CB radio pomoc
koledzy mam takie pytanie co może być przyczyną że jak rozmawiam przez CB to słyszę swój głos w głośnikach samochodowych wymieniłem gruchę antenę i nadal jest to samo pomocy
- Maciek
- Posty:151
- Rejestracja:6 kwie 2013, o 18:47
- Samochód:Sprinter 312
- Firma:Nimbus Polska
- Lokalizacja:Ostrów Wlkp.
Re: Jakie macie CB radio?
A do czego masz to CB-radio podłączone? Chodzi mi o zasilanie.majus147 pisze:koledzy mam takie pytanie co może być przyczyną że jak rozmawiam przez CB to słyszę swój głos w głośnikach samochodowych wymieniłem gruchę antenę i nadal jest to samo pomocy
Re: Jakie macie CB radio?
przetwornica
- Maciek
- Posty:151
- Rejestracja:6 kwie 2013, o 18:47
- Samochód:Sprinter 312
- Firma:Nimbus Polska
- Lokalizacja:Ostrów Wlkp.
Re: CB radio pomoc
A próbowałeś np. przestawić antenę? Doczytałem się też, że to może być spowodowane tym, iż kabel od anteny idzie blisko głośnika.
Re: CB radio pomoc
Maciek dynks jest taki że antenę mam zamontowaną z tyłu tak więc nie może być kabel za blisko głośnika
- Maciek
- Posty:151
- Rejestracja:6 kwie 2013, o 18:47
- Samochód:Sprinter 312
- Firma:Nimbus Polska
- Lokalizacja:Ostrów Wlkp.
Re: CB radio pomoc
To spróbuj ją odkręcić, przesunąć w inne miejsce (tylko do próby) i wtedy zobaczysz co się będzie działo. Przeczytałem, że ludzie mieli ten sam problem, gdy antenę w osobówce dali na tył dachu.
Re: CB radio pomoc
pobawię się z tym i dam znać jakie to dało efekty
Re: CB radio pomoc
Witajcie koledzy mam problem z Cb jak go kupiłem to miałem w prawym górnym rogu skrót PL a teraz nagle mam IO ... Co to może być ?? Prosze o pomoc
- wichura
- Posty:51
- Rejestracja:12 cze 2013, o 23:02
- Samochód:Ducato
- Firma:Juhnke
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: CB radio pomoc
Dlaczego słyszysz swój głos w głośnikach?
Z powodu złego umiejscowienia podłączenia do zasilania - na przewodach zasilających także pojawiają się sygnały radiowe, szczególnie jak masz włączone CB na "AM" czyli, modyfikacja amplitudy sygnału, z ekstremalnych przypadkach radio samochodowe zaczyna mocno piszczeć wraz z nadawaniem. podłącz CB Radio solidnymi przewodami bezpośrednio do akumulatora samochodu, oraz, od strony anteny, sprawdź czy antena łapie masę w miejscu gdzie się łączy z budą. najprościej to sprawdzić podłączając tylko + zasilania radia, masę weźmie z anteny, jest to bezpieczne sprawdzenie. jeśli radio włączy się - jest Ok. jeśli nie - masę anteny podłącz do masy samochodu (oczywiście po stronie gdzie antena jest mocowana)
Kolego, który ma problem z "PL" oraz "IO" - nie wiem czy wiesz, ale CB Radia w polsce sprzedawane są strojone o 10kHz niżej, czyli, o tak zwane "pół kanału" i korzystamy z tego w Polsce. w chwili kiedy wjeżdża się na Unię europejską, przełączamy się na tryb europejski, czyli o tą "połówkę wyżej" czyli IO.
owszem, w obu przypadkach będziesz słyszał i mógł nadawać i rozmawiać, ale (!)
Sytuacja jest w przypadku PL taka, że jak będziesz nadawał na kanale 28 przykładowo w systemie PL, to słychać cię na kanale 28 oraz 27, przy słabszych radiach, słychać tylko zakłócenia jakie siejesz.
najprawdopodobniej, jeśli nie masz przełącznika do trybu pracy wschodnia/zachodnia europa to może on znajdować się z tyłu radia. polecam książkę instrukcji obsługi jako lekturę
Z powodu złego umiejscowienia podłączenia do zasilania - na przewodach zasilających także pojawiają się sygnały radiowe, szczególnie jak masz włączone CB na "AM" czyli, modyfikacja amplitudy sygnału, z ekstremalnych przypadkach radio samochodowe zaczyna mocno piszczeć wraz z nadawaniem. podłącz CB Radio solidnymi przewodami bezpośrednio do akumulatora samochodu, oraz, od strony anteny, sprawdź czy antena łapie masę w miejscu gdzie się łączy z budą. najprościej to sprawdzić podłączając tylko + zasilania radia, masę weźmie z anteny, jest to bezpieczne sprawdzenie. jeśli radio włączy się - jest Ok. jeśli nie - masę anteny podłącz do masy samochodu (oczywiście po stronie gdzie antena jest mocowana)
Kolego, który ma problem z "PL" oraz "IO" - nie wiem czy wiesz, ale CB Radia w polsce sprzedawane są strojone o 10kHz niżej, czyli, o tak zwane "pół kanału" i korzystamy z tego w Polsce. w chwili kiedy wjeżdża się na Unię europejską, przełączamy się na tryb europejski, czyli o tą "połówkę wyżej" czyli IO.
owszem, w obu przypadkach będziesz słyszał i mógł nadawać i rozmawiać, ale (!)
Sytuacja jest w przypadku PL taka, że jak będziesz nadawał na kanale 28 przykładowo w systemie PL, to słychać cię na kanale 28 oraz 27, przy słabszych radiach, słychać tylko zakłócenia jakie siejesz.
najprawdopodobniej, jeśli nie masz przełącznika do trybu pracy wschodnia/zachodnia europa to może on znajdować się z tyłu radia. polecam książkę instrukcji obsługi jako lekturę
Alter'Ego w trasie - http://www.facebook.com/gabriellashat - Zapraszam!
CB radio pomoc
Koledzy, pytanie natury technicznej. Planuję montaż cb w renault master III. Radio będzie tkwiło we wnęce pod dachem (podobno był tam tachograf). Pytanie dotyczy przeprowadzenia samego kabla od anteny, która będzie zamontowana na stopce przykręcanej do maski auta. Ktoś może ma doświadczenie lub wie jak wprowadzić kabel do wnętrza kabiny i dalej słupek, za półkami do wnęki?