Rożnice w spalaniu IVECO 2,3 i 3,0

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
KamilC
Użytkownik
Użytkownik
Posty:9
Rejestracja:21 paź 2017, o 12:09
Samochód:Ducato
Rożnice w spalaniu IVECO 2,3 i 3,0

Post autor: KamilC » 21 paź 2017, o 12:19

Dzień dobry po raz pierwszy na forum.

Moje pytanie odnosi się do różnicy w spalaniu między dwoma wersjami silnikowymi Iveco
konkretnie interesuje mnie bus w blaszance po 14r roku. na kołach bliźniaczych.
Silniki to 2,3l o w wersji 35C15 i 3.0 także w wersji 35C15.

Zastanawiam się które auto wybrać, może któryś z was użytkuje taki samochód i mógłby podzielić się opinią.

Dziękuję i pozdrawiam.

ps. nie wiem czy wybrałem dobry dział, jeżeli nie to proszę administratora o przeniesienie do odpowiedniego.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Rożnice w spalaniu IVECO 2,3 i 3,0

Post autor: Dychu » 21 paź 2017, o 12:58

Witaj,
Ostatnimi czasy popylałem Iveco 70C z silnikiem 3.0 ale wersja Bi-turbo 210 km, oczywiście DMC 7.2t i tu mogę Ci powiedzieć, nie było tragedii, max 16 l/km. W Twoim przypadku, pewnie jak każdy powie, wybieram 3l bo to sprawdzony silnik i działa rewelacyjnie. Osobiście jakoś nie jestem przekonany do tych nowych silników czy to w Ivonce czy Masterce w wersjach downgrade 2.3l bo to już nie ta liga. Mało pewnie ludzi na tym jeździ od dłuższego czasu więc nie ma jakiś standardów przetartych jak w silnikach 3.0 l, to nowości i dopiero musi upłynąć trochę czasu jak się do nich odniesiemy. Za tydzień ruszam taką nową Masterką 2.3l więc potestuję do wiosny i wtedy dopiero mogę się odnieść do tych nowych miniaturek :-). Poczekajmy na wypowiedzi kolegów, może ktoś już jakiś dłuższy czas, powiedzmy pół roku śmiga na 2.3l i wypowie się :-).

Pozdrawiam kolego.

Awatar użytkownika
KamilC
Użytkownik
Użytkownik
Posty:9
Rejestracja:21 paź 2017, o 12:09
Samochód:Ducato

Re: Rożnice w spalaniu IVECO 2,3 i 3,0

Post autor: KamilC » 21 paź 2017, o 13:28

Dzięki kolego, ja osobiście silnik 2.3 znam bardzo dobrze. Ta jednostka jest także w Ducato od 2002r i stopniowo modyfikowana. Nigdy nie miałem natomiast auta z silnikiem 3.0 stąd moje pytanie. Konstrukcyjnie silniki podobne, kwestia jak to będzie się zachowywać przy ładunku 2t w jedną stronę, powrót na pusto. Zależy mi na ekonomi w spalaniu i eksploatacji.
Od 2016 jedyny bus na rynku z silnikiem 3.0 to Iveco (chyba sprinter ma tez zbliżoną pojemność, ale tego nie wiem dokładnie) dołożyli mu ADblue żeby trzymał normę Euro6, a reszta jak fiat, peugeot i renault master zmienili pojemnosci silników żeby trzymać normę.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Rożnice w spalaniu IVECO 2,3 i 3,0

Post autor: Dychu » 21 paź 2017, o 14:53

No widzisz, Ty masz doświadczenie na 2.3 ja natomiast tylko na 3.0 :-). Teraz pierwszy raz wylatuje nowym busikiem i właśnie na 2.3 i jestem troszkę załamany bo to chyba nie to co bym chciał ale jak zauważyłeś, tylko Iveco już ma dostępne 3.0 :-). Przy ładunku 2t to właśnie przerabiałem silniczki Iveco 3.0t w dwóch opcjach : 180 i 210 koni, przy ładunkach ponad 3t, to i ten 210 konny 3l też już zdychał pod małymi górkami ale dawał rady. Napisz kilka słów jak Ci odpowiada 2.3l jakie jest Twoje zdanie na ten temati. Z całą pewnością ja jakbym kupował nową Ivonke, to bez zastanawiania i wachania biorę 3.0l tym bardziej, że planujesz przewożenie 2t :-).

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Rożnice w spalaniu IVECO 2,3 i 3,0

Post autor: Wolf » 21 paź 2017, o 15:25

Jeśli mogę zasugerować to:
2.3 150HP mniejsze spalanie, mniejszy moment obrotowy
3.0 150HP większe spalanie, większy moment obrotowy

Zrobiłem blaszką w wakacje ok 10k km na Daily III generacji 35S14 136HP chyba max długi i max wysoki 4,25 paka 1,75 wysoka w drzwiach, przy jeździe w granicach 90-100 spalanie w okolicach 7,5l.

