FIAT DUCATO 2.3 150KM MAXI 10EP

Opisy oraz galerie naszych Busów
Regulamin forum
1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu.
2. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Obsługiwane kierunki: -
3. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 2 są obowiązkowe.
4. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
5. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.
6. Nie używamy klawisza CAPS LOCK gdyż pisanie z jego użyciem wśród społeczności internetowej uznawane jest za krzyk, a tego nie chcemy na tym forum i w tym dziale.
7. NIE umieszczamy tematów technicznych, zapytań gdzie kupić, ogłoszeń kupię/sprzedam i tym podobnym. Tematy takie będą usuwane.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: FIAT DUCATO 2.3 150KM MAXI 10EP

Post autor: Wolf » 22 kwie 2015, o 12:45

Powiem tak mam 2x 150 i 1x 130, 130 jest troszkę słabsza a pali tyle samo co 150. Przebiegi od 100 tyś do 170 tyś, awaria, jedna 150 zbuntowała mi się pod Lyon, naprawili gwarancyjnie tylko nie mam pojęcia co było. Spalanie, zależy jak się jeździ, nowym trudno zbić do 11l/100, mi i drugiemu kierowcy bez problemu poniżej 10l/100. Moja kalkulacja przy wyborze aut była prosta, 150 tańsza o ok 7 tyś od 180, przeglądy po 1200 pln a nie 1400 pln, przegląd przy 200.000 ma być za 3000 pln (wymiana rozrządu), na dynamikę nie narzekam, wkręcisz na obroty i zapie... .

Awatar użytkownika
mateo737
Posty:36
Rejestracja:27 paź 2013, o 21:21
Samochód:Ducato 2,8JTD i Boxe
Firma:Własna
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Namysłów, Opolskie

Re: FIAT DUCATO 2.3 150KM MAXI 10EP

Post autor: mateo737 » 22 kwie 2015, o 13:20

Witam, kurcze mi ciagle ducato paliło12l.. nawet sam jeździelem i tez 11,5-12.. juz zaczynałem żałować ze nie wziąłem wiekszego silnika. bo może mniej by sie męczył.. no ale teraz usiaadł na auto kierowca i przywiózł juz drugi raz 10.5-11. jestem zaskoczony. mi rozrząd kazali wymienić juz przy 96tys;/ i razem z przegladaem za wszystko zapłaiłem 2500brutto. teraz zamowiłem blaszke 2015r na koniec miesiąca odbior to sie pochwale:) i w niej juz wziąłem 3,0 bo jednak wiekszy silnik ma mniejsze obicążenia... mam w polsce dwie blaszki i jednak wiekszy silnik(2,8) pali mi mniej niż ten 2,3 przy tej samej trasie i obciązeniu.
Moje cudeńka:)

Ducato 2,8 JTD Power 05r---> 142kucy
Boxer 2,8 HDI 02r ---> 128kucy
Ducato 2,3MJ 13r---> 150kucy
Ducato 3.0 MJ 15r---> 180kucy

Awatar użytkownika
TranSal-Express
Użytkownik
Użytkownik
Posty:22
Rejestracja:22 kwie 2015, o 11:24
Uprawnienia:B

Re: FIAT DUCATO 2.3 150KM MAXI 10EP

Post autor: TranSal-Express » 22 kwie 2015, o 13:24

Dziękuję serdecznie za pomoc :) Pozdrawiam i szerokości życzę !

Awatar użytkownika
aptacy
Użytkownik
Użytkownik
Posty:3
Rejestracja:7 sty 2016, o 22:13
Samochód:FIAT DUCATO
Firma:2014r.
Uprawnienia:B

Re: FIAT DUCATO 2.3 150KM MAXI 10EP

Post autor: aptacy » 7 sty 2016, o 22:29

no i tempomacik zauważyłem :)

Awatar użytkownika
pabaelus
Użytkownik
Użytkownik
Posty:24
Rejestracja:26 paź 2015, o 21:13
Samochód:Fiat Ducato
Uprawnienia:B

