Kilka pytań od nowicjusza
- michalbusiarz
- Użytkownik
- Posty:26
- Rejestracja:1 wrz 2016, o 22:34
- Samochód:Fiat Ducato 3.0
- Firma:Podwykonawca Lays
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Siedlce
Witajcie. Wkrótce zacznę swoją przygodę z europe i systemem 3/1 i mam do was kilka pytań :
1.Czy do GB i CH wymagany jest paszport ?
2. Czy to prawda że w całej UE wszystkie oczka muszą być zapięte ?
3. Czy zawsze plombuje się ładunek i linkę celną ?
1.Czy do GB i CH wymagany jest paszport ?
2. Czy to prawda że w całej UE wszystkie oczka muszą być zapięte ?
3. Czy zawsze plombuje się ładunek i linkę celną ?
- Stuczekjan
- Użytkownik
- Posty:44
- Rejestracja:17 mar 2014, o 10:19
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Inowrocław
Re: Kilka pytań od nowicjusza
Odp.
1.Nie
2.Tak
3.Nie
1.Nie
2.Tak
3.Nie
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: Kilka pytań od nowicjusza
Co do pkt.3 to jeśli towar jest plombowany to zawsze musisz mieć linkę celną i to z wszystkich stron musi być linka ale na szczęście nie zawsze jeździmy plombowani a powiem, nawet rzadko jeździmy .
- BoberKSG
- Posty:311
- Rejestracja:15 lis 2017, o 10:14
- Samochód:Renault Master 10EP
- Uprawnienia:A,B,C+E,ADR
- Lokalizacja:Górny Śląsk
Re: Kilka pytań od nowicjusza
Jeśli jesteś Polakiem to nie potrzebujesz.michalbusiarz pisze: 1.Czy do GB i CH wymagany jest paszport ?
Co do oczek.. ponoć 10€ za jedno
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: Kilka pytań od nowicjusza
10E to standard jeśli masz tych oczek kilka ale są przypadki gdzie masz tylko dwa oczka i wtedy nadrabiają inaczej...20E za oczko .BoberKSG pisze:Jeśli jesteś Polakiem to nie potrzebujesz.michalbusiarz pisze: 1.Czy do GB i CH wymagany jest paszport ?
Co do oczek.. ponoć 10€ za jedno
- BoberKSG
- Posty:311
- Rejestracja:15 lis 2017, o 10:14
- Samochód:Renault Master 10EP
- Uprawnienia:A,B,C+E,ADR
- Lokalizacja:Górny Śląsk
Re: Kilka pytań od nowicjusza
W niedzielę zatrzymali mnie w okolicach Lipska, nie miałem zamkniętych czterech oczek o dziwo- bez mandatu.
Muszę jeszcze raz na spokojnie naciągnąć plandekę na szkielet . Tak się kończy ładowanie od dachu, HDSem
Muszę jeszcze raz na spokojnie naciągnąć plandekę na szkielet . Tak się kończy ładowanie od dachu, HDSem
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: Kilka pytań od nowicjusza
No tak, HDS jeszcze nie używałem w tym malym busiku więc nie wiem jak to jest lub będzie .
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: Kilka pytań od nowicjusza
W innym temacie już pisałem, oczka to mit parkingowy...BoberKSG pisze:W niedzielę zatrzymali mnie w okolicach Lipska, nie miałem zamkniętych czterech oczek o dziwo- bez mandatu.
Muszę jeszcze raz na spokojnie naciągnąć plandekę na szkielet . Tak się kończy ładowanie od dachu, HDSem
Nigdzie nie znalazłem żadnej interpretacji prawa w tym zakresie...
Oczywiście niezapięte oczka to może być podstawa do kontroli.... i jeśli niezapięte oczko - jedno, dwa czy trzy nie zasłaniają widoczności... nic Ci nie grozi.
Pamiętaj, że czasem z powodu mrozu czy innych kłopotów z zapięciem - np. najwyższe oczka.... również nic Ci nie grozi.
Ale latająca plandeka niczym pelerynka Bat-Man'a może być podstawą do kontroli... a wtedy nawet nie mając podstawy prawnej co do samych oczek.... taki funkcjonariusz może się podeprzeć aspektami bezpieczeństwa/widoczności dla kierowcy.... i to stąd...
A wracając do Twoich pytań
1. NIE - o ile jesteś obywatelem PL i masz polski DO.
2. TAK/NIE - ale lepiej mieć zapięte
3. NIE - decyzje o plombowaniu podejmuje nasz klient,.... Mi przez ponad 2,5 roku pracy na busach plombowali samochód może z 5-8 razy... I pomimo, ze wożę swoje plomby to zawsze klient na załadunku zakładał swoja plombę...
Nie jest to regułą, ale pilnuj aby w dokumentach CMR czy też innych (Lieferschein albo Bon de Livraison i in) mieć adnotację o założonej plombie wraz z jej numerem. To może Cie uchronić przed chęcią otworzenia paki na wypadek kontroli... choć czasem i plombowane potrafią otwierać. I tego również pilnuj i rejestruj fakt otwarcia zaplombowanej paki.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...
- BoberKSG
- Posty:311
- Rejestracja:15 lis 2017, o 10:14
- Samochód:Renault Master 10EP
- Uprawnienia:A,B,C+E,ADR
- Lokalizacja:Górny Śląsk
Re: Kilka pytań od nowicjusza
Jeżeli temperatury są dodatnie, to oprócz kilku epitetów, da się ogarnąć.Dychu pisze:No tak, HDS jeszcze nie używałem w tym malym busiku więc nie wiem jak to jest lub będzie .
Przy mrozie już sobie tego nie wyobrażam.. i nie chce nawet
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: Kilka pytań od nowicjusza
Ja też nie chcę a jak tak wypadnie, wmówię sobie jakąś chorobę i pojadę dalej .BoberKSG pisze:Jeżeli temperatury są dodatnie, to oprócz kilku epitetów, da się ogarnąć.Dychu pisze:No tak, HDS jeszcze nie używałem w tym malym busiku więc nie wiem jak to jest lub będzie .
Przy mrozie już sobie tego nie wyobrażam.. i nie chce nawet