Dwa pytania nowicjusza?

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
merylend
Posty:3
Rejestracja:3 sie 2017, o 16:52
Dwa pytania nowicjusza?

Post autor: merylend » 3 sie 2017, o 17:57

Witajcie
Właściwie to nawet jeszcze nie jestem nowicjuszem, bo nawet nie zacząłem :)
Sytuacja mnie zmusza do poszukania czegoś nowego. Dostałem propozycję współpracy ze spedycją i proszę Was o opinię.

Facet proponuje trasy w PL i EU, na umowę średnio 0,35 Euro/km netto i min. 10k/mc
Wygląda nieźle, ale czy to realne?

Druga sprawa to auto? Muszę wziąć lising.
Podoba mi się Master z kabiną za plecami, tzw backsleeper.
Nawet nie dużo droższy od kabiny dachowej, a na pewno o wiele wygodniejszy.
Mogą mi to zrobić na 10ep. Będzie oczywiście szerszy.
I pytanie: Z doświadczenia jakie macie, czy więcej spali z kabiną na dachu czy na dole?
Słyszałem, że kabina na dachu i wysoka skrzynia powoduje większe spalanie. A kto inny twierdzi, że szersze boki to większe spalanie. Jak to jest u Was?

Jaka jest najlepsza wysokość skrzyni i czy potrzebne są boczne firanki?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Dziękuję pozdrawiam

Awatar użytkownika
niedzwiedz123
Użytkownik
Użytkownik
Posty:160
Rejestracja:27 lut 2016, o 12:02

Re: Dwa pytania nowicjusza?

Post autor: niedzwiedz123 » 3 sie 2017, o 18:30

NALEGAM, zebys sprobowal najpierw 3-4 miesiace pojezdzic u kogos, jesli nie miales z tym stycznosci.

Awatar użytkownika
merylend
Posty:3
Rejestracja:3 sie 2017, o 16:52

Re: Dwa pytania nowicjusza?

Post autor: merylend » 3 sie 2017, o 18:41

niedzwiedz123 pisze:NALEGAM, zebys sprobowal najpierw 3-4 miesiace pojezdzic u kogos, jesli nie miales z tym stycznosci.
Czemu tak uważasz?

Awatar użytkownika
niedzwiedz123
Użytkownik
Użytkownik
Posty:160
Rejestracja:27 lut 2016, o 12:02

Re: Dwa pytania nowicjusza?

Post autor: niedzwiedz123 » 3 sie 2017, o 19:02

Nie jest to praca od 8 do 16 i czesto gesto cholernie ciezka psychicznie. To jest tak jakby zalozyc firme gastronomiczna umiejac zrobic jedynie jajecznice. Nie zajmie Ci to relatywnie duzo czasu, a bedziesz wiedzial jak np wyglada zaladunek i rozladunek, co to jest CMR, jak wyglada odprawa celna