Swoja działalność i kilka pytań.

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
sechu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:8
Rejestracja:15 paź 2017, o 17:23
Samochód:renault master
Firma:swoja
Uprawnienia:B
Swoja działalność i kilka pytań.

Post autor: sechu » 15 paź 2017, o 23:00

1.Myślę o swojej działaności, bo wpadło trochę grosza. Mam doświadczenie na terenie Polski, nadal pracuje w firmie kurierskiej (7 lat) i okazajoanlnie gdzieś wyjężdzałem czasem do Niemiec czasem do Holandii ale nic ponadto. Czy mając takie doświadczenie wystarczy to to abym znalazł spedycję i spróbował swojego szczęścia na swoim czy lepiej wpierw się u kogoś zatrudnić ?

2.Ile waży renault master lub fiat ducato bez zabudowy ? Niech będzie że z L2 ->3.20m do 4.20m

3.Jeśli auto ma 1100 kg ładowności to ile kg powinien odjąć. Paliwo 100kg ja 80 kg ile jeszcze dojdzie w różnych przedmiotach ? Jak to jest u was? Do 300 kg czy może być więcej ?

4.Wybór busa. Nie musicie się rozwodzić chciałbym po prostu waszą informajcę że tak lub taki. Kminię między renault master a fiat ducato. Auto nowe.

5.Jak sobie radzicie z kwestią jedzenia w trasie? część na miejscu a część w lodówce ? Lodówka nie może przecież chodzic cala noc... ten temat to dla mnie czarna magia :P

6.Co myślicie o zabudowie typu wejkama ? Ktoś ma jakieś doświadzcenia. Takie auto pewnie mniej pali, ktoś ma jakieś konkretne porównania ? Jest w stanie powiedzieć że litr mniej na 100 można liczyć ?

7.Z jaką prędkością się poruszacie i jakie to wam daje spalanie przy jakich ładunkach?

8.Zastanawiam się mię miedzy 150 koni a 170 koni. Zdażało mi się jechać blaszakiem który miał na kipie 1.5 tony paczek i mając 130 koni dawał radę. Tutaj będzie głównie trasa tempomat na 95km/h i jazda, wydawać by się mogło że dla 3.5 tony dmc to 150 koni do takich jazdy wystarczy aż nadto.

Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:

Re: Swoja działalność i kilka pytań.

Post autor: Zoltek » 16 paź 2017, o 01:34

1. Doświadczenia zawsze będzie mało aby odszukać dobrą spedycję. Oczywiście istnieją takie firmy ale dostać się do nich jest bardzo ciężko. Nawet osoby na tym forum pracujące w branży od wielu lat poszukują dobrych spedycji. Zatrudnienie u kogoś nie sprawi, że znajdziesz dobrą spedycję jedynie zdobędziesz doświadczenie w jeździe na trasach międzynarodowych. Jeśli nie wiesz jak to wygląda to warto wybrać się w trasę na 2 tygodnie i zobaczyć czy faktyczne chcesz się dalej w to bawić.

2. Renault Master waży około 1800 kg bez zabudowy i kurnika/backsleepera.

3. W przypadku samochodu z zabudową 420x220x230(h) cm i zabudową typu backsleeper faktyczna ładowność to około 930 kg.

4. Masa osób kupuje Mastera ale widziałem też kilka Ducato. Co kto lubi albo na co kogo stać ;)

5. Jest wiele tematów na forum w tej sprawie. Nie każdy ma lodówkę w samochodzie i trzeba sobie radzić inaczej. Wszystko znajdziesz w odpowiednich tematach.

6. Wejkama produkuje między innymi kabiny typu backsleeper nazwane Heavy Truck (leżanka za siedzeniami) oraz typu kurnik nazwane Big Home (tutaj chyba nie trzeba tłumaczyć czym jest kurnik). Jeśli chodzi o backsleepera to nie będzie auto paliło mniej bo kabina jest cięższa niż kurnik (więcej materiału wykorzystano do produkcji). Moje auto z kabiną tego typu potrafi palić na trasie 10 litrów na 100 km ale to nie znaczy, że nie da się spalić więcej lub mniej. Spalanie zależy od terenu, towaru, konfiguracji samochodu, kierowcy i nie da się jednoznacznie powiedzieć ile będzie palił twój samochód.

