Prosze o pomoc

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
Kamil5764
Użytkownik
Użytkownik
Posty:6
Rejestracja:19 wrz 2018, o 19:17
Prosze o pomoc

Post autor: Kamil5764 » 4 gru 2018, o 22:51

Witam Serdecznie. Do tej pory jeżdżę swoim busikiem iveco dailny lecz ostatnio dostałem ciekawą propozycje, doposażenia pojazdu w przyczepę załadunkową. Wtedy bede mogl zabierac ładunki do 3.3 ton ładowności. Wiadomo ze liczy sie to z zamontowaniem tachografu, załatwienia licencji i opłatami na eu. Tu moje pytanie jakie opłaty obowiązują takim zestawem? proponują 0.77 za km. Jak wygląda sprawa z tacho bo słyszałem, ze gdy pojazd jest bez ładunku moze poruszac sie bez tacho a jak z ładunkiem wtedy obowiązuje normalny czas pracy. Opłaca się w to wchodzić?

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Prosze o pomoc

Post autor: Wolf » 4 gru 2018, o 23:05

Kamil5764 pisze:Witam Serdecznie. Do tej pory jeżdżę swoim busikiem iveco dailny lecz ostatnio dostałem ciekawą propozycje, doposażenia pojazdu w przyczepę załadunkową. Wtedy bede mogl zabierac ładunki do 3.3 ton ładowności. Wiadomo ze liczy sie to z zamontowaniem tachografu, załatwienia licencji i opłatami na eu. Tu moje pytanie jakie opłaty obowiązują takim zestawem? proponują 0.77 za km. Jak wygląda sprawa z tacho bo słyszałem, ze gdy pojazd jest bez ładunku moze poruszac sie bez tacho a jak z ładunkiem wtedy obowiązuje normalny czas pracy. Opłaca się w to wchodzić?
Tacho włączone zawsze i bezwzględnie gdy przekraczasz dmc 3500kg

W Polsce Viatool, u Okupanta o dziwo na dzień dzisiejszy do 7500 dmc bez opłat, pytanie gdzie będziesz jeździł

Awatar użytkownika
Kamil5764
Użytkownik
Użytkownik
Posty:6
Rejestracja:19 wrz 2018, o 19:17

Re: Prosze o pomoc

Post autor: Kamil5764 » 4 gru 2018, o 23:08

Praktycznie cała europa. Francja,włochy,holandia,belgia,slowacja,czechy.. praktycznie kazdy kraj w eu tylko nie hiszpania.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Prosze o pomoc

Post autor: Wolf » 4 gru 2018, o 23:48

Kamil5764 pisze:Praktycznie cała europa. Francja,włochy,holandia,belgia,slowacja,czechy.. praktycznie kazdy kraj w eu tylko nie hiszpania.
Powinieneś wynegocjować stawkę gdzie wszelkie opłaty drogowe w związku z wykonywanymi zleceniami będą po stronie zlecającego, najlepiej z jego boxami

Awatar użytkownika
Kamil5764
Użytkownik
Użytkownik
Posty:6
Rejestracja:19 wrz 2018, o 19:17

Re: Prosze o pomoc

Post autor: Kamil5764 » 4 gru 2018, o 23:53

Generalnie opłaca się w to wchodzić? przyczepa kosztuje 30tyś + montraż tacho i wszelkie opłaty drogowe. Super jeśli ktoś by jezdził takim zestawem to by powiedział jak sprawa wygląda.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Prosze o pomoc

Post autor: Wolf » 5 gru 2018, o 00:46

Kamil5764 pisze:Generalnie opłaca się w to wchodzić? przyczepa kosztuje 30tyś + montraż tacho i wszelkie opłaty drogowe. Super jeśli ktoś by jezdził takim zestawem to by powiedział jak sprawa wygląda.
Jeśli w rachubę wchodziły by same Niemcy to nawet nie ma co się zastanawiać, jeśli mówimy o całej Europie to kalkulator w rękę i licz, załóż że jeździsz w systemie 3/1 gdzie samym busem zrobisz w tym systemie 12-15k km z przyczepą 7,5-9k km, spalanie pójdzie ci ok 10-20% w górę.

Matematyka jest tutaj prosta załóż że twoje auto na chwilę obecną spala ok 13l z przyczepą będzie to 16l, dalej realna stawka za jaką w chwili obecnej jeździsz to 0,35e a z przyczepą będzie to 0,70e, natomiast koszt paliwa to 1,2e po uzyskaniu zwrotu VAT, co nam daje wg excela

Sam bus
12000km Paliwo 1560l Koszt Paliwa 1872e Przychód 4200e Zysk 2328e
15000km Paliwo 1950l Koszt Paliwa 2340e Przychód 5250e Zysk 2910e

Z przyczepą
7500km Paliwo 1200l Koszt Paliwa 1440e Przychód 5250e Zysk 3810e
9000km Paliwo 1440l Koszt Paliwa 1728e Przychód 6300e Zysk 4572e

Myślę że wnioski nasuwają się same, oczywiście viatool oraz opłaty drogowe zmniejszą różnicę, ale raczej nie spodziewam się żeby wyszło to gorzej niż w przypadku samego busa, my u nas rozważaliśmy zakup przyczepy pod konkretnego klienta, lecz niestety w jego przypadku nie mamy gwarancji wagi ładunku, głównie robią u niego 13,6m zestawy, my raz bierzemy od niego 10 palet i mamy na aucie 300kg a raz weźmiemy 8 i mamy 2000kg, i tutaj była opcja przyczepy na +10 palet, na haku w naszych autach mamy 3t więc realnie powinniśmy mieć ok 3t realnej ładowności na zestawie, trasa jest taka że spokojnie w czasie 15h roboczych w tym 9h jazdy zamykamy temat i to bez większego problemu, mamy drugiego klienta który z kolei ładuje nam do 10ep i max 1t, czasami dwa auta mu podstawiamy , ale są to na tyle sporadyczne tematy że na chwilę obecną nie wdrażaliśmy tematu, fakt że w obydwu tematach kasa to +/- 1e za km, ale nie ma takiej potrzeby non stop, ew. brak miejsca rozwiązujemy po przed podstawienie dodatkowego auta.

Awatar użytkownika
Kamil5764
Użytkownik
Użytkownik
Posty:6
Rejestracja:19 wrz 2018, o 19:17

Re: Prosze o pomoc

Post autor: Kamil5764 » 5 gru 2018, o 00:52

Czyli warto zainteresować sie tematem bo można wyjść troche lepiej na tym wszystkim. Generalnie posiadam kierowcę który jezdzi w systemie 4/2 i ja wsiadam za kółko na dwa tygodnie kiedy on ma wolne tak więc dochodzą koszty pracownika. Tutaj by musiał mu się zmienić również tryb pracy bo wiadomo tachograf. Fajna opcja ponieważ wiadomo że więcej by się zarobiło. Jakiś czas temu myślałem by dobrać właśnie takiego busa z przyczepa i samemu szukać zleceń na giełdach ale wtedy bym musiał ogarnąć dobrego spedytora. Jazda pod spedycja ma taki plus że zawsze kiedy brakuje pieniędzy mozna skorzystać z opcji skonta. A jazda bez spedycji na własną rękę, no to wiadomo. Terminy płatności. Obecnie posiadam dwa busiki które latają i jeden z nich właśnie by miał zostać przerobiony na solowke.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Prosze o pomoc

Post autor: Wolf » 5 gru 2018, o 09:54

Próbuj, stracić nie stracisz, a nóż okaże się że jest to niszowy temat, z drugiej strony Midlum czy Atego robią na 7500dmc o ładowności 2000kg, jesli się okaże że temat zatrybił zawsze możesz kupić coś takiego https://sprzedajemy.pl/iveco-daily-35c1 ... nr56425084 są różne długości, ale jest pole do popisu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kamil5764
Użytkownik
Użytkownik
Posty:6
Rejestracja:19 wrz 2018, o 19:17

Re: Prosze o pomoc

Post autor: Kamil5764 » 5 gru 2018, o 11:37

O kurcze, pierwszy raz na oczy widzę taki zestaw :)) Całkiem fajnie to wygląda. Jeżeli zdecyduje się już by zaryzykować to do tachografu będę musiał zamontować ogranicznik prędkości do 90 prawda?

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Prosze o pomoc

Post autor: Wolf » 5 gru 2018, o 13:43

Kamil5764 pisze:O kurcze, pierwszy raz na oczy widzę taki zestaw :)) Całkiem fajnie to wygląda. Jeżeli zdecyduje się już by zaryzykować to do tachografu będę musiał zamontować ogranicznik prędkości do 90 prawda?
tak, jak najbardziej, transport zarobkowy w którym przekraczamy dmc 3500kg ma takie same wymagania jak w przypadku zestawów pojazdów o dmc 40000kg, tach, czas pracy, ograniczenia, naciski na oś itd, a w temacie busów z siodłem, naczepy mogą zrobić nawet takiej jak na duże auta 13,6m, paradoksem był kiedyś artykuł w którym opisywali daily drugiej generacji z naczepą o łącznym dmc 12t na kat B+E

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”