Transport międzynarodowy od zera
- przemek_ino
- Użytkownik
- Posty:9
- Rejestracja:23 sie 2018, o 19:44
Witam,
na początek chciałbym się przedstawić. Jestem Przemek i postanowiłem rozpocząć "przygodę" z transportem międzynarodowym.
Mam zamiar aktywnie udzielać się na tym forum dzielić się zdobytym doświadczeniem/wiedzą, sukcesami oraz porażkami. Dzięki Wam dowiedziałem się sporo przydatnych rzeczy
za co dziękuję.
Dlaczego postanowiłem spróbować sił w transporcie? - Szukam dodatkowego źródła dochodu, które w przyszłości moze będzie głównym:)
Zacznijmy od auta.
Wybór padł na Renault Master 2.3 dci 165 km (10 epal) plandeka z pneumatycznie regulowaną wysokością. Dlaczego Master - z prostego powodu, ekonomia.
Proszę o opinie na temat tego auta i na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. Za wszystkie cenne wskazówki będę wdzięczny. Zaznaczę, że jeszcze nie dokonałem zakupu więc
zawsze możecie mnie przekonać do zmiany:)
Zdecydowałem się jeździc pod spedycją ze względu na brak doświadczenia i prowadzenia innej firmy. Wybór odpowiedniej spedycji nie był prosty. Na w internecie i na OLX
jest mnóstwo firm które obiecują super warunki. Po rozmowie z kilkoma firmami udało mi się wybrać odpowiednią. Nie kierowałem się najwyższą stawką za km a doświadczeniem
i wypłacalnością. Niektóre firmy oferowały po 0.40 - 0.42 EUR / km i ok 15 tys.km na miesiąc.
Ja wybrałem firmę która płaci 0,36 EUR / km pusty pełny i - 0.20 EUR za wyloty i powroty do 1000 km z możliwością organizowania wylotów/powrotów na własną rękę. Termin płatności
60 dni po otrzymaniu dokumentow. Firma ta od kilku lat jest zarejestrowna jako Rzetelna Firma i nie miała problemów finansowych. Na dniach jestem umówiony na rozmowę. Jeśli macie jakieś sprawdzone spedycje i nie są ściśle tajne to proszę o namiar
Jeśli chodzi o pracownika to będę szukał kogoś z minimum rocznym doświadczeniem w transporcie międzynarodowym. Na początek chciałbym zaporponować 170-180 zł dniówki
+ premie za spalanie ok 500-600 zł jeśli średnie spalanie nie przekroczy 12l/100 km. Proszę o informację czy taka stawka jest odpowiednia i czy realnie podchodzę do tematu
jeśli chodzi o spalanie. System pracy 3/1.
Czy zwykła umowa o pracę jest wystarczająca dla pracownika? Slyszałem coś o tym, że Polski kierowca w DE musi mieć jakąś inną stawkę za godzine pracy. Chętnie wysłucham informacji w tym temacie.
Jako, że od ponad 3 lat prowadzę własną działalność gospodarczą to kosztów jak ZUS, księgowa, telefon i internet nie wliczam, ponieważ i tak muszę to płacić.
Koszty jakie uwzględniałem w swoim biznes planie to:
leasing, OC/AC/OCP i ubezpieczenie kabotażowe, pensja i zus pracownika, telefon pracownika, paliwo, opłaty drogowe, serwis auta, koszty nieprzewidziane.Proszę o informację
czy czegoś niepominąłem.
Czy 1500 zł / msc na serwis auta jest wystarczający?
Czekam na wasze podpowiedzi i rady. Na pewno dużo rzeczy jeszcze nie wiem więc liczę, że będę musiał zapłacić frycowe ) Mam jednak nadzieję, że po 90 dniach od pierwszego
transportu zaczną wpływać przelewy i będzie wszystko ok
Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru!
