Początki kariery

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
Kosogłos
Użytkownik
Użytkownik
Posty:6
Rejestracja:12 lis 2013, o 18:17
Uprawnienia:B
Początki kariery

Post autor: Kosogłos » 12 lis 2013, o 18:25

Witam

Otóż że jestem przed zaczęciem kariery kierowcy mam parę pytań na które chciałbym otrzymać odpowiedzi :)

Chcę zostać kierowcą gdyż tak chyba najszybciej dostanę prace, bo w naszym pięknym kraju nawet po studiach nie jest tak prosto. Zajawke do tego zawsze miałem. Mam w rodzinie zawodowych kierowców także nie jest tak że robię to bo muszę - a to jak wiemy jest najgorsze :evil:

Kwestia organizacji, map, wyżywienia itd jest dla mnie normalną sprawą. Ale ciekawią mnie pewne aspekty otóż:
Jak to wygląda z drogami w praktyce, tzn jakieś przebudowy dróg, objazdy. Często zdarza wam się wjechać w ciemną d... i błądzić? Jak z takiej sytuacji wychodzicie? Czy szef będzie się burzył jak nadrobicie 150km bo się zgubiliście? Ewentualnie was obciąży?
Jak wygląda sprawa eksploatacji samochodu. Jeśli busik padnie w drodze tak że nie mamy szans naprawić sami to jak to wszystko może wyglądać. Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym?

Awatar użytkownika
Skorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:26
Rejestracja:8 paź 2013, o 09:23

Re: Początki kariery

Post autor: Skorek » 12 lis 2013, o 21:04

Auta przewaznie jak masz nowe to sa na gwarancji to w kazdym ASO ci wezma na gwarancje a jak nie to mysle ze na pewno ma wykupiony assistance na cała europe. Co do drog to GPSa masz w aucie to jak szef zobaczy ze jedziesz nie tam gdzie trzeba albo zaniknie to zaraz telefon i pyta coi sie dzieje i wtedy mu powiesz co i jak.

Awatar użytkownika
Kosogłos
Użytkownik
Użytkownik
Posty:6
Rejestracja:12 lis 2013, o 18:17
Uprawnienia:B

Re: Początki kariery

Post autor: Kosogłos » 12 lis 2013, o 21:15

Ciekawi mnie jeszcze kwestia pracodawcy. Jest takich sporo co po 3h snu i tylko 'drajwuj drajwuj"?
Czy jednak się to jakoś ma że pośpię te 6h, bądź na weekendy w domu będę. Czy raczej większość to tacy co się dorabiają na innych ludziach?

Awatar użytkownika
Skorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:26
Rejestracja:8 paź 2013, o 09:23

Re: Początki kariery

Post autor: Skorek » 12 lis 2013, o 22:27

To zalezy jak trafisz. Sa uczciwi i mam przykłąd ze jak nie moge jechac to szef dzwoni i pyta czy chcesz ładunek taki naten dzien i ten i albo sie zgadzasz albo nie. A sa buraki co wysyłąja i mowi ci ze 2 tyg w trasie a przeciaga sie do 6. Wszystko zalezy na jakiego sie trafi.

Awatar użytkownika
Kosogłos
Użytkownik
Użytkownik
Posty:6
Rejestracja:12 lis 2013, o 18:17
Uprawnienia:B

Re: Początki kariery

Post autor: Kosogłos » 12 lis 2013, o 22:39

A powiedz mi jeszcze jedno. Pchać się w to na międzynarodówkę? Czy darować sobie i jeździć w PL.
Język znam, bać się nie boje bo trudniejsze rzeczy w życiu robiłem. Niemniej jednak zawsze jest ten znak zapytania :?: i obawa przed nieznanym.

@EDIT:
Oczywiście ja kombinuje na kat C z ADR i HDS'em.

