CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???

Awatar użytkownika
ROMAN_WLOS
Użytkownik
Użytkownik
Posty:54
Rejestracja:30 paź 2015, o 12:23
Samochód:kilka sztuk
Firma:porządna
Uprawnienia:A,B
Lokalizacja:KATOWICE
Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???

Post autor: ROMAN_WLOS » 27 lut 2017, o 00:20

KEVLAR


Oczywiście, kierowca może wypełnić CMR, może to zrobić nawet cieć lub babcia klozetowa. Ale obowiązek, nie tyle wypełnienia, co wystawienia CMR jest po stronie załadowcy.

Natomiast kierowca ma sprawdzić zgodność CMR ze stanem faktycznym i podpisać odbiór towaru.

Warto dodać, że w przypadku kabotażu (transportu na terenie jednego i tego samego państwa innego niż państwo przewoźnika) nie potrzeba CMR lecz potrzebny jest list przewozowy danego kraju/państwa.

Polskie półgłówki wymagają CMR nawet przy kabotażach, ale tutaj CMR nie ma żadnego zastosowania.

Także, nie jest potrzebna jakakolwiek pieczątka - jedynie polskie matoły wymyśliły coś takiego jak obowiązek pieczątki. Poważne firmy nie używają pieczątek w ogóle.

Durne Polactwo także każe kierowcom wpisywać imię i nazwisko kierowcy widłaka załadowującego/rozładowującego towar.



[/color][/size][/b]

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1632
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???

Post autor: Wolf » 27 lut 2017, o 23:46

ROMAN_WLOS pisze: KEVLAR


Oczywiście, kierowca może wypełnić CMR, może to zrobić nawet cieć lub babcia klozetowa. Ale obowiązek, nie tyle wypełnienia, co wystawienia CMR jest po stronie załadowcy.

Natomiast kierowca ma sprawdzić zgodność CMR ze stanem faktycznym i podpisać odbiór towaru.

Warto dodać, że w przypadku kabotażu (transportu na terenie jednego i tego samego państwa innego niż państwo przewoźnika) nie potrzeba CMR lecz potrzebny jest list przewozowy danego kraju/państwa.

Polskie półgłówki wymagają CMR nawet przy kabotażach, ale tutaj CMR nie ma żadnego zastosowania.

Także, nie jest potrzebna jakakolwiek pieczątka - jedynie polskie matoły wymyśliły coś takiego jak obowiązek pieczątki. Poważne firmy nie używają pieczątek w ogóle.

Durne Polactwo także każe kierowcom wpisywać imię i nazwisko kierowcy widłaka załadowującego/rozładowującego towar.



[/color][/size][/b]

WŁADZA PIECZĄTKI, to jest prawidłowe hasło ;)

Ale dla jasności, wg konwencji CMR, w przypadku transportu, przewoźnik nie jest zobowiązany do przedstawiania jakiegokolwiek listu przewozowego, czy to będzie CMR czy WZ, ale oczywiście, 15 przepisywaczy po drodze musi mieć jakiś pretekst żeby nie zapłacić za usługę.

Awatar użytkownika
ROMAN_WLOS
Użytkownik
Użytkownik
Posty:54
Rejestracja:30 paź 2015, o 12:23
Samochód:kilka sztuk
Firma:porządna
Uprawnienia:A,B
Lokalizacja:KATOWICE

Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???

Post autor: ROMAN_WLOS » 1 mar 2017, o 14:15

Wolf pisze:
ROMAN_WLOS pisze:Chłopcze

CMR powinien wypisać załadowca. Ty jedynie możesz mu dać czyste blankiety do wypełnienia, tzn. możesz tam wpisać twoje imię i nazwisko, nazwę przewoźnika/spedycji oraz nr rejestracyjny samochodu. Resztę ma wypełnić załadowca.

Datę, miejsce i czas rozładunku wypełnia rozładowca. Dlatego, kopia nadawcy różni się od kopii odbiorcy/rozładowcy.

Jarzysz???
ha ha ha, zaraz nakryję się nogami, a co w sytuacji kiedy załadowca ma w dupie papiery i nic ci nie podpisze anie nie wypełni ? stoisz mu tydzień pod rampą ??

BZDURY, tak samo jak za załadunek auta odpowiada załadowca, co w przypadku jak zbierasz ładunki z różnych lokalizacji? na kogo jest wypisany mandat za niewłaściwie zabezpieczony ładunek kto za niego płaci? bo z doświadczenia które zdobyłem, zawsze są tam dane przewoźnika oraz od niego jest pobierana opłata, dalej CMR bez podpisu oraz pieczątki w POLU 22, jakoś BAG, ZOOL czy POLICJA nie ma z tym problemu, w zeszły czwartek wieczorem zaraz po przekroczeniu granicy zablokowana droga, znaki o kontroli, full pakiet świętej trójcy, sprawdzone dokumenty, spięcie towaru, stan auta CMR wypisana bez podpisu w polu 22, "dziękuję, wszystko w porządku proszę jechać dalej"

CHŁOPCZE,

Lepiej poczytaj sobie CMR (konwencję) abyś nie musiał się więcej popisywać niewiedzą. Załadowca ma OBOWIĄZEK wystawić CMR - nie masz CMR, nie jedziesz - jeżeli ci się to opłaca, to stoisz tydzień przy rampie.

Załadowcy nie obchodzi to, że kierowca nie zabezpieczył ładunku. A jak chodzi o to, że służby olewają to czy CMR ma podpis czy nie, to po prostu niechlujstwo służb - trzeba to zgłosić ich szefom.

Jarzysz???[/
color]

Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:

Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???

Post autor: Zoltek » 1 mar 2017, o 14:31

Nie spotkałem się z tym aby komuś nie chciało się podpisać dokumentów na załadunku. Faktycznie bywa, że nie chce im się wypełniać bo nie i już ale dostaje się wtedy ich dokumenty i można sprawdzić czy się wszystko zgadza z tym co załadowali, przepisać na CMR co potrzeba i wtedy bez problemu się podpisują. Swoją drogą nie przypominam sobie aby ktoś wpisywał godzinę załadunku albo rozładunku. Najczęściej wpisują datę i przybiją pieczątkę na tym koniec. Są firmy, w których pracownik ma zakaz podpisywania się bo jest firmowa pieczątka i nie zmusisz go do podpisu a w innych firmach nawet pieczątki nie przybiją bo mają zakaz odgórny i podbijają tylko dodatkowe dokumenty otrzymane na załadunku. To na ich podstawie rozliczają się z dostawcą.

Co do wymogów polskich firm to faktycznie potrzebują pieczątki, daty, podpisu czytelnego. Brakuje jeszcze nr dowodu osobistego, nr telefonu w razie problemów oraz stanowiska na którym dany pracownik jest zatrudniony ;) No ale co zrobić skoro wymagają to jak się chce mieć zapłacone trzeba tego pilnować.

Awatar użytkownika
STI
Użytkownik
Użytkownik
Posty:189
Rejestracja:26 lut 2014, o 11:23
Samochód:DOBRY
Uprawnienia:A,B,C

Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???

Post autor: STI » 1 mar 2017, o 22:03

Kolego Wolf...wg.konwencji podstawowym i wymaganym jest druk CMR.To na jego podstawie możesz wykonać transport międzynarodowy i domagać się później ewentualnych pieniędzy.Nigdy nierozkminiałem jak to jest ,gdy ładujesz towar na kraju np. przeładunek na jakimś magazynie i wieziesz go po kraju.Po mojemu jak nie masz wz na ten towar z miejsca załadunku( bo np.przeładowywujesz to na parkingu...czgo nie wolnp,albo u wynajętego Zdzicha w stodole) to musisz mieć CMR.
Tak jak kolega napisał obowiązek wypełnienia CMR leży na nadawcy...ale życie jest życie.Często jeden z drugimnie ma zielonego pojęcia jak CMR wypisać,choć wszystko wiedzą najlepiej :D i wtedy np.moi Kierowcy wypisują CMRki i dają do podpisu,ale jest jedno ale...nigdy nie wypisują ilości i WAGI !
quote="Wolf"]
ROMAN_WLOS pisze: KEVLAR
Oczywiście, kierowca może wypełnić CMR, może to zrobić nawet cieć lub babcia klozetowa. Ale obowiązek, nie tyle wypełnienia, co wystawienia CMR jest po stronie załadowcy.

Natomiast kierowca ma sprawdzić zgodność CMR ze stanem faktycznym i podpisać odbiór towaru.

Warto dodać, że w przypadku kabotażu (transportu na terenie jednego i tego samego państwa innego niż państwo przewoźnika) nie potrzeba CMR lecz potrzebny jest list przewozowy danego kraju/państwa.

