Własna działalność i własne autko - Warto czy nie?

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1636
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Warto czy nie?

Post autor: Wolf » 23 gru 2017, o 19:58

Dychu pisze:Muszę się jeszcze dużo nauczyć Wilku bo nie wiele wiem o kupowaniu ładunków, do tej pory byłem tylko kierowcą ale...już byłem w banku i kombinuje jak tu mieć na autko Iveco, 12 palet z windą i wejkamą, oczywiście 50 nie 35 bo to inny rozstaw osi, nie 4.1 a 4.9 no ale to jeszcze testuje która rama. Wiadomo, że zostało już tylko Iveco bo to prawdziwe 3 litry i wiele opcji zabudowy.
Hmm, Jazda na wydrę czy tacho,licencja i cała reszta ? Jeśli wydra to raczej bym odpuścił, pomysł dobry, ale z ładowności brak, w Poniedziałek miałem przeładunek gdzie podjechał Sprinter na pojedynczym kole na 12 ep buda 2,45 szeroka z windą, realnie ok 250 kg ładowności ma z paleciakiem na pace, Może bardziej w kierunku kórnika i 12ep lub znaleźć kogoś kto ci naciągnie ok 25 cm zabudowę i ze spojtrakiem na 11ep zabudowę zrobi, zamiast windy może by tak innolifta wziąć http://www.frendix.pl/oferta/index.php?display=27 ?, koszty porównywalne a zawsze to 2w1 i jak nie trzeba to można zostawić a ma bardzo dobry argument w postaci możliwości załadunku bokiem np 4m elementu, windą już tego nie zrobisz te 3m trzeba się mega nakombinować żeby wciągnąć a co dopiero dłuższe. Minusem jest unos bo niestety 500kg

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Warto czy nie?

Post autor: 0liwski » 23 gru 2017, o 20:17

Wolf pisze: znaleźć kogoś kto ci naciągnie ok 25 cm zabudowę i ze spojtrakiem na 11ep zabudowę zrobi, zamiast windy może by tak innolifta wziąć http://www.frendix.pl/oferta/index.php?display=27 ?. Minusem jest unos bo niestety 500kg
Fajna sprawa taka ręczna sztaplarka. Chociaż udźwig 500kg to szału nie robi... ;)
A jaka to cena? Na stronie nie podają tylko info z mailem o zapytanie cenowe?
Choć Andrzeju ja unikam WIND.... nie przekonasz mnie, że masz przez to więcej zleceń... bo wiele Ci ucieknie przez wagę... :(
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Warto czy nie?

Post autor: Dychu » 23 gru 2017, o 20:22

Na te wózeczki już patrzyłem wcześniej i też biorę to pod uwagę. Kurnika nie biorę wcale pod uwagę bo jeśli mam tym jeździć na maxa to chcę minimum wygody a to własnie zabudowa Pony z łóżkiem z tyłu. Kuknij :

http://www.pony.com.pl/content/page/pl/ ... index.html

http://www.pony.com.pl/content/page/pl/ ... index.html

Większy problem mam z tematem....brać 3.5t czy jednak zaryzykować i brać Iveco 7.5t 15 palet z windą i spokojnie biorę 3.5t ale....mam tacho i expresy odpadają tyle, że znów rodzi się pytanie : a ileż tych expresów jest ? :-). Wybór nie jest prosty dlatego rozważam różne opcję.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Warto czy nie?

Post autor: Dychu » 23 gru 2017, o 20:25

0liwski pisze: Fajna sprawa taka ręczna sztaplarka. Chociaż udźwig 500kg to szału nie robi... ;)
A jaka to cena? Na stronie nie podają tylko info z mailem o zapytanie cenowe?
Choć Andrzeju ja unikam WIND.... nie przekonasz mnie, że masz przez to więcej zleceń... bo wiele Ci ucieknie przez wagę... :(
Wiem, wiem dlatego rozważam opcję Iveco 7.5t takim jakim jeździłem. Tam nie ma problemu z windą i ładunkiem a licencja i kompetencje ? Kupujesz gotową spółkę z o.o z licencją, koszt ok. 18.000 zł i po problemie.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1636
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Warto czy nie?

Post autor: Wolf » 23 gru 2017, o 20:32

Dychu pisze:Na te wózeczki już patrzyłem wcześniej i też biorę to pod uwagę. Kurnika nie biorę wcale pod uwagę bo jeśli mam tym jeździć na maxa to chcę minimum wygody a to własnie zabudowa Pony z łóżkiem z tyłu. Kuknij :
http://www.pony.com.pl/content/page/pl/ ... index.html

Większy problem mam z tematem....brać 3.5t czy jednak zaryzykować i brać Iveco 7.5t 15 palet z windą i spokojnie biorę 3.5t ale....mam tacho i expresy odpadają tyle, że znów rodzi się pytanie : a ileż tych expresów jest ? :-). Wybór nie jest prosty dlatego rozważam różne opcję.
Czemu wszyscy mówią express?, a co w sytuacji kiedy w ciągu dnia robisz max 500km, ale masz 3 transporty do ogarnięcia, wszytko na luzie bez spiny, tylko z tacho leżysz, bo czas pracy ci nie pozwoli, a mimo wszytko te min 8h się wyśpisz, na takich króciakach jest najlepsza kasa, tutaj jesteś w wstanie wyrwać np 100e za 50 km z podlotem, w Hamburgu np z podjazdem trasa 20 km potrzebny czas na realizację 2h 150e, dalej 180km z podlotem byłem w Hamburgu a ładunek do Hamburga, 130e i później Hamburg - Lubeck ok 100km za 165e, w sumie o 8 rano zdjąłem ładunek w Hamburgu a ok 23 w Lubeck, razem ok 300km za 445e 1,48e, tyle że czasochłonne, wielu tyle kasuje ze "expresy po ok 1500km, tylko że tutaj na paliwo pójdzie 40e, a na expresie ok 220e.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Warto czy nie?

Post autor: Dychu » 23 gru 2017, o 20:36

No waśnie Wilku i tu jest pies pogrzebany :-). Zjadłeś zęby na temacie więc słucham uważnie Twoich rad bo gówno wiem o giełdach, kupowaniu ładunków itd. Właśnie przekonałeś mnie, że tacho mnie nie położy bo mam 15 godzin pracy więc nie jest tak źle a że tylko 9 godzin jazdy, dwa razy w tygodniu 10 godzin ? Do tego co napisałeś, właśnie wystarczy a mam i winde, mam 15 palet i mogę legalnie zapakować ok. 3.5t :-). Dla mnie expres, to np. 2 dni i ok. 2.000 km. Dałeś fantastyczny przykład, jak powinno się brać frachty a nie ....2.000 km po 0.25e :-). Wiekie brawa Wilku, o to mi własnie chodziło i teraz już kumam :-).

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Warto czy nie?

Post autor: 0liwski » 23 gru 2017, o 20:40

Dychu pisze:Wiem, wiem dlatego rozważam opcję Iveco 7.5t takim jakim jeździłem. Tam nie ma problemu z windą i ładunkiem a licencja i kompetencje ? Kupujesz gotową spółkę z o.o z licencją, koszt ok. 18.000 zł i po problemie.
Obyś się nie zdziwił... :roll:
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Warto czy nie?

Post autor: Dychu » 23 gru 2017, o 20:41

0liwski pisze:
Dychu pisze:Wiem, wiem dlatego rozważam opcję Iveco 7.5t takim jakim jeździłem. Tam nie ma problemu z windą i ładunkiem a licencja i kompetencje ? Kupujesz gotową spółkę z o.o z licencją, koszt ok. 18.000 zł i po problemie.
Obyś się nie zdziwił... :roll:
Piotruś....już jestem po rozmowie z prawnikiem :-), nie jestem jakimś oszołomem więc jak mam pomysła, to konsultuje go z kompetentnymi typami :-). Licencja jest przypisana do spółki, kompetencje zawodowe trzeba co roku opłacać i tyle.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1636
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Warto czy nie?

Post autor: Wolf » 23 gru 2017, o 20:54

Dychu pisze:No waśnie Wilku i tu jest pies pogrzebany :-). Zjadłeś zęby na temacie więc słucham uważnie Twoich rad bo gówno wiem o giełdach, kupowaniu ładunków itd. Właśnie przekonałeś mnie, że tacho mnie nie położy bo mam 15 godzin pracy więc nie jest tak źle a że tylko 9 godzin jazdy, dwa razy w tygodniu 10 godzin ? Do tego co napisałeś, właśnie wystarczy a mam i winde, mam 15 palet i mogę legalnie zapakować ok. 3.5t :-). Dla mnie expres, to np. 2 dni i ok. 2.000 km. Dałeś fantastyczny przykład, jak powinno się brać frachty a nie ....2.000 km po 0.25e :-). Wiekie brawa Wilku, o to mi własnie chodziło i teraz już kumam :-).
Kurcze dla mnie expres to załadunek np do 15 i dostawa na 8 rano dnia następnego jakieś 1500km dalej, dwie doby na 2000 km, to spokojnie jedziesz i się wysypiasz.

W kwestii tacho, ja bym mimo wszystko wziął normalnego busa bez tacho i licencji, popatrz na ewentualne konsekwencje, nie masz wagi w oczach i nie zawsze wiesz ile masz na aucie jak busa przeładujesz o 700kg zapłacisz 80-100e, jak o tyle przeładujesz solówkę zapłacisz 500-700e.

Dalej kwestia stawek to tez kwestia farta, najczęściej lądujemy gdzieś w okolicach Hamburga i kurcze jednego razu jest 100 ofert a kolejnego 0 i wtedy jest szok i zmora.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Warto czy nie?

Post autor: Dychu » 23 gru 2017, o 22:39

Może więc doprecyzuje expres w moim pojęciu :-). W tych dwóch dobach to masz i załadunek i rozładunek, standardowo ładowanie do 15-tej i tu mamy w tej dobie 1000 km a więc wiadomo, że jedziesz do późnej nocy, wstajesz z rańca i zasuwasz kolejne 1000 no i rano standardowo o 8 zrzuta więc nie ma tu dwóch dób. Normalna jazda jak to już pisałem, to 700-800 km w dzień, nie jakieś miszungi dzienno-nocne, to jest normalna praca a wszystko co jest inne, jest albo expresem albo...hardcorem :-). Co do przeładunków....pomyśl ile Ty możesz na swojego Fiacika zapakować a ile na takie Iveco 7.5t :-), widzisz różnicę ? :-) a to inne frachty i więcej opcji. Nie wspomnę już o frachtach gabarytowych których Fiacikiem nie weźmiesz, nie wspomnę o windzie gdzie mogę podjechać , załadować i się zrzucić bez wózka i rampy a więc kolejna opcja której Fiacikiem nie zrobisz :-), nie wspomnę o wysokości 2.80 której też nie weźmiesz Fiacikiem :-). Temat Wilku nie jest taki prosty jak się wydaje tym bardziej, że uzbieram na jednego busika a nie całą flote :-), decyzja musi być trafiona bo mam rodzine na utrzymaniu a i mam już dość bosych bossów :-).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”