samochód dostawczy + przyczepa
- nazarbajev
- Użytkownik
- Posty:8
- Rejestracja:20 gru 2018, o 19:14
Witam wszystkich jestem nowy na forum, postanowiłem do was dołączyć bo mam kilka pytań na które mam nadzieje znaleźć tu odpowiedzi a sprawa wygląda tak
Mam plan zakupić tzw. busa (DMCdo 3,5t oczywiście) który to bez problemu da sobie radę z ciągnięciem przyczepy w okolicach 3-3,5t również, zabudowa skrzyniowa (plandeka) i przyczepa jw.
Nie stać mnie na nowy, myślę że budżet ustalmy na okolice 30tyś pln(za busa) wydaje mi się że raczej nie bardzo jest sens pchać się w ducato itp i raczej celuję w iveco(widzę teraz dużo nowych lawet na iveco ale niestety budżet trochę nie mój, sprinter (napęd na tył) a może jednak źle myślę ?
Teraz ''docieram'' lublina 3 i choć silnik wydaję się całkiem znośny to skrzynia biegów ma takie popieprzone przełożenie że z 1 ciężko idzie ruszyć załadowanym( sprzęgło się pali) a znowu na 5 mam 90 km/h a silnik wyje - jako holownik moim zdaniem odpada( wiem że mogę skrócić przełożenie w moście ale znowu V-max będzie 70-80 km/h a to już porażka totalna
Raczej przewiduje ładować pod max możliwości (towar raczej ciężki ale nie zbyt duży objętościowo choć na samo auto się nie zmieści)
Ruch lokalny (max r-300 km od komina)
Za wszystkie opinie z góry dziękuję
Mam plan zakupić tzw. busa (DMCdo 3,5t oczywiście) który to bez problemu da sobie radę z ciągnięciem przyczepy w okolicach 3-3,5t również, zabudowa skrzyniowa (plandeka) i przyczepa jw.
Nie stać mnie na nowy, myślę że budżet ustalmy na okolice 30tyś pln(za busa) wydaje mi się że raczej nie bardzo jest sens pchać się w ducato itp i raczej celuję w iveco(widzę teraz dużo nowych lawet na iveco ale niestety budżet trochę nie mój, sprinter (napęd na tył) a może jednak źle myślę ?
Teraz ''docieram'' lublina 3 i choć silnik wydaję się całkiem znośny to skrzynia biegów ma takie popieprzone przełożenie że z 1 ciężko idzie ruszyć załadowanym( sprzęgło się pali) a znowu na 5 mam 90 km/h a silnik wyje - jako holownik moim zdaniem odpada( wiem że mogę skrócić przełożenie w moście ale znowu V-max będzie 70-80 km/h a to już porażka totalna
Raczej przewiduje ładować pod max możliwości (towar raczej ciężki ale nie zbyt duży objętościowo choć na samo auto się nie zmieści)
Ruch lokalny (max r-300 km od komina)
Za wszystkie opinie z góry dziękuję
Re: samochód dostawczy + przyczepa
Nim się temat nakręci to małe pytanko, wiesz, że z przyczepą wchodzisz w wszystkie wymagania jak na duży, tacho, licencja, świadectwo kwalifikacji?
- nazarbajev
- Użytkownik
- Posty:8
- Rejestracja:20 gru 2018, o 19:14
Re: samochód dostawczy + przyczepa
tak wiem ale to potrzebuje na tzw. przewozy własne i tylko viatoll będzie trzeba uwzględnić. Na chwilę obecną nie będę świadczył usług w zakresie transportu (może ewentualnie samym busem ale to raczej okazyjnie i dla znajomych ale irlandii z tego nie zbuduję, poza tym mam co robić .
- TROLL
- Użytkownik
- Posty:218
- Rejestracja:17 sty 2018, o 22:46
- Samochód:LR D1 zwany Ciapatym
- Firma:KH Distribution sp.O
- Uprawnienia:karta rowerowa
Re: samochód dostawczy + przyczepa
IVECO.
U mnie w firmie nie ma , ale w zaprzyjaźnionych są takie zestawy, przetestowali różne konfiguracje ( marki ) ta się wydaje się najrozsądniejsza.
Poza tym , Ivona wiele wybacza ... podobno ...
U mnie w firmie nie ma , ale w zaprzyjaźnionych są takie zestawy, przetestowali różne konfiguracje ( marki ) ta się wydaje się najrozsądniejsza.