Awatar użytkownika
bambo
Posty:316
Rejestracja:26 lip 2013, o 13:04
Samochód:Renault Master
Uprawnienia:A,B

Re: Początki kariery

Post autor: bambo » 13 lis 2013, o 12:35

Kolego ja ci powiem, a raczej napisze tak ja napisał przedmówca kolega Skorek to wszystko zależy na kogo trafisz ,widzisz ja wszystkie noce przesypiam weekendy mam wolne jak chce to proszę o lądunek na weekend na zzute w poniedziałek co by mi się nie nudziło miałem jechać już tydzień temu i niestety z racji uprawiania sportu przydarzyła mi się kontuzja zblokowało mi kręgi na czworaka wstałem i poszedłem do rehabilitanta, w sobotę idę drugi raz powtórzyć -dlaczego to pisze ,a dlatego ze mam normalnego ludzkiego szefa i żadnego problemu z tego nie robi. Dlatego dobrze żebyś sprawdził danego pracodawcę porozmawiał z ludźmi którzy tam pracowali może na forum gdzieś poszperał no i w końcu spróbował .Co do map najlepsza i sprawdzona nie jedna przezemnie jest mapa Igo my Wey musisz wiedziec ze jadac plandeka masz wysokość a tam masz możliwość ustawienia ciężarowe Niech muwi i pisze kto chce ,a po co mi takie ustawienia ,ale ja wiem i przekonalem sie po co.Nawet jesli chodzi o ciezkie trasy w zimie jadac zaladowanym wole nieraz wpisac tez profil ciezarowy bo poprowadzi mnie normalnie fakt ze doda kilometry ale bezpiecznie ,a nie raz juz ugrzazlem w sniegu.Ostatnia sytuacja z tamtego roku byla taka ze nikogo w kolo nie bylo alto boksowalo i nic ,dopiero powoli udalo mi sie obrocic i poszlo na wstecznym biegu i tak jechalem 1,5 km do pierwszego rozwidlenia ,to tylko jeden z kilkuset przypadków ,a uwiez jest ich mnostwo .Tak jak pisze Igo. Tylko musisz nauczyc sie kozystac z danych map ,czasami Ci pokaze ze obszar do ktorego zmierzasz przewaza tonaz twojego auta i w tedy dajesz na Autobus np. :D I pamiętaj analizuj wcześniej trasę mapy z nawigacji z mapą papierową !!! , bo to bardzo ważne ,co byś się nie rozczarował :D .Także Międzynarodówka czy Krajówka ? Tu sobie musisz zadać pytanie ile chcesz, lub ile możesz zarobić jeżeli dajmy na to na międzynarodówce 3500-4500 a na PL mniej o te nawet 1200 i masz taka możliwość to wybrał bym PL proste i logiczne nawet ze względów ekonomicznych jedzenia nie musisz zabierać ze sobą, butli i tym podobnych chyba ze małą kilówkę do zrobienia kawy ,a obiadek za 12-15 zl po trasie zjesz ,a poza tym jesteś u siebie co się wiąże z większa szerszą możliwością załatwienia czego kolwiek .Także tu masz duży orzech do zgryzienia -wybór należy do ciebie .Z drugiej mańki kto spróbował na międzynarodówce to wie ze działa trochę jak narkotyk , ja odchodziłem już nieraz i dalej jeżdżę :D Jak w każdej pracy są plusy i minusy wole to niż mieć wkoło sku....ych i fałszywych mord Tu jestem sam dla siebie i mam wy......ne -zero smutku zero złości wy...e po całości .Także kolego "Rób jak uważasz ,uważaj jak robisz "

Ps. Jak byś miał jakieś pytania to dawaj śmiało chętnie pomogę i odpowiem dzisiaj lezę w łóżku także mogę się poudzielać na forum :D
Ostatnio zmieniony 13 lis 2013, o 12:56 przez bambo, łącznie zmieniany 1 raz.
Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w walkach życia codziennego
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny


Masutatsu Ōyama

Awatar użytkownika
MlodyLeo
Posty:126
Rejestracja:1 wrz 2013, o 12:02
Samochód:Mercedes Sprinter316
Uprawnienia:A,B

