Pytanie o Milog

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
krzycho
Użytkownik
Użytkownik
Posty:47
Rejestracja:21 sty 2016, o 21:56
Re: Pytanie o Milog

Post autor: krzycho » 12 sty 2018, o 14:51

A tak poważnie to spoko jeździj sobie po DE narazie się nie czepiają. Jeśli chcesz rzetelnej informacji zadzwoń do ZUS-u lub skarbówki lub PiP-u tam powinni Ci powiedzieć prawdę a nie ITD. Przecież oni nie są od tego. To w temacie Polski jeśli chcesz mieć wiadomości z pierwszej ręki w DE trzeba dzwonić do Niemiec. Ale w Niemczech narazie jest spoko we Francji się czepiają podobno.

Awatar użytkownika
Adam1704
Użytkownik
Użytkownik
Posty:11
Rejestracja:23 lis 2017, o 11:42
Samochód:Iveco Daily
Firma:Własna
Uprawnienia:B

Re: Pytanie o Milog

Post autor: Adam1704 » 12 sty 2018, o 16:57

krzycho pisze:Dobrze że Pan inspektor nie da sobie uciąć ręki bo zostałaby mu tylko jedna :-)


Czyli będą problemy ? Zastanawia mnie tylko jak takie firmy działają. Biorą kierowców ze swoją działalnością i liczą na szczęście ? Że jakoś się uda ? :)

Awatar użytkownika
krzycho
Użytkownik
Użytkownik
Posty:47
Rejestracja:21 sty 2016, o 21:56

Re: Pytanie o Milog

Post autor: krzycho » 12 sty 2018, o 17:56

Powiem Ci tak że jeśli chodzi o jazdę po DE narazie jest spoko więc nie przejmowałbym sie tym na Twoim miejscu. Mi natomiast chodziło o sam fakt że to nie do końca jest legalne. A że tak dużo firm robi to wszyscy wiemy bo kontrole pod tym względem są rzadkie. Pociesze Cię że jakby co to przy takiej kontroli to firma zlecająca ma dużo więcej problemów niż podwyknawca (czyli kierowca)

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Pytanie o Milog

Post autor: Wolf » 12 sty 2018, o 19:00

krzycho pisze:W praktyce trudne do udowodnienia jeśli np. kierowca ma również innych zleceniodawców np.nie związanych z transportem. Chodzi o to że teoretycznie nie możesz jeździć w Niemczech Francji jako kierowca z działalnością bez samochodu, OCP itd. bo to jest pozorowana działalność ale mając innych zleceniodawców tak tego szybko nie udowodnią.

Natomiast to o czym Ty piszesz oczywiście się zgadza jeśi jest tylko jeden zleceniodawca nie swoj samochód, brak OCP itp. to mogą takiego delikwenta szybko uwalić.
OCP, nie jest jakieś mega drogie, a "kierowca z działalnością bez samochodu" w tym temacie umowa użyczenia, najmu czy każda inna forma kończy tą kwestię, nie wiem czy słyszałeś o najmie długoterminowym, znajomi z dużymi już z tego korzystają.
niedzwiedz123 pisze:I bardzo dobrze, ze dla pracodawcy jest duzo taniej zatrudniac na dzialalnosci. Po co wpierdalac pieniadze do czarnej dziury jaka jest zus? Nie jestem pracodawca, ale stawiam sie na jego miejscu.
Tutaj w myśl zasady że każdy kij ma dwa końce, tak na szybko wady i zalety:

Kierowca na własnej działalności co zyskuje:
- własną i niezależną działalność gospodarczą
- możliwość korzystania z ulg i odliczeń od podatku
- wyrobienie sobie własnej zdolności kredytowej co w późniejszym czasie pozwala na np skorzystanie z lepszej oferty leasingowej.

Kierowca na własnej działalności co traci:
- prawo do urlopu
- prawo do chorobowego
- umowa może być rozwiązana z dnia na dzień
- ryzyko wpadki, każda kara za np kabotaż jest jego problemem a nie firmy zlecającej (czyt. pracodawca.)

Firma mając kierowcę na własnej działalności co zyskuje:
- pracownika który jak nie pracuje to nic firmę nie kosztuje
- brak czasu pracy, pensji minimalnej, itd.

Firma mając kierowcę na własnej działalności co traci:
- wbrew pozorom koszty zatrudnienia są ciut wyższe, bo jednak trzeba pracownikowi na podatek i zus dać
Adam1704 pisze:
krzycho pisze:Dobrze że Pan inspektor nie da sobie uciąć ręki bo zostałaby mu tylko jedna :-)
Czyli będą problemy ? Zastanawia mnie tylko jak takie firmy działają. Biorą kierowców ze swoją działalnością i liczą na szczęście ? Że jakoś się uda ? :)
Oczywiście że nie, wg mnie uczciwy pracodawca powinien ogarnąć temat za swojego pracownika-podwykonawcę tym bardziej że zgłoszenie do zool jest całkowicie bezpłatne a zajmuje max 15 minut

Awatar użytkownika
krzycho
Użytkownik
Użytkownik
Posty:47
Rejestracja:21 sty 2016, o 21:56

Re: Pytanie o Milog

Post autor: krzycho » 12 sty 2018, o 19:35

No o najmie dlugoterminowym nikt nie wspominał. To oczywiscie pomaga natomiast np.w DE nie rozwiązuje zupełnie problemu jeśli leasing jest na zleceniodawce. Niewiem jak we Francji. Nie zaglebialem się. A w PL chyba z tego co wiem to się nikt nie czepia. Pracowałem 7 lat w spedycji w DE dlatego temat niemiecki jest mi lepiej znany. A teraz w PL kierowcy u nas w firmie da na umowach dlatego pisze "chyba z tego co wiem" :-)

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Pytanie o Milog

Post autor: 0liwski » 12 sty 2018, o 23:02

krzycho pisze:W praktyce trudne do udowodnienia jeśli np. kierowca ma również innych zleceniodawców np.nie związanych z transportem. Chodzi o to że teoretycznie nie możesz jeździć w Niemczech Francji jako kierowca z działalnością bez samochodu, OCP itd. .
Zacytuję to, co napisałem wcześniej. bo dalej czegoś nie rozumiesz...
0liwski pisze:
krzycho pisze:Kierowca z działalnością tak jak piszesz jeżdżąc jako kierowca najemny nawet jeśli ma kilku zleceniodawców traktowany jest przez Niemców jako pozorowana działalność gospodarcza i z tym wiąża się spore kary. Tak jest przynajmniej wewnątrz Niemiec. Tyle teorii. W praktyce trudne do udowodnienia.
wręcz przeciwnie... Niezwykle proste do wykazania... Wystarczy, ze wszystkie CMR-ki jakie masz nie są z Twoją pieczątką tylko z pieczątką firmy w jakiej jeździsz... Obecnie Niemcy czy Francja przymykają na to oko...bo wiedza w czym rzecz. Ale jak tylko w Niemczech czy Francji zmienią się przepisy..... od razu będzie problem z dnia na dzień... :roll:
Jak tylko wejdą jakieś przepisy wykonawcze w DE czy FRA to będziesz miał możliwość tłumaczenia się w trakcie kontroli. Na razie módl się aby w DE czy FRA niczego takiego nie wprowadzili.
Leasing na auto nie na Ciebie, OCPD nie na Twoja formę, CMR-ki z pieczątką nie Twojej firmy..... jak Ty chcesz przekonać kogokolwiek...?
Na razie takich "jednoosobowychBOSSÓW" chroni tylko to, ze nie ma jeszcze jakiś przepisów wykonawczych... I może nawet ich nigdy nie będzie... :lol:
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”