Jaki bus kontener chłodnia 8EP

Opisy oraz galerie naszych Busów
Regulamin forum
1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu.
2. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Obsługiwane kierunki: -
3. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 2 są obowiązkowe.
4. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
5. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.
6. Nie używamy klawisza CAPS LOCK gdyż pisanie z jego użyciem wśród społeczności internetowej uznawane jest za krzyk, a tego nie chcemy na tym forum i w tym dziale.
7. NIE umieszczamy tematów technicznych, zapytań gdzie kupić, ogłoszeń kupię/sprzedam i tym podobnym. Tematy takie będą usuwane.
Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB
Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP

Post autor: jarekvolvo » 17 mar 2017, o 19:14

Szanowny Romanie,
jednak trochę racji mam - 2 litrowy - by uzyskać właściwe parametry - kręci - jak mówisz - 3 krpm.
Jednak 4 litrowy - dla tej samej mocy - kręci tylko 1,5 krpm.
Windstar rzadko kiedy przekraczał 2,5 tys. I ciągnął od samego dołu. Wynika to z różnych charakterystyk silników, innego rozkładu krzywych mocy i momentów obrotowych, niż w np. w Volvie.
Mały silnik muszę z konieczności rozpędzić by uzyskać to, co duży motor daje już w zakresie niewiele wyższym od obrotów biegu jałowego....


Januszu - (qurcze - nie mogę cytować - nie wiem, co zacz ) - jeździłem trochę Sprinterem 318, zaczipowanym - na hamowni wyszło 240 KM - szedł, jak wściekły, palił 18 - 25 i przeżył - to już z opowieści - niecałe 90 tysięcy - potem lawina kłopotów, bo ciągle coś wysiadało - w końcu sprzedany, a właściciel stwierdził, że " chyba nie warto". Ale to jedyny znany mi przypadek.... .

Awatar użytkownika
ROMAN_WLOS
Użytkownik
Użytkownik
Posty:54
Rejestracja:30 paź 2015, o 12:23
Samochód:kilka sztuk
Firma:porządna
Uprawnienia:A,B
Lokalizacja:KATOWICE

Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP

Post autor: ROMAN_WLOS » 18 mar 2017, o 00:04

jarekvolvo pisze:Szanowny Romanie,
jednak trochę racji mam - 2 litrowy - by uzyskać właściwe parametry - kręci - jak mówisz - 3 krpm.
Jednak 4 litrowy - dla tej samej mocy - kręci tylko 1,5 krpm.
Windstar rzadko kiedy przekraczał 2,5 tys. I ciągnął od samego dołu. Wynika to z różnych charakterystyk silników, innego rozkładu krzywych mocy i momentów obrotowych, niż w np. w Volvie.
Mały silnik muszę z konieczności rozpędzić by uzyskać to, co duży motor daje już w zakresie niewiele wyższym od obrotów biegu jałowego....

JARKU-VOLVO,

Jesteś w błędzie. Pamiętaj, że zależność mocy nie jest liniowa względem obrotów. Natomiast zapotrzebowanie na ładunek do cylindrów jest liniowe (z grubsza biorąc). Również, nie jest liniowa zależność mocy od pojemności silnika.

Dlatego też, silnik dwusuwowy nie ma dwa razy większej mocy niż silnik czterosuwowy przy tych samych obrotach. Ta krotność to 1,6-1,7.

Także, pamiętaj, że jest jeszcze transmisja - skrzynia biegów, przekładnia główna, mechanizm różnicowy.

Również, pamiętaj, że moc jest (z grubsza biorąc) taka sama na każdym z biegów.

To co napisałeś byłoby bliskie prawdy gdybyś miał bezstopniową skrzynię biegów ustawioną tak aby silnik zawsze pracował na obrotach maksymalnego momentu obrotowego (wtedy spalanie jest najmniejsze).

Poza tym, miej na uwadze to, że istnieje kilometrowe zużycie paliwa, a także godzinowe zużycie.