Re: FIAT DUCATO 2.3 150KM MAXI 10EP

Post autor: pabaelus » 16 sty 2016, o 21:12

Wolf, jeszcze ja Cię zaczepię odnośnie spalania...
Mówisz, że Fiaty na dotarciu (świeże auta) więcej palą? Ja mam fiata 177 KM, silnik 3,0 i spalanie wychodzi mi średnio ok 11,8-12 litrów. Trochę mnie to martwi, bo - jakby nie patrząc - na busa się to wydaje dużo (dodaję: średnią prędkość mam 90-100 km/h, więc też nie zapierniczam; ostatnio jak jechałem na banie ok. 130 km/h, spalnie wyszło masakryczne - gdzieś 14-15 litrów). Co o tym sądzisz? Jak Twoje spalają?
Co do powyższego - kiedy auto się "ułoży" (czyli też zacznie mniej spalać; można to jakoś generalnie określić, czy to wszystko zależy od różnych czynników? Jeden drajwer powiedział mi, że po pierwszym przeglądzie, tj. 48 000 km).
I kolejna sprawa - EGR. Nie chciałbym zamulić auta. Powyższy kiero powiedział mi, żeby EGR oczyścić co jakiś czas (ok. 5000 km) trzeba go "przedmuchać", tj. na banie rozbujać auto do 4000 obrotówi moment tak jechać. Co o tym sądzisz?
Dzięki za odpowiedzi! :)

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: FIAT DUCATO 2.3 150KM MAXI 10EP

Post autor: Wolf » 17 sty 2016, o 10:31

pabaelus pisze:Wolf, jeszcze ja Cię zaczepię odnośnie spalania...
Mówisz, że Fiaty na dotarciu (świeże auta) więcej palą? Ja mam fiata 177 KM, silnik 3,0 i spalanie wychodzi mi średnio ok 11,8-12 litrów. Trochę mnie to martwi, bo - jakby nie patrząc - na busa się to wydaje dużo (dodaję: średnią prędkość mam 90-100 km/h, więc też nie zapierniczam; ostatnio jak jechałem na banie ok. 130 km/h, spalnie wyszło masakryczne - gdzieś 14-15 litrów). Co o tym sądzisz? Jak Twoje spalają?
Co do powyższego - kiedy auto się "ułoży" (czyli też zacznie mniej spalać; można to jakoś generalnie określić, czy to wszystko zależy od różnych czynników? Jeden drajwer powiedział mi, że po pierwszym przeglądzie, tj. 48 000 km).
I kolejna sprawa - EGR. Nie chciałbym zamulić auta. Powyższy kiero powiedział mi, żeby EGR oczyścić co jakiś czas (ok. 5000 km) trzeba go "przedmuchać", tj. na banie rozbujać auto do 4000 obrotówi moment tak jechać. Co o tym sądzisz?
Dzięki za odpowiedzi! :)
Po ok 20 tys powinno być już ułożone a na 100% po pierwszym przeglądzie jest już ok, kwestia spalania to czyste prawa fizyki, nie wiem jaka masz zabudowę i jakie wytwarza on opory, natomiast te 12l jak na silnik 3.0 to nie jest zły wynik, są tacy co cieszą się że maja zaledwie 14l, ale kiedyś w Hamburgu stałem z Czechem na PL blachach i nówka Ducato 3.0 po lifcie odczyt z komputera 10.1 auto miało 30 tys przejechane, chłopak sam dla siebie jeździ, w przypadku moich aut zaczynam mocno się czepiać jak mi powyżej 11,0 przywiozą, żeby było ciekawie na 2.3 130km trasa 7x express + 2x normalne spalanie z kwitków 9,9 (aku padło), kwestia jeszcze śmiesznych tekstów "ala" błędnych wskazań z komputera, mam 3 szt Ducato 2.3 i żeby było śmiesznie to komputer potrafi mi zawyżać spalanie w stosunku do kwitków z tankowań o ok 0,1l/100 anie odwrotnie jak większość sugeruje że zaniża o 1l.