Poza tym , Ivona wiele wybacza ... podobno ...
- nazarbajev
- Użytkownik
- Posty:8
- Rejestracja:20 gru 2018, o 19:14
Re: samochód dostawczy + przyczepa
dzięki za 1 -szą opinie a jak myślisz jest sens pchać się w 50c (rejestrowaną na 3,5t jak często się spotyka na ogłoszeniu) czy jednak 35c ?
Powiedz jakie tam silniki są znośne ( mało awaryjne i ekonomiczne przede wszystkim nie muszą być demonami mocy ) i jak wygląda sprawa z mostami-są różne przełożenia- da się to jakoś sprawdzić?
skrzynia 6 była by chyba wskazana wydaje mi się , 5 może być mało a może nie?hmm
Takie dywagacje moje , niby testów na necie jest od ...uja ale tak naprawdę wszystkie na 1-no kopyto i nigdzie takiego info nie ma
Powiedz jakie tam silniki są znośne ( mało awaryjne i ekonomiczne przede wszystkim nie muszą być demonami mocy ) i jak wygląda sprawa z mostami-są różne przełożenia- da się to jakoś sprawdzić?
skrzynia 6 była by chyba wskazana wydaje mi się , 5 może być mało a może nie?hmm
Takie dywagacje moje , niby testów na necie jest od ...uja ale tak naprawdę wszystkie na 1-no kopyto i nigdzie takiego info nie ma
Re: samochód dostawczy + przyczepa
IVECO z 3 litrowym motorem, to jedyna opcja na przyczepę 3,5 t DMC, tak przynajmniej ja uważam.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: samochód dostawczy + przyczepa
Sprecyzuj jedna kwestię, "potrzeby własne" jako osoba fizyczna czy jako działalność gospodarczanazarbajev pisze:tak wiem ale to potrzebuje na tzw. przewozy własne i tylko viatoll będzie trzeba uwzględnić. Na chwilę obecną nie będę świadczył usług w zakresie transportu (może ewentualnie samym busem ale to raczej okazyjnie i dla znajomych ale irlandii z tego nie zbuduję, poza tym mam co robić .
Kolejna kwestia, do ciągania 3-3,5t dmc przyczepy najlepiej auto na tylny napęd, ale też nie jest to wymóg, jeśli wokół komina to może być spokojnie przód napęd, natomiast nie ma dobrego czy złego auta, na Unii widziałem masterkę 125km z ogonem łącznie 20ep, podobno w firmie maja 15 szt takich zestawów i spokojnie dają sobie radę, z drugiej strony jak dbasz tak masz, na kraju mamy przecież słynne zdjęcia T4 z ogonem gdzie mamy przód napęd i max 102km, kolejna kwestia 130km Ducato z pod granicy ES holowało mi drugie ducato 10ep silnik nawet się nie grzał, wiec tutaj tez nie ma co się czepiać. Dl mnie chora sytuacja jest fakt że prawie każdy chce mieć auta o mocy min 170km ale przecież auta które maja 120 czy 130 km zrobią ta samą robotę. Jedyna kwestia jest taka żebyś miał odpowiednie dmc na haku, w Daily o ile dobrze kojarzę to w standardzie mamy 3,5t, we Fiacie mam 3t a w Citroenie 2,5t
- nazarbajev
- Użytkownik
- Posty:8
- Rejestracja:20 gru 2018, o 19:14
Re: samochód dostawczy + przyczepa
Kolego Wolf bardzo pięknie tutaj nakreśliłeś sytuacje już ci odpowiadam
przewozy własne - działam w drewnie, tzn meble oraz różnego kalibru inne rzeczy, mam też gospodarstwo i przydaje mi się auto( jak pisałem docieram Lublinka 3 ale już jest go trochę ''za mało''- patrz 1 post)
odnośnie rwd/fwd to nie skreśliłem nic - główny problem polega na tym że nie jeździłem innymi autami założeniem będzie że ''nowy'' samochód musi u mnie ciągnąć przyczepę a lublin z jego skrzynią biegów zupełnie się do tej roli nie nadaje- więc albo np ducato 6bieg z krótką 1 albo iveco/ sprinter itp. na krótkim/krótszym= wolniejszym moście tak mi się wydaje
jeśli chodzi o usługi to nie nastawiam się na to( rynek 3,5T jest nasycony) chociaż również nie wykluczam tego- ale nie potrzebuje kurnika z 10 pal z (szczególnie z tymi co mają 2 oś w połowie zabudowy co wydaje mi się nielogicznie jeśli rozłożyć ciężar po całości )
kwota 30-35 tys za auto no chyba że jednak warto dołożyć 10 i wziąć młodsze-lepsze , zakup planuje na wiosnę tak że trochę czasu na przemyślenie jest.
