Napisałem wyraźnie w znanym Ci języku , "A moim zdaniem jak już mam mieszkać ..", czytaj ze zrozumieniem Piotrze . Nie masz racji również w zabudowach....już dawno są 10 paletowe Wejkamy, spanie z tyłu, gdzieś przysnełeś .0liwski pisze:Znam wielu kierowców, którzy nigdy nie zamieszkają w kabinie typu wejkama/spojtrak i wola kurnik. zatem nie mówmy za wszystkich.Dychu pisze:A moim zdaniem jak już mam mieszkać w tej budzie 3 lata, to wybieram zabudowe Pony i mam spanie z tyłu i długość 4.9 . Kurnik to historia i nie jest do mieszkania na dłuższe wyjazdy.
Co do niższego teoretycznie spalania w wejkamie,.....to tylko teoria...testowaem spalanie w obydwóch typach zabudowy w autach w naszej firmie i nie zaobserwowałem mniejszego spalania w wejkamie.
Niewątpliwym atutem w kurnikach jest lepsze ułożenie środka ciężkości przy większych ładunkach.... Nie mówiąc o tym, że w wejkamie czy spojtraku nie mamy 10ep.
spojtrak czy kurnik
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: spojtrak czy kurnik
OK...o tej zabudowie montowanej w sieci dealerskiej nie słyszałem jeszcze.beert pisze:Z całym szacunkiem, ale się mylisz kolego w tym roku, jak nie od końcówki zeszłego w sieci dealerskiej jest dostępny Master z nową zabudową Carpola 10 EP, 2.45 szerokości, 4.20 długości 2.30 wysokości z kabiną Spojtrak. .
Jednakże nie zmienia to faktu, że ładunków 4,90 już nie weźmiesz... Dodatkowo szerokość 2,5 metra w remontowanych drogach może być problematyczna...
I dla jasności...kabina Spojtrak czy Wejkama jest bezdyskusyjnie lepsza do mieszkania, ale zabiera całą masę plusów w transporcie..
Dodać też należy, że auta z kurnikiem możesz łatwiej później sprzedać... bo może robić za pomoc drogową czy cokolwiek... Niestety brak tylnej ściany w wejkamach czy spojtrakach w zasadzie dożywotnio te auta w międzynarodówce będzie wykańczać.
Podsumowując....do pracy lepszy kurnik... do mieszkania spojtrak/wejkama.
Nie tak znowu dawno... i funkcjonalnością nie zawsze dorównują 10 paletowym kurnikom.Dychu pisze:Napisałem wyraźnie w znanym Ci języku , "A moim zdaniem jak już mam mieszkać ..", czytaj ze zrozumieniem Piotrze . Nie masz racji również w zabudowach....już dawno są 10 paletowe Wejkamy, spanie z tyłu, gdzieś przysnełeś .
Pominę fakt, że jeszcze w trasie ani jednej 10-tki ze spojtrakiem/wejkamą nie spotkałem.
A czy przysnąłem... ? możliwe, bo jestem 7-dmy tydzień w trasie a jeszcze trochę pośmigam... ot taki maraton nowo-roczny sobie robię za wyjątkowo udane pieniądze.
Czyli stawka dobowa nieosiągalna dla większości w tej branży. Ale właśnie dlatego, że wożę ładunki 4,90 metrowe
I pracuję niezmiennie ciągle w tej samej firmie a nie zmieniam firmy co 1-2 miesiące jak Ty Andrzeju... ...
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: spojtrak czy kurnik
Chyba tutaj troszkę fizyka nie działa, albo coś nie tak było z autem, Aerodynamiki nie oszukamy, a współczynnik CX o czymś mówi, Daily z kurnikiem, trzeba się gimnastykować żeby do 12 zejść, Spojtrak bez najmniejszego ale zbijamy do 10. Ale znajomy ma Blaszkę L4H2 i mówi że pali mu 10 (wsiadłem do auta i kółeczko 1400km i średnia poniżej 8), Reasumując 3 takie same modele i silniki, wszystkie trzy na singlach testowałem.0liwski pisze: Co do niższego teoretycznie spalania w wejkamie,.....to tylko teoria...testowaem spalanie w obydwóch typach zabudowy w autach w naszej firmie i nie zaobserwowałem mniejszego spalania w wejkamie.
Re: spojtrak czy kurnik
Jeśli chodzi o odsprzedaż to faktycznie kolego masz zdecydowaną rację, i muszę przyznać że o tym argumencie totalnie zapomniałem, a jest on również ważny, wychodzę z założenia że gdy samochód zaczyna generować zbyt duże koszty i przestaje być pewny trzeba go zmienić, jaki pożytek będzie ze Spojtraka gdy strach będzie nim pojechać do Niemiec, zastanawiając się czy coś się zepsuje czy nie. Wygoda owszem też jest ważna, ale ciągle mi chodzi po głowie argument na plus z długością paki 4,9 m. Szerokość 4,5 m na wąskich bocznych drogach też już jest dosyć spora. Jak na razie podsumowując to według mnie: 55-60 % dla kurnika i paki długości 4,90 m szerokości 2,20 m, 40-45 % dla Spojtraka i paki długości 4,20 m szerokości 2,45 m.
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: spojtrak czy kurnik
Też tak sądziłem zanim nie miałem okazji jeździć 8 paletową wejkamą (wysoką) i przesiadłem się w tej samej firmie na 10 paletowego kurnika.Wolf pisze: Chyba tutaj troszkę fizyka nie działa, albo coś nie tak było z autem, Aerodynamiki nie oszukamy, a współczynnik CX o czymś mówi.
Spalanie mają identyczne... Ale podkreślam, że ja nie cisnę auta i jeżdżę raczej ekonomicznie.
Mi spalanie wychodziło takie samo.
A ten aspekt był dla mnie o tyle ważny, bo w firmie za niskie spalanie też mamy dodatki.
A wejkama 8-ep jeździ dalej z innym kierowcą...i ma też takie samo spalanie jak moja 10-ep kurnik.
Ja niższego spalania nie mogę potwierdzić.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: spojtrak czy kurnik
Hmm, bardzo dziwne, no chyba że wejkama była nówka a kurnik już kilka tys km miał zrobione, ja też nie cisnę, raczej jestem z tych których zestawy wyprzedzają, no chyba że sytuacja wymaga, średnio mam spalanie na kurnikach w okolicach 10-11l ale małe silniki.0liwski pisze:Też tak sądziłem zanim nie miałem okazji jeździć 8 paletową wejkamą (wysoką) i przesiadłem się w tej samej firmie na 10 paletowego kurnika.Wolf pisze: Chyba tutaj troszkę fizyka nie działa, albo coś nie tak było z autem, Aerodynamiki nie oszukamy, a współczynnik CX o czymś mówi.
Spalanie mają identyczne... Ale podkreślam, że ja nie cisnę auta i jeżdżę raczej ekonomicznie.
Mi spalanie wychodziło takie samo.
A ten aspekt był dla mnie o tyle ważny, bo w firmie za niskie spalanie też mamy dodatki.
A wejkama 8-ep jeździ dalej z innym kierowcą...i ma też takie samo spalanie jak moja 10-ep kurnik.
Ja niższego spalania nie mogę potwierdzić.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: spojtrak czy kurnik
Czy różnica w szerokości auta 25cm to aż taki problem, wydaje mi się że powinieneś przejechać się takim autem i przestaniesz pisać głupoty. Ale do sedna Sypialka z tyłu - wygoda i niższe spalanie, kurnik większe spalanie i większe możliwości, ale moja sugestia kurnik zabudowa max długa min 5,00 m, szeroka 2,45 i wysoka na min 2,50 12ep wciskamy ew. Spojtrak czy coś w tym stylu z zabudową na 4,45 długą i 2,45 szeroką wtedy mamy 11ep pojemnościbeert pisze:Jeśli chodzi o odsprzedaż to faktycznie kolego masz zdecydowaną rację, i muszę przyznać że o tym argumencie totalnie zapomniałem, a jest on również ważny, wychodzę z założenia że gdy samochód zaczyna generować zbyt duże koszty i przestaje być pewny trzeba go zmienić, jaki pożytek będzie ze Spojtraka gdy strach będzie nim pojechać do Niemiec, zastanawiając się czy coś się zepsuje czy nie. Wygoda owszem też jest ważna, ale ciągle mi chodzi po głowie argument na plus z długością paki 4,9 m. Szerokość 4,5 m na wąskich bocznych drogach też już jest dosyć spora. Jak na razie podsumowując to według mnie: 55-60 % dla kurnika i paki długości 4,90 m szerokości 2,20 m, 40-45 % dla Spojtraka i paki długości 4,20 m szerokości 2,45 m.
Re: spojtrak czy kurnik
Witam koledzy,powiem z autopsji od paru miesięcy jeżdżę "Renatą "że spojtrakiem i paką Carpola 2.45×2.25×4.2 i jest ok palety układam sobie na długość lub szerokość wiadomo lustra poszerzane ale jakoś nie sprawia mi to kłopotów a rozmiar paki 2.45 bardzo praktyczny.co do porównania z kurnikiem to niema porównania "dwa światy "wyjezdxilem się kurnikami więc wiem co mówię, choć sama zabudowa pozostawia wiele do życzenia, następnego auta z tą zabudową raczej nie kupię chyba że coś ulepszą bo na razie cieniutko, spalanie no cóż że spojtrakiem pali około 10 a z kurnikiem ciężko zbliżyć się do 11 ale to i tak nieźle bo 150-tka paliła około 13 więc progrres jest ,tak przy okazji ma ktoś jakiś info na temat Mana Tga?
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: spojtrak czy kurnik
Panowie...nadal śpicie i ażeby zamknąć ten temat, proszę kuknijcie uważnie na to foto :
Nie ma tu szerokości 2.45m, nie ma tu 4.3m długości a jest zajebiste spanie z tyłu .
Nie ma tu szerokości 2.45m, nie ma tu 4.3m długości a jest zajebiste spanie z tyłu .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: spojtrak czy kurnik
Pony fajnie się prezentuje Andrzeju...Dychu pisze:Panowie...nadal śpicie i ażeby zamknąć ten temat, proszę kuknijcie uważnie na to foto :
Nie ma tu szerokości 2.45m, nie ma tu 4.3m długości a jest zajebiste spanie z tyłu .
Ale nie widziałem jakości w środku i nie wiem jak to wygląda.
Pewnie OK.
Ale moje największe zastrzeżenia jednak dotyczą mocno przesuniętego środka ciężkości do tyłu przy ładunku 1000 kg..... oraz mocno zachodzący tył na ciasnych łukach... Trzeba uważać...
Niestety nie ma zabudowy idealnej... każda czy to kurnik czy to kabina sypialniana za plecami... absolutnie każda to kompromis czegoś kosztem czegoś....
To nie jest bus do 3,5,t kolego.... nie to forum...piotr152 pisze:tak przy okazji ma ktoś jakiś info na temat Mana Tga?
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...