyjęciu wagi kierowcy 75 kg.

W kwestii wleczenia i zysku popatrz na to że jazda powyżej 110 km/h pochłania o 50% więcej paliwa niż jazda 80 km/h.

Kwestia mocy hmm temat rzeka dla jednego 180km w busie to powiedzmy "da się żyć", a inny śmiga 120km i jest zadowolony, mamy u nas międzynarodówkę plandekę 8ep z windą 130km i wszędzie daje radę, nie ma takiego miejsca gdzie by nie dojechała (no chyba że się nie zmieści)

Awatar użytkownika
NorbiM3
Użytkownik
Użytkownik
Posty:14
Rejestracja:22 kwie 2016, o 21:52
Samochód:Mercedes Sprinter
Uprawnienia:B

Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem

Post autor: NorbiM3 » 24 kwie 2016, o 16:57

Jechalem juz tym busem na pusto, 100km/h to jest maksymalna przelotowa na pusto, predkosci maksymalnej nie probowalem.
Kuzyn mowil ze z zaladowanymi oponami to sie da kolo 80km/h jechac, i pod gorke trza wachlowac biegami
Chce tak kolo 90km/h utrzymac na pusto
Fakt, bus jest bardzo oszczedny bo spala okolo 8-9l na pusto
W niemczech to gdzie tankowac zeby nie przeplacic za duzo? Ja jade do kolonii caly czas autostrada 2

Awatar użytkownika
Iglak
Użytkownik
Użytkownik
Posty:325
Rejestracja:11 lis 2014, o 19:50
Samochód:Superb
Firma:Własna
Uprawnienia:A, B
Lokalizacja:Łódź

Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem

Post autor: Iglak » 24 kwie 2016, o 17:17

Norbi nie mam bmw 7 tylko passata b7 2012r ;)
Z każdym dniem rośnie liczba osób które mogą mnie pocałować w dupe!

Awatar użytkownika
NorbiM3
Użytkownik
Użytkownik
Posty:14
Rejestracja:22 kwie 2016, o 21:52
Samochód:Mercedes Sprinter
Uprawnienia:B

Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem

Post autor: NorbiM3 » 24 kwie 2016, o 17:29

Iglak pisze:Norbi nie mam bmw 7 tylko passata b7 2012r ;)
łee to nie bedzie opon :P

a serio to nie dziele skóry na niedzwiedziu, zobaczymy czy w ogole wroce :)

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem

Post autor: Wolf » 24 kwie 2016, o 19:14

NorbiM3 pisze:Jechalem juz tym busem na pusto, 100km/h to jest maksymalna przelotowa na pusto, predkosci maksymalnej nie probowalem.
Kuzyn mowil ze z zaladowanymi oponami to sie da kolo 80km/h jechac, i pod gorke trza wachlowac biegami
Chce tak kolo 90km/h utrzymac na pusto
Fakt, bus jest bardzo oszczedny bo spala okolo 8-9l na pusto
W niemczech to gdzie tankowac zeby nie przeplacic za duzo? Ja jade do kolonii caly czas autostrada 2
WOW do ekonomi to jeszcze tu brakuje, moje babcia T4 przy jeździe 80-90 pali 5,5L, przy 110 ok 6,5L, żeby tanio zatankować musisz zjechać z autostrady, ostatni wyjazd statystycznie cena ON na autostradzie ok 1,40e, na landach ok 0,20 taniej, w Belgii w mieście na Shellce automacie 0,95E

Awatar użytkownika
NorbiM3
Użytkownik
Użytkownik
Posty:14
Rejestracja:22 kwie 2016, o 21:52
Samochód:Mercedes Sprinter
Uprawnienia:B

Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem

Post autor: NorbiM3 » 24 kwie 2016, o 21:00

Wolf pisze:
NorbiM3 pisze:Jechalem juz tym busem na pusto, 100km/h to jest maksymalna przelotowa na pusto, predkosci maksymalnej nie probowalem.
Kuzyn mowil ze z zaladowanymi oponami to sie da kolo 80km/h jechac, i pod gorke trza wachlowac biegami
Chce tak kolo 90km/h utrzymac na pusto
Fakt, bus jest bardzo oszczedny bo spala okolo 8-9l na pusto
W niemczech to gdzie tankowac zeby nie przeplacic za duzo? Ja jade do kolonii caly czas autostrada 2
WOW do ekonomi to jeszcze tu brakuje, moje babcia T4 przy jeździe 80-90 pali 5,5L, przy 110 ok 6,5L, żeby tanio zatankować musisz zjechać z autostrady, ostatni wyjazd statystycznie cena ON na autostradzie ok 1,40e, na landach ok 0,20 taniej, w Belgii w mieście na Shellce automacie 0,95E
Bus wazy prawie 2 tony i silnik 2.2 wiec nie ma co porownywac do leciutkiej t4 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przepisy prawne”