Re: Początki kariery

Post autor: MlodyLeo » 13 lis 2013, o 12:45

Witam nowego kolegę.
Więc tak odnośnie objazdów zamkniętych dróg itp. to zazwyczaj takie sytuacje są bardzo dobrze oznakowane i jedziesz po znakach pokazujących dany objazd czyli raczej się nie zgubisz i kilometrów zbyt wielu nie nadrobisz.
samo błądzenie to może bardziej polegać na szukaniu firmy ponieważ adresy w zleceniach nie zawsze pokrywają się w 100% z rzeczywistością i np. będąc pod wskazanym adresem w zleceniu okazuje się że aby dojechać do firmy musisz pokonać jeszcze jakieś 10km.
Co do obciążeń za nadrobione kilometry i ilości snu to to wszystko zależy od szefa i od firmy, a trafić możesz różnie są firmy gdzie atmosfera jest fajna szef kumaty i znający ta robotę od kuchni do tego spedytor który tak ci ułoży robotę że i zarobisz i się wyśpisz, ale niestety może być i w drugą stronę że szef to gburowaty cwaniak który tylko myśli jak Cię wydymać i wycyckać a kierowcę traktuje jak zło konieczne.
Co do tego gdzie lepiej jeździć po PL czy po UE to powiem tak bardzo mało jest firm które jeżdżą tylko po PL i o prace w nich ciężko i nie ma co ukrywać pieniądze płacą marne, ale za to jesteś co dziennie w domu lub też w każdy weekend.
Jazda po UE wiąże się co prawda ze sporo większą kasą ale raczej w systemie 3/1 czyli 3 tygodnie w trasie 1 tydzień w domu.
Jeżeli chodzi o naprawy aut to koledzy już odpisali auta jeżdżące po UE zazwyczaj nowe i na gwarancji z pełnym pakietem assistance więc dzwonisz po nich przyjeżdżają i naprawiają na miejscu jeśli nie jest to możliwe to zabierają auto na serwis i tam oceniają usterkę i czas naprawy,
- jeżeli czas naprawy nie przekracza 12 godzin to siedzisz i czekasz na autko
-jeżeli czas naprawy to od 12 do 72 godzin dostaniesz hotel
- jeżeli czas naprawy może przekroczyć 72 godziny masz do wyboru pobyt w hotelu lub powrót do domu (oczywiście wszystko na koszt assistance)
Obrazek

Awatar użytkownika
MlodyLeo
Posty:126
Rejestracja:1 wrz 2013, o 12:02
Samochód:Mercedes Sprinter316
Uprawnienia:A,B

Re: Początki kariery

Post autor: MlodyLeo » 13 lis 2013, o 12:53

Kolega Bambo wyprzedził mnie troszkę swoim postem i wygląda jak bym po nim powtórzył ale suma sumarum poskładaj sobie to wszystko do kupy co Ci napisaliśmy i przemyśl co dla Ciebie lepsze. a jak czegoś nie wiesz nie bój się zapytać.
Ps. Kolego Bambo zajebi....ta sentencja:
"Jak w każdej pracy są plusy i minusy wole to niż mieć wkoło sku....ych i fałszywych mord Tu jestem sam dla siebie i mam wy......ne -zero smutku zero złości wy...e po całości .Także kolego "Rób jak uważasz ,uważaj jak robisz " "
Normalnie w 100% się z tym zgadzam.
Pozdrowionka
Obrazek

Awatar użytkownika
bambo
Posty:316
Rejestracja:26 lip 2013, o 13:04
Samochód:Renault Master
Uprawnienia:A,B

Re: Początki kariery

Post autor: bambo » 13 lis 2013, o 13:01

Dzięki dzięki kolego MlodyLeo ,ale tak jest w Życiu różnie ,raz kwadratowo ,raz podłużnie :D
Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w walkach życia codziennego
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny


Masutatsu Ōyama

Awatar użytkownika
Kosogłos
Użytkownik
Użytkownik
Posty:6
Rejestracja:12 lis 2013, o 18:17
Uprawnienia:B

Re: Początki kariery

Post autor: Kosogłos » 13 lis 2013, o 13:34

A no serdeczne dzięki za odpowiedź. Wiecie... strach jakiś zawsze jest. Bo to pierwszy raz, bo coś człowiek zaczyna, a jeszcze młody i ludzie źle patrzą na młodych bez doświadczenia. Przyszłościowo myślę zacząć od czegokolwiek, a jak się rozkręcę to uciekałbym do UK, Holandii albo Kanady :?:

A jeszcze odnośnie samych ofert pracy. Kat. C ADR, HDS, doświadczenie nie na papierze zda egzamin w realiach tego kraju? Niby oferty pracy są ale czy przyjmą?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”