Kwestia EGR, rozumiem że bardziej masz na myśli DPF - filtr cząstek stałych, czy ciśniesz czy tez jedziesz spokojnie nie wiadomo co się z nim dzieje podobno same sie w odpowiednim momemncie wypalają, powiem tak nie wiem w czym problem ale na dwie szt 150km przebiegi ponad 250000 km jedna idzie jak burza i to bez ściemy, a druga się muli nawet słabiej przyśpiesza od 130km, mój patent na to, to przy najbliższej okazji i wolnych środkach auto jedzie na demontaż DPF i zmianę softu, jeśli faktycznie będzie czuć poprawę oraz spadek spalania, to na zabieg idą pozostałe auta

Awatar użytkownika
pabaelus
Użytkownik
Użytkownik
Posty:24
Rejestracja:26 paź 2015, o 21:13
Samochód:Fiat Ducato
Uprawnienia:B

Re: FIAT DUCATO 2.3 150KM MAXI 10EP

Post autor: pabaelus » 20 sty 2016, o 18:38

Dokładnie tak. Dobra, to co do spalania jest w porządku. Teraz trzeba przejeździć jeszcze troche i zobaczyć jak będzie po tych 20-30 tys. km.
A co do EGR\DPF (podejrzewam, że masz rację) to narazie stosuję rady tamtego busiarza i go od czasu do czasu przedmucham. Ale na pewno zapytam o to jak pojadę na pierwszy przegląd i dam znać co mówią fachowcy od Fiata.
Dzięki i szerokości!

Awatar użytkownika
mateo737
Posty:36
Rejestracja:27 paź 2013, o 21:21
Samochód:Ducato 2,8JTD i Boxe
Firma:Własna
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Namysłów, Opolskie

Re: FIAT DUCATO 2.3 150KM MAXI 10EP

Post autor: mateo737 » 18 gru 2016, o 21:03

Witam, i jak DPF wycięty? jak sprawują się samochody?

[/quote]Kwestia EGR, rozumiem że bardziej masz na myśli DPF - filtr cząstek stałych, czy ciśniesz czy tez jedziesz spokojnie nie wiadomo co się z nim dzieje podobno same sie w odpowiednim momemncie wypalają, powiem tak nie wiem w czym problem ale na dwie szt 150km przebiegi ponad 250000 km jedna idzie jak burza i to bez ściemy, a druga się muli nawet słabiej przyśpiesza od 130km, mój patent na to, to przy najbliższej okazji i wolnych środkach auto jedzie na demontaż DPF i zmianę softu, jeśli faktycznie będzie czuć poprawę oraz spadek spalania, to na zabieg idą pozostałe auta[/quote]
Moje cudeńka:)

Ducato 2,8 JTD Power 05r---> 142kucy
Boxer 2,8 HDI 02r ---> 128kucy
Ducato 2,3MJ 13r---> 150kucy
Ducato 3.0 MJ 15r---> 180kucy

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: FIAT DUCATO 2.3 150KM MAXI 10EP

Post autor: Wolf » 19 gru 2016, o 12:43

Niestety nie, chciałem to zrobić profesionalnie, ale wszystkie warsztaty które się tym zajmują nie są w stanie wykonać badan na hamownie, jedynie wycięcie i wgranie typowego softu wchodzi w rachubę

Awatar użytkownika
Camonierro

Re: FIAT DUCATO 2.3 150KM MAXI 10EP

Post autor: Camonierro » 19 gru 2016, o 15:17

A po co jeszcze hamowania jest potrzebna? Nie wystarczy wyciąć DPF-a i potem zmienić oprogramowanie, żeby komputer cały czas widział, że jest czysty i nie robił oczyszczania co jest oczywiście zbędne bo tego filtru już nie ma ale spala wtedy przez jakiś czasu dużo więcej paliwa. Nie bardzo rozumiem co chcesz sprawdzać na hamowni? Przecież logiczne, że jak silnikowi będzie lżej to nabierze mocy a ze spalaniem też pójdzie w dół. Natomiast jeśli źle wgrają soft-a to może się włączać to oczyszczanie i wywalać błędy ale to skąd będziesz wiedział kiedy się owe czyszczenie włączy żeby wtedy jechać na hamownie i sprawdzać no i reklamować ewentualnie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Busy”