7. Z prędkościami dopuszczalnymi na danym odcinku. Chcesz przyjąć jakieś spalanie do wyliczeń? Zakładaj dla bezpieczeństwa 12 litrów na 100 km jak spalisz mniej to nic tylko się cieszyć, jak wyjdzie więcej to coś robisz źle.

8. Nie wiem czy nowy Master ma do wyboru inny silnik niż 170 KM.

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Swoja działalność i kilka pytań.

Post autor: 0liwski » 16 paź 2017, o 01:49

Zoltek pisze:1. Doświadczenia zawsze będzie mało aby odszukać dobrą spedycję. Oczywiście istnieją takie firmy ale dostać się do nich jest bardzo ciężko. Nawet osoby na tym forum pracujące w branży od wielu lat poszukują dobrych spedycji. Zatrudnienie u kogoś nie sprawi, że znajdziesz dobrą spedycję jedynie zdobędziesz doświadczenie w jeździe na trasach międzynarodowych. Jeśli nie wiesz jak to wygląda to warto wybrać się w trasę na 2 tygodnie i zobaczyć czy faktyczne chcesz się dalej w to bawić..
Dobra a do tego wypłacalna SPEDYCJA...to słowo klucz..... mało osób chce sobie robić konkurencje..stąd tutaj również mało kto takimi informacjami się chce dzielić... Już prędzej powiedzą coś złego na jakąś spedycję...
Zoltek pisze:8. Nie wiem czy nowy Master ma do wyboru inny silnik niż 170 KM.
Master ma w ofercie katalogowej jeszcze 145 i 125.... Aczkolwiek sa one raczej nie oferowane realnie.. Niestety AdBlue w Euro6 to już standard...
Wersji 150 PS nie ma od ponad dwóch lat... Był to niezbyt udany silnik... dopiero poprawiona 165 PS była mniej problematyczna - i nie miała jeszcze Euro6 AdBlue.
Nie ma się co bać Twin Turbo... to w sumie jest jedna TURBINA ale pracująca w dwóch trybach. - taką info dostałem w jednym z serwisów - choć w innym uparcie uważano, ze to sa 2 TURBINY... Ech.. salony sprzedaży i serwisy mają jak widać rozbieżne informacje.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Swoja działalność i kilka pytań.

Post autor: Dychu » 16 paź 2017, o 10:42

sechu pisze:1.Myślę o swojej działaności, bo wpadło trochę grosza. Mam doświadczenie na terenie Polski, nadal pracuje w firmie kurierskiej (7 lat) i okazajoanlnie gdzieś wyjężdzałem czasem do Niemiec czasem do Holandii ale nic ponadto. Czy mając takie doświadczenie wystarczy to to abym znalazł spedycję i spróbował swojego szczęścia na swoim czy lepiej wpierw się u kogoś zatrudnić ?

2.Ile waży renault master lub fiat ducato bez zabudowy ? Niech będzie że z L2 ->3.20m do 4.20m

3.Jeśli auto ma 1100 kg ładowności to ile kg powinien odjąć. Paliwo 100kg ja 80 kg ile jeszcze dojdzie w różnych przedmiotach ? Jak to jest u was? Do 300 kg czy może być więcej ?

4.Wybór busa. Nie musicie się rozwodzić chciałbym po prostu waszą informajcę że tak lub taki. Kminię między renault master a fiat ducato. Auto nowe.

5.Jak sobie radzicie z kwestią jedzenia w trasie? część na miejscu a część w lodówce ? Lodówka nie może przecież chodzic cala noc... ten temat to dla mnie czarna magia :P

6.Co myślicie o zabudowie typu wejkama ? Ktoś ma jakieś doświadzcenia. Takie auto pewnie mniej pali, ktoś ma jakieś konkretne porównania ? Jest w stanie powiedzieć że litr mniej na 100 można liczyć ?

7.Z jaką prędkością się poruszacie i jakie to wam daje spalanie przy jakich ładunkach?

