Teraz jest 24 kwi 2018, o 17:55


Początek

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

paketx

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): 9 lip 2017, o 00:17
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Początek

Post9 lip 2017, o 00:23

Witam.
Prawdopodobnie będę zaczynał jazde na busie do 3,5t kat. B.
Ale nie mam żadnego doświadczenia zerooo.. Ktos cos jakies porady? Info?
Tak zero doświadczenia ale nie boje sie ruszać na głęboką wodę.
Online
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 724
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 98 razy
    Otrzymał podziękowań: 82 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Master Wejkama
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Początek

Post9 lip 2017, o 00:48

Witaj,
Masz wiele wątków dotyczących zielonych więc zamiast pisać nowy wątek, poczytaj trochę...
Pokukaj na YT jak zmieniać koło, poczytaj o furze którą jedziesz gdzie ma bezpieczniki i jak zmienić żarówki, jak zabezpieczyć ładunek pasami, co zabrać w drogę, podstawowe zwroty w 3 językach, poczytaj poradniki jak dokładnie wypisać CMR, jak wypisać kontrolbucha itd. Wszystko jest w sieci tylko potrzeba trochę chęci...

Za ten post autor Dychu otrzymał podziękowanie od
paketx(9 lip 2017, o 10:55)
Ocena:5.26%
 
Offline
Avatar użytkownika

paketx

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): 9 lip 2017, o 00:17
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Re: Początek

Post9 lip 2017, o 10:54

Okey dzięki.
Online
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 724
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 98 razy
    Otrzymał podziękowań: 82 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Master Wejkama
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Początek

Post9 lip 2017, o 11:50

Oczywiście jak już poczytasz i załapiesz podstawy a coś nadal będziesz nie rozumiał, wtedy pytaj, pomogę :-).
Podstawa to CMR czyli dokument przewozowy, międzynarodowy, musisz to na pamięć wykuć bo to podstawa ale nie zajmie Ci to dużo czasu bo to jedna kartka A4 i jak pamiętam 26 rubryczek w których tak naprwdę potrzebujesz wpisać i wiedzieć o co kaman w 8 :-). Kontrollbuch, tachobuch i jeszcze pewne ze dwie inne nazwy, księżaczka do prowadzenia ewidencji jazdy które jest obowiązkowa w Niemczech, Francji, opanujesz pewnie w 30 minut na pamięć. Musisz tylko załapać podstawy czasu pracy czyli ile możesz jechać max, kiedy masz robić przerwy i pauzy, co to są inne prace czyli załadunek i sprawy techniczneauta itd., to też proste i nie zajmie Ci wiele. Nie musisz doktoryzować się tzn., wyjątki jak , że możesz jechać nie 9 a 10 godzin dwa razy w tygodniu ale później do końća 3 tygodnia musisz to odebrać w postaci tygodniowego odpoczynku itd., tylko podstawy : możesz prowadzić max 9 godzin dziennie, z czego jednym ciągiem max 4.5 godziny robisz przerwę 45 minut i znów 4.5 godziny jazdy, że musisz mieć nie mniejszą niż 9 godzin pauze na odpoczynek, spanie i że możesz w ciągu doby mieć 6 godzin innych prac czyli w rozrachunku dobowym : 9 godzin jazdy, 9 godzin pauzy i 6 godzin prac innych. Poczytaj trochę i jak już połapiesz podstawy, pytaj.
Pozdrawiam.

Powrót do Podkarpackie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość