Własna działalność i własne autko - Warto czy nie?

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE
Re: Własna działalność i własne autko - Warto czy nie?

Post autor: 0liwski » 29 gru 2017, o 17:11

Dychu pisze: ... już wiem jaka i co oznaczają symbole. czyli s21 to wzmocniony silnik 210 koni, taaki jak najbardziej lubię i takim popylałem w wersji 70 więc wiem co może i jak się zachowuje :-).
wersja 21 ma dokładnie 205 PS (czasem podają 204 PS) a nie 210... Taki zabieg marketingowy.
Ale zapomniałeś, ze Ty popylałeś na bliźniakach... :roll: Zatem inna stabilność itp, itd... W wersji 35s/c też masz opcje bliźniaków z tego co widziałem, ale kosztem ładowności i pewnie ceny...
No taki as autostrad i taka niepamięć Andrzeju..? ;) ... OK... masz prawo boś rozentuzjazmowany maxymalnie... :lol:
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
detectivus
Użytkownik
Użytkownik
Posty:164
Rejestracja:27 lis 2016, o 14:00
Samochód:Iveco Daily Hi-Matic
Uprawnienia:B+E, C
Lokalizacja:Wołomin

Re: Własna działalność i własne autko - Warto czy nie?

Post autor: detectivus » 29 gru 2017, o 23:04

Co do masy to pomiędzy 35S a C jest ok 140 kg różnicy na niekorzyść bliźniaka oczywiście... :-)
A co do mocy to i prawda ale 5 koni w te czy we wte to przy tej mocy pikuś.
Silnik jest ok 5tys PLN droższy, bliźniak o kolejne ok 4 tys.
A co do wiedzy, zanim kupiłem pierwsze auto to pół roku czytałem katalogi, specyfikację i łaziłem po serwisach celem zdobycia owej wiedzy :-)

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Własna działalność i własne autko - Warto czy nie?

Post autor: Dychu » 30 gru 2017, o 12:58

Reasumując, wszystko ma swoje plusy i minusy, bliźniak ma też plusy :-). Za silnik zapłacić więcej 5 tyś, to raczej nieopłacalna bo nie ma potrzeby mocniejszego silniczka do 35 jak wiemy , że ładujemy max 1.2t, te 180 koni w zupełności wystarcza ale do bliźniaka 50 czy 70, osobiście brałbym wersje C21 czyli z silniczkiem 204 konie. Podsumowując :
Najlepsze autko naszym zadaniem to Iveco 35S18 w zabudowie typu wejkama i tu najlepsza opcja to Pony 10 EP., wysokości najlepiej 2.8m ale pewnie 2.6m też będzie wypas, firana chociaż jednostronna, najlepiej w automacie Hi-Matic ale i manual przejdzie więc tu mamy sytuacje jasną. Kolego detectivus, napisz kilka słów o OCP, OCPD które Ty wybrałeś i z których jesteś zadowolony oczywiście łącznie z kabotażem i innymi detalami, tu proszę konkretnie czyli jaką wybrałeś firmę, ile to kosztuje i co zawiera, może w kilku postach uda się nam i ten temat zamknąć :-). Inne osoby które mają wiedzę, doświadczenie w tym, również zapraszam do wypowiedzi.

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Własna działalność i własne autko - Warto czy nie?

Post autor: 0liwski » 30 gru 2017, o 15:35

Dychu pisze:Najlepsze autko naszym zadaniem to Iveco 35S18 w zabudowie typu wejkama i tu najlepsza opcja to Pony 10 EP., wysokości najlepiej 2.8m ale pewnie 2.6m też będzie wypas...
Masz Andrzeju w tym poszukiwaniu tyle entuzjazmu, że jeszcze trochę a sam zakupię takie auto..
Co do wersji 21 to ona dostępna dopiero w wersji 70 i być może 50. Na pewno nie ma jej w odmianie 35... Tak przynajmniej wychodzi z konfiguratora na Polskę.. Ale to i lepiej... 24 PS więcej nie ma sensu... Nm ważniejszy w dieslu jest przecież. A Nm w odmianie 18 nie brakuje.
Bliźniaki już prędzej....ale dopuszczalna ładowność jak pisał nasz kolega może spaść o kolejne 140 kg... :(

A tutaj na foto Iveco Daily 70C18 5100 w zabudowie Wejkama 6100mm 15 ep też z silnikami 180 PS... Więc nie ma co iść w najmocniejsza jednostkę... bo jak wiadomo te niby najmocniejsze lubią mieć psikusy....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Własna działalność i własne autko - Warto czy nie?

Post autor: Dychu » 30 gru 2017, o 15:44

U mnie Piotrze to jeszcze trochę potrwa bo chciałbym znaleźć tak jak pisałem, porządną, zachodnią spedycję a nie jeździć i jeszcze siedzieć przed lapkiem i szukać frachtów bo kiedyś muszę spać :-). Możemy przecież dodać alternatywe do tej Ivonki i np. dodać Mastera 2.3 170 koników czyli polecamy dwa autka takie i takie. Do tego OCP, OCPD, ADR i inne niuanse i bierzemy się za sensowny poradnik tylko taki z prawdziwego zdarzenia który posłuży wielu. To nie entuzjazm ale chęć uwolnienia się od bosych bossów :-). Teraz daję szansę jeszcze jednej firmie i na tym koniec, nie wypali, kupuje swojego i zaczynam sam dla siebie walczyć o przyszłość.

