Pytanie o Milog
- Adam1704
- Użytkownik
- Posty:11
- Rejestracja:23 lis 2017, o 11:42
- Samochód:Iveco Daily
- Firma:Własna
- Uprawnienia:B
Witam Panie i Panowie
Mam pytanie odnośnie Milogu. Będę zakładał własną działalność gospodarczą i jeździł dla firmy która ma swojego busa w leasningu. Będę im wystawiał za to fakturki. Wiem, że trochę osób tak jeździ i tu moje pytanie. Milog mnie obowiązuję ?
Jeśli tak to mam się sam do niego zgłosić czy ma to zrobić szef firmy u którego będę jeździł ?
Ogólnie dopiero zaczynam pracę jako kierowca, szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na to pytanie.
Dziękuję z góry za odpowiedzi
Mam pytanie odnośnie Milogu. Będę zakładał własną działalność gospodarczą i jeździł dla firmy która ma swojego busa w leasningu. Będę im wystawiał za to fakturki. Wiem, że trochę osób tak jeździ i tu moje pytanie. Milog mnie obowiązuję ?
Jeśli tak to mam się sam do niego zgłosić czy ma to zrobić szef firmy u którego będę jeździł ?
Ogólnie dopiero zaczynam pracę jako kierowca, szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na to pytanie.
Dziękuję z góry za odpowiedzi
Re: Pytanie o Milog
Myślę że zdajesz sobie sprawę że taki sposób jest nielegalny (pozorowanie działalności gospodaczej) i przez to mniej więcej również jest w transporcie tak a nie inaczej. Ale kontrolę się nasilają i kary się sypią więc powinno być trochę lepiej pod tym względem. A co do Twojego pytania musisz to zrobić sam ponieważ jesteś firma a nie pracownik. I odpowiadasz za wszystko jak firma (teoretycznie powinieneś mieć również swoje OCP, samochód, wiecej niż jednego zleceniodawcę,
paliwo sam płacić...)
paliwo sam płacić...)
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Pytanie o Milog
I tutaj niestety jesteś w mega błędzie, przecież autor tematu nie określił że będzie to tylko i wyłącznie jego jedyna forma zarobku dla działalności gospodarczej, dla jasności, nawet jeśli jawnie jeździ jako kierowca najemny czyli jednoosobowa działalność gospodarcza to jeśli wykonuje 100% usług miesięcznie dla jednego podmiotu to Niemcy czy Francuzi interpretują to jako stosunek pracy, ale wystarczy że w miesiącu 2 czy 3 zlecenia wykona dla innego podmiotu i już nie ma podstaw.krzycho pisze:Myślę że zdajesz sobie sprawę że taki sposób jest nielegalny (pozorowanie działalności gospodaczej) i przez to mniej więcej również jest w transporcie tak a nie inaczej...)
Ale z kolei zastanawia mnie sytuacja np naszego rodzimego podwórka gdzie nie jedna firma kurierska ma zatrudnione na umowę o pracę tylko osoby w biurze czy magazynie i to tez pewnie nie koniecznie, a kurierzy - doręczyciele w większości przypadków są to jednoosobowe działalności gospodarcze, gdzie taka jednoosobowa firma wystawia w miesiącu jedną fakturę dla jednego podmiotu, więc dla czego u nas jest to legalne?
Re: Pytanie o Milog
Zgadza się. Mój błąd że wywnioskowalem z posta że tak będzie choć nie wiadomo. Wszyscy dobrze wiemy że bardzo dużo firm tak robi żeby ominąć przepisy. Jest dużo taniej i w razie problemów firma która "zatrudnia" firmę może się na wszystko wypiąć.
Re: Pytanie o Milog
Kierowca z działalnością tak jak piszesz jeżdżąc jako kierowca najemny nawet jeśli ma kilku zleceniodawców traktowany jest przez Niemców jako pozorowana działalność gospodarcza i z tym wiąża się spore kary. Tak jest przynajmniej wewnątrz Niemiec. Tyle teorii. W praktyce trudne do udowodnienia.
- niedzwiedz123
- Użytkownik
- Posty:160
- Rejestracja:27 lut 2016, o 12:02
Re: Pytanie o Milog
I bardzo dobrze, ze dla pracodawcy jest duzo taniej zatrudniac na dzialalnosci. Po co wpierdalac pieniadze do czarnej dziury jaka jest zus? Nie jestem pracodawca, ale stawiam sie na jego miejscu.
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: Pytanie o Milog
wręcz przeciwnie... Niezwykle proste do wykazania... Wystarczy, ze wszystkie CMR-ki jakie masz nie są z Twoją pieczątką tylko z pieczątką firmy w jakiej jeździsz... Obecnie Niemcy czy Francja przymykają na to oko...bo wiedza w czym rzecz. Ale jak tylko w Niemczech czy Francji zmienią się przepisy..... od razu będzie problem z dnia na dzień...krzycho pisze:Kierowca z działalnością tak jak piszesz jeżdżąc jako kierowca najemny nawet jeśli ma kilku zleceniodawców traktowany jest przez Niemców jako pozorowana działalność gospodarcza i z tym wiąża się spore kary. Tak jest przynajmniej wewnątrz Niemiec. Tyle teorii. W praktyce trudne do udowodnienia.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...
Re: Pytanie o Milog
W praktyce trudne do udowodnienia jeśli np. kierowca ma również innych zleceniodawców np.nie związanych z transportem. Chodzi o to że teoretycznie nie możesz jeździć w Niemczech Francji jako kierowca z działalnością bez samochodu, OCP itd. bo to jest pozorowana działalność ale mając innych zleceniodawców tak tego szybko nie udowodnią.
Natomiast to o czym Ty piszesz oczywiście się zgadza jeśi jest tylko jeden zleceniodawca nie swoj samochód, brak OCP itp. to mogą takiego delikwenta szybko uwalić.
Natomiast to o czym Ty piszesz oczywiście się zgadza jeśi jest tylko jeden zleceniodawca nie swoj samochód, brak OCP itp. to mogą takiego delikwenta szybko uwalić.
- Adam1704
- Użytkownik
- Posty:11
- Rejestracja:23 lis 2017, o 11:42
- Samochód:Iveco Daily
- Firma:Własna
- Uprawnienia:B
Re: Pytanie o Milog
Panowie dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi.
Ale czy naprawdę Niemcy mogą dowalić karę za jazdę na takiej działalności ? Ktoś się z tym spotkał ,,osobiście,,? Szczerze mówiąc interesują mnie tylko Niemcy oraz Austria chociaż Austria to sporadycznie. A tak to będą to inne kierunki. Słowacja Czechy itp, Do Francji wcale nie będę jeździł. I nie ukrywam, że zdecydowana większość faktur będzie dla jednej firmy.
PS. Dzwoniłem przed chwilą do ITD. Zostałem poinformowany że w Polsce nie ma z tym najmniejszych problemów, jest to legalne. Ale jak w innych krajach europejskich to nie wiadomo. Z tego co mówił mi inspektor to też nie powinno być problemów ale ręki sobie uciąć nie da.
Ale czy naprawdę Niemcy mogą dowalić karę za jazdę na takiej działalności ? Ktoś się z tym spotkał ,,osobiście,,? Szczerze mówiąc interesują mnie tylko Niemcy oraz Austria chociaż Austria to sporadycznie. A tak to będą to inne kierunki. Słowacja Czechy itp, Do Francji wcale nie będę jeździł. I nie ukrywam, że zdecydowana większość faktur będzie dla jednej firmy.
PS. Dzwoniłem przed chwilą do ITD. Zostałem poinformowany że w Polsce nie ma z tym najmniejszych problemów, jest to legalne. Ale jak w innych krajach europejskich to nie wiadomo. Z tego co mówił mi inspektor to też nie powinno być problemów ale ręki sobie uciąć nie da.
Re: Pytanie o Milog
Dobrze że Pan inspektor nie da sobie uciąć ręki bo zostałaby mu tylko jedna