8.Zastanawiam się mię miedzy 150 koni a 170 koni. Zdażało mi się jechać blaszakiem który miał na kipie 1.5 tony paczek i mając 130 koni dawał radę. Tutaj będzie głównie trasa tempomat na 95km/h i jazda, wydawać by się mogło że dla 3.5 tony dmc to 150 koni do takich jazdy wystarczy aż nadto.
Witaj,
Na wszystkie pytania dostałeś odpowiedz a ode mnie jeszcze kilka słów :-).
Nie widzę takiej pracy bez dobrej lodówki/zamrażarki więc testowałem kilka dziwnych czyli takich po kilkaset złotych i wszystko kicha więc kupiłem kompresorową 40l za 1.900 zł która mrozi do -18 stopni i teraz problem rozwiązany i jestem bardzo zadowolony. Co do wyboru autka to kieruj się zasadami : ile autek się najwięcej sprzedaje ? Mastera :-) więc ja osobiście kupię Mastera. Co do zabudowy to wiadomo i to już jest udowodnione, że zabudowa typu Wajkama, spala mniej o jakieś 13.000 zł rocznie niż kurni więc jest to spora różnica dlatego osobiście, zawsze upie zabudowę z łóżkiem z tyłu. Auto standardowe czyli 2.3l ze 170 konikami, poniżej nie wchodzę bo to zabawi :-). Pamiętaj o 10 EP bo większość spedycji płaci od tej ilości czyli jak kupisz 8EP dostaniesz mniejszą stawkę , jak weźmiesz 10 EP większą i pamiętaj, że są Wajkamy 10 EP i nie słuchaj opowieści, że nie ma takich zabudów, są nawet 12 EP.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sechu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:8
Rejestracja:15 paź 2017, o 17:23
Samochód:renault master
Firma:swoja
Uprawnienia:B

Re: Swoja działalność i kilka pytań.

Post autor: sechu » 16 paź 2017, o 11:24

Dychu pisze:
sechu pisze: Co do zabudowy to wiadomo i to już jest udowodnione, że zabudowa typu Wajkama, spala mniej o jakieś 13.000 zł rocznie niż kurni więc jest to spora różnica dlatego osobiście, zawsze upie zabudowę z łóżkiem z tyłu.
Pozdrawiam.
kolega się spotkał kilka razy z sytuacja (bo podobno to auto jest niższe) i wygonili go spod rampy... możliwe to to czy to jakieś durne opowiastki parkingowe ... ?

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Swoja działalność i kilka pytań.

Post autor: 0liwski » 17 paź 2017, o 16:07

Dychu pisze: Co do wyboru autka to kieruj się zasadami : ile autek się najwięcej sprzedaje ? Mastera :-) więc ja osobiście kupię Mastera. Co do zabudowy to wiadomo i to już jest udowodnione, że zabudowa typu Wajkama, spala mniej o jakieś 13.000 zł rocznie niż kurni więc jest to spora różnica dlatego osobiście, zawsze upie zabudowę z łóżkiem z tyłu. Auto standardowe czyli 2.3l ze 170 konikami, poniżej nie wchodzę bo to zabawi :-). Pamiętaj o 10 EP bo większość spedycji płaci od tej ilości czyli jak kupisz 8EP dostaniesz mniejszą stawkę , jak weźmiesz 10 EP większą i pamiętaj, że są Wajkamy 10 EP i nie słuchaj opowieści, że nie ma takich zabudów, są nawet 12 EP.
Pozdrawiam.
Andrzej.... myslę że jestes w błędzie.... Ja dzisiaj odbierałem swojego MASTERA po dużym przeglądzie.... i próbując ustalić jakie mają największe WEJKAMY...poada odpowiedź że tylko 9 ep... Innych nawet nie ma w ofercie...
Auto serwisuje w RENAULT ZDUNEK największego koncesjonera RENAULT w Polsce północnej.
Byłem dociekliwy, czy serwis i dział sprzedaży się nie mylą... poszperano trochę w ich dokumentacji technicznej i dalej to samo... największa WEJKAMA jaka jest oferowana to 9 EP.... I tu... Ale że sa 10 ep.... Odpowiedź serwisu: możliwe, ale w polskiej sieci sprzedaży mają największe 9 ep...
Dodał też, że być może powstają jakieś większe... ale już na etapie produkcyjnym... W polskiej sioeci dystrybucji mają największe 9 ep, bo 10 EP naruszałaby warunki homologacji...
Przyznam Andrzej, ze taką Wejkamą 10 EP również byłbym zainteresowany... czy możesz ustalić gdzie takie 10ep z wejkamą są dostępne..?
sechu pisze:
Dychu pisze:
sechu pisze: Co do zabudowy to wiadomo i to już jest udowodnione, że zabudowa typu Wajkama, spala mniej o jakieś 13.000 zł rocznie niż kurni więc jest to spora różnica dlatego osobiście, zawsze upie zabudowę z łóżkiem z tyłu.
Pozdrawiam.
kolega się spotkał kilka razy z sytuacja (bo podobno to auto jest niższe) i wygonili go spod rampy... możliwe to to czy to jakieś durne opowiastki parkingowe ... ?
większych głupot nie słyszałem... Wejkama ma tak samo wysoko ustawioną burtę załadunkową... Wiec Twój kolega zwyczajnie fantazje... to dość częsta cecha profesorów parkingowych...
sam jeździłem wejkamą 8 ep wiele miesięcy.... ramp nie znoszę... ale nigdy nie było z tym problemu.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Swoja działalność i kilka pytań.