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Własna działalność i własne autko - Warto czy nie?

Post autor: 0liwski » 30 gru 2017, o 15:53

Dychu pisze: Teraz daję szansę jeszcze jednej firmie i na tym koniec, nie wypali, kupuje swojego i zaczynam sam dla siebie walczyć o przyszłość.
Spodziewam się Andrzeju, ze to chyba u Ciebie w podświadomości już mocno drzemie.... Bo od kiedy Cie znam, to Ty już 4-tą firmę zmieniasz... Więc idź na swoje... Powolutku.... nie stękaj jak Cie szef będzie urabiał.... potraktuj to jako etap przejściowy.... Jak wszystko sobie pozałatwiasz.... spokojnie szefowi powiesz "Good Luock"... :lol:
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Własna działalność i własne autko - Warto czy nie?

Post autor: Dychu » 30 gru 2017, o 16:03

Drzemie nie drzemie ale jak widzę ich chore podejście to coś mnie strzyka w kręgosłupie :-) i ot cała filozofia. Natomiast mam jeszcze cichą nadzieję, że nowa firma z która rozmawiam, jednak zaprezentuje klasę i pokaże, że można to wszystko fajnie poukładać i firma happy i kierowca a nawet i spedycja :-), nie wierzę, że nie ma normalnych firm tylko pytanie....zna ktoś taką i może polecić ? :-). Tu pewnie będzie cisza bo wiadomo, każda ma jakieś minusy, niuanse itd., ale nie poddaje się, szukam i walczę jeszcze :-) bo nasza praca to stan umysłu :-).

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Własna działalność i własne autko - Warto czy nie?

Post autor: 0liwski » 30 gru 2017, o 16:17

Dychu pisze: :-), nie wierzę, że nie ma normalnych firm tylko pytanie....zna ktoś taką i może polecić ? :-). Tu pewnie będzie cisza bo wiadomo, każda ma jakieś minusy, niuanse itd., ale nie poddaje się, szukam i walczę jeszcze :-) bo nasza praca to stan umysłu :-).
Ja pracuję w takiej normalnej firmie... 12 busów, własna spedycja... spotkania świąteczne itp.. Zawsze jakieś kwasy małe się pojawią... Wiadomo.... O ile dla kogoś stawka 190-200 jest do przyjęcia.. Aczkolwiek nie robimy 20.000 w 4 tyg. a w okolicach 12-14.000 km. Dla wielu jest to niedopuszczalne, bo wolą tyrać po 20.000 - 22.000 km i mieć po 220-230 dniówki... Zależy jakie kto ma priorytety.. :mrgreen:
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Własna działalność i własne autko - Warto czy nie?

Post autor: Dychu » 30 gru 2017, o 16:26

0liwski pisze:
Dychu pisze: :-), nie wierzę, że nie ma normalnych firm tylko pytanie....zna ktoś taką i może polecić ? :-). Tu pewnie będzie cisza bo wiadomo, każda ma jakieś minusy, niuanse itd., ale nie poddaje się, szukam i walczę jeszcze :-) bo nasza praca to stan umysłu :-).
Ja pracuję w takiej normalnej firmie... 12 busów, własna spedycja... spotkania świąteczne itp.. Zawsze jakieś kwasy małe się pojawią... Wiadomo.... O ile dla kogoś stawka 190-200 jest do przyjęcia.. Aczkolwiek nie robimy 20.000 w 4 tyg. a w okolicach 12-14.000 km. Dla wielu jest to niedopuszczalne, bo wolą tyrać po 20.000 - 22.000 km i mieć po 220-230 dniówki... Zależy jakie kto ma priorytety.. :mrgreen:
Fantastycznie czyli jesteś przykładem, że się da i można. Ja niestety nie mogę tak trafić ale szukam nadal. Twoja jest za daleko mnie bo pewnie ok. 750 km więc odpada :-). Osobiście wolę 16.000 km w miesiącu i 200 zł dniówki niż 230 zł i jeździmy do bólu, tak samo jak Ty uważam, że nie da się do bólu niezależnie od stawki bo to na krótką mete i duże ryzyko dla firmy, że za chwilkę straci i busa i kierowcę.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Własna działalność i własne autko - Warto czy nie?

Post autor: Dychu » 30 gru 2017, o 18:12

Dodajmy z ciekawości dla innych...właśnie mam wycenę nowego Mastera w zabudowie wejkamy i cennik poszczególnych rzeczy i tu mam m.in., poduszki z kompresorem 1.840 zł ,lusterka wydłużone ramiona 395 zł, zbiornik paliwa 105 l 430 zł. zabudowa wejkamy najnowszy model z dwoma łóżkami, stolikiem itd., 39.700 zł. Cały Master w tej zabudowie z burtofiraną i wersja 8 paletowa 134.000 zł., brutto czyli do zapłaty :-).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”