Jaki bus kontener chłodnia 8EP
Regulamin forum
1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu.
2. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Obsługiwane kierunki: -
3. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 2 są obowiązkowe.
4. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
5. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.
6. Nie używamy klawisza CAPS LOCK gdyż pisanie z jego użyciem wśród społeczności internetowej uznawane jest za krzyk, a tego nie chcemy na tym forum i w tym dziale.
7. NIE umieszczamy tematów technicznych, zapytań gdzie kupić, ogłoszeń kupię/sprzedam i tym podobnym. Tematy takie będą usuwane.
1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu.
2. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Obsługiwane kierunki: -
3. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 2 są obowiązkowe.
4. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
5. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.
6. Nie używamy klawisza CAPS LOCK gdyż pisanie z jego użyciem wśród społeczności internetowej uznawane jest za krzyk, a tego nie chcemy na tym forum i w tym dziale.
7. NIE umieszczamy tematów technicznych, zapytań gdzie kupić, ogłoszeń kupię/sprzedam i tym podobnym. Tematy takie będą usuwane.
- SzybkiJanusz
- Użytkownik
- Posty:4
- Rejestracja:6 mar 2017, o 18:55
- Samochód:Opel movano
- Uprawnienia:B
Witam,
Jak w tytule poszukuję busa w kontenerze z chłodnią na 8EP, raczej nastawiony jestem na pojedyncze tylne koło ponieważ głównie będę woził koło tony, ale nie ukrywam że czasem trzeba będzie załadować i 3t, dlatego zamontuję poduszki. Koszt 50-70tyś. Szukam czegoś ekonomicznego, i mało awaryjnego (jak wszyscy). Co do marki to nie mam uprzedzeń. Z góry dzięki za podpowiedzi.
Jak w tytule poszukuję busa w kontenerze z chłodnią na 8EP, raczej nastawiony jestem na pojedyncze tylne koło ponieważ głównie będę woził koło tony, ale nie ukrywam że czasem trzeba będzie załadować i 3t, dlatego zamontuję poduszki. Koszt 50-70tyś. Szukam czegoś ekonomicznego, i mało awaryjnego (jak wszyscy). Co do marki to nie mam uprzedzeń. Z góry dzięki za podpowiedzi.
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP
Poduszki lekarstwem na trzy tony
No - powodzenia życzę. Tylko już przy drugiej tonie spodziewaj się popękanych felg.... .
Ad meritum - Renault Master - chyba najbardziej niezawodny a także bardzo wygodny. Przejechałem tym masę kilometrów i tylko takiego chcę.
Teraz jeżdżę Ducatem - i nie chcę go za cholerę - z roku na rok jakość coraz gorsza.
Przyjrzyj się Transitowi - wół roboczy, choć niezbyt komfortowy... .
Agregat - Carrier, ThermoKing.... unikaj Zanotti - wieczne kłopoty... .
No - powodzenia życzę. Tylko już przy drugiej tonie spodziewaj się popękanych felg.... .
Ad meritum - Renault Master - chyba najbardziej niezawodny a także bardzo wygodny. Przejechałem tym masę kilometrów i tylko takiego chcę.
Teraz jeżdżę Ducatem - i nie chcę go za cholerę - z roku na rok jakość coraz gorsza.
Przyjrzyj się Transitowi - wół roboczy, choć niezbyt komfortowy... .
Agregat - Carrier, ThermoKing.... unikaj Zanotti - wieczne kłopoty... .
- SzybkiJanusz
- Użytkownik
- Posty:4
- Rejestracja:6 mar 2017, o 18:55
- Samochód:Opel movano
- Uprawnienia:B
Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP
Poduszki żeby nie siedział, mówię tu o krótkich trasach z takim obciążeniem ok 50km, i to pare razy do roku, bo czasem nie mam innego wyjścia. Właśnie zastanawiałem się nad Masterem, tylko nie wiem czy szukać ze 150km czy 125km też dobrze chodzi? Duża jest różnica w mocy? I naprawdę tak radzą sobie słabo z obciążeniem? Mam starszego movano, mastera i tam przy 3 tonach nigdy nic się nie stało. Nie mówię tu o 1000km tylko o max 150.
