Stary BUS na sporadyczne wypady do Niemiec?

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
tryme
Użytkownik
Użytkownik
Posty:8
Rejestracja:14 kwie 2017, o 18:35
Stary BUS na sporadyczne wypady do Niemiec?

Post autor: tryme » 4 lis 2017, o 13:37

Witajcie,

Na wstępie chciałby prosić o poważne potraktowanie tematu oraz nie wylewanie bezsensownych złośliwości. Doskonale zdaję sobie sprawę, że jeżdżąc codziennie w ruchu międzynarodowym najlepszy rozwiązaniem będzie nowy 8-10ep bus, ale nie w tym rzeczy.

Zastanawiam się nad podjęciem się sporadycznych wyjazdów tam i z powrotem tj 1-4 razy w miesiącu głównie do Niemiec zbierając zamówienia z Transa, może kiedyś Timo, jako rozszerzenie usług obecnej DG.

Na busa miałbym na start max 8-10k brutto +OCP +assistanse, wiec pod uwagę brałbym stare Ducato bądź Masera w blaszce, chyba ze macie jakieś lepsze typy. Minusem takich samochodów jest ich wiek oraz przestrzeń na 4 bądź 5ep. Plusem ładowność ok. 1.6t.

Powiedzcie mi proszę czy na takie samochody spokojnie można jeszcze znaleźć transporty ze stawką min 0.4-0.5eur zakładając, że są w bardzo dobrym stanie technicznym bez dziur w progach i wszechobecnej rdzy czy może zleceniodawcy wolą unikać takich wiekowych samochodów i z góry mój pomysł jest skazany na niepowodzenie?

Jak takie samochody traktują zagraniczne odpowiedniki ITD? Czy widząc je z daleka ściągają je od razu do kontroli by sprawdzić ich stan techniczny?

Dziękuję za pomocne informacje.

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Stary BUS na sporadyczne wypady do Niemiec?

Post autor: jarekvolvo » 4 lis 2017, o 15:13

Jeżeli "starość" auta będzie widoczna z daleka, to na pewno BAG nie odmówi sobie przyjemności skontrolowania pojazdu. I na pewno "coś" znajdą... .
Większość firm dopuszcza auta "nie starsze, niż...", więc wachlarz zleceń już tu się ogranicza, poza tym, musisz być absolutnie pewien sprawności pojazdu, bo mimo ubezpieczenia, assistansa etc, w razie awarii powinieneś być przygotowany na podstawienie ( Twojego lub czyjegoś ) auta zastępczego - to też wymóg niektórych firm... .
No, i ładunki z giełdy - ruska ruletka i nie ma szału - spora część to ochłapy....

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Stary BUS na sporadyczne wypady do Niemiec?

Post autor: Wolf » 4 lis 2017, o 15:36

tryme pisze: "Powiedzcie mi proszę czy na takie samochody spokojnie można jeszcze znaleźć transporty ze stawką min 0.4-0.5eur"
Na każde auto znajdziesz zlecenie czy mała blaszka na 1ep czy tez plandeka 12ep, byle by nie było zgnite i wyglądem zewnętrznym nie odstraszało, wbrew pozorom starsze auta są bardziej żywotne niż te nowe, im mniej elektroniki tym lepiej przy czym nie są tak wyżyłowane jak obecne, tylko u nas w PL jest fobia że auto trzyletni to złom, a np w Niemczech masa sprinterów z początku produkcji śmiga, we Francji auta z okresu De Finesa jeździ, np po PL korzystam ze starej 3ep blaszki T4 z 91 roku i wiem że będzie jeździła, blachy słabe ale wszystko sprawne. Dalej ładowność, hmm myślę że po wymaganiu 1.6T ładowności to raczej nie wiele wiesz o tej branży, myślę że jak legalnie 1,3 osiągniesz to będzie to znaczny sukces, ale do sedna, ze stawka to stary pojechałeś po bandzie, pozwolę sobie nie parsknąć śmiechem i tylko życzyć ci ze szczerego serca zamykania wyjazdów takimi stawkami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”