CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???
Witam, mam na imię Michał na razie jeszcze nie pracuje na busie.
Czytam o CMR i mam pytanko, jest tam rubryczka czas rozładunku (data+godzina).
CMR ma 3 lub 5 kopi- 1szt. dla nadawcy, 1szt. odbiorca, 1szt. przewoźnik (w wersji 5 kopiowej 3 szt. są dla przewoźnika).
CMR wypełniamy odbierając towar więc nie możemy wpisać czasu rozładunku dopiero jak się rozładujemy, bo pierwsza kopia zostaje u nadawcy.
Więc jak? Wpisujemy tylko prognozowane dane???
Jeszcze jedno pytanko: czy skrót CMR działa w całej UE i każdy wie o co chodzi?
I czy zawsze nie zależnie od tego jak wygląda forma graficzna druku, to czy w każdym Państwie numer danej rubryczki wymaga tej samej treści.
Czyli, czy w każdym Państwie UE w rubryczce nr 1 jest "nadawca towaru", nr 2 "odbiorca", .... nr 11 "waga towaru" itd ???
Czytam o CMR i mam pytanko, jest tam rubryczka czas rozładunku (data+godzina).
CMR ma 3 lub 5 kopi- 1szt. dla nadawcy, 1szt. odbiorca, 1szt. przewoźnik (w wersji 5 kopiowej 3 szt. są dla przewoźnika).
CMR wypełniamy odbierając towar więc nie możemy wpisać czasu rozładunku dopiero jak się rozładujemy, bo pierwsza kopia zostaje u nadawcy.
Więc jak? Wpisujemy tylko prognozowane dane???
Jeszcze jedno pytanko: czy skrót CMR działa w całej UE i każdy wie o co chodzi?
I czy zawsze nie zależnie od tego jak wygląda forma graficzna druku, to czy w każdym Państwie numer danej rubryczki wymaga tej samej treści.
Czyli, czy w każdym Państwie UE w rubryczce nr 1 jest "nadawca towaru", nr 2 "odbiorca", .... nr 11 "waga towaru" itd ???
Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Y9txIHtTKoo[/youtube] Bardzo szczegółowo i dokładnie jes wydaje mi się wytłumaczone
Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w walkach życia codziennego
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny
Masutatsu Ōyama
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny
Masutatsu Ōyama
Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???
Widziałem, widziałem, jednak nie ma tam odpowiedzi na moje pytania
Od czasu kiedy pojawiła się realna szansa na prace za kierownicą busa, widziałem już sporo filmików i przejrzałem trochę postów.
Od czasu kiedy pojawiła się realna szansa na prace za kierownicą busa, widziałem już sporo filmików i przejrzałem trochę postów.
Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???
Kolego myślałem ze ten krótki reportaż Ci wystarczy . Tak wiec odpowiem Ci na moim przykładzie To ze jest tyle rubryk to nie znaczy ze wszystkie trzeba skrupulatnie wypełniać ,jak każdy dokument najważniejsze pola jakie ja wypełniam i co do kontroli inspekcji celnej, transportu ,służby granicznej czy tez policji nie miałem nigdy problemów.
Punkty 1,2,3,4 to wiadomo, 5 jeżeli masz jakie kolwiek dokumenty załączone do przewożonego towaru to wpisujesz np.nr jeżeli taki jest lub słownie ,itp. pkt 6 ja pisze jeżeli mam towar na paletach to pisze ilość i słownie np.( 4 palety ) jeżeli mam luzem np. rury to pisze ilość i podaje wymiary np. 1.szt dł x szer x wys 2 szt to samo można pod spodem dopisać razem tyle szt. 13 instrukcja nadawcy może dotyczyć jak ma być dany towar przewożony np. czy spięty pasami i tam nadawca od którego zabieramy musi wpisać swoje uwagi,czy tez zwrot palet ,ale wtedy otrzymujesz taki kwit ze masz palety na wymiane do zwrotu .14 zazwyczaj pomijam,21 kiedy gdzie wystawiono ,ja nigdy nie pisałem o której doręczyłem były wyjątki to kazałem wpisać godzinę przy doręczeniu w pkt 24 no i oczywiście w pkt 11 ważna waga . Ja pkt 6,7,8,9,10,11,12 proszę o wypełnienie osoby wydającej towar, dokumenty czy tez ta która podpisuje -Nadawca. Pkt 18 jeżeli to ty masz zastrzeżenia np. uszkodzony towar np. w trakcie ladowania Będzie tak ze spedycja każe ci czegoś nie wpisywać i tu nie będę się rozpisywał Sam doświadczysz Wagę najlepiej jak ci wpiszą na załadunku -NIE TY Jak będzie zawyżona ,zawsze możesz odmówić a jeżeli będzie ok wizualnie w dokumentach a na wadze inaczej to odpowiada firma -Nadawca .Jeżeli chodzi o inne dokumenty przewozowe np. druki z komputera zazwyczaj jest to samo jest to dokument miedzy narodowy gdzie obowiązuje jeden wzor ,wiesz numerki ,numerki jak masz wystawiony w innym języku to ktoś tez bierze za to odpowiedzialność wizualnie się rozni i trzeba wszystkie podpisywać bo nie sa samokopiujące .Jak się w to wgłębisz pojeździsz to rozkminisz co ,co oznacza .Zawsze możesz zasięgnąć wiedzy UNIWERSYTETU PARKINGOWEGO i pamiętaj zawsze sprawdzaj numery załączonych dokumentów tych do ręki z tymi przyklejonymi na towarze ,licz ilości np. kartonów Wymiary, jak i ilość musza się zgadzać z wypisanym dokumentem CMR. Jak cos nie tak to niech mnie koledzy poprawia lub cos dopiszą.
