Komfort jazdy ducato, a jumper.
- niedzwiedz123
- Użytkownik
- Posty:160
- Rejestracja:27 lut 2016, o 12:02
Przesiadam sie ma nowe autko i chcialem sie zapytac, czy sa jakies roznice w komforcie jazdy i generalnie jakie sa roznice, jesli sa, pomiedzy ducato, a jumperem.
- dvdek
- Użytkownik
- Posty:12
- Rejestracja:19 lis 2017, o 01:40
- Samochód:VW Crafter
- Firma:brak
- Uprawnienia:B+E
Re: Komfort jazdy ducato, a jumper.
Witam
Chciałbym sie dowiedzieć ile ładowności i uciągu na haku ma peugeot Boxer furgon np 2.3 multijet i 3.0 power multijet?
Dziękuje
Chciałbym sie dowiedzieć ile ładowności i uciągu na haku ma peugeot Boxer furgon np 2.3 multijet i 3.0 power multijet?
Dziękuje
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Komfort jazdy ducato, a jumper.
Hmm, zagadka, Ducato 2.3 150 z października 2013r ma 3t na haku, a Jumper 2.2 150 z sierpnia 2013r ma 2.5t na hakudvdek pisze:Witam
Chciałbym sie dowiedzieć ile ładowności i uciągu na haku ma peugeot Boxer furgon np 2.3 multijet i 3.0 power multijet?
Dziękuje
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Komfort jazdy ducato, a jumper.
Znaczek i silnikniedzwiedz123 pisze:Przesiadam sie ma nowe autko i chcialem sie zapytac, czy sa jakies roznice w komforcie jazdy i generalnie jakie sa roznice, jesli sa, pomiedzy ducato, a jumperem.
- niedzwiedz123
- Użytkownik
- Posty:160
- Rejestracja:27 lut 2016, o 12:02
Re: Komfort jazdy ducato, a jumper.
Podziękował
- dvdek
- Użytkownik
- Posty:12
- Rejestracja:19 lis 2017, o 01:40
- Samochód:VW Crafter
- Firma:brak
- Uprawnienia:B+E
Re: Komfort jazdy ducato, a jumper.
Dzięki bardzo
A wiecie ile wynosi dmc pojazdów?
Wiem ze vw crafter 35 ma wpisane 5500dmc i przyczepa 2000dmc
A wiecie ile wynosi dmc pojazdów?
Wiem ze vw crafter 35 ma wpisane 5500dmc i przyczepa 2000dmc
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Komfort jazdy ducato, a jumper.
Ehh, na początku chciałem cię pojechać, ale może jesteś nie do końca w temacie, a więc tak Prawo jazdy kategorii B uprawnia do poruszania się zespołem pojazdów o maksymalnym DMC 3500kg, z wyjątkiem gdy auto o max dmc 3500kg ciągnie przyczepę lekka o max dmc 750kg, wtedy mamy prawo poruszać się zespołem pojazdów o dmc 4250kg. Na tej grupie 99% porusza się właśnie pojazdami o DMC 3500kg, i tak tez ma większość w dowodach rejestracyjnych, w starszych pojazdach może się trafić 3490kg, natomiast wartość która podałeś jest to dmaz zestawu pojazdów, gdzie NP Dailyma 3500+przyczepa 3500 czyli 7t, Ducato ma 3500+ przyczepa 3000 czyli 6,5t, a z kolei Jumper, tutaj przypuszczam że Boxera tak samo 3500 + przyczepa 2500 razem 6t. Oczywiście spotykane są wersja blaszek z mniejszym dmc, np ducato ma warianty 3,5 t, 3,3t, 3t i wersja wzmocniona, ale już na kat C 4,25t. Aczkolwiek każdy z przewoźników będzie chciał posiadać auto o maksymalnym dmc 3500k z jakąś tam ładownością.dvdek pisze:Dzięki bardzo
A wiecie ile wynosi dmc pojazdów?
Wiem ze vw crafter 35 ma wpisane 5500dmc i przyczepa 2000dmc
- dvdek
- Użytkownik
- Posty:12
- Rejestracja:19 lis 2017, o 01:40
- Samochód:VW Crafter
- Firma:brak
- Uprawnienia:B+E
Re: Komfort jazdy ducato, a jumper.
Tak w 100% w temacie to nie jestem ale wiem że na tablice vw craftera jest napisane 5500dmc zestawu, a przyczepa z hamulcem 2000dmc. Dlatego mnie zastanawia ile bedą miały Boxer, ducato, jumpery dmc zestawu.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Komfort jazdy ducato, a jumper.
Tylko jedno pytanie, po co ci to?dvdek pisze:Tak w 100% w temacie to nie jestem ale wiem że na tablice vw craftera jest napisane 5500dmc zestawu, a przyczepa z hamulcem 2000dmc. Dlatego mnie zastanawia ile bedą miały Boxer, ducato, jumpery dmc zestawu.
Dla jasności, jazda zarobkowa jakąkolwiek podpiętą przyczepą wymusza z automatu wymóg licencji transportowej, tacho, certyfikat, czas jazdy i cały ten syf do okoła, a stawki wbrew pozorom nie są dużo lepsze, dalej po PL przyczepa którą ciągniesz nie może przekraczać 75% masy pojazdu ciągnącego co daje 2.7 dmc, aha oczywiście w bonusie wskakuje nam na PL VIATOOL , ale od jakiegoś czasu mamy takie piękne określenie jak "rzeczywista masa pojazdu" nie wiem co to ma za znaczenie, ale o dziwo działa, jadąc T4 (dmc 2600kg) ciągnąłem za sobą pustą lawetę o dmc 2500, zostałem zaproszony do kontroli drogowej, myślę że -500 pln na koncie za jazdę bez uprawnień, dałem dokumenty popatrzyli na wszystko sprawdzili stan techniczny i podziękowali.