Nawigacja w Europie
- MiroBusiarz
- Bus Team
- Posty:99
- Rejestracja:30 mar 2013, o 00:20
- Samochód:Zepsuty
- Firma:Krzak
- Uprawnienia:B + ADR
- Lokalizacja:[PZ] - Poznań Zadupie
Podzielę się swoimi spostrzeżeniami, co do navi, z których dane mi było korzystać.
Firmowo zakupioną mam Automapę 6 oraz Garmina 2013. Automapa śmiga sobie na Navroad, Garmina mam zainstalowanego na Mio P550.
AUTOMAPA - nawigacja bardzo dobra, dokładna, posiadająca opcję aktualizacji danych o ruchu drogowym, korkach, utrudnieniach oraz subskrypcję punktów POI. Sprawdza się dość dobrze w Polsce, za granicą jednak ujawniają się jej mankamenty. W pełnej wersji nie posiada tak dokładnej bazy ulic i numerów posesji, jaką posiadają mapy innych producentów. Wersja 6, w stosunku do wersji 5, została jak dla mnie popsuta przez autorów. Dlaczego? W 5.x algorytm wyznaczania tras był zdecydowanie bardziej dokładny, mapa prowadziła po głównych drogach i nie kazała jechać przez zadupia. Wersja 6 natomiast po tych zadupiach bardzo często prowadzi, pomimo dokładnych ustawień routingu. Podczas jazdy przez miasto skraca trasy, każąc jechać małymi uliczkami, mając za równoległą ulicę np. dwupasmową. Zdarzyło mi się to kilka razy - znając trasę przejazdu porównałem ją ze wskazaniami Automapy - prowadziła tak, jak to opisałem zdanie wcześniej.
Co do urządzenia, na którym jest zainstalowana... Navroad kiepsko radzi sobie z zarządzaniem pamięcią, powoduje to zwieszanie się mapy i wymusza koniecznośc częstych jego restartów. Przełożyłem dla testów kartę pamięci do starego i poczciwego Mio P550, Mio radzi sobie z tą aplikacją bez problemu. Na Mio mam zainstalowanego fabrycznie pełnego Windowsa Mobile 6.5, Navroad ma go obciętego tylko do podstawowych funkcji (brak możliwości sparametryzowania systemu, zarządzania zasobami). Dlatego decydując się na Automapę, sugeruję instalować ją na palmtopach, a nie na urządzeniach dedykowanych tylko do nawigacji.
GARMIN - bajka za granicą, trochę gorzej w Polsce. Z każdą nową aktualizacją softu (mapa całej UE to u mnie prawie 4 GB na karcie), Garmin jest coraz lepszy i dokładniejszy. Jeżdżę głównie po DE i AT, w tych krajach Garmin nie ma sobie równych pod względem bazy ulic i numerów budynków. Automapę przewyższa dokładnością i szybkością działania, a także możliwością dogrywania darmowych POI ze strony http://www.poiplaza.com/. Aby dograć punkty do Automapy, należy posiadać wykupioną subskrypcję, po jej wygaśnięciu dostęp do aktualizacji softu i POI jest zablokowany.
Testowo wrzuciłem sobie Garmina z mapą PL,DE,AT,NL (ok. 600 MB) na telefon Nokia E63 - działa równie dobrze, co na palmtopie. Kolejną świetną sprawą jest możliwość samodzielnej edycji map, które chcemy zainstalować na urządzeniu, jeśli nie jest nam potrzebna mapa jakiegoś kraju, narzędziem MapEdit możemy ją po prostu wyrzucić.
Google Maps - ostatnia deska ratunku:)
Zdarzają się miejsca załadunku, których nie ma w bazie żadnej z nawigacji - wtedy z pomocą przychodzi wuj Google. Aplikacja działa u mnie na E63 + zewnętrzny GPS Pentagram po Bluetooth. Nie posiada niestety opcji nawigacji głosowej, trzeba kierować się mapą i wskaźnikiem naszej pozycji w danej chwili. Nigdy nie zdarzyło mi się nie znaleźć miejsca nawigując w ten sposób. Niestety, mankamentem GM jest konieczność posiadania dostępu do sieci Internet po GSM, aktualizacja mapy odbywa się w trybie online. Ale zawsze można sobie wydrukować w domu dany obszar i jechać według wydruku:)
Nokia Maps - dołączone do Nokii E52. Mapy te obejmują przeważnie tylko główne drogi, ze szczegółowymi miejscami jest już zdecydowanie gorzej.
Koledzy ujeżdżają jeszcze TomToma i nie narzekają, na ten temat nie będę się wypowiadał, bo z Tomkiem jeszcze nie jeździłem.
Firmowo zakupioną mam Automapę 6 oraz Garmina 2013. Automapa śmiga sobie na Navroad, Garmina mam zainstalowanego na Mio P550.
AUTOMAPA - nawigacja bardzo dobra, dokładna, posiadająca opcję aktualizacji danych o ruchu drogowym, korkach, utrudnieniach oraz subskrypcję punktów POI. Sprawdza się dość dobrze w Polsce, za granicą jednak ujawniają się jej mankamenty. W pełnej wersji nie posiada tak dokładnej bazy ulic i numerów posesji, jaką posiadają mapy innych producentów. Wersja 6, w stosunku do wersji 5, została jak dla mnie popsuta przez autorów. Dlaczego? W 5.x algorytm wyznaczania tras był zdecydowanie bardziej dokładny, mapa prowadziła po głównych drogach i nie kazała jechać przez zadupia. Wersja 6 natomiast po tych zadupiach bardzo często prowadzi, pomimo dokładnych ustawień routingu. Podczas jazdy przez miasto skraca trasy, każąc jechać małymi uliczkami, mając za równoległą ulicę np. dwupasmową. Zdarzyło mi się to kilka razy - znając trasę przejazdu porównałem ją ze wskazaniami Automapy - prowadziła tak, jak to opisałem zdanie wcześniej.
Co do urządzenia, na którym jest zainstalowana... Navroad kiepsko radzi sobie z zarządzaniem pamięcią, powoduje to zwieszanie się mapy i wymusza koniecznośc częstych jego restartów. Przełożyłem dla testów kartę pamięci do starego i poczciwego Mio P550, Mio radzi sobie z tą aplikacją bez problemu. Na Mio mam zainstalowanego fabrycznie pełnego Windowsa Mobile 6.5, Navroad ma go obciętego tylko do podstawowych funkcji (brak możliwości sparametryzowania systemu, zarządzania zasobami). Dlatego decydując się na Automapę, sugeruję instalować ją na palmtopach, a nie na urządzeniach dedykowanych tylko do nawigacji.
GARMIN - bajka za granicą, trochę gorzej w Polsce. Z każdą nową aktualizacją softu (mapa całej UE to u mnie prawie 4 GB na karcie), Garmin jest coraz lepszy i dokładniejszy. Jeżdżę głównie po DE i AT, w tych krajach Garmin nie ma sobie równych pod względem bazy ulic i numerów budynków. Automapę przewyższa dokładnością i szybkością działania, a także możliwością dogrywania darmowych POI ze strony http://www.poiplaza.com/. Aby dograć punkty do Automapy, należy posiadać wykupioną subskrypcję, po jej wygaśnięciu dostęp do aktualizacji softu i POI jest zablokowany.
Testowo wrzuciłem sobie Garmina z mapą PL,DE,AT,NL (ok. 600 MB) na telefon Nokia E63 - działa równie dobrze, co na palmtopie. Kolejną świetną sprawą jest możliwość samodzielnej edycji map, które chcemy zainstalować na urządzeniu, jeśli nie jest nam potrzebna mapa jakiegoś kraju, narzędziem MapEdit możemy ją po prostu wyrzucić.
Google Maps - ostatnia deska ratunku:)
Zdarzają się miejsca załadunku, których nie ma w bazie żadnej z nawigacji - wtedy z pomocą przychodzi wuj Google. Aplikacja działa u mnie na E63 + zewnętrzny GPS Pentagram po Bluetooth. Nie posiada niestety opcji nawigacji głosowej, trzeba kierować się mapą i wskaźnikiem naszej pozycji w danej chwili. Nigdy nie zdarzyło mi się nie znaleźć miejsca nawigując w ten sposób. Niestety, mankamentem GM jest konieczność posiadania dostępu do sieci Internet po GSM, aktualizacja mapy odbywa się w trybie online. Ale zawsze można sobie wydrukować w domu dany obszar i jechać według wydruku:)
Nokia Maps - dołączone do Nokii E52. Mapy te obejmują przeważnie tylko główne drogi, ze szczegółowymi miejscami jest już zdecydowanie gorzej.
Koledzy ujeżdżają jeszcze TomToma i nie narzekają, na ten temat nie będę się wypowiadał, bo z Tomkiem jeszcze nie jeździłem.
- bumer
- Posty:31
- Rejestracja:29 mar 2013, o 18:09
- Samochód:Peugeot Boxer 3.0
- Firma:Własna
- Uprawnienia:B + ADR
- Lokalizacja:Leszno/Wrocław
Re: Nawigacja w Europie
Automapa - Najlepsza nawigacja po Polsce, na zachodzie radzi sobie średnio. Tak jak napisał przedmówca potrafi skracać jakimiś idiotycznymi drogami, mimo ustawienia trasy szybkiej ściąga z autostrady i prowadzi 60 km landem po Włoszech zamiast dołożyć 2 km, strasznie lubi prowadzić do centrum miasta zamiast puścić obwodnicą. Do tego dochodzi strasznie ograniczona baza kodów pocztowych w Anglii. Na duży plus zasługuje interfejs użytkownika - przejrzysty, łatwy w obsłudze i intuicyjny. Wszystkie wskazówki są wyświetlane bardzo czytelnie, Jest to idealna nawigacja jako dodatek do innej.
IGO Primo - Chyba najlepsza nawigacja na UE, zwłaszcza dla kierowców busów i na francuskie landy. Wytycza trasy praktycznie bezbłędnie. Posiada ogromną bazę kodów pocztowych w Anglii. Na minus tutaj jest interfejs użytkownika i sposób wyświetlania wskazówek (kwestia przyzwyczajenia).
Na innych nawigacjach nie jeździłem, chłopaki polecają też TomTom'a - z tego co się orientuję jest to droższa wersja IGO bardziej przyjazna szaremu zjadaczowi chleba, który nie chce się bawić w instalowanie map samemu.
Jak dla mnie Automapa i IGO to idealne połączenie.
IGO Primo - Chyba najlepsza nawigacja na UE, zwłaszcza dla kierowców busów i na francuskie landy. Wytycza trasy praktycznie bezbłędnie. Posiada ogromną bazę kodów pocztowych w Anglii. Na minus tutaj jest interfejs użytkownika i sposób wyświetlania wskazówek (kwestia przyzwyczajenia).
Na innych nawigacjach nie jeździłem, chłopaki polecają też TomTom'a - z tego co się orientuję jest to droższa wersja IGO bardziej przyjazna szaremu zjadaczowi chleba, który nie chce się bawić w instalowanie map samemu.
Jak dla mnie Automapa i IGO to idealne połączenie.
- logistyk
- Posty:18
- Rejestracja:29 mar 2013, o 22:28
- Samochód:Mercedes Sprinter
- Uprawnienia:prawko kat. B
- Lokalizacja:Wieluń
Re: Nawigacja w Europie
ja śmigam na tom tomie i radzi sobie bezbłędnie zarówno po Polsce jak i po EU
"Życie kierowcy liczy się w kilometrach' a nie w latach..."
- Kamil_ols
- Posty:11
- Rejestracja:4 kwie 2013, o 22:27
- Samochód:Peugeot Boxer 3.0
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Olsztyn/Poznań
Re: Nawigacja w Europie
Ja też nie narzekam zbytnio na Tom Toma ale czasami potrafi poprowadzić takimi krzakami,że szkoda gadać.Albo jak latasz Francję landem i pakuje przez miasteczko małymi wąskimi uliczkami,gdzie ledwo się mieścisz ale do tego się przyzwyczaiłem i sam sobie wybieram drogę według znaków przez miasta.
- lopezo
- Użytkownik
- Posty:1
- Rejestracja:12 kwie 2013, o 10:11
- Samochód:Master
- Firma:Greg
- Uprawnienia:B, D
Re: Nawigacja w Europie
Jeździłem pierwsze na Automapie, następnie na TomTomie, teraz na iGO primo.
Jeśli chodzi o szybkość działania Automapa słabo reszta porównywalnie.
Jeśli chodzi o dokładność i ilość ulic porównywalnie wszystkie.
jeśli chodzi o prowadzenie AutoMapa i TomTom lubią mimo ustawień przeprowadzić nas przez wąskie uliczki i drogi podrzędne. Natomiast rozbudowane możliwości ustawień w iGO pozwalają na tak skonfigurowanie urządzenia aby było ok.
Dlatego polecam iGO zwłaszcza dla początkujących kierowców na europie.
Jeśli chodzi o szybkość działania Automapa słabo reszta porównywalnie.
Jeśli chodzi o dokładność i ilość ulic porównywalnie wszystkie.
jeśli chodzi o prowadzenie AutoMapa i TomTom lubią mimo ustawień przeprowadzić nas przez wąskie uliczki i drogi podrzędne. Natomiast rozbudowane możliwości ustawień w iGO pozwalają na tak skonfigurowanie urządzenia aby było ok.
Dlatego polecam iGO zwłaszcza dla początkujących kierowców na europie.
- Masterek
- Posty:29
- Rejestracja:11 kwie 2013, o 22:47
- Samochód:Renault Master
- Firma:MATDAR
- Lokalizacja:Bytom
Re: Nawigacja w Europie
Tylko tomtom z uwagi na to że dużo jeździmy po UK. Kody wchodzą jak ta lala
Na laptopie mam jeszcze Automape w razie gdyby tomtom nie miał jakiejś zony
Na laptopie mam jeszcze Automape w razie gdyby tomtom nie miał jakiejś zony
- bumer
- Posty:31
- Rejestracja:29 mar 2013, o 18:09
- Samochód:Peugeot Boxer 3.0
- Firma:Własna
- Uprawnienia:B + ADR
- Lokalizacja:Leszno/Wrocław
Re: Nawigacja w Europie
W IGO Primo kody wchodzą też praktycznie wszystkie angielskie.
Re: Nawigacja w Europie
Ja posiadam palmtopa do którego mam wgranego TomTom-a, a na laptopie najnowszą Automapę.
Brat ma TomTom-a TRUCK i bardzo sobie chwali, jedynie nie ma pokazanych stref przemysłowych, tylko szary obszar.
Brat ma TomTom-a TRUCK i bardzo sobie chwali, jedynie nie ma pokazanych stref przemysłowych, tylko szary obszar.
- Maciek
- Posty:151
- Rejestracja:6 kwie 2013, o 18:47
- Samochód:Sprinter 312
- Firma:Nimbus Polska
- Lokalizacja:Ostrów Wlkp.
Re: Nawigacja w Europie
Ja polecam nawigacje Becker'a. Po kraju ich mapy są okej, natomiast za zachodzie czy północy zaprowadzą pod wskazany adres jak przedszkolaka za rączkę. Pod samą bramę. Do tego mają fajną opcję omijania korków i innych zatorów drogowych, ładny interfejs graficzny, a przy tym są łatwe w obsłudze.
- MiroBusiarz
- Bus Team
- Posty:99
- Rejestracja:30 mar 2013, o 00:20
- Samochód:Zepsuty
- Firma:Krzak
- Uprawnienia:B + ADR
- Lokalizacja:[PZ] - Poznań Zadupie
Re: Nawigacja w Europie
Przesiadłem się na jakiś czas do innego auta, które wyposażone jest w Garmin Nuvi 2595LMT.
Urządzenie jest bardzo szybkie, ale...
Tydzień jeżdżenia z tą nawigacją zupełnie zniechęcił mnie do Garmina, instalowanego na dedykowanych urządzeniach. W DE, pomimo ustawień, ciągnęło mnie landówką zamiast autostradą, w Polsce, w Rawiczu, ustawiona ulica w Poznaniu, Nuvi prowadzi na Ostrów, zamiast 5 na Poznań. Nie wiem, być może ja coś źle ustawiam, ale poddaje się i zostawiam to navi w domu, wracając do wypróbowanego już wcześniej zestawu.
Macie jakieś sugestie, co do ustawień?
Urządzenie jest bardzo szybkie, ale...
Tydzień jeżdżenia z tą nawigacją zupełnie zniechęcił mnie do Garmina, instalowanego na dedykowanych urządzeniach. W DE, pomimo ustawień, ciągnęło mnie landówką zamiast autostradą, w Polsce, w Rawiczu, ustawiona ulica w Poznaniu, Nuvi prowadzi na Ostrów, zamiast 5 na Poznań. Nie wiem, być może ja coś źle ustawiam, ale poddaje się i zostawiam to navi w domu, wracając do wypróbowanego już wcześniej zestawu.
Macie jakieś sugestie, co do ustawień?