http://www.transportoweprawo.pl/2012/li ... kty-i-mity
Punkty 1,2,3,4 to wiadomo, 5 jeżeli masz jakie kolwiek dokumenty załączone do przewożonego towaru to wpisujesz np.nr jeżeli taki jest lub słownie ,itp. pkt 6 ja pisze jeżeli mam towar na paletach to pisze ilość i słownie np.( 4 palety ) jeżeli mam luzem np. rury to pisze ilość i podaje wymiary np. 1.szt dł x szer x wys 2 szt to samo można pod spodem dopisać razem tyle szt. 13 instrukcja nadawcy może dotyczyć jak ma być dany towar przewożony np. czy spięty pasami i tam nadawca od którego zabieramy musi wpisać swoje uwagi,czy tez zwrot palet ,ale wtedy otrzymujesz taki kwit ze masz palety na wymiane do zwrotu .14 zazwyczaj pomijam,21 kiedy gdzie wystawiono ,ja nigdy nie pisałem o której doręczyłem były wyjątki to kazałem wpisać godzinę przy doręczeniu w pkt 24 no i oczywiście w pkt 11 ważna waga . Ja pkt 6,7,8,9,10,11,12 proszę o wypełnienie osoby wydającej towar, dokumenty czy tez ta która podpisuje -Nadawca. Pkt 18 jeżeli to ty masz zastrzeżenia np. uszkodzony towar np. w trakcie ladowania Będzie tak ze spedycja każe ci czegoś nie wpisywać i tu nie będę się rozpisywał Sam doświadczysz Wagę najlepiej jak ci wpiszą na załadunku -NIE TY Jak będzie zawyżona ,zawsze możesz odmówić a jeżeli będzie ok wizualnie w dokumentach a na wadze inaczej to odpowiada firma -Nadawca .Jeżeli chodzi o inne dokumenty przewozowe np. druki z komputera zazwyczaj jest to samo jest to dokument miedzy narodowy gdzie obowiązuje jeden wzor ,wiesz numerki ,numerki jak masz wystawiony w innym języku to ktoś tez bierze za to odpowiedzialność wizualnie się rozni i trzeba wszystkie podpisywać bo nie sa samokopiujące .Jak się w to wgłębisz pojeździsz to rozkminisz co ,co oznacza .Zawsze możesz zasięgnąć wiedzy UNIWERSYTETU PARKINGOWEGO i pamiętaj zawsze sprawdzaj numery załączonych dokumentów tych do ręki z tymi przyklejonymi na towarze ,licz ilości np. kartonów Wymiary, jak i ilość musza się zgadzać z wypisanym dokumentem CMR. Jak cos nie tak to niech mnie koledzy poprawia lub cos dopiszą.
http://www.transportoweprawo.pl/2012/li ... kty-i-mity
Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w walkach życia codziennego
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny
Masutatsu Ōyama
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny
Masutatsu Ōyama
Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???
Chyba się nie rozumiemy, nie pytałem o instrukcje co jak wypełnić. Interesuje mnie zasadniczo jak wygląda wypełnienie rubryczki odnośnie daty rozładunku.
Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w walkach życia codziennego
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny
Masutatsu Ōyama
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny
Masutatsu Ōyama
- Toreba
- Bus Team
- Posty:110
- Rejestracja:3 kwie 2013, o 05:46
- Uprawnienia:kat. B
- Lokalizacja:Rzeszów, Tarnobrzeg
- Kontakt:
Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???
