spojtrak czy kurnik

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
beert
Użytkownik
Użytkownik
Posty:10
Rejestracja:16 lut 2018, o 11:30
Uprawnienia:B
spojtrak czy kurnik

Post autor: beert » 16 lut 2018, o 11:53

Witam, proszę o porady co wybrać (samochód głównie dla mnie), tak jak w temacie Spojtrak (spanie za plecami) czy kurnik? Jaka zabudowa 10 EP na Mastera, nowa Carpola 2.45 szerokości, 4.20 długości 2.30 wysokości z kabiną Spojtrak spanie za plecami), czy tradycyjna 2.20 szerokości, 4.90 długości, 2.30 wysokości z kurnikiem. Jakie są plusy i minusy jednego i drugiego? Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: spojtrak czy kurnik

Post autor: Wolf » 18 lut 2018, o 13:20

beert pisze:Witam, proszę o porady co wybrać (samochód głównie dla mnie), tak jak w temacie Spojtrak (spanie za plecami) czy kurnik? Jaka zabudowa 10 EP na Mastera, nowa Carpola 2.45 szerokości, 4.20 długości 2.30 wysokości z kabiną Spojtrak spanie za plecami), czy tradycyjna 2.20 szerokości, 4.90 długości, 2.30 wysokości z kurnikiem. Jakie są plusy i minusy jednego i drugiego? Z góry dziękuję za pomoc.
SPOJKAR - 4,90L 2,20w 2,30h
- większe spalanie
- brak możliwości przewozu szerokich ładunków
+ większa legalna ładowność
+ możliwość przewozu dłuższych ładunków które nie mogą wystawać

SPOJTRAK - 4,20L 2,45W 2,30H
- mniejsza legalna ładowność
- mniejsza możliwość przewożenia dłuższych ładunków które nie mogą wystawać
+ mniejsze spalanie
+ możliwość przewożenia szerszych ładunków

Ogólnie moja sugestia

SPOJKAR - 4,90L 2,45W 2,50H - jeśli mamy mieć szerokie możliwości co do ładunków, lepiej spalić 12l i mieć możliwość transportu ładunku niż ładnego fajnego ładnego SPOJTRAKA i stać na parkingu.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: spojtrak czy kurnik

Post autor: Dychu » 18 lut 2018, o 19:31

A moim zdaniem jak już mam mieszkać w tej budzie 3 lata, to wybieram zabudowe Pony i mam spanie z tyłu i długość 4.9 :-). Kurnik to historia i nie jest do mieszkania na dłuższe wyjazdy.

Awatar użytkownika
beert
Użytkownik
Użytkownik
Posty:10
Rejestracja:16 lut 2018, o 11:30
Uprawnienia:B

Re: spojtrak czy kurnik

Post autor: beert » 19 lut 2018, o 20:58

Ogólnie to też się raczej skłaniam za dłuższą zabudową, z kurnikiem wiadomo mniej przestrzeni w kabinie niż w Spojtraku czy tej nowej kabinie Pony, ale z drugiej strony leżanka w Spojtraku wydaje mi się jednak dość wąska w szczególności w tych wnękach przy głowie i nogach, zdaje się że w tych miejscach ma coś nieco ponad 40 cm szerokości, to raczej trochę mało. Za to w kurniku zdecydowanie więcej miejsca do spania. Kabina Pony z tego co widać na zdjęciach (nie wiem jak na żywo) zdecydowanie przewyższa Spojtraka, ale zastanawia mnie ta wydłużana rama jak to będzie się spisywało w rzeczywistości, czy nie będzie się giąć czy pękać... Nadal proszę o rady i wskazówki oraz zachęcam do dyskusji.

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: spojtrak czy kurnik

Post autor: jarekvolvo » 19 lut 2018, o 21:13

Nie tyle więcej miejsca, ile więcej "płaszczyzny". Ale kabina -bez względu na wersję - bije na głowę każdy kurnik. Przy odrobinie chęci można w niej nawet zainstalować lodówkę typu hotelowego - 60 litrów i zbiornik na wodę 40 litrów - w samej tylko przestrzeni bagażowej NA GóRZE !!. Przy wymontowanej prawej kanapie można zabudować kuchenkę gazową i zlew z kampera.. Kurnik - nigdy. Jeszcze w starszych wersjach, właz na górę był tak duży, że stojąc na kanapie mogłeś się bez przeszkód ubrać, mając pół tułowia w kurniku. Teraz zapomnij - dziura ledwie pozwala się przecisnąć... .
Tu masz koncepcyjną fotę przedprototypu, na razie w zwykłej kabinie. Pomyśl, jak by to grało w dużej...
Obrazek

A taka kabina kładzie wszystkie kury :)
Obrazek

Awatar użytkownika
beert
Użytkownik
Użytkownik
Posty:10
Rejestracja:16 lut 2018, o 11:30
Uprawnienia:B

Re: spojtrak czy kurnik

Post autor: beert » 19 lut 2018, o 22:22

No fakt, miałem okazję obejrzeć Spojtraka na żywo i jedną z rzeczy o których pomyślałem to była możliwość łatwego przebrania się, druga, wstajesz jak z normalnego łóżka i masz gdzie się przeciągnąć, na lodówkę w Spojtraku też łatwo znajdzie się miejsce gdzie w tradycyjnej kabinie jeśli już to musi być na fotelu obok albo przed nim na podłodze. Widziałem Spojtraka w wymontowanym fotelem pasażera to faktycznie robiło się w kabinie już całkiem sporo miejsca, a prototyp z tą umywalką z kampera faktycznie niezły. Z tego co widać to Pony wymiatają, dziś mijałem Mastera właśnie z taką kabiną, i to był pierwszy i jedyny jakiego do tej pory widziałem, pomyślałem sobie "jedzie prawdziwa salonka"...

Awatar użytkownika
niedzwiedz123
Użytkownik
Użytkownik
Posty:160
Rejestracja:27 lut 2016, o 12:02

Re: spojtrak czy kurnik

Post autor: niedzwiedz123 » 20 lut 2018, o 11:12

Jak jestesmy w temacie komfortu, to i ja moze rzuce pytaniem. Jak bardzo znaczaca roznica jest miedzy bujanym fotelem, a zwyklym w Masterce? W salonie krzyczeli, ze dla 130 kilowego niedzwiedzia123 to nie bedzie robilo zadnej/znaczacej roznicy.

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: spojtrak czy kurnik

Post autor: 0liwski » 20 lut 2018, o 18:57

Dychu pisze:A moim zdaniem jak już mam mieszkać w tej budzie 3 lata, to wybieram zabudowe Pony i mam spanie z tyłu i długość 4.9 :-). Kurnik to historia i nie jest do mieszkania na dłuższe wyjazdy.
Znam wielu kierowców, którzy nigdy nie zamieszkają w kabinie typu wejkama/spojtrak i wola kurnik. zatem nie mówmy za wszystkich.
Co do niższego teoretycznie spalania w wejkamie,.....to tylko teoria...testowaem spalanie w obydwóch typach zabudowy w autach w naszej firmie i nie zaobserwowałem mniejszego spalania w wejkamie.
Niewątpliwym atutem w kurnikach jest lepsze ułożenie środka ciężkości przy większych ładunkach.... Nie mówiąc o tym, że w wejkamie czy spojtraku nie mamy 10ep.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: spojtrak czy kurnik

Post autor: jarekvolvo » 20 lut 2018, o 19:14

niedzwiedz123 pisze:Jak jestesmy w temacie komfortu, to i ja moze rzuce pytaniem. Jak bardzo znaczaca roznica jest miedzy bujanym fotelem, a zwyklym w Masterce? W salonie krzyczeli, ze dla 130 kilowego niedzwiedzia123 to nie bedzie robilo zadnej/znaczacej roznicy.
Ja też ważę ( o qrwa) 133 kg i - wprawdzie w Fiacie, nie w Renacie,ale różnica JEST kolosalna. Fakt, trzeba nakręcić się poza max, ale efekt jest zauważalny. Warto zamówić/zmienić... ,.

Awatar użytkownika
beert
Użytkownik
Użytkownik
Posty:10
Rejestracja:16 lut 2018, o 11:30
Uprawnienia:B

Re: spojtrak czy kurnik

Post autor: beert » 20 lut 2018, o 19:55

Z całym szacunkiem, ale się mylisz kolego w tym roku, jak nie od końcówki zeszłego w sieci dealerskiej jest dostępny Master z nową zabudową Carpola 10 EP, 2.45 szerokości, 4.20 długości 2.30 wysokości z kabiną Spojtrak. Sprawdzone i potwierdzone osobiście na 100% i z tąd też mój dylemat, wcześniej brałbym standartową zabudowę na 10 EP z kurnikiem, ale teraz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”