Post autor: Dychu » 17 paź 2017, o 21:33

Piotr....nie piszę opowieści typu SC-fi :-), jeśli napisałem, że są Wajkamy czyli w mojej mowie, autka z łóżkiem z tyłu to są :-), tu masz przykład 10 paletówki :

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-m ... yV50H.html

12 paletówka tylko Ducato i Iveco które może być nawet w wersji DMC 3.5t - 15 paletowe....
Ducato trzeba zamówić ramę we Włoszech bo żaden kraj nie dostał koncesji a reszte zabudowy robisz w polsce i widziałem takie autko w Niemczech. Iveco to nie problem i w kraju zamówisz tak jak napisałem, nawet 15 paletowe z paką 6.1 m.

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Swoja działalność i kilka pytań.

Post autor: 0liwski » 17 paź 2017, o 21:42

Andrzeju.... wiem, wiem... to już nie raz omawialiśmy....
Tu akurat dałeś link do spojtraka marki spojkar...w mojej ocenie lepszej jakościowo od wejkamy..Z tym, że ja mówię o tym co jest dostępne w sieci Renault w Polsce... przynajmniej w dużym renault Zdunek.
10 ep według nich łamią zasady homologacji... i stąd moje zaciekawienie tematem. Bo również jestem żywo zainteresowany 10 ep z kabiną sypialnianą za fotelem a nie nad głową.. ;)
Chociaż mam wątpliwości co do jakości....tu pokazanej na zdjęciach...


A mówiąc o głupotach - jakich nie słyszałem wcześniej - odniosłem się wyłącznie do tego że z wejkamą nie mógł wjechać na rampę... choć wydaje mi się, że to wyjaśniłem w sposób jednoznaczny Andrzeju... ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Swoja działalność i kilka pytań.

Post autor: Dychu » 17 paź 2017, o 21:48

Fakt, nie dodałem, że ja nazywam Wajkamą wszystko co ma łóżko dla ludzi czyli z tyłu i tu nie ważne dla mnie czy to Wajkama, Moto wektor czy inny as, chodzi o system zabudowy :-). Nie wielka jest różnica a liczy się podstawa, łóżko z tyłu i normalne warunki dla kierowcy, firma to już detal.

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Swoja działalność i kilka pytań.

Post autor: 0liwski » 17 paź 2017, o 22:19

Dychu pisze:Fakt, nie dodałem, że ja nazywam Wajkamą wszystko co ma łóżko dla ludzi czyli z tyłu.
OK..spoko...
Jak już się zdecydowałeś na MASTERA... to rozpatrz też realnie z powiększonym zbiornikiem paliwa... to jest drugi zbiornik o pojemności chyba 95 albo 100 litrów, umieszczony z lewej strony z boku... wygląda trochę tak jak w cięeżarowych autach... Bo standardowy ma.... "tylko" 105 litrów.... co przy Twojej ostatniej Iveco Daily 360 litrów.... wygląda groteskowo.. ;)
Co do innych propozycji....to nie wiem co zamierza wypuścić FIAT i PSA (Peugeot/Citroen).
Ich obecne auto to ponoć ostatnie wspólnie produkowane.... Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroen Jumper.
A z uwagi na fakt, ze ta konstrukcja już dość leciwa jest powoli - prezentacja jakieś 13 lat temu - to można oczekiwać następców.
Mercedesa Sprintera możesz wziąć też pod uwagę.. ale jest najdroższy.... i ma tylny napęd ale na kołach pojedynczych.... jednym to odpowiada innym nie. Sprinter ma też dość delikatny tylny most i wał napędowy... Ale ma za to wspaniałą (opcjonalnie - za dopłatą) automatyczną skrzynie biegów....
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”