1. Nie da się wypisać daty rozładunku przed rozładunkiem, ponieważ wpisuje ją odbiorca. Punkt 24 - Podpis, stempel + miejsce i data rozładunku. Nie widzę tutaj żadnego uzasadnienia, żebyś wpisywał czas rozładunku dla nadawcy. Jedyne co to możesz mu o tym powiedzieć, że będziesz u odbiorcy jutro ale CMR zostaje czysty w rubryce odbiorcy.Michal pisze: 1. Więc jak? Wpisujemy tylko prognozowane dane???
2. Jeszcze jedno pytanko: czy skrót CMR działa w całej UE i każdy wie o co chodzi?
3. I czy zawsze nie zależnie od tego jak wygląda forma graficzna druku, to czy w każdym Państwie numer danej rubryczki wymaga tej samej treści.
4. Czyli, czy w każdym Państwie UE w rubryczce nr 1 jest "nadawca towaru", nr 2 "odbiorca", .... nr 11 "waga towaru" itd ???
2. Skrót CMR działa wszędzie. Uprzedź słowem papiren (CMR).
3./4. CMR jest takie samo, czasem tylko w innej formie graficznej. Jeżeli by się coś wyjątkowo w CMR zmieniło (nie spotkałem się z taką sytuacją) - zawsze każda rubryka jest opisana w minimum dwóch językach, w tym język angielski.
- ARAS
- Użytkownik
- Posty:66
- Rejestracja:1 lis 2013, o 14:06
- Samochód:vw crafter
- Firma:własna
- Uprawnienia:b,c adr
Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???
Myślę że chodzi mu o to jak jest ustalany czas rozładunku np:szef dzwoni jedz tam i tam wypisz CMR rozładunek masz na jutro na 15 i dalej czy to wpisuje czy nie ,czy jest to ustna decyzja szefa ustalona ze spedycją dobrze cie zrozumiałem?
- ROMAN_WLOS
- Użytkownik
- Posty:54
- Rejestracja:30 paź 2015, o 12:23
- Samochód:kilka sztuk
- Firma:porządna
- Uprawnienia:A,B
- Lokalizacja:KATOWICE
Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???
Chłopcze
CMR powinien wypisać załadowca. Ty jedynie możesz mu dać czyste blankiety do wypełnienia, tzn. możesz tam wpisać twoje imię i nazwisko, nazwę przewoźnika/spedycji oraz nr rejestracyjny samochodu. Resztę ma wypełnić załadowca.
Datę, miejsce i czas rozładunku wypełnia rozładowca. Dlatego, kopia nadawcy różni się od kopii odbiorcy/rozładowcy.
Jarzysz???
CMR powinien wypisać załadowca. Ty jedynie możesz mu dać czyste blankiety do wypełnienia, tzn. możesz tam wpisać twoje imię i nazwisko, nazwę przewoźnika/spedycji oraz nr rejestracyjny samochodu. Resztę ma wypełnić załadowca.
Datę, miejsce i czas rozładunku wypełnia rozładowca. Dlatego, kopia nadawcy różni się od kopii odbiorcy/rozładowcy.
Jarzysz???
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???
ha ha ha, zaraz nakryję się nogami, a co w sytuacji kiedy załadowca ma w dupie papiery i nic ci nie podpisze anie nie wypełni ? stoisz mu tydzień pod rampą ??ROMAN_WLOS pisze:Chłopcze
CMR powinien wypisać załadowca. Ty jedynie możesz mu dać czyste blankiety do wypełnienia, tzn. możesz tam wpisać twoje imię i nazwisko, nazwę przewoźnika/spedycji oraz nr rejestracyjny samochodu. Resztę ma wypełnić załadowca.
Datę, miejsce i czas rozładunku wypełnia rozładowca. Dlatego, kopia nadawcy różni się od kopii odbiorcy/rozładowcy.
Jarzysz???
BZDURY, tak samo jak za załadunek auta odpowiada załadowca, co w przypadku jak zbierasz ładunki z różnych lokalizacji? na kogo jest wypisany mandat za niewłaściwie zabezpieczony ładunek kto za niego płaci? bo z doświadczenia które zdobyłem, zawsze są tam dane przewoźnika oraz od niego jest pobierana opłata, dalej CMR bez podpisu oraz pieczątki w POLU 22, jakoś BAG, ZOOL czy POLICJA nie ma z tym problemu, w zeszły czwartek wieczorem zaraz po przekroczeniu granicy zablokowana droga, znaki o kontroli, full pakiet świętej trójcy, sprawdzone dokumenty, spięcie towaru, stan auta CMR wypisana bez podpisu w polu 22, "dziękuję, wszystko w porządku proszę jechać dalej"