Teraz jest 21 kwi 2018, o 15:04


Iveco daily individual

Opisy oraz galerie naszych Busów
Regulamin działu 1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu.
2. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Obsługiwane kierunki: -
3. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 2 są obowiązkowe.
4. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
5. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.
6. Nie używamy klawisza CAPS LOCK gdyż pisanie z jego użyciem wśród społeczności internetowej uznawane jest za krzyk, a tego nie chcemy na tym forum i w tym dziale.
7. NIE umieszczamy tematów technicznych, zapytań gdzie kupić, ogłoszeń kupię/sprzedam i tym podobnym. Tematy takie będą usuwane.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

0liwski

Moderator

Moderator

  • Posty: 297
  • Dołączył(a): 30 wrz 2016, o 23:23
  • Lokalizacja: POMORSKIE
  • Podziękował : 20 razy
    Otrzymał podziękowań: 27 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: KILKA...Sp.z.o.o.
  • Uprawnienia: A, B, B+E

Re: Iveco daily individual

Post20 sie 2017, o 10:57

Dychu napisał(a):To pomyśl jak się tym jeździ na blizniaku i z silniczkiem bi-turbo 210 koników :-), też jestem mile zaskoczony ale to już duży busik 7.5t :-). U mnie boss sprzedał małe busiki i kupił 12 Ivonek 7.5 t i roboty masa na wszystkie.

Kilka razy spotkałem się z wersją na bliźniakach w Iveco Daily do ...3,5 T.
Nawet oznaczenie na budzie miały 35.
Chwilkę pogadałem z kierowcą i potwierdził, że to na kat. B

Spotkałem się też z Iveco Daily z oznaczeniem 50
W obu przypadkach kiero twierdzili, ze są na kat B.

Nie umieli natomiast wyjaśnić, czy to były wersje modyfikowane czy też fabryczne. Oczywiście mówię o obecnie produkowanym Daily

Tak mnie teraz tym zainteresowałeś, że zacząłem się zastanawiać nad podniesieniem kwalifikacji na C. 8-)
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)
Online
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 712
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 96 razy
    Otrzymał podziękowań: 80 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Master Wejkama
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Iveco daily individual

Post20 sie 2017, o 11:27

Wiesz...ja już za kółkiem ćwierć wieku więc czas popracować jakoś ułożenie a nie walić na starość expresy i być goniony jak pies wiecznie dlatego właśnie uciekłem z wajkamy Masterki na większego busika. Z racji, iż jeździłem i 40t, mam wszelkie uprawnienia więc dla mnie taki większy busik to nadal maluszek :-). O dziwo mój boss nie docenia ADR, mam pełne łacznie z 1 i 7 a tu dupa, nie jest zainteresowany wożeniem czegoś co wymaga takich uprawnień choć to wiadomo lepsza kasa i w wielu wypadkach można się wyrwać z Hiszpani, Portugalii czy Skandynawii no ale to wie tylko dobry spedytor :-). Sam pomyśl nad plusami takiego busika....pauzy tygodniowe, skrócone 24 godziny, dwutygodniowe 45 godzin plus rekompensata którą musisz wybrać do 3 tygodnia i wszystko pełnopłatne. Do tego możesz jeździć tylko 9 godzin dziennie i 2 razy w tygodniu mozesz zrobić 10 godzin a więc wszystko ułożone i bez paniki, Busik ma ograniczenie prędkości do 90km/h więc też się nie naszalejesz i do tego firma od 1 września wprowadza hotele dla kierowców czyli pauzy spędzasz w cywilizowanych warunkach. Sam sobie przekalkuluj czy to ma sens bo dla mnie to uczciwa praca, kasa i warunki :-). Podniesienie kwalifikacji do C, nie będzie stanowić problemu a docenisz to już w pierwszym miesiącu.
Offline
Avatar użytkownika

0liwski

Moderator

Moderator

  • Posty: 297
  • Dołączył(a): 30 wrz 2016, o 23:23
  • Lokalizacja: POMORSKIE
  • Podziękował : 20 razy
    Otrzymał podziękowań: 27 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: KILKA...Sp.z.o.o.
  • Uprawnienia: A, B, B+E

Re: Iveco daily individual

Post20 sie 2017, o 11:57

Dychu napisał(a):Wiesz...ja już za kółkiem ćwierć wieku... Do tego możesz jeździć tylko 9 godzin dziennie i 2 razy w tygodniu mozesz zrobić 10 godzin a więc wszystko ułożone i bez paniki, Busik ma ograniczenie prędkości do 90km/h więc też się nie naszalejesz i do tego firma od 1 września wprowadza hotele dla kierowców czyli pauzy spędzasz w cywilizowanych warunkach. Sam sobie przekalkuluj czy to ma sens bo dla mnie to uczciwa praca, kasa i warunki :-). Podniesienie kwalifikacji do C, nie będzie stanowić problemu a docenisz to już w pierwszym miesiącu.