Zasadniczo, moje doświadczenie jest takie moc mocą ale pojemność pojemnością, sprężarką niby koni nadmuchasz ale nie moment obrotowy, bardzo dużo ludzi rajcuje się że ma xxx KM, porównaj sobie to co robi Ducato 3.0 160HP, a np jakaś solówka która ma z 6l pojemności i porównywalną moc. Zresztą przykład z życia, osobówka benzynki, Corsa B 1.4 8V 60HP jeździła jak szatan, była delikatnie zrywniejsza niż Corsa B 1.2 16V 65HP a z kolei Corsa C 1.0 12V 58HP jeszcze słabiej, i tak im mniejsza pojemność tym mniejsze spalanie, mimo porównywalnej mocy auta słabsze, w 1.4 w cztery osoby można było śmiało wyprzedzać, w 1.2 trzeba było być ostrożnym, natomiast na trzy cylindrówce no cóż, zawsze dowoziła i najmniej piła.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Rożnice w spalaniu IVECO 2,3 i 3,0

Post autor: Dychu » 21 paź 2017, o 16:14

Wilku, to ja zadam konkretne pytanie bo analizuje autka od miesiąca :-) :
Jeśli miałbyś kupić jutro autko które musi mieć minimum 10 EP, firana chociaż z jednej strony i ew. winda a ma max ładowności czyli krótko mówiąc, najlepsza opcja na rynku na dzień dzisiejszy, które być wybrał ?

Awatar użytkownika
KamilC
Użytkownik
Użytkownik
Posty:9
Rejestracja:21 paź 2017, o 12:09
Samochód:Ducato

Re: Rożnice w spalaniu IVECO 2,3 i 3,0

Post autor: KamilC » 21 paź 2017, o 16:28

Silnik 2.3 w masterze to całkowicie co innego niż 2.3 w Iveco i Ducato.
Dla mnie 2.3 jest spoko, miałem i mam je w różnych zabudowach i spalanie zaczyna się od ok 7l w małej blaszance do 14 w kontenerze chłodni. W miarę tani w eksploatacji, ma parę mankamentów, ale w dzisiejszych czasach jest to udana jednostka. 20 lat temu bez zastanowienia kupił bym 2.8:)
kwestia jak się jedzie, czy wieje czy nie itp.
Dla mnie na dziś najważniejsze to czy 2.3 spali dużo mniej niż 3.0

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Rożnice w spalaniu IVECO 2,3 i 3,0

Post autor: Wolf » 21 paź 2017, o 18:09

Dychu pisze:Wilku, to ja zadam konkretne pytanie bo analizuje autka od miesiąca :-) :
Jeśli miałbyś kupić jutro autko które musi mieć minimum 10 EP, firana chociaż z jednej strony i ew. winda a ma max ładowności czyli krótko mówiąc, najlepsza opcja na rynku na dzień dzisiejszy, które być wybrał ?
To już jest temat rzeka, z moich osobistych uprzedzeń mimo swojej najlżejszej masy własnej w przedbiegach odpada Master i Movano, tak naprawdę pozostaje Fiat i Daily, przy silniku 2.3 nie masz jeszcze ADBLUE, przy 3.0 w Iveco już niestety, masy ram są porównywalne, jeśli chodzi o kabinę to Daily, jeśli właściwości jezdne to Fiat.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Rożnice w spalaniu IVECO 2,3 i 3,0

Post autor: Dychu » 21 paź 2017, o 18:32

Hm...mam w tym nowym Masterze Adblue i jakoś mi to nie przeszkadza :-), wcześniej jeździłem autkami dużymi z Adblue i jakoś też nie miałem z tym problemu ale do tej pory myślałem, że najlepsza opcja do 10 EP to własnie Master. Przerobiłem 3 firmy z Iveco i wszystkie 3 miały same problemy z Iveco. Osobiście najlepsza kabina dla mnie to tylko Master, Iveco niestety nie. Tak jak pisałem, nie mam doświadczenia z silnikami 2.3 bo do tej pory miałem same 3 litrowe więc tu teraz mam okazje potestować i za jakiś czas się wypowiedzieć. Nic nie napisałeś o Sprinterku czyli aż tak źle ? :-). Jak pewnie wiesz, MAN wypuścił pierwszego, swojego dostawczaka i tu jestem ciekaw jak się to zachowa w praktyce.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Rożnice w spalaniu IVECO 2,3 i 3,0

Post autor: Wolf » 21 paź 2017, o 19:16

Dychu pisze:Hm...mam w tym nowym Masterze Adblue i jakoś mi to nie przeszkadza :-), wcześniej jeździłem autkami dużymi z Adblue i jakoś też nie miałem z tym problemu ale do tej pory myślałem, że najlepsza opcja do 10 EP to własnie Master. Przerobiłem 3 firmy z Iveco i wszystkie 3 miały same problemy z Iveco. Osobiście najlepsza kabina dla mnie to tylko Master, Iveco niestety nie. Tak jak pisałem, nie mam doświadczenia z silnikami 2.3 bo do tej pory miałem same 3 litrowe więc tu teraz mam okazje potestować i za jakiś czas się wypowiedzieć. Nic nie napisałeś o Sprinterku czyli aż tak źle ? :-). Jak pewnie wiesz, MAN wypuścił pierwszego, swojego dostawczaka i tu jestem ciekaw jak się to zachowa w praktyce.
Man czyli Crafter z innym logo, zbyt nowa konstrukcja żeby coś powiedzieć, olbrzymi plus dla nich za ramę, przy standardowym kurniku możliwość zabudowy o długości roboczej 5,4m !!!, ale z tego co wiem tak samo Fiat ma w opcji ramę L5 gdzie możemy zrobić długą zabudowę przy wąskie 10ep i np Spojtraku.

Sprinter 2.2 316 miałem możliwość przetestowania, fakt bardzo krótki test, ale powiem tak gwiazda na masce zobowiązuje, ale niestety testowany egzemplarz nie zrobił na mnie wrażenia, niestety demo było bardzo uboga wersją, myślę że śmiało mogę użyć określenia "po prostu jest" żadnego wow, nic na jakiś extra plus czy tez minus, spalanie większe niż się spodziewałem, ale do akceptacji biorąc pod uwagę okres układania się silnika. Możliwość zabudowy na szerokość 2,45.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”