Transport międzynarodowy od zera

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
przemek_ino
Użytkownik
Użytkownik
Posty:9
Rejestracja:23 sie 2018, o 19:44
Transport międzynarodowy od zera

Post autor: przemek_ino » 23 sie 2018, o 20:33

Witam,
na początek chciałbym się przedstawić. Jestem Przemek i postanowiłem rozpocząć "przygodę" z transportem międzynarodowym.
Mam zamiar aktywnie udzielać się na tym forum dzielić się zdobytym doświadczeniem/wiedzą, sukcesami oraz porażkami. Dzięki Wam dowiedziałem się sporo przydatnych rzeczy
za co dziękuję.

Dlaczego postanowiłem spróbować sił w transporcie? - Szukam dodatkowego źródła dochodu, które w przyszłości moze będzie głównym:)

Zacznijmy od auta.
Wybór padł na Renault Master 2.3 dci 165 km (10 epal) plandeka z pneumatycznie regulowaną wysokością. Dlaczego Master - z prostego powodu, ekonomia.
Proszę o opinie na temat tego auta i na co zwrócić uwagę przy zakupie itp. Za wszystkie cenne wskazówki będę wdzięczny. Zaznaczę, że jeszcze nie dokonałem zakupu więc
zawsze możecie mnie przekonać do zmiany:)

Zdecydowałem się jeździc pod spedycją ze względu na brak doświadczenia i prowadzenia innej firmy. Wybór odpowiedniej spedycji nie był prosty. Na w internecie i na OLX
jest mnóstwo firm które obiecują super warunki. Po rozmowie z kilkoma firmami udało mi się wybrać odpowiednią. Nie kierowałem się najwyższą stawką za km a doświadczeniem
i wypłacalnością. Niektóre firmy oferowały po 0.40 - 0.42 EUR / km i ok 15 tys.km na miesiąc.
Ja wybrałem firmę która płaci 0,36 EUR / km pusty pełny i - 0.20 EUR za wyloty i powroty do 1000 km z możliwością organizowania wylotów/powrotów na własną rękę. Termin płatności
60 dni po otrzymaniu dokumentow. Firma ta od kilku lat jest zarejestrowna jako Rzetelna Firma i nie miała problemów finansowych. Na dniach jestem umówiony na rozmowę. Jeśli macie jakieś sprawdzone spedycje i nie są ściśle tajne to proszę o namiar :)

Jeśli chodzi o pracownika to będę szukał kogoś z minimum rocznym doświadczeniem w transporcie międzynarodowym. Na początek chciałbym zaporponować 170-180 zł dniówki
+ premie za spalanie ok 500-600 zł jeśli średnie spalanie nie przekroczy 12l/100 km. Proszę o informację czy taka stawka jest odpowiednia i czy realnie podchodzę do tematu
jeśli chodzi o spalanie. System pracy 3/1.
Czy zwykła umowa o pracę jest wystarczająca dla pracownika? Slyszałem coś o tym, że Polski kierowca w DE musi mieć jakąś inną stawkę za godzine pracy. Chętnie wysłucham informacji w tym temacie.

Jako, że od ponad 3 lat prowadzę własną działalność gospodarczą to kosztów jak ZUS, księgowa, telefon i internet nie wliczam, ponieważ i tak muszę to płacić.
Koszty jakie uwzględniałem w swoim biznes planie to:
leasing, OC/AC/OCP i ubezpieczenie kabotażowe, pensja i zus pracownika, telefon pracownika, paliwo, opłaty drogowe, serwis auta, koszty nieprzewidziane.Proszę o informację
czy czegoś niepominąłem.
Czy 1500 zł / msc na serwis auta jest wystarczający?


Czekam na wasze podpowiedzi i rady. Na pewno dużo rzeczy jeszcze nie wiem więc liczę, że będę musiał zapłacić frycowe :)) Mam jednak nadzieję, że po 90 dniach od pierwszego
transportu zaczną wpływać przelewy i będzie wszystko ok :)

Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru!

