Kupno nowego busa do 3.5T DMC. Kilka pytań
Witam
Po przeczytaniu chyba całego internetu dalej nie mam pojęcia jakiego busa kupić. Posiadam Craftera z 2011r 2.5TDI i to jest porażka. Ciągle się coś psuje. Posiadam również Sprintera z 2001 311CDI i to jest niezniszczalne auto, ale muszę rozglądać się za czymś nowym bo Sprinter za mocno gnije a Crafter to padaka.
Moje top1 to Renault Master. Myślałem również o Fiacie Ducato ale po przeczytaniu multum negatywnych opinii chyba z niego zrezygnuje. Na dodatek z serwisem są problemy bo nie chcą uznawać gwarancji w nie których przypadkach.
Myślałem również o Fordzie Transit, ale o nim nic nie wiem. MAN TGE raczej odpada bo to jest to samo co Crafter.
Znajomy ma Sprintera z 2012 roku to już silnik wymieniał bo się zatarł, na dodatek jest na dwóch turbinach to też podwaja ewentualne koszty no i jak to Sprinter - gnije zazwyczaj. Dużo na trasie widziałem pogniłych kilkuletnich Sprinterów.
Więc z czego wybierać? Która marka/dealer ma najlepsze auto i najkorzystniejszą ofertę?
Moje wymagania:
- pojedyncze koła (nie bliźniak),
- dopuszczalna legalna ładowność min 1000kg (im więcej tym lepiej),
- silnik 2.3 (jeśli 3.0 jest lepszy to bez zastanowienia kupię jednostkę 3.0)
- bezawaryjny (wiadomo każdy by chciał )
- kontener blaszak albo plandeka z boku + tylne drzwi blaszane
- nie za długi kontener, bo później jeśli za dużo ciężaru będzie to dupa będzie zwisała (będzie się wyginał)
- w miarę mocna rama
Auto będzie służyło do jazdy po kraju w przewozie mebli. Dosyć często na aucie będzie ładunku 2T, czasem trochę więcej.
Z góry przepraszam za taki obszerny post, ale nigdzie nie mogę uzyskać rzeczowych informacji.
Pozdrawiam
Po przeczytaniu chyba całego internetu dalej nie mam pojęcia jakiego busa kupić. Posiadam Craftera z 2011r 2.5TDI i to jest porażka. Ciągle się coś psuje. Posiadam również Sprintera z 2001 311CDI i to jest niezniszczalne auto, ale muszę rozglądać się za czymś nowym bo Sprinter za mocno gnije a Crafter to padaka.
Moje top1 to Renault Master. Myślałem również o Fiacie Ducato ale po przeczytaniu multum negatywnych opinii chyba z niego zrezygnuje. Na dodatek z serwisem są problemy bo nie chcą uznawać gwarancji w nie których przypadkach.
Myślałem również o Fordzie Transit, ale o nim nic nie wiem. MAN TGE raczej odpada bo to jest to samo co Crafter.
Znajomy ma Sprintera z 2012 roku to już silnik wymieniał bo się zatarł, na dodatek jest na dwóch turbinach to też podwaja ewentualne koszty no i jak to Sprinter - gnije zazwyczaj. Dużo na trasie widziałem pogniłych kilkuletnich Sprinterów.
Więc z czego wybierać? Która marka/dealer ma najlepsze auto i najkorzystniejszą ofertę?
Moje wymagania:
- pojedyncze koła (nie bliźniak),
- dopuszczalna legalna ładowność min 1000kg (im więcej tym lepiej),
- silnik 2.3 (jeśli 3.0 jest lepszy to bez zastanowienia kupię jednostkę 3.0)
- bezawaryjny (wiadomo każdy by chciał )
- kontener blaszak albo plandeka z boku + tylne drzwi blaszane
- nie za długi kontener, bo później jeśli za dużo ciężaru będzie to dupa będzie zwisała (będzie się wyginał)
- w miarę mocna rama
Auto będzie służyło do jazdy po kraju w przewozie mebli. Dosyć często na aucie będzie ładunku 2T, czasem trochę więcej.
Z góry przepraszam za taki obszerny post, ale nigdzie nie mogę uzyskać rzeczowych informacji.
Pozdrawiam
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Kupno nowego busa do 3.5T DMC. Kilka pytań
Przy takich "bagażach" to myślałbym o Iveco.... . To chyba najbardziej pancerna konstrukcja.... .
Przepytaj kolegę > detectivus <, Krzysiek sporo jeździł na Ivecu -może poradzi
Przepytaj kolegę > detectivus <, Krzysiek sporo jeździł na Ivecu -może poradzi
Re: Kupno nowego busa do 3.5T DMC. Kilka pytań
Znaczy Iveco Daily?
Bo mój stary Sprinter 311CDI z 2001r przez ponad 10 lat woził towar o wadze 2-2,5t aż w końcu rama zaczęła się wyginać między kabiną a kontenerem i kilka kompletów linek, opon wymieniłem przez ten okres a tak to dawał radę. Iveco Daily wygląda jak ciężarówka i pewnie legalnie tylko z 600kg towaru można przewieźć dlatego nie chciałbym tak ciężkiego auta.
Bo mój stary Sprinter 311CDI z 2001r przez ponad 10 lat woził towar o wadze 2-2,5t aż w końcu rama zaczęła się wyginać między kabiną a kontenerem i kilka kompletów linek, opon wymieniłem przez ten okres a tak to dawał radę. Iveco Daily wygląda jak ciężarówka i pewnie legalnie tylko z 600kg towaru można przewieźć dlatego nie chciałbym tak ciężkiego auta.
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Kupno nowego busa do 3.5T DMC. Kilka pytań
Wiesz - tu zaczyna się dylemat, czy zamierzasz używać samochody w sposób rozsądny,czy też po prostu chcesz je niszczyć.
Nikt tu nie zaaprobuje przeładowywania pojazdu a Twoje wymagania zaczynają zmierzać w niebezpiecznym kierunku.... .
Nikt tu nie zaaprobuje przeładowywania pojazdu a Twoje wymagania zaczynają zmierzać w niebezpiecznym kierunku.... .
Re: Kupno nowego busa do 3.5T DMC. Kilka pytań
Podpinam się pod pytanie. Jak sprawuje się obecna generacja Transitów? Jaki silnik jest obecnie polecany?artekk pisze:Myślałem również o Fordzie Transit, ale o nim nic nie wiem.
- detectivus
- Użytkownik
- Posty:164
- Rejestracja:27 lis 2016, o 14:00
- Samochód:Iveco Daily Hi-Matic
- Uprawnienia:B+E, C
- Lokalizacja:Wołomin
Re: Kupno nowego busa do 3.5T DMC. Kilka pytań
Wzywany do tablicy odpowiadam:
Master - będzie ładowność - gorzej z trwałością.
Iveco - będzie trwałość - ładowność zależy od zabudowy, sama rama 3.0 w automacie na singlu waży 1870kg (manuał 50kg lżejszy) jak założysz lekki kontener to tonę legalną powinieneś uzyskać. Ostatnio Pony wyceniło mi kontener 10ep wysoki na 2.70 na ok. 620kg wagi, więc wychodzi tona na plecy.
Przypominam o ostatnim królu ładowności - z czerwca chyba, który poprzednią generacją w 50 rejestrowanym na 3,5 przywoził z Grecji 10 ton warzyw i owoców. Sumaryczna waga 12200, i on to robił cyklicznie od kilku lat. I rama nie klękła! To chyba o czymś świadczy - i nie mam na myśli kretyna który woził - tylko auto które przetrwało.
Kolega ma już drugiego z kolejki Transita - ponoć najlepsze auto na kampera
PS. Jeździłem przez 3 dni Sprinterem 2003 z zabudową typu kontener meblowy, stary i bez wygód ale jechał twardo, a na szafie ciut ponad 400 tyś km. Oddając go dowiedziałem się że silnik jest 100 tys po generalnym remoncie, a z licznik już raz się obrócił.
Ciekawostka - ładowność w papierach 1400kg, po załadowaniu 1.5 tony dostałem od ITD mandat za przeładunek - 50zł - auto przeciążone o... sto kilo...
Master - będzie ładowność - gorzej z trwałością.
Iveco - będzie trwałość - ładowność zależy od zabudowy, sama rama 3.0 w automacie na singlu waży 1870kg (manuał 50kg lżejszy) jak założysz lekki kontener to tonę legalną powinieneś uzyskać. Ostatnio Pony wyceniło mi kontener 10ep wysoki na 2.70 na ok. 620kg wagi, więc wychodzi tona na plecy.
Przypominam o ostatnim królu ładowności - z czerwca chyba, który poprzednią generacją w 50 rejestrowanym na 3,5 przywoził z Grecji 10 ton warzyw i owoców. Sumaryczna waga 12200, i on to robił cyklicznie od kilku lat. I rama nie klękła! To chyba o czymś świadczy - i nie mam na myśli kretyna który woził - tylko auto które przetrwało.
Kolega ma już drugiego z kolejki Transita - ponoć najlepsze auto na kampera
PS. Jeździłem przez 3 dni Sprinterem 2003 z zabudową typu kontener meblowy, stary i bez wygód ale jechał twardo, a na szafie ciut ponad 400 tyś km. Oddając go dowiedziałem się że silnik jest 100 tys po generalnym remoncie, a z licznik już raz się obrócił.
Ciekawostka - ładowność w papierach 1400kg, po załadowaniu 1.5 tony dostałem od ITD mandat za przeładunek - 50zł - auto przeciążone o... sto kilo...
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Kupno nowego busa do 3.5T DMC. Kilka pytań
Zajebiście się sprawuje, znajomy ma w lokalnej dystrybucji małą blaszkę, zaraz po gwarancji przy 80k silnik padł, i poszedł do kapitalki, przy tym dosyć wysoki apetyt na paliwo.tryme pisze:Podpinam się pod pytanie. Jak sprawuje się obecna generacja Transitów? Jaki silnik jest obecnie polecany?artekk pisze:Myślałem również o Fordzie Transit, ale o nim nic nie wiem.