Ja od 1989 :mrgreen: za kółkiem... Ech, jak ten czas leci... :shock:
Tacho jakie masz w transporcie powyżej 3,5 to te same zasady jakie robimy na karteczkach... Więc to wiem.
Ale pozostałe kwestie... Naprawdę temat do przemyślenia.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1174
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 338 razy
    Otrzymał podziękowań: 190 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: Iveco daily individual

Post20 sie 2017, o 19:48

0liwski napisał(a):
Dychu napisał(a):To pomyśl jak się tym jeździ na blizniaku i z silniczkiem bi-turbo 210 koników :-), też jestem mile zaskoczony ale to już duży busik 7.5t :-). U mnie boss sprzedał małe busiki i kupił 12 Ivonek 7.5 t i roboty masa na wszystkie.

Kilka razy spotkałem się z wersją na bliźniakach w Iveco Daily do ...3,5 T.
Nawet oznaczenie na budzie miały 35.
Chwilkę pogadałem z kierowcą i potwierdził, że to na kat. B

Spotkałem się też z Iveco Daily z oznaczeniem 50
W obu przypadkach kiero twierdzili, ze są na kat B.

Nie umieli natomiast wyjaśnić, czy to były wersje modyfikowane czy też fabryczne. Oczywiście mówię o obecnie produkowanym Daily

Tak mnie teraz tym zainteresowałeś, że zacząłem się zastanawiać nad podniesieniem kwalifikacji na C. 8-)


35Sxx to wersja 3,5T DMC na pojedynczym kole
35Cxx to wersja 3,5T DMC na bliźniaku
50Cxx to wersja 5T DMC na bliźniaku bardzo często rejestrowana na 3,5T DMC

35S od 35C z informacji w salonie różni się tylko zastosowaniem bliźniaka jako napęd, natomiast 50C to już całkiem inna rama dużo twardsza oraz całkiem inne układ hamulcowy
Offline
Avatar użytkownika

Laweciarz

  • Posty: 146
  • Dołączył(a): 23 paź 2014, o 20:12
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 14 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Iveco Daily
  • Uprawnienia: B,B+E,

Re: Iveco daily individual

Post21 sie 2017, o 21:07

Wolf napisał(a):
0liwski napisał(a):
Dychu napisał(a):To pomyśl jak się tym jeździ na blizniaku i z silniczkiem bi-turbo 210 koników :-), też jestem mile zaskoczony ale to już duży busik 7.5t :-). U mnie boss sprzedał małe busiki i kupił 12 Ivonek 7.5 t i roboty masa na wszystkie.

Kilka razy spotkałem się z wersją na bliźniakach w Iveco Daily do ...3,5 T.
Nawet oznaczenie na budzie miały 35.
Chwilkę pogadałem z kierowcą i potwierdził, że to na kat. B

Spotkałem się też z Iveco Daily z oznaczeniem 50
W obu przypadkach kiero twierdzili, ze są na kat B.

Nie umieli natomiast wyjaśnić, czy to były wersje modyfikowane czy też fabryczne. Oczywiście mówię o obecnie produkowanym Daily

Tak mnie teraz tym zainteresowałeś, że zacząłem się zastanawiać nad podniesieniem kwalifikacji na C. 8-)


35Sxx to wersja 3,5T DMC na pojedynczym kole
35Cxx to wersja 3,5T DMC na bliźniaku
50Cxx to wersja 5T DMC na bliźniaku bardzo często rejestrowana na 3,5T DMC

35S od 35C z informacji w salonie różni się tylko zastosowaniem bliźniaka jako napęd, natomiast 50C to już całkiem inna rama dużo twardsza oraz całkiem inne układ hamulcowy



Teraz już nie zarejestrujesz DMC 5T na 3,5t odrazu cofają taki samochód bo im się papiery nie zgadzają. Teraz jak samochód idzie na zabudowy np 3,5 tonówka to jest ważony przed i po i ta waga po razem z zabudową jest wbijana w dowód,jakim sposobem kolega na międzynarodówce dostał 390 kg ładowności na 10ep,a inny przy ducacie 4t w dubel kabinie dostał 750kg przy dwóch zbiornikach 120l.
Laweciarz
Obrazek
Online
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 712
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 96 razy
    Otrzymał podziękowań: 80 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Master Wejkama
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Iveco daily individual