Polskie półgłówki wymagają CMR nawet przy kabotażach, ale tutaj CMR nie ma żadnego zastosowania.

Także, nie jest potrzebna jakakolwiek pieczątka - jedynie polskie matoły wymyśliły coś takiego jak obowiązek pieczątki. Poważne firmy nie używają pieczątek w ogóle.

Durne Polactwo także każe kierowcom wpisywać imię i nazwisko kierowcy widłaka załadowującego/rozładowującego towar.



[/color][/size][/b]

WŁADZA PIECZĄTKI, to jest prawidłowe hasło ;)

Ale dla jasności, wg konwencji CMR, w przypadku transportu, przewoźnik nie jest zobowiązany do przedstawiania jakiegokolwiek listu przewozowego, czy to będzie CMR czy WZ, ale oczywiście, 15 przepisywaczy po drodze musi mieć jakiś pretekst żeby nie zapłacić za usługę.[/quote]

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:658
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???

Post autor: orys » 1 mar 2017, o 23:45

STI pisze:Kolego Wolf...wg.konwencji podstawowym i wymaganym jest druk CMR.To na jego podstawie możesz wykonać transport międzynarodowy i domagać się później ewentualnych pieniędzy.Nigdy nierozkminiałem jak to jest ,gdy ładujesz towar na kraju np. przeładunek na jakimś magazynie i wieziesz go po kraju.Po mojemu jak nie masz wz na ten towar z miejsca załadunku( bo np.przeładowywujesz to na parkingu...czgo nie wolnp,albo u wynajętego Zdzicha w stodole) to musisz mieć CMR.
Jako człowiek z dzikiego kraju, gdzie na przewozy wewnątrz krajowe oraz do Irlandii (na podstawie osobnej umowy) nie trzeba żadnych papierów, ale dobrze jest wziąć podpis w punkcie docelowym, żeby się nie wykręcali od płacenia (ile to razy zbierałem podpisy na zwykłych kartkach czy nawet na odwrocie paragonu itp.) chciałem nieśmiało zapytac: co to jest WZ? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
STI
Użytkownik
Użytkownik
Posty:189
Rejestracja:26 lut 2014, o 11:23
Samochód:DOBRY
Uprawnienia:A,B,C

Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???

Post autor: STI » 2 mar 2017, o 09:15

WZ - dokument magazynowy "wydane na zewnątrz".

Awatar użytkownika
ROMAN_WLOS
Użytkownik
Użytkownik
Posty:54
Rejestracja:30 paź 2015, o 12:23
Samochód:kilka sztuk
Firma:porządna
Uprawnienia:A,B
Lokalizacja:KATOWICE

Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???

Post autor: ROMAN_WLOS » 3 mar 2017, o 03:18

kevlar pisze:Znam przepisy i wiem że w UE nie CMR nie jest dokumentem wymaganym. Przykładowo w porcie w Hamburgu masz jasno wywieszoną informację że żadnych CMR nie stemplują i nie podpisują w ramach transportu na terenie UE. Do tego jest podana podstawa prawna. Ale wytłumacz to spedycjom które zlecają Ci robotę że już są od wielu lat w UE a nie w trzecim świecie!!! Żeby zapłacili przewoźnikowi za wykonaną pracę zaznaczają w zleceniu pod rygorem wypłacenia należności że musisz dostarczyć (najlepiej natychmiast po rozładunku) CMR, lieferschein itd... I to często z pieczątką i czytelnym podpisem). Pomimo że to nie jest obowiązujący dokument dotyczący przewozu na terenie UE. Dla normalnych firm wozimy towar tylko na podstawie rachunku. Spedycje to specyficzne cudaki i tylko patrzą jak i za co nie zapłacić przewoźnikowi. :!: Czasami w doopie mamy te ich klauzule w zleceniach mimo że je podpisujemy bo nijak mają się do przepisów nadrzędnych niż zapisy w umowie. Ale to wyższa szkoła jazdy. Ale warto mieć tą świadomość co wolno a co nie...
Może za jakiś czas to się zmieni i na zachodzie nie będą patrzeć na nas jak na jakiś cudaków rodem ze wschodu co nie chcą wyjechać po rozładunku jak nie mają pieczątki na CMR (zaznaczam że dokument nie jest obowiązkowy dla kontrahentów o ile nie mają swoich ustaleń). Taki gość na widlaku ma często problem bo musi jechać do biura po pieczątkę bo Polak musi mieć na CMR żeby mu spedycja zapłaciła za transport. Chore to jest ale wydaje mi się że jeszcze dużo czasu potrzeba żeby zmieniło się myślenie... Oj długo... A wystarczy czytelny podpis na WZ czy też specyfikacji że odebrano bez uwag i dalej w drogę...
W UE jesteśmy już od 2004 roku a myślenie w transporcie nadal wieje komuną... Zero postępu...

KEVLAR,

Wygląda na to, że przepisów nie znasz. Konwencja CMR jasno mówi, że list przewozowy CMR wystawia się w trzech egzemplarzach - jeden z nich zatrzymuje nadawca przesyłki, jeden zatrzymuje przewoźnik, a jeden towarzyszy przesyłce - czyli dostaje go ten, kto dostaje przesyłkę.

Jeżeli więc towar będzie przekazany portowi w Hamburgu, to wraz z towarem port musi otrzymać list przewozowy CMR.

Konwencja CMR jasno mówi, że w razie braku przeciwnych dowodów, list CMR stanowi dowód zawarcia umowy przewozu.

Natomiast, istotnie - podstawą do zapłaty jest wykonana usługa i wystawiona faktura - CMR nie jest do tego konieczny. Jarzysz???

Pozdrowienia,
ROMAN WŁOS

Awatar użytkownika
STI
Użytkownik
Użytkownik
Posty:189
Rejestracja:26 lut 2014, o 11:23
Samochód:DOBRY
Uprawnienia:A,B,C

Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???

Post autor: STI » 3 mar 2017, o 11:31

Kolego to podaj tą podstawę prawną,według której można wykonywać transport międzynarodowy bez wymaganych dokumentów. :shock: I nie myl stęplowania dokumentu przy odbiorze towaru, z obowiązkiem posiadania wymaganych dokumentów podczas transportu.
kevlar pisze:Znam przepisy i wiem że w UE nie CMR nie jest dokumentem wymaganym. Przykładowo w porcie w Hamburgu masz jasno wywieszoną informację że żadnych CMR nie stemplują i nie podpisują w ramach transportu na terenie UE. Do tego jest podana podstawa prawna. Ale wytłumacz to spedycjom które zlecają Ci robotę że już są od wielu lat w UE a nie w trzecim świecie!!! Żeby zapłacili przewoźnikowi za wykonaną pracę zaznaczają w zleceniu pod rygorem wypłacenia należności że musisz dostarczyć (najlepiej natychmiast po rozładunku) CMR, lieferschein itd... I to często z pieczątką i czytelnym podpisem). Pomimo że to nie jest obowiązujący dokument dotyczący przewozu na terenie UE. Dla normalnych firm wozimy towar tylko na podstawie rachunku. Spedycje to specyficzne cudaki i tylko patrzą jak i za co nie zapłacić przewoźnikowi. :!: Czasami w doopie mamy te ich klauzule w zleceniach mimo że je podpisujemy bo nijak mają się do przepisów nadrzędnych niż zapisy w umowie. Ale to wyższa szkoła jazdy. Ale warto mieć tą świadomość co wolno a co nie...
Może za jakiś czas to się zmieni i na zachodzie nie będą patrzeć na nas jak na jakiś cudaków rodem ze wschodu co nie chcą wyjechać po rozładunku jak nie mają pieczątki na CMR (zaznaczam że dokument nie jest obowiązkowy dla kontrahentów o ile nie mają swoich ustaleń). Taki gość na widlaku ma często problem bo musi jechać do biura po pieczątkę bo Polak musi mieć na CMR żeby mu spedycja zapłaciła za transport. Chore to jest ale wydaje mi się że jeszcze dużo czasu potrzeba żeby zmieniło się myślenie... Oj długo... A wystarczy czytelny podpis na WZ czy też specyfikacji że odebrano bez uwag i dalej w drogę...
W UE jesteśmy już od 2004 roku a myślenie w transporcie nadal wieje komuną... Zero postępu...

autotransport
Posty:1
Rejestracja:29 cze 2021, o 15:23

Re: CMR - czas dostawy??? skąd mam to wiedzieć???

Post autor: autotransport » 29 cze 2021, o 15:28

Używamy tego systemu CMR https://supercmr.com/pl/ nie ma problemów, wszystko jest bardzo szybkie i łatwe do wypełnienia. Jeśli jesteś zainteresowany wysokiej jakości systemem cmr, gorąco polecamy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zapytaj eksperta”