A fachowcy liczą zużycie paliwa na kg masy pojazdu, na kilowat mocy, na godzinę, na kilometr, itp.

Pozdrowienia,
ROMAN WŁOS

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP

Post autor: jarekvolvo » 18 mar 2017, o 12:33

Obaj krążymy wokół podobnych odpowiedzi. Zarówno teoria jak i praktyka są zgodne z Twoimi odpowiedziami.
Ja dodają tu jeszcze "czynnik ludzki" - świadomość - lub jej brak u konkretnego kierowcy co do znajomości działania silników. techniki jazdy etc., .
Jeśli szofer będzie świadomy, choćby na podstawie własnego doświadczenia ( bo nie wymagam wiedzy stricte przemysłowej i znajomości wykresów ), jak układają się i przecinają krzywe, która jest bardzie stroma, która płaska, w jakim zakresie obrotów są "najbliżej" ( vide BSP), to dam głową, że będzie potrafił to wykorzystać i na większym silniku spali mniej.
Kiedyś pożyczyłem Winiego koledze na wakacje - wściekły dzwoni do mnie, że auto pali mu 25 litrów. A to przecież automat, duży, wolnobrotowy, ciągnący bez zastanowienia od 900 rpm. Nic, tylko jechać. A jednak. Mi raczej nie wychodził ponad 13,5 - wynik - inny szofer, nie rozumiejący natury pracy 4 litrów i nie ogarniający sprzęgniętej z nim ASB. A koleś sam miał taką skrzynie w... Micrze. Dlatego zdecydowałem się pożyczyć mu auto licząc, że ogarnie temat z "podobną" ASB w innym samochodzie... .

Awatar użytkownika
ROMAN_WLOS
Użytkownik
Użytkownik
Posty:54
Rejestracja:30 paź 2015, o 12:23
Samochód:kilka sztuk
Firma:porządna
Uprawnienia:A,B
Lokalizacja:KATOWICE

Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP

Post autor: ROMAN_WLOS » 18 mar 2017, o 13:14

jarekvolvo pisze:Obaj krążymy wokół podobnych odpowiedzi. Zarówno teoria jak i praktyka są zgodne z Twoimi odpowiedziami.
Ja dodają tu jeszcze "czynnik ludzki" - świadomość - lub jej brak u konkretnego kierowcy co do znajomości działania silników. techniki jazdy etc., .
Jeśli szofer będzie świadomy, choćby na podstawie własnego doświadczenia ( bo nie wymagam wiedzy stricte przemysłowej i znajomości wykresów ), jak układają się i przecinają krzywe, która jest bardzie stroma, która płaska, w jakim zakresie obrotów są "najbliżej" ( vide BSP), to dam głową, że będzie potrafił to wykorzystać i na większym silniku spali mniej.
Kiedyś pożyczyłem Winiego koledze na wakacje - wściekły dzwoini do mnie, że auto pali mu 25 litrów. A to przecież automat, duży, wolnobrotowy, ciągnący bez zastanowienia od 900 rpm. Nic, tylko jechać. A jednak. Mi raczej nie wychodził ponad 13,5 - wynik - inny szofer, nie rozumiejący natury pracy 4 litrów i nie ogarniający sprzęgniętej z nim ASB. A koleś sam miał taką skrzynie w... Micrze. Dlatego zdecydowałem się pożyczyć mu auto licząc, że ogarnie temat z "podobną" ASB w innym samochodzie... .

JARKU-VOLVO,

Z tą świadomością polskich (i nie tylko polskich) szoferów, to popłynąłeś na całego. Ja dotychczas spotykałem jedynie szoferów bez jakiejkolwiek świadomości.

Niektórzy, szoferzy z dawnych lat coś niecoś kojarzą, bo w dawnych latach na kursie prawa jazdy były podstawy mechaniki pojazdowej i z tego się zdawało też egzamin.