P.S. Jaka kartę paliwowa wybrać ? Czy SHeLL będzie ok?

Awatar użytkownika
detectivus
Użytkownik
Użytkownik
Posty:164
Rejestracja:27 lis 2016, o 14:00
Samochód:Iveco Daily Hi-Matic
Uprawnienia:B+E, C
Lokalizacja:Wołomin

Re: Transport międzynarodowy od zera

Post autor: detectivus » 23 sie 2018, o 22:12

Przepraszam, czy to troll? (Bez obrazy Trollu :-))

Awatar użytkownika
przemek_ino
Użytkownik
Użytkownik
Posty:9
Rejestracja:23 sie 2018, o 19:44

Re: Transport międzynarodowy od zera

Post autor: przemek_ino » 23 sie 2018, o 22:26

Dlaczego troll? Nic w tym z trollowania nie ma

Awatar użytkownika
Doktor
Użytkownik
Użytkownik
Posty:173
Rejestracja:4 sie 2018, o 21:05
Samochód:Jumper
Uprawnienia:A,B,C+E,ADR

Re: Transport międzynarodowy od zera

Post autor: Doktor » 23 sie 2018, o 23:02

A wytłumacz mi, dlaczego uważasz za normalne "stawki wylotowe i powroty" za coś normalnego i zamierzasz na nią się zgodzić?

Awatar użytkownika
przemek_ino
Użytkownik
Użytkownik
Posty:9
Rejestracja:23 sie 2018, o 19:44

Re: Transport międzynarodowy od zera

Post autor: przemek_ino » 24 sie 2018, o 07:03

wszystkie spedycję z którymi rozmawiałem maja takie warunki, wiec co zrobić ? Samemu, przynajmniej na początku nie będę szukał transportów. Muszę współpracować ze spedycja. Być może na spotkaniu idą mi się coś wynegocjować. Znasz formy które płaca normalne stawki za wylot i powrót?

Awatar użytkownika
Doktor
Użytkownik
Użytkownik
Posty:173
Rejestracja:4 sie 2018, o 21:05
Samochód:Jumper
Uprawnienia:A,B,C+E,ADR

Re: Transport międzynarodowy od zera

Post autor: Doktor » 24 sie 2018, o 08:05

Ja nie jeżdżę z żadna spedycją, jeżdżę tylko w kółku, więc to same wyloty i powroty i za normalne stawki, oczywiście zawsze próbują mi wcisnąć to za 20,25 eurocentów ale takich zleceń nie biorę i zdarzało się już, że spedycja, która mnie obśmiała za kilka godzin pytała czy mam wolne auto.

Awatar użytkownika
przemek_ino
Użytkownik
Użytkownik
Posty:9
Rejestracja:23 sie 2018, o 19:44

Re: Transport międzynarodowy od zera

Post autor: przemek_ino » 24 sie 2018, o 08:15

Czy jakaś spedycja jest w stanie zapewnić mi stawkę 0.36-038 za jazdę w kołku? Rozumiem, ze wtedy każdy weekend jesteś w domu, tak?

Awatar użytkownika
detectivus
Użytkownik
Użytkownik
Posty:164
Rejestracja:27 lis 2016, o 14:00
Samochód:Iveco Daily Hi-Matic
Uprawnienia:B+E, C
Lokalizacja:Wołomin

