Dodatkowy Akumulator

W tym dziale znajdziesz informacje dotyczące m.in wyboru nawigacji, CB radia oraz internetu w Polsce i zagranicą.
Awatar użytkownika
raptownywaldek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:25
Rejestracja:31 lip 2013, o 18:06
Samochód:Renault
Re: Dodatkowy Akumulator

Post autor: raptownywaldek » 17 lis 2015, o 15:58

Zastosuj markowy separator aku najlepiej ze sterowaniem w kabinie.A jeśli chcesz być niezaleźny dokup panel solarny najlepiej elastyczny z regulatorem który doladuje Ci aku.Zaraz ktos napisze,ze jeśli będzie kiepska pogoda to lipa.Owszem ale testowałem to ostatnio przez rok i przy dobrym regulatorze solarnym doladuje Ci aku nawet w pochmurny dzień.Wadą jest to,ze ustawiając się autem musisz patrzeć na słońce i jeśli stoisz juź na tym słońcu to łasuje Ci aku ale masz teź gorąco np w środku kurnika,czy wogóle w aucie.Ale.to nic w porównaniu do ustawienia sygnału satelitarnego.Jeśi nie masz wyprowadzonym kabli sygnałowych i pomontowanych uchwytów z kaźdej strony auta to musisz stawaj z tej z ktorej antena widzi satelitę i to moźe byc np na parkingu miejsce niekoniecznie tobie akurat pasujace.Kolejna rzecz wywal wszelkiej maści przetwornice, zastosuj wszystko na 12,.Tel Lcd na 12 volt,dekoder sat czy inne zasilacze tylko markowe.Laduj jeśli juz nie potrafisz obyć się bez laptopa w trasie podczas ładowania aku przez alternator.Nie przesadzaj z działaniem webasta non stop przecieź po 20 min dzialania juz na kolejne 3 godz jest aź nadto gorąco.Zastosuj miernik np woltomierz z czujnikiem temperatury zewnetrznej z programowalnymi stanami, ustawiasz poziom napięcia na aku głownym np na 11.7 v ty sobie smacznie śpisz, webasto działa i prąd ciągnie a po przekroczeniu tej wartości 11.7 uruchamia się buzer który.Ci raz, ze obudzi dwa kaźde podladowac aku poprzez np odpalenia silnika bądz wylączenie zbędnych poźerajacych prąd odbiorników.
To w skrócie.Nigdy nie brakło mi prądu a rzeczy non stop działających mam wiele,kamera cofania non stop,lodowka kompresorowa(fakt zasilenie solarne było),sam GPS (pobiera prąd i to znaczny),tv lcd,dekoder nie był wyłaczany z zasilania gdyź Polsatowski po odłączeniu zasilania musi nieraz być ponownie aktywowany telefonem do biura obsćugi klienta co na zachodzie stwarza problem niemały,oswietlenie srodek, oświetlenie paki, zewnetrzych stolików rozkladanych tylko ledowo.
Problem braku prądu nie istniał nigdy.

Awatar użytkownika
raptownywaldek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:25
Rejestracja:31 lip 2013, o 18:06
Samochód:Renault

Re: Dodatkowy Akumulator

Post autor: raptownywaldek » 22 lis 2015, o 18:41

Grzałka na 12 v to koszt 30 zł .Po co tracisz czas na wymyślanie.Podwieszanie karnistrów pod autem to chyba zły pomysł(zresztą nie widzę sensu gdyż w lato woda bez niczego się w zbiorniku sama nagrzewa do wystarczającej temperatury),można za 25 zł kupić worek na wodę solarny.Nagrzewa wodę w ciągu godz i po kłopocie.Chcesz w zimę na zewnątrz utrzymać wodę mając temperaturę 10-25 stopni.Chyba jak będziesz z sobą woził agregat prądotwórczy.Zastosuj dobry panel solarny to najbardziej ekonomiczne rozwiązanie.

np taki lub panel elastyczny
http://www.soltec.sklep.pl/zestaw-slone ... p-168.html

Pojemnik z wodą w aucie ,10 litrowa bańka zajmuje mało miejsca podstaw ą bańkę pod wylot rury od ogrzewania postojowego( webasta).I tak w zimie pracuje ogrzewanie, więc na jednej pieczeni masz ciepło w kabinie i ciepłą wodę.Nic nie kombinuj z prądem bo dodatkowy aku to raz zwiększa masę auta ,dwa jakiś projekt którego nie jesteś pewien doprowadzi do spalenia albo tylko instalacji albo całego auta.Dobry separator aku
http://techtron.pl/p2523,modul-ladowani ... r-sla.html
i po kłopocie.To tylko przykład .Pełno tego na rynku.
Jestem tylko ciekaw jak zamontowałeś klimatyzację postojowa .Bo mam, wrażenie a wręcz jestem pewien,że ściemniasz .

Piszesz,że
do swojej konstrukcji na drugi aku podłączyłem:
oświetlenie dodatkowe w kabinie (listwa LED)
oświetlenie kurnika (łącznie z dodatkowymi punktami LED)
nagrzewnicę / klimatyzację postojową
radio samochodowe
przetwornicę
ładowarki telefonów
2 gniazda zapalniczki
kompresor powietrza (dla poduszek)

bateria wytrzymuje spokojnie 36 godzin z włączonym radiem, przetwornica dla laptopa, webasto i oświetleniem w kabinie i kurniku + ładowarki telefonów.

Bateria wytrzymuje bo prawie nic nie czerpie prądu.Listwa led zapalana sporadycznie, kompresor do poduszek(przecież na weekendzie nie korzystasz z pierdziawki raczej),ładowarka do tel, jedynie co bierze prąd to ładowarka do laptopa.Radio też chyba przez 36 godz nie działa.

Podłącz ładowarkę do laptopa,telewizor ,jakiś dekoder satelitarny,odpal webasto non stop ,miej odpaloną lodówke kompresorową bądz co gorsze tanią absorbcyjną i wtedy się pochwał co zostało z aku bez odpalania auta.Nawet z dwóch aku.
Klimatyzacja postojowa w busie jasne ciekawe gdzie masz sprężarkę .Ty chyba odpalasz webasto ,ustawiasz na zimno czyli przewiew i to nazywasz klimatyzacją.Nie ma na chwile obecną a zauważ ,że od Twojej wypowiedzi minęło 2 lata nie ma do busa klimatyzacji postojowej.Możesz sobie założyć z campera za 9 tys zł.Tylko pytanie gdzie .Żaden szanujący się producent mobilnych klimatyzatorów nie podejmie się montażu do busa z kurnikiem.Powód nie ma odpowiedniego stelaża do zamocowania agregatu sprężarki.Odpowiedz takową otrzymałem od kilku czołowych producentów takowych urządzeń.

Awatar użytkownika
raptownywaldek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:25
Rejestracja:31 lip 2013, o 18:06
Samochód:Renault

Re: Dodatkowy Akumulator

Post autor: raptownywaldek » 19 sty 2016, o 20:21

Kupić dobry sepatator aku,dodatkowy aku lub panel fotowoltaiczny na kurniku z regulatorem solarnych i po problemie.Uzywalem to a masterze z systemem stary-stop a tam jak wiadomo aku w technologi AGM,lodowla kompresorowa Waeco 65 CFX DZ,dwa tel Lcd17.5 cala,kamera cofania z 7 cal wyswietlaczem ,i duźo duźo innych dodatkow halogeny,dodatkowe oświetlenie na aucie ,w srodku i na pac,tv sst z dekoderem .Nigdy nic się zlego nie działo.W zimę odpalałem auto raz w nocy na 40 min.Slonce ladowalo aku i nawet latarnia.Minus trzeba bylo stawać w słońcu by dobrze wykorzystywać promieniowanie i nawet tak by dobrze zlapac sygnał sat.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Dodatkowy Akumulator

Post autor: Wolf » 20 sty 2016, o 00:07

raptownywaldek pisze:Kupić dobry sepatator aku,dodatkowy aku lub panel fotowoltaiczny na kurniku z regulatorem solarnych i po problemie.Uzywalem to a masterze z systemem stary-stop a tam jak wiadomo aku w technologi AGM,lodowla kompresorowa Waeco 65 CFX DZ,dwa tel Lcd17.5 cala,kamera cofania z 7 cal wyswietlaczem ,i duźo duźo innych dodatkow halogeny,dodatkowe oświetlenie na aucie ,w srodku i na pac,tv sst z dekoderem .Nigdy nic się zlego nie działo.W zimę odpalałem auto raz w nocy na 40 min.Slonce ladowalo aku i nawet latarnia.Minus trzeba bylo stawać w słońcu by dobrze wykorzystywać promieniowanie i nawet tak by dobrze zlapac sygnał sat.
Nie potraktuj tego jako złośliwość, ale przy tej ilości gadżetów gdzie jaka masz przestrzeń życiowa, daj jakieś fotki, chciał bym zobaczyć jeśli to nie tajemnica jak masz auto rozplanowane

Awatar użytkownika
pietja
Użytkownik
Użytkownik
Posty:6
Rejestracja:6 sty 2016, o 01:32
Samochód:Citroën
Firma:marcello
Uprawnienia:B C C+E
Lokalizacja:Gdańsk

Re: Dodatkowy Akumulator

Post autor: pietja » 21 sty 2016, o 01:37

I ładowności na tym aucie tylko 400 kg bo reszta to gadżety

Awatar użytkownika
raptownywaldek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:25
Rejestracja:31 lip 2013, o 18:06
Samochód:Renault