Z tym, że były to takie pytania typu - jakie napięcie ma akumulator - zresztą pytanie błędne, bo napięcie zależy od obciążenia, a bez obciążenia, to akumulator ma jedynie siłę elektromotoryczną.

Albo, jak działa sprzęgło, hamulec, skrzynia biegów, itp.

Dzisiaj, są takie tępaki, że nie jarzą nic. Kiedyś byłem świadkiem jak jednemu stanął (samochód), a parkingowi profesorowie twierdzili, że pewnie strzelił mu pasek klinowy, więc nie ma napędu.

Dlatego, wątpię czy którykolwiek szoferak (poza wyjątkami) zna się na wykresach. Wątpię czy którykolwiek szoferak wie co to jest moc - ciągle słyszę pogląd jakoby duża moc powodowała duże przyspieszenie.

A jak chodzi o to czy na większym silniku ktoś spali mniej czy więcej, to jest ono bez sensu. Jak już wcześniej pisałem, większy silnik przy tych samych obrotach ma większe zapotrzebowanie na ładunek cylindrowy. Ponadto, większy silnik (pojemność) jest także większy gabarytowo i ma większą masę, więc do jego pracy i przemieszczania po asfalcie trzeba więcej energii.

Faktem jest także, iż duży silnik o niewielkiej mocy istotnie może palić mniej niż mały wyżyłowany silnik. To właśnie dlatego fachowcy nie posługują się globalnym zużyciem paliwa lecz zużyciem paliwa na kilowat, na litr pojemności (prawdziwi fachowcy - na decymetr sześcienny a nie litr), na kilogram masy (silnika lub pojazdu).

Miej na uwadze to, że silnik to nie wszystko. Do silnika musi być dopasowana skrzynia biegów i przekładnia główna. Pamiętaj, że na każdym biegu moc jest niemal taka sama, ale zużycie paliwa jest różne na każdym biegu.

Gdyby było prawdą, to co Ty napisałeś (tzn. duży silnik pali mniej), to rynek byłby zalewany pojazdami z dużymi silnikami. A jest odwrotnie - małolitrażowe auta to większość.

A jak chodzi o Twojego kumpla, to nie bardzo wierzę, iż były takie różnice w zużyciu paliwa - 13,5 litra versus 25 litrów. Chyba, że on nie znał się na obsłudze tej skrzyni i jeździł ciągle na niskich biegach.

Automatyczna skrzynia - poza bezstopniową - też musi być obsługiwana wajchą zwaną selektorem. Wielu pacjentów nie wie, że wiele skrzyń ma funkcję "kick down" - skopnięcie w dół - gwałtownie wciśniesz pedał gazu i skrzynia samoczynnie wchodzi na najniższy bieg. Fajnie wtedy przyspiesza, ale też "fajnie" pali.


Pozdrowienia,
ROMAN WŁOS

Awatar użytkownika
Junior94
Użytkownik
Użytkownik
Posty:3
Rejestracja:31 sie 2014, o 13:37

Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP

Post autor: Junior94 » 21 kwie 2017, o 09:08

Na taki tonaż to chyba tylko Iveco 5015 3.0 masz na ramie a nie jak Master na ramie od roweru ;) Jeździłem takim został sprzedany to koleś na niego ponad 2.5 ładuję i nie ma z nim problemu co do spalania to który bus będzie mało palił jak będzie ważył ponad 5 ton? Na pewno nie kupował bym mercedesa co pół roku wymiana dwumasy i nie wspominam tego auta dobrze, no chyba, że masz czym karmić rdze to śmiało ;)

Awatar użytkownika
tyrion
Użytkownik
Użytkownik
Posty:2
Rejestracja:30 maja 2017, o 14:58
Samochód:mercedes

Re: Jaki bus kontener chłodnia 8EP

Post autor: tyrion » 6 lip 2017, o 09:45

Jak chłodnia to crafterek. U mnie się zawsze sprawdza. Swojego wprawdzie nie posiadam, ale zawsze wypożyczam z Bziuka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Busy”