Re: Transport międzynarodowy od zera

Post autor: detectivus » 24 sie 2018, o 09:57

przemek_ino pisze:Dlaczego troll? Nic w tym z trollowania nie ma
Wybacz Kolego, przepraszam za zgryźliwość, ale właśnie wróciłem z trasy.
Twój temat wałkowany od początku forum i to wielokrotnie - wystarczy poczytać.
Ale żeby nie było - stawki popularnych spedycji to jest dno i dwa metry mułu. Mówisz wylot i powrót po 20 centów? Przykład: w poniedziałek załadowałem w Warszawie do Hamburga, potem dwa razy Wrocław do Kilonii i Hamburga za łącznie 670€. We wtorek wszystko zrzuciłem i załadował przerzut z Kilonii do Bremy za 200€. W środę zrzuciłem przerzut i załadowałem raz w Bremie i dwa razy w Hamburgu, zrzutki w Koninie, Ożarowie i Warszawie za 640€. Wczoraj zrzucone i o 19 w domu. Razem 2400km za 1510€ za wylot, przerzut i powrót.
Rozbiję to i porównam że stawką spedycji które podałeś:
- wylot 1200km - ja 670 (0.56/km) - sped 272 (0.20/km do 1000 i 0.36/ za 200 ponad)
- przerzut 200km - ja 200 (1/km) - sped 72 (0.36/km)
- powrót 1000km - ja 640 (0.64/km) - sped 200 (0.20/km)
Razem w spedycji 544€!!! Na co ma Ci to wystarczyć? Żeby być uczciwym można by powiedzieć że te 2400 zrobisz na EU tylko więc będzie to 864€. I módl się żeby Ci nic nie obcięli.
Gdzie tu jest sens? Owszem w cztery dni odwiedziłem 14 miejsc i narobiłem się setnie ale kasa się zgadza przy średniej stawce z wyjazdu 0.63 za KAŻDY kilometr.
Tak jak Doktor mówi jak chcesz zarobić to nie pchaj się w to szambo. A jak jeszcze chcesz Kierowcę do tego zatrudnić to życzę szczerze powodzenia...
Gdybyś jeszcze latał sam - to może, ale jeśli chcesz mieć samograja pod spedycją to zamów aut 10-15 bo nie wiem czy po odliczeniu kosztów i amortyzacji zostanie Ci 2-3 centy z kilometra od jednego auta...
Tyle na teraz
Pozdrawiam :-)
Ostatnio zmieniony 24 sie 2018, o 09:58 przez detectivus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
przemek_ino
Użytkownik
Użytkownik
Posty:9
Rejestracja:23 sie 2018, o 19:44

Re: Transport międzynarodowy od zera

Post autor: przemek_ino » 24 sie 2018, o 10:11

Rozumiem wiem ze ogarniając samemu miałbym więcej ale jest ryzyko. Tak jak napisałeś odwiedziłeś 14 miejsc wiec masz powiedzmy 7 faktur do wystawienia. Co jeśli dwóch ci nie zapłaci? Jesteś do tyko 500 euro czy idziesz do sądu czy sprzedajesz te faktury? W przypadku spedycji masz do ścigania jednego gościa jeśli dobrze sprawdzisz to powinno być ok. Jeśli zostanie 2-3 centy z km to będzie super dla mnie bo to ok 400 euro. Tak właśnie liczyłem. Przy amortyzacji auta 1500 zł na miesiąc myśle ze wystarczy na remont nawet silnika.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Transport międzynarodowy od zera

Post autor: Wolf » 24 sie 2018, o 11:19

Moja opinia jest tak"

Rzetelna Firma czy każda pochodna tego syfu to produkt nastawiony na oszustwo i wyłudzenie kasy, nie ma to nic wspólnego z faktycznym stanem

Spedycja - tak jak ci nie zapłaci to podasz ich jako jednych do sądu, tylko że co dalej sąd komornik umorzenie bo nie ma z czego i 3-4 miesiące pracy poszło się walić, w moim przypadku z dziewięciu czy dziesięciu miesięcy współpracy pewna spedycja sprawdzana w tych śmiesznych pseudo bazach zapłaciła mi z 20% reszta trafiła do sądu, komornika i tam wisi już od dwóch lat, kasy jak nie było tak nie ma i niestety obstawiam że nie będzie, giełda czy własne źródła, nawet jak ci 1/4 nie zapłaci dasz radę przetrwać.

Ale rzecz najważniejsza wg mnie każdy ale to każdy kto ma zamiar otwierać tego typu działalność powinien na minimum 3 miesiące wsiąść do auta i pojeździć, wtedy dokładnie wiadomo jak ten chleb się piecze, czego można wymagać od pracownika i jakie są realia tej branży.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”