Re: Dodatkowy Akumulator

Post autor: raptownywaldek » 18 wrz 2016, o 16:11

a jakie znaczenie miała owa ładowność? ŻADNEJ.Zważ auto i podaj mi wagę z wagi nie papierków .Cała ta elektonika to ważyła ze 100 kg ,najcięższa była owa lodówka ,panel solarny ok 10 kg.Cale szczeście już nie muszę jeżdzić znaczy wtedy też nie musiałem ale byłem ciekaw jak to wygląda od wewnątrz.
Tv na dole i w kurniku.Panel na kurniku.Kanapa prawej brak poszła do piwnicy .Zrobiona zamykana skrzynia mieszcząca wszystkie skrzynki z jedzeniem ,tam też znajdowała się lodówka.Antena sat w kurniku składana ,uchwyty były przyczepione z każdej strony na kurniku ( w zależności od miejsca postoju na parkingu) ,same kable pociągnięte na stałe.Po złapaniu sygnału wystarczyło tylko dobrze ją skręcić w samym uchwycie bez przeciągania kabli.Kabelki były przeciągnięte tak by były niewidoczne dla oka.Widoczny był tylko sam monitor kamery .Stoliki były na zewnątrz auta .W podnoszonych w każdej strony stelażach były one zabudowane płytą wodoodporną przykryte były gumową wykładziną.
Stolik był specjalnie na zewnątrz z powodów estetycznych.Tam się gotowało i był to prawdziwy stół(2 szt bo z każdej strony).Jeśli zachciało się obiad w nocy były podświetlone listwa LED od góry.(Brak poboru prądu jak wiadomo przy tym rozwiązaniu.Miernik napięcia umieszczony obok zegarów w środku z lewej stronie(sygnalizacja akustyczna podpowiadała o spadku napięcia w akumulatorze).To wszystko.Przede wszystkim korzystanie z energii musi być robione z głową.Po odpaleniu auta koniecznym do naładowania aku do odpowiedniego poziomu jest wyłączenie wszystkich zbędnych rzeczy i czas to ok 30 min.Fakt miałem i nadal mam dostęp do systemu monitoringu i z jego generowanych raportów można dowiedzieć sie prawie wszystkiego.Ilość odpaleń,start stopów ,odpaleń innego auta(następuje wówczas znaczy chwilowy spadek na aku dającym prąd),ilość przekręceń samego kluczyka w stacyjce(włączony zapłon ale nie odpalone auto).I koniecznym było pilnowanie czy nie jest przypadkiem załączony wentylator.Na 1 biegu jest bezgłośny co powodować może szybkie rozładowanie aku. Oczywiście by na wyłączonym zapłonie wentylator działał musi być zblokowany w środku jego przekażnik. Pomiędzy zworką kawałek papieru należy wsadzić..Nie wypalają się same styki w gnieżdzie bezpieczników .

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Dodatkowy Akumulator

Post autor: Wolf » 31 gru 2016, o 12:09

Tmo98t pisze:ale nie jest tak ze jak się kupuje to się oddaje stary
Nie, oczywiście z założenia powinno się oddać, ale zawsze można oświadczyć że nie jest to aku na wymianę tylko np do łodzi lub do systemu oświetlenia solarnego ;)

Awatar użytkownika
Doktor
Użytkownik
Użytkownik
Posty:173
Rejestracja:4 sie 2018, o 21:05
Samochód:Jumper
Uprawnienia:A,B,C+E,ADR

Re: Dodatkowy Akumulator

Post autor: Doktor » 4 sie 2018, o 23:49

Sprawa jest banalnie prosta, są gotowe rozwiązanie na pewno na jachtach i pewnie w kamperach również, jeden przekaźnik, jeśli ktoś szuka markowego nie chińczyka to Cirix, 2 lata temu kosztował 240 zł, w sklepie jachtowym, wersja kamperowa może być tańsza, powoduje to, że jako główny ładowany jest akumulator rozruchowy, jak ten jest naładowany prąd jest puszczany na ten drugi, w żeglarstwie nazywamy go "życiowym".

Awatar użytkownika
luizjan
Użytkownik
Użytkownik
Posty:23
Rejestracja:12 mar 2020, o 08:52

Re: Dodatkowy Akumulator

Post autor: luizjan » 8 cze 2020, o 08:23

Odgrzewam, bo też zastanawiam się nad jakimś dodatkowym akumulatorem. Pytanie do kolegi wyżej: jak się sprawuje w praktyce takie rozwiązanie?

Awatar użytkownika
mazuer
Użytkownik
Użytkownik
Posty:90
Rejestracja:7 sty 2018, o 11:44
Samochód:Iveco Daily
Firma:Iveco
Uprawnienia:A, B, C, C+E

Re: Dodatkowy Akumulator

Post autor: mazuer » 8 cze 2020, o 12:21

luizjan pisze:
8 cze 2020, o 08:23
Odgrzewam, bo też zastanawiam się nad jakimś dodatkowym akumulatorem. Pytanie do kolegi wyżej: jak się sprawuje w praktyce takie rozwiązanie?
Dodatkowe aku dokłada się w różnym celu. Przede wszystkim dlatego, aby zwiększyć natężenie, a co za tym idzie, aby uruchomić diesla na głębokim mrozie.
Tak się robi w przypadku ciągników rolniczych, koparek, autoubsow, ciężarówek i innych tego typu pojazdów.
Jeżeli chodzi natomiast o jakieś mniejsze akumulatory, to tutaj proponuję jeszcze sprawdzić: https://www.napad.pl/produkty-781-972-a ... v-2534.htm
Ostatnio zmieniony 11 cze 2020, o 07:51 przez mazuer, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technologie”