P.S. Jaka kartę paliwowa wybrać ? Czy SHeLL będzie ok?
na początek chciałbym się przedstawić. Jestem Przemek i postanowiłem rozpocząć "przygodę" z transportem międzynarodowym.
Mam zamiar aktywnie udzielać się na tym forum dzielić się zdobytym doświadczeniem/wiedzą, sukcesami oraz porażkami. Dzięki Wam dowiedziałem się sporo przydatnych rzeczy
za co dziękuję.
Dlaczego postanowiłem spróbować sił w transporcie? - Szukam dodatkowego źródła dochodu, które w przyszłości moze będzie głównym:)
Zacznijmy od auta.
Wybór padł na Renault Master 2.3 dci 165 km (10 epal) plandeka z pneumatycznie regulowaną wysokością. Dlaczego Master - z prostego powodu, ekonomia.
Proszę o opinie na temat tego auta i na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. Za wszystkie cenne wskazówki będę wdzięczny. Zaznaczę, że jeszcze nie dokonałem zakupu więc
zawsze możecie mnie przekonać do zmiany:)
Zdecydowałem się jeździc pod spedycją ze względu na brak doświadczenia i prowadzenia innej firmy. Wybór odpowiedniej spedycji nie był prosty. Na w internecie i na OLX
jest mnóstwo firm które obiecują super warunki. Po rozmowie z kilkoma firmami udało mi się wybrać odpowiednią. Nie kierowałem się najwyższą stawką za km a doświadczeniem
i wypłacalnością. Niektóre firmy oferowały po 0.40 - 0.42 EUR / km i ok 15 tys.km na miesiąc.
Ja wybrałem firmę która płaci 0,36 EUR / km pusty pełny i - 0.20 EUR za wyloty i powroty do 1000 km z możliwością organizowania wylotów/powrotów na własną rękę. Termin płatności
60 dni po otrzymaniu dokumentow. Firma ta od kilku lat jest zarejestrowna jako Rzetelna Firma i nie miała problemów finansowych. Na dniach jestem umówiony na rozmowę. Jeśli macie jakieś sprawdzone spedycje i nie są ściśle tajne to proszę o namiar
Jeśli chodzi o pracownika to będę szukał kogoś z minimum rocznym doświadczeniem w transporcie międzynarodowym. Na początek chciałbym zaporponować 170-180 zł dniówki
+ premie za spalanie ok 500-600 zł jeśli średnie spalanie nie przekroczy 12l/100 km. Proszę o informację czy taka stawka jest odpowiednia i czy realnie podchodzę do tematu
jeśli chodzi o spalanie. System pracy 3/1.
Czy zwykła umowa o pracę jest wystarczająca dla pracownika? Slyszałem coś o tym, że Polski kierowca w DE musi mieć jakąś inną stawkę za godzine pracy. Chętnie wysłucham informacji w tym temacie.
Jako, że od ponad 3 lat prowadzę własną działalność gospodarczą to kosztów jak ZUS, księgowa, telefon i internet nie wliczam, ponieważ i tak muszę to płacić.
Koszty jakie uwzględniałem w swoim biznes planie to:
leasing, OC/AC/OCP i ubezpieczenie kabotażowe, pensja i zus pracownika, telefon pracownika, paliwo, opłaty drogowe, serwis auta, koszty nieprzewidziane.Proszę o informację
czy czegoś niepominąłem.
Czy 1500 zł / msc na serwis auta jest wystarczający?
Czekam na wasze podpowiedzi i rady. Na pewno dużo rzeczy jeszcze nie wiem więc liczę, że będę musiał zapłacić frycowe ) Mam jednak nadzieję, że po 90 dniach od pierwszego
transportu zaczną wpływać przelewy i będzie wszystko ok
Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru!
P.S. Jaka kartę paliwowa wybrać ? Czy SHeLL będzie ok?
- detectivus
- Użytkownik
- Posty:164
- Rejestracja:27 lis 2016, o 14:00
- Samochód:Iveco Daily Hi-Matic
- Uprawnienia:B+E, C
- Lokalizacja:Wołomin
Re: Transport międzynarodowy od zera
Przepraszam, czy to troll? (Bez obrazy Trollu )
- przemek_ino
- Użytkownik
- Posty:9
- Rejestracja:23 sie 2018, o 19:44
Re: Transport międzynarodowy od zera
Dlaczego troll? Nic w tym z trollowania nie ma
Re: Transport międzynarodowy od zera
A wytłumacz mi, dlaczego uważasz za normalne "stawki wylotowe i powroty" za coś normalnego i zamierzasz na nią się zgodzić?
- przemek_ino
- Użytkownik
- Posty:9
- Rejestracja:23 sie 2018, o 19:44
Re: Transport międzynarodowy od zera
wszystkie spedycję z którymi rozmawiałem maja takie warunki, wiec co zrobić ? Samemu, przynajmniej na początku nie będę szukał transportów. Muszę współpracować ze spedycja. Być może na spotkaniu idą mi się coś wynegocjować. Znasz formy które płaca normalne stawki za wylot i powrót?
Re: Transport międzynarodowy od zera
Ja nie jeżdżę z żadna spedycją, jeżdżę tylko w kółku, więc to same wyloty i powroty i za normalne stawki, oczywiście zawsze próbują mi wcisnąć to za 20,25 eurocentów ale takich zleceń nie biorę i zdarzało się już, że spedycja, która mnie obśmiała za kilka godzin pytała czy mam wolne auto.
- przemek_ino
- Użytkownik
- Posty:9
- Rejestracja:23 sie 2018, o 19:44
Re: Transport międzynarodowy od zera
Czy jakaś spedycja jest w stanie zapewnić mi stawkę 0.36-038 za jazdę w kołku? Rozumiem, ze wtedy każdy weekend jesteś w domu, tak?
- detectivus
- Użytkownik
- Posty:164
- Rejestracja:27 lis 2016, o 14:00
- Samochód:Iveco Daily Hi-Matic
- Uprawnienia:B+E, C
- Lokalizacja:Wołomin
Re: Transport międzynarodowy od zera
Wybacz Kolego, przepraszam za zgryźliwość, ale właśnie wróciłem z trasy.przemek_ino pisze:Dlaczego troll? Nic w tym z trollowania nie ma
Twój temat wałkowany od początku forum i to wielokrotnie - wystarczy poczytać.
Ale żeby nie było - stawki popularnych spedycji to jest dno i dwa metry mułu. Mówisz wylot i powrót po 20 centów? Przykład: w poniedziałek załadowałem w Warszawie do Hamburga, potem dwa razy Wrocław do Kilonii i Hamburga za łącznie 670€. We wtorek wszystko zrzuciłem i załadował przerzut z Kilonii do Bremy za 200€. W środę zrzuciłem przerzut i załadowałem raz w Bremie i dwa razy w Hamburgu, zrzutki w Koninie, Ożarowie i Warszawie za 640€. Wczoraj zrzucone i o 19 w domu. Razem 2400km za 1510€ za wylot, przerzut i powrót.
Rozbiję to i porównam że stawką spedycji które podałeś:
- wylot 1200km - ja 670 (0.56/km) - sped 272 (0.20/km do 1000 i 0.36/ za 200 ponad)
- przerzut 200km - ja 200 (1/km) - sped 72 (0.36/km)
- powrót 1000km - ja 640 (0.64/km) - sped 200 (0.20/km)
Razem w spedycji 544€!!! Na co ma Ci to wystarczyć? Żeby być uczciwym można by powiedzieć że te 2400 zrobisz na EU tylko więc będzie to 864€. I módl się żeby Ci nic nie obcięli.
Gdzie tu jest sens? Owszem w cztery dni odwiedziłem 14 miejsc i narobiłem się setnie ale kasa się zgadza przy średniej stawce z wyjazdu 0.63 za KAŻDY kilometr.
Tak jak Doktor mówi jak chcesz zarobić to nie pchaj się w to szambo. A jak jeszcze chcesz Kierowcę do tego zatrudnić to życzę szczerze powodzenia...
Gdybyś jeszcze latał sam - to może, ale jeśli chcesz mieć samograja pod spedycją to zamów aut 10-15 bo nie wiem czy po odliczeniu kosztów i amortyzacji zostanie Ci 2-3 centy z kilometra od jednego auta...
Tyle na teraz
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 sie 2018, o 09:58 przez detectivus, łącznie zmieniany 1 raz.
- przemek_ino
- Użytkownik
- Posty:9
- Rejestracja:23 sie 2018, o 19:44
Re: Transport międzynarodowy od zera
Rozumiem wiem ze ogarniając samemu miałbym więcej ale jest ryzyko. Tak jak napisałeś odwiedziłeś 14 miejsc wiec masz powiedzmy 7 faktur do wystawienia. Co jeśli dwóch ci nie zapłaci? Jesteś do tyko 500 euro czy idziesz do sądu czy sprzedajesz te faktury? W przypadku spedycji masz do ścigania jednego gościa jeśli dobrze sprawdzisz to powinno być ok. Jeśli zostanie 2-3 centy z km to będzie super dla mnie bo to ok 400 euro. Tak właśnie liczyłem. Przy amortyzacji auta 1500 zł na miesiąc myśle ze wystarczy na remont nawet silnika.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Transport międzynarodowy od zera
Moja opinia jest tak"
Rzetelna Firma czy każda pochodna tego syfu to produkt nastawiony na oszustwo i wyłudzenie kasy, nie ma to nic wspólnego z faktycznym stanem
Spedycja - tak jak ci nie zapłaci to podasz ich jako jednych do sądu, tylko że co dalej sąd komornik umorzenie bo nie ma z czego i 3-4 miesiące pracy poszło się walić, w moim przypadku z dziewięciu czy dziesięciu miesięcy współpracy pewna spedycja sprawdzana w tych śmiesznych pseudo bazach zapłaciła mi z 20% reszta trafiła do sądu, komornika i tam wisi już od dwóch lat, kasy jak nie było tak nie ma i niestety obstawiam że nie będzie, giełda czy własne źródła, nawet jak ci 1/4 nie zapłaci dasz radę przetrwać.
Ale rzecz najważniejsza wg mnie każdy ale to każdy kto ma zamiar otwierać tego typu działalność powinien na minimum 3 miesiące wsiąść do auta i pojeździć, wtedy dokładnie wiadomo jak ten chleb się piecze, czego można wymagać od pracownika i jakie są realia tej branży.
Rzetelna Firma czy każda pochodna tego syfu to produkt nastawiony na oszustwo i wyłudzenie kasy, nie ma to nic wspólnego z faktycznym stanem
Spedycja - tak jak ci nie zapłaci to podasz ich jako jednych do sądu, tylko że co dalej sąd komornik umorzenie bo nie ma z czego i 3-4 miesiące pracy poszło się walić, w moim przypadku z dziewięciu czy dziesięciu miesięcy współpracy pewna spedycja sprawdzana w tych śmiesznych pseudo bazach zapłaciła mi z 20% reszta trafiła do sądu, komornika i tam wisi już od dwóch lat, kasy jak nie było tak nie ma i niestety obstawiam że nie będzie, giełda czy własne źródła, nawet jak ci 1/4 nie zapłaci dasz radę przetrwać.
Ale rzecz najważniejsza wg mnie każdy ale to każdy kto ma zamiar otwierać tego typu działalność powinien na minimum 3 miesiące wsiąść do auta i pojeździć, wtedy dokładnie wiadomo jak ten chleb się piecze, czego można wymagać od pracownika i jakie są realia tej branży.