Post21 sie 2017, o 22:21

Moje Iveco jest 7.5t, jeźdzę na tacho i kat.C i zbiornik mam 360L, ładowność dopuszczalna 4T, to wiem :-).
Inne kombinacje są mi nie znane, lubie autka takie jakie wypuszcza fabryka a nie cudowane i cholera wie co to na prawdę jest i ile mam ładować :-). Natomiast z całą pewnością, jest to nadal busik tyle, że troszkę większy, 15 palet a więc nie wiele większy, paka 6.1m.
Offline
Avatar użytkownika

0liwski

Moderator

Moderator

  • Posty: 297
  • Dołączył(a): 30 wrz 2016, o 23:23
  • Lokalizacja: POMORSKIE
  • Podziękował : 20 razy
    Otrzymał podziękowań: 27 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: KILKA...Sp.z.o.o.
  • Uprawnienia: A, B, B+E

Re: Iveco daily individual

Post22 sie 2017, o 09:29

Dychu napisał(a):Moje Iveco jest 7.5t, jeźdzę na tacho i kat.C i zbiornik mam 360L, ładowność dopuszczalna 4T, to wiem :-).
Inne kombinacje są mi nie znane, lubie autka takie jakie wypuszcza fabryka a nie cudowane i cholera wie co to na prawdę jest i ile mam ładować :-). Natomiast z całą pewnością, jest to nadal busik tyle, że troszkę większy, 15 palet a więc nie wiele większy, paka 6.1m.


Tak.... modzenie jeśli już to raczej wewnątrz.... również nie lubię eksperymentów mechanicznych.
360 litrów..? Ech... marzenie busiarza.... ;)
15 palet.... no to zmienia diametralnie możliwości... Cóż...niby tylko stopień wyżej... a jak Daily od razu dostaje wiatru w żagle w związku z większymi możliwościami. :D
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)
Online
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 712
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 96 razy
    Otrzymał podziękowań: 80 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Master Wejkama
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Iveco daily individual

Post22 sie 2017, o 09:43

Zbiornik robiony na zamówienie ale ma homologację i na tym zbiorniczku robię spokojnie 2.000 km. Wiatru w żagle daje silniczek bi-turbo 210 kucy i fajnie słychać jak czasem słyszymy ten podmuch :-). W środku niczym się nie różni od modeli 3.5T.
Offline
Avatar użytkownika

piterol

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 71
  • Dołączył(a): 28 kwi 2015, o 17:47
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 16 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Renault Master
  • Firma: własna niestety
  • Uprawnienia: b,c

Re: Iveco daily individual

Post22 sie 2017, o 14:23

Jesli mogę włączyć się do rozmowy... Ta solówka 7,5t jest z kurnikiem czy ma zabudowane łóżko za fotelami? I jeszcze bardzo mnie ciekawi jak z pracą na takim pojezdzie i w jakich krajach najczęściej? Chętnie bym siadł na taką maszynę po robota bez napinania, większa ładowność a prowadzenie jak 3,5 t. W dodatku nie ma aż takiej walki o miejsca na parkingu jak w przypadku 13,6. Pytam bo moja spedycja usilnie twierdzi, że roboty na takie auta nie ma.
Online
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 712
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 96 razy
    Otrzymał podziękowań: 80 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Master Wejkama
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Iveco daily individual

Post22 sie 2017, o 17:57

Witaj kolego,
Z największym kurnikiem jeżdżę więc spokojnie w nim siedzę a i laske też zmieszczę :-). Nie ma pracy ? To masz do dupy spedycje :-). U mnie boss miał 18 busów 3.5t, sprzedał wszystkie i kupił 12 Ivec 7.5t i uwierz mi, nie czekam na nowe zlecenie więcej niż godzine, busy zasuwają po całej Europie bez wyjątków a więc i Malta, i Kreta, Skandynawia, UK więc roboty masa oczywiście z windą. Busik jak pisałem, nie wiele większy niż normalny 10 paletowiec, mój ma 15 palet i pake 6.1 długości i szerokości 2.4. Nie ma walki o miejsce bo zawsze wszędzie staniesz. Podstawa to tak jak napisałeś, nie ma napinki, nie ma expresów zesranych, jest tacho i nie zrobisz więcej niż 700 km dziennie a mam dni że robię po 120 km bo cło, bo Italia więc wiadomo :-). Co najważniejsze...to pauzy które Ci przysługują musisz zrobić i masz 100% płatne a w moim przypadku jest to 230 zł dniówka a przy opcji kilometrowej, 40gr/km. Jak zrobię dużo km i jest to dla mnie bardziej opłacalne, dostanę kase za kilometry, jak jest dupa z tras , dostane dniówkę więc zawsze jest OK :-).

Pozdrawiam.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze Busy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość