Kilka pytań od nowicjusza

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
michalbusiarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty:26
Rejestracja:1 wrz 2016, o 22:34
Samochód:Fiat Ducato 3.0
Firma:Podwykonawca Lays
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Siedlce
Kilka pytań od nowicjusza

Post autor: michalbusiarz » 10 lis 2017, o 04:48

Witajcie. Wkrótce zacznę swoją przygodę z europe i systemem 3/1 i mam do was kilka pytań :
1.Czy do GB i CH wymagany jest paszport ?
2. Czy to prawda że w całej UE wszystkie oczka muszą być zapięte ?
3. Czy zawsze plombuje się ładunek i linkę celną ?

Awatar użytkownika
Stuczekjan
Użytkownik
Użytkownik
Posty:44
Rejestracja:17 mar 2014, o 10:19
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Inowrocław

Re: Kilka pytań od nowicjusza

Post autor: Stuczekjan » 15 lis 2017, o 14:31

Odp.
1.Nie
2.Tak
3.Nie

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Kilka pytań od nowicjusza

Post autor: Dychu » 6 gru 2017, o 00:04

Co do pkt.3 to jeśli towar jest plombowany to zawsze musisz mieć linkę celną i to z wszystkich stron musi być linka ale na szczęście nie zawsze jeździmy plombowani a powiem, nawet rzadko jeździmy :-).

Awatar użytkownika
BoberKSG
Posty:311
Rejestracja:15 lis 2017, o 10:14
Samochód:Renault Master 10EP
Uprawnienia:A,B,C+E,ADR
Lokalizacja:Górny Śląsk

Re: Kilka pytań od nowicjusza

Post autor: BoberKSG » 6 gru 2017, o 00:08

michalbusiarz pisze: 1.Czy do GB i CH wymagany jest paszport ?
Jeśli jesteś Polakiem to nie potrzebujesz.
Co do oczek.. ponoć 10€ za jedno

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Kilka pytań od nowicjusza

Post autor: Dychu » 6 gru 2017, o 00:12

BoberKSG pisze:
michalbusiarz pisze: 1.Czy do GB i CH wymagany jest paszport ?
Jeśli jesteś Polakiem to nie potrzebujesz.
Co do oczek.. ponoć 10€ za jedno
10E to standard jeśli masz tych oczek kilka ale są przypadki gdzie masz tylko dwa oczka i wtedy nadrabiają inaczej...20E za oczko :-).

Awatar użytkownika
BoberKSG
Posty:311
Rejestracja:15 lis 2017, o 10:14
Samochód:Renault Master 10EP
Uprawnienia:A,B,C+E,ADR
Lokalizacja:Górny Śląsk

Re: Kilka pytań od nowicjusza

Post autor: BoberKSG » 6 gru 2017, o 00:18

W niedzielę zatrzymali mnie w okolicach Lipska, nie miałem zamkniętych czterech oczek ;) o dziwo- bez mandatu.
Muszę jeszcze raz na spokojnie naciągnąć plandekę na szkielet :evil: . Tak się kończy ładowanie od dachu, HDSem

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Kilka pytań od nowicjusza

Post autor: Dychu » 6 gru 2017, o 00:41

No tak, HDS jeszcze nie używałem w tym malym busiku więc nie wiem jak to jest lub będzie :-).

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Kilka pytań od nowicjusza

Post autor: 0liwski » 6 gru 2017, o 13:06

BoberKSG pisze:W niedzielę zatrzymali mnie w okolicach Lipska, nie miałem zamkniętych czterech oczek ;) o dziwo- bez mandatu.
Muszę jeszcze raz na spokojnie naciągnąć plandekę na szkielet :evil: . Tak się kończy ładowanie od dachu, HDSem
W innym temacie już pisałem, oczka to mit parkingowy...
Nigdzie nie znalazłem żadnej interpretacji prawa w tym zakresie...
Oczywiście niezapięte oczka to może być podstawa do kontroli.... i jeśli niezapięte oczko - jedno, dwa czy trzy nie zasłaniają widoczności... nic Ci nie grozi.

Pamiętaj, że czasem z powodu mrozu czy innych kłopotów z zapięciem - np. najwyższe oczka.... również nic Ci nie grozi.
Ale latająca plandeka niczym pelerynka Bat-Man'a może być podstawą do kontroli... a wtedy nawet nie mając podstawy prawnej co do samych oczek.... taki funkcjonariusz może się podeprzeć aspektami bezpieczeństwa/widoczności dla kierowcy.... i to stąd...

A wracając do Twoich pytań
1. NIE - o ile jesteś obywatelem PL i masz polski DO.
2. TAK/NIE - ale lepiej mieć zapięte :)
3. NIE - decyzje o plombowaniu podejmuje nasz klient,.... Mi przez ponad 2,5 roku pracy na busach plombowali samochód może z 5-8 razy... I pomimo, ze wożę swoje plomby to zawsze klient na załadunku zakładał swoja plombę...

Nie jest to regułą, ale pilnuj aby w dokumentach CMR czy też innych (Lieferschein albo Bon de Livraison i in) mieć adnotację o założonej plombie wraz z jej numerem. To może Cie uchronić przed chęcią otworzenia paki na wypadek kontroli... choć czasem i plombowane potrafią otwierać. I tego również pilnuj i rejestruj fakt otwarcia zaplombowanej paki.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
BoberKSG
Posty:311
Rejestracja:15 lis 2017, o 10:14
Samochód:Renault Master 10EP
Uprawnienia:A,B,C+E,ADR
Lokalizacja:Górny Śląsk

Re: Kilka pytań od nowicjusza

Post autor: BoberKSG » 6 gru 2017, o 14:31

Dychu pisze:No tak, HDS jeszcze nie używałem w tym malym busiku więc nie wiem jak to jest lub będzie :-).
Jeżeli temperatury są dodatnie, to oprócz kilku epitetów, da się ogarnąć.
Przy mrozie już sobie tego nie wyobrażam.. i nie chce nawet :)

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Kilka pytań od nowicjusza

Post autor: Dychu » 6 gru 2017, o 21:59

BoberKSG pisze:
Dychu pisze:No tak, HDS jeszcze nie używałem w tym malym busiku więc nie wiem jak to jest lub będzie :-).
Jeżeli temperatury są dodatnie, to oprócz kilku epitetów, da się ogarnąć.
Przy mrozie już sobie tego nie wyobrażam.. i nie chce nawet :)
Ja też nie chcę a jak tak wypadnie, wmówię sobie jakąś chorobę i pojadę dalej :-).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”