ps T4 trochę za małe
przewozy własne - działam w drewnie, tzn meble oraz różnego kalibru inne rzeczy, mam też gospodarstwo i przydaje mi się auto( jak pisałem docieram Lublinka 3 ale już jest go trochę ''za mało''- patrz 1 post)
odnośnie rwd/fwd to nie skreśliłem nic - główny problem polega na tym że nie jeździłem innymi autami założeniem będzie że ''nowy'' samochód musi u mnie ciągnąć przyczepę a lublin z jego skrzynią biegów zupełnie się do tej roli nie nadaje- więc albo np ducato 6bieg z krótką 1 albo iveco/ sprinter itp. na krótkim/krótszym= wolniejszym moście tak mi się wydaje
jeśli chodzi o usługi to nie nastawiam się na to( rynek 3,5T jest nasycony) chociaż również nie wykluczam tego- ale nie potrzebuje kurnika z 10 pal z (szczególnie z tymi co mają 2 oś w połowie zabudowy co wydaje mi się nielogicznie jeśli rozłożyć ciężar po całości )
kwota 30-35 tys za auto no chyba że jednak warto dołożyć 10 i wziąć młodsze-lepsze , zakup planuje na wiosnę tak że trochę czasu na przemyślenie jest.
ps T4 trochę za małe
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: samochód dostawczy + przyczepa
Myślę że coś takiego by cie zadowoliło, oczywiście można coś nowszego i ładniejszego szukać, ale to ma być narzędzie pracy i jak będziesz dbał tak będziesz miał, korzystałem z tej wersji budy tyle że na silniku 2.3 136km i blaszce maxi 35S14 tyle że na pojedynczym kole, złego słowa nie powiem, Niemcy Beneluxa i Danie tym zlatałem wszędzie bez problemu
https://www.olx.pl/oferta/iveco-35c13-t ... de6af0bcbe
Jedyna kwestia, nastaw się że bliźniak pali sporo więcej od pojedynczej, no i oczywiście przedni napęd jeszcze mniej, no ale to jest oczywista oczywistość
https://www.olx.pl/oferta/iveco-35c13-t ... de6af0bcbe
Jedyna kwestia, nastaw się że bliźniak pali sporo więcej od pojedynczej, no i oczywiście przedni napęd jeszcze mniej, no ale to jest oczywista oczywistość
- nazarbajev
- Użytkownik
- Posty:8
- Rejestracja:20 gru 2018, o 19:14
Re: samochód dostawczy + przyczepa
hmm 15 lat to trochę sporawo a takie coś
https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-35s ... BzBOQ.html? (mówię o budzie i sliniku rzecz jasna link przykładowy)
albo mieczysław https://www.olx.pl/oferta/mercedes-spri ... 61ba47ae67 tylko się zastanawiam jak tu silnikowo wychodzi bo czytałem że drogi serwis
albo fiat https://www.olx.pl/oferta/ducato-plande ... cf2e9485c3 ( hmm 2.3 l to podobny jak w iveco)
Tak przemyślałem trochę to wszystko i pasowało by coś max młodego kupić bo i tak za szybko nie zmienię.
Spalanie też jest ważne -jaka jest różnica bliźniak do 1 osi , teraz Lublin3 mi pali 11-12l 2.4 TD ale jestem raczej ekodrajwerem
https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-35s ... BzBOQ.html? (mówię o budzie i sliniku rzecz jasna link przykładowy)
albo mieczysław https://www.olx.pl/oferta/mercedes-spri ... 61ba47ae67 tylko się zastanawiam jak tu silnikowo wychodzi bo czytałem że drogi serwis
albo fiat https://www.olx.pl/oferta/ducato-plande ... cf2e9485c3 ( hmm 2.3 l to podobny jak w iveco)
Tak przemyślałem trochę to wszystko i pasowało by coś max młodego kupić bo i tak za szybko nie zmienię.
Spalanie też jest ważne -jaka jest różnica bliźniak do 1 osi , teraz Lublin3 mi pali 11-12l 2.4 TD ale jestem raczej ekodrajwerem