Własna firma transportowa.
Witam.
Zastanawiam się nad założeniem własnej firmy transportowej i na początek 2-3 busy plandeka 10ep w leasing. Spedycja załatwiałaby zlecenia i z tego co patrzę w ogłoszeniach olx gwarantują min 12 tys. Km w systemie 3/1 i stawka 0.45 za km.
I tu pytanie do osób w temacie jaki realny zysk może być z takiego busa? Ile muszę zapłacić dla kierowcy żeby było uczciwie? Jakie dodatkowe opłaty poza leasingiem, kierowcą i paliwem. Czy warto wgl wchodzić w to? Zadaje takie pytania ponieważ sam busem nigdy nie jeździłem i z transportem do czynienia dużo nie miałem ale chciałbym zaryzykować.
Zastanawiam się nad założeniem własnej firmy transportowej i na początek 2-3 busy plandeka 10ep w leasing. Spedycja załatwiałaby zlecenia i z tego co patrzę w ogłoszeniach olx gwarantują min 12 tys. Km w systemie 3/1 i stawka 0.45 za km.
I tu pytanie do osób w temacie jaki realny zysk może być z takiego busa? Ile muszę zapłacić dla kierowcy żeby było uczciwie? Jakie dodatkowe opłaty poza leasingiem, kierowcą i paliwem. Czy warto wgl wchodzić w to? Zadaje takie pytania ponieważ sam busem nigdy nie jeździłem i z transportem do czynienia dużo nie miałem ale chciałbym zaryzykować.
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Własna firma transportowa.
Przejrzyj dokładnie forum. Jest sporo odpowiedzi na ten temat, choć większość sprowadza się do wniosku, że aby zacząć - należy BARDZO OSTROZNIE podejść do tematu, wybadać rynek, zapewnić środki na co najmniej rok utrzymania BEZ ZYSKU , współpracę prowadzić tylko ze SPRAWDZONYMI i ZAUFANYMI osobami {kierowcy spedycja, księgowość} - a kupowanie aut - dopiero na sam - najdalszy - koniec....
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Własna firma transportowa.
Dobry żarcik staweczka na poziomie 0,45 e i do tego gwarantowany przebieg, bardzo proszę obudź się z tego snu.Rembis97 pisze: ↑4 lis 2019, o 12:06Witam.
Zastanawiam się nad założeniem własnej firmy transportowej i na początek 2-3 busy plandeka 10ep w leasing. Spedycja załatwiałaby zlecenia i z tego co patrzę w ogłoszeniach olx gwarantują min 12 tys. Km w systemie 3/1 i stawka 0.45 za km.
I tu pytanie do osób w temacie jaki realny zysk może być z takiego busa? Ile muszę zapłacić dla kierowcy żeby było uczciwie? Jakie dodatkowe opłaty poza leasingiem, kierowcą i paliwem. Czy warto wgl wchodzić w to? Zadaje takie pytania ponieważ sam busem nigdy nie jeździłem i z transportem do czynienia dużo nie miałem ale chciałbym zaryzykować.
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: Własna firma transportowa.
Czy wy podobnie do mnie macie wrażenie, ze to znowu nasz żartowniś..?
Tak, warto.. Dla mnie powinieneś w to "wejść"
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Własna firma transportowa.
A niech wchodzi, typowy model tego biznesu, kupię 2-3 busy i wstawię je pod spedycja. Tylko mało któremu ciołkowi przychodzi do głowy gdzie tu jest haczyk. Ostatnio omawialiśmy temat jak to jest ze na giełdzie wystawiane są ładunki w lepszej stawce, oraz kwestię spedycji które oferują wyższe stawki niż konkurencja, a jakiś czas temu był artykuł o mafii transportowej gdzie w przeciągu 3-4 miesiecy wywalili przewoźników na grube mln.
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: Własna firma transportowa.
Dokładnie Wojtek.
Od metra podobnych tematów czy wyliczeń ale po co czytać jak można założyć nowy.
Też uważam że warto wejść.. o ile ma się łeb na karku, potrafi liczyć koszty stałe i ma się świadomość nie każdego dochodowego deala.
Po za tym wyrobienie jakiejś renomy wśród spedytorów też trochę trwa...
W myśl zasady: na wszystkim zarobisz o ile się na tym znasz.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...
Re: Własna firma transportowa.
Kolego na sam początek jakbym miał kasę to osobiście jednym busem bym jeździł ja a drugim ktoś inny. Masz wtedy już mniejsze koszta bo nie musisz kierowcy płacić.
Re: Własna firma transportowa.
Druga sprawa to ta stawka.
W Pl znalazłem za 1,25zl/km pusto pełno.
Przy 10k km na miesiąc to wychodzisz na 0
10kz1,25=12500zl
Paliwo :
13l/100km
1300lx5zl=6500zl
Zus 1300zl
Leasing 2000zl
Zostaje 2700
Więc wychodzi średnio. Ale ja się nie znam, tak wychodzi z matematyki.
Przy własnym aucie bez rat i małym zusie wyjdzie Ci coś koło 5500zl za cały miesiąc
W Pl znalazłem za 1,25zl/km pusto pełno.
Przy 10k km na miesiąc to wychodzisz na 0
10kz1,25=12500zl
Paliwo :
13l/100km
1300lx5zl=6500zl
Zus 1300zl
Leasing 2000zl
Zostaje 2700
Więc wychodzi średnio. Ale ja się nie znam, tak wychodzi z matematyki.
Przy własnym aucie bez rat i małym zusie wyjdzie Ci coś koło 5500zl za cały miesiąc
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Własna firma transportowa.
Wiem że matematyka w tym kraju jest na bardzo niskim poziomie, ale podstawy ekonomi tez by się przydały, do tego temat wałkowany wielokrotnie, ale dla przypomnienia w transporcie dla B2B (firma - firma) obowiązuje stawka netto czyli podana kwota 1.25 podana jest bez VAT, może pokrótce ci to policzę po swojemu:
Przychód
10 000 km x 1,25 pln wychodzi ci 12 500 pln netto plus 2 875 VAT
Paliwo hmm ściągnij nogę z gazu a spalanie będziesz miał ludzkie, dla czego ja jadąc tym samym samochodem po tej samej trasie w tych samych warunkach pogodowych i tym samym ładunkiem ze spalaniem schodzę poniżej 11l a pracownik prawie 14l ? nie wiem jakie auto planujesz ale w Ducato czy Jumperze 150KM bez problemu zejdziesz poniżej 12l, kolejna kwestia to korekta przebiegu, dla twojego zleceniodawcy w miesiącu zrobiłeś 10 000 km, a realnie z wszelkim objazdami, błądzeniem i zjazdami na zakupy spokojnie dolicz 10%, czyli
12l/100km czyli po korekcie potrzebujesz 1320l, na taniej stacji paliwo kupisz za 4,85 brutto, czyli 3,95 netto co nam daje koszt paliwa 5 214 pln + 1 199 VAT
ZUS bez zmian
Księgowa 150 netto
Leasing realnie ok 2000 netto (nowe auto)
Ubezpieczenie OCPD+ZC/OC/NNW 500
Realnie w przybliżeniu masz ok 9 170 pln kosztów co pozostawi ci dochód na poziomie 3 330 pln od których musisz jeszcze podatek dochodowy 17% zapłacić ok 570 pln czyli zostaje ci kwota bliska twojemu wyliczeniu ok 2760 pln
Oczywiście są czynniki które mogą zmienić to wyliczenie, załóżmy że kupisz używanego busa za gotówkę , i miesięcznie będziesz go amortyzował na poziomie 800 pln, ze spalaniem zejdziesz do 11l, zrezygnujesz z AC i twoje koszty miesięczne spadną do ok 7240 pln co da ci kwotę 5 260 dochodu - podatek 736 i już ci pozostaje ponad 4500 w kieszeni.
Oczywiście są to typowe czyste liczby zakładając że jeździsz dla pasożytów oczywiście musisz pamiętać że musisz mieć na te trzy miesiące kosztów zanim zaczną ci spływać twoje pierwsze wypracowane środki. Moje doświadczenie niestety jest takie że nie można jeździć pod jedną konkretną spedycją, najrozsądniej znaleźć spedytora który będzie ci organizował zlecenia za % żeby miał motywacje do pracy, realnie na krajówce jesteś w stanie wywalczyć bez większego problemu stawkę na poziomie 1,5-2 pln, ale i stawki dużo wyższe nie są wyjątkami, ogólnie to loteria np ładunek ze Szczecina do Poznania 750pln za 250 km (3pln km) powrót 650 pln (2,60) wbrew pozorom najlepiej wychodzi się na krótkich odcinkach, czekając w Szczecinie na załadunek do Poznania podjąłem trasę 30 km za 150 pln i po chwili druga 50 km za 250 pln, Czasami są jakieś dzikie akcje i np za 10 km ładowanych wyrwiesz 300 pln, a czasami za 100km przepchniesz 400 pln, wszystko zależy na ile masz dobra opinię oraz ile jest w tym momencie wolnych aut w okolicy. Czasami jest tak że całe kółko zamkniesz na poziomie 1 pln za km, a czasami 6 pln wyjdzie, kolejna kwestia to sposób liczenia, czasami są sytuacje że np masz weekend i masz ładunek np 1000 km za 1000 pln, stawka niby do bani ale twój koszt paliwa to 435 pln, czyli 565 ci pozostaje, niektórzy czegoś takiego nie wezmą bo to wg nich śmieć, lepiej wziąć 200 km za 300 pln 1,5, no ale z takiej trasy pozostanie ci połowę mniej niż z tej po 1 pln, do tego nauczony jestem że zawsze szukam czegoś na doładunek przez co nie raz ryzykując i biorąc takiego śmiecia za 1 pln czy 0,25e coś dobierałem i zysk szedł w górę.
Przychód
10 000 km x 1,25 pln wychodzi ci 12 500 pln netto plus 2 875 VAT
Paliwo hmm ściągnij nogę z gazu a spalanie będziesz miał ludzkie, dla czego ja jadąc tym samym samochodem po tej samej trasie w tych samych warunkach pogodowych i tym samym ładunkiem ze spalaniem schodzę poniżej 11l a pracownik prawie 14l ? nie wiem jakie auto planujesz ale w Ducato czy Jumperze 150KM bez problemu zejdziesz poniżej 12l, kolejna kwestia to korekta przebiegu, dla twojego zleceniodawcy w miesiącu zrobiłeś 10 000 km, a realnie z wszelkim objazdami, błądzeniem i zjazdami na zakupy spokojnie dolicz 10%, czyli
12l/100km czyli po korekcie potrzebujesz 1320l, na taniej stacji paliwo kupisz za 4,85 brutto, czyli 3,95 netto co nam daje koszt paliwa 5 214 pln + 1 199 VAT
ZUS bez zmian
Księgowa 150 netto
Leasing realnie ok 2000 netto (nowe auto)
Ubezpieczenie OCPD+ZC/OC/NNW 500
Realnie w przybliżeniu masz ok 9 170 pln kosztów co pozostawi ci dochód na poziomie 3 330 pln od których musisz jeszcze podatek dochodowy 17% zapłacić ok 570 pln czyli zostaje ci kwota bliska twojemu wyliczeniu ok 2760 pln
Oczywiście są czynniki które mogą zmienić to wyliczenie, załóżmy że kupisz używanego busa za gotówkę , i miesięcznie będziesz go amortyzował na poziomie 800 pln, ze spalaniem zejdziesz do 11l, zrezygnujesz z AC i twoje koszty miesięczne spadną do ok 7240 pln co da ci kwotę 5 260 dochodu - podatek 736 i już ci pozostaje ponad 4500 w kieszeni.
Oczywiście są to typowe czyste liczby zakładając że jeździsz dla pasożytów oczywiście musisz pamiętać że musisz mieć na te trzy miesiące kosztów zanim zaczną ci spływać twoje pierwsze wypracowane środki. Moje doświadczenie niestety jest takie że nie można jeździć pod jedną konkretną spedycją, najrozsądniej znaleźć spedytora który będzie ci organizował zlecenia za % żeby miał motywacje do pracy, realnie na krajówce jesteś w stanie wywalczyć bez większego problemu stawkę na poziomie 1,5-2 pln, ale i stawki dużo wyższe nie są wyjątkami, ogólnie to loteria np ładunek ze Szczecina do Poznania 750pln za 250 km (3pln km) powrót 650 pln (2,60) wbrew pozorom najlepiej wychodzi się na krótkich odcinkach, czekając w Szczecinie na załadunek do Poznania podjąłem trasę 30 km za 150 pln i po chwili druga 50 km za 250 pln, Czasami są jakieś dzikie akcje i np za 10 km ładowanych wyrwiesz 300 pln, a czasami za 100km przepchniesz 400 pln, wszystko zależy na ile masz dobra opinię oraz ile jest w tym momencie wolnych aut w okolicy. Czasami jest tak że całe kółko zamkniesz na poziomie 1 pln za km, a czasami 6 pln wyjdzie, kolejna kwestia to sposób liczenia, czasami są sytuacje że np masz weekend i masz ładunek np 1000 km za 1000 pln, stawka niby do bani ale twój koszt paliwa to 435 pln, czyli 565 ci pozostaje, niektórzy czegoś takiego nie wezmą bo to wg nich śmieć, lepiej wziąć 200 km za 300 pln 1,5, no ale z takiej trasy pozostanie ci połowę mniej niż z tej po 1 pln, do tego nauczony jestem że zawsze szukam czegoś na doładunek przez co nie raz ryzykując i biorąc takiego śmiecia za 1 pln czy 0,25e coś dobierałem i zysk szedł w górę.
Re: Własna firma transportowa.
Wolf bardzo ładnie to wszystko przeliczyłes.
Prowadzisz firmę to wiesz co i jak. Ja liczyłem ogólnie i spalanie też wziąłem takie z nikąd.
VAT ze stawki km i tak chyba musisz oddać czy jak to działa
Prowadzisz firmę to wiesz co i jak. Ja liczyłem ogólnie i spalanie też wziąłem takie z nikąd.
VAT ze stawki km i tak chyba musisz oddać czy jak to działa