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP
Z całym szacunkiem - jeżeli mówisz, że "przy 3 tonach nic się nie stało" - to miałeś po prostu wiele szczęścia. Jeżeli chcesz zrobić krzywdę sobie - Twoja sprawa, Ale jeśli zabierzesz ze sobą kogoś jeszcze - to nie chcę spotkać Cię na drodze. Wiem i zdają sobie sprawę, że wielu przewoźników ładuje auta ponad miarę. I auta zwykle to wytrzymają -ale jeżeli w takiej sytuacji okaże się, że zdarzy się COKOLWIEK, na co będzie miało wpływ przeładowanie - awaryjne hamowanie, gdzie zabraknie tego jednego metra, czy pęknięcie felgi i wyprowadzenie auta z szosy ( tak, miałem taki przypadek w Masterze, tarcza felgi została na piaście, wieniec z oponą poszedł w piz..u ) etc., i KTOś JESZCZE poniesie szkodę - do końca Twoich dni będziesz przeklinał dzień, w którym zdecydowałeś się przeładować auto... .
I zdecydowanie jestem przeciwny propagowaniu takich praktyk, zwłaszcza na forach tego rodzaju.
Wiem, że nie to chciałeś usłyszeć, ale takie jest moje zdanie.
A co do mocy - zdecydowanie Master silniejszy, choć ten słabszy ma nieco inną charakterystykę krzywych momentu i mocy i także sobie poradzi, jednak w głównej mierze zależy to od umiejętności szofera i jego zdolności wyczucia auta... .
I zdecydowanie jestem przeciwny propagowaniu takich praktyk, zwłaszcza na forach tego rodzaju.
Wiem, że nie to chciałeś usłyszeć, ale takie jest moje zdanie.
A co do mocy - zdecydowanie Master silniejszy, choć ten słabszy ma nieco inną charakterystykę krzywych momentu i mocy i także sobie poradzi, jednak w głównej mierze zależy to od umiejętności szofera i jego zdolności wyczucia auta... .
- SzybkiJanusz
- Użytkownik
- Posty:4
- Rejestracja:6 mar 2017, o 18:55
- Samochód:Opel movano
- Uprawnienia:B
Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP
Całym sercem popieram wypowiedź, może ktoś przeczyta i nie będzie jeździł przeładowanym samochodem, dla mnie osobiście jest to zbyt nielogiczne do przeskoczenia że auta z lat 90tych wciąż jeżdżące i rdzewiejące graty mają 2x taką ładowność niż nowe busy. Wracając jednak do tematu silnika chodzi mi wyłącznie o komfort jazdy i spalanie bo głównie będę woził koło 700kg. Jak w ogóle ma się do tego 100 konna wersja?
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP
Słabszy silnik będzie pracował blisko granic swych możliwości, ten mocniejszy będzie miał jeszcze trochą "zapasu", co może zapewnić mniejsze zużycie paliwa i samego silnika. Pamiętaj, że większy/mocniejszy silnik wcale nie oznacza większego spalania . Miałem 4-litrowego Forda Windstara, który palił tylko o ok. półtora lita więcej, niż obecnie moja Volvo 850 z silnikiem dwulitrowym.
Dlatego szukaj auta o większych zdolnościach - da Ci to pewien zapas do wykorzystania - 100konne auto będzie mordęgą... .
Dlatego szukaj auta o większych zdolnościach - da Ci to pewien zapas do wykorzystania - 100konne auto będzie mordęgą... .
- ROMAN_WLOS
- Użytkownik
- Posty:54
- Rejestracja:30 paź 2015, o 12:23
- Samochód:kilka sztuk
- Firma:porządna
- Uprawnienia:A,B
- Lokalizacja:KATOWICE
Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP
SzybkiJanusz pisze:Całym sercem popieram wypowiedź, może ktoś przeczyta i nie będzie jeździł przeładowanym samochodem, dla mnie osobiście jest to zbyt nielogiczne do przeskoczenia że auta z lat 90tych wciąż jeżdżące i rdzewiejące graty mają 2x taką ładowność niż nowe busy. Wracając jednak do tematu silnika chodzi mi wyłącznie o komfort jazdy i spalanie bo głównie będę woził koło 700kg. Jak w ogóle ma się do tego 100 konna wersja?
Szybki Januszu,
Mała ładowność współczesnych busów bierze się stąd, że chytry i głupi dziad-trans chciałby mieć TIR-a o DMC 3,500 kg.
Dlatego, dziad-trans zamawia zabudowę co najmniej 10-paletową. Do tego, kurnik, webasto, itp., więc na ładunek zostaje góra 800 kg czyli mniej niż miał Żuk lub Nysa.
Ja widziałem takiego Iveco z zabudową 15-paletową, który miał ładowność 270 kg. Nawet puch waży więcej w tej ilości.
Inna sprawa to taka, że wiele tych busów za granicą - np. w Niemczech ma DMC 7,5 tony, bo auta do takiej DMC można prowadzić na odpowiednik polskiego prawa jazdy kategorii B.
Pozdrowienia,
ROMAN WŁOS
- ROMAN_WLOS
- Użytkownik
- Posty:54
- Rejestracja:30 paź 2015, o 12:23
- Samochód:kilka sztuk
- Firma:porządna
- Uprawnienia:A,B
- Lokalizacja:KATOWICE
Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP
jarekvolvo pisze:Słabszy silnik będzie pracował blisko granic swych możliwości, ten mocniejszy będzie miał jeszcze trochą "zapasu", co może zapewnić mniejsze zużycie paliwa i samego silnika. Pamiętaj, że większy/mocniejszy silnik wcale nie oznacza większego spalania . Miałem 4-litrowego Forda Windstara, który palił tylko o ok. półtora lita więcej, niż obecnie moja Volvo 850 z silnikiem dwulitrowym.
Dlatego szukaj auta o większych zdolnościach - da Ci to pewien zapas do wykorzystania - 100konne auto będzie mordęgą... .
JarkuVolvo,
Nie masz racji. Pojemniejszy silnik zużywa więcej paliwa przy tych samych obrotach.
Weź pod uwagę, np. silnik o pojemności 2 litry pracujący z szybkością 3000 obrotów na minutę czyli 50 obrotów na sekundę.
Taki silnik (bez doładowania) zasysa, w każdej sekundzie, 50 litrów mieszanki paliwa z powietrzem.
Silnik o pojemności 4 litry, zasysa 100 litrów na sekundę. To jest prosta arytmetyka.
Chodzi o silnik czterosuwowy, silnik dwusuwowy potrzebuje tego dwa razy więcej. Jarzysz???
Pamiętaj też, że istnieją dwa główne zużycia paliwa - kilometrowe oraz godzinowe.
Pozdrowienia,
ROMAN WŁOS
- SzybkiJanusz
- Użytkownik
- Posty:4
- Rejestracja:6 mar 2017, o 18:55
- Samochód:Opel movano
- Uprawnienia:B
Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP
Romanie Włos
Właśnie to miałem na myśli, waga samochodu nijak się ma do bezpieczeństwa jazdy i kategoryzowanie wszystkich samochodów do 3,5 DMC, oraz kat.B jest co najmniej błędne, moim zdaniem oczywiście. Teraz chciałem poruszyć troszkę inny temat, mianowicie instalowaliście w swoich busach chip tuning lub power boxy? Jak się to ma do żywotności silnika i na jaką zmianę spalania można liczyć?
Właśnie to miałem na myśli, waga samochodu nijak się ma do bezpieczeństwa jazdy i kategoryzowanie wszystkich samochodów do 3,5 DMC, oraz kat.B jest co najmniej błędne, moim zdaniem oczywiście. Teraz chciałem poruszyć troszkę inny temat, mianowicie instalowaliście w swoich busach chip tuning lub power boxy? Jak się to ma do żywotności silnika i na jaką zmianę spalania można liczyć?
Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP
To co Ty wozisz, jakieś nierozbieralne maszyny o wadze 3 ton w tych chłodniach? Czy tusze wielorybie?SzybkiJanusz pisze:Poduszki żeby nie siedział, mówię tu o krótkich trasach z takim obciążeniem ok 50km, i to pare razy do roku, bo czasem nie mam innego wyjścia.
Bo widzisz, ja jestem w stanie zaproponować Ci wyjście z takiej sytuacji. Szczególnie, że to tylko 50 km.
Ładujesz tonę, jedziesz 50 km, rozładowujesz, wracasz 50 km, ładujesz tonę, jedziesz 50 km, rozładowujesz, wracasz 50 km, ładujesz tonę, jedziesz 50 km, rozładowujesz, voila.
U mnie w firmie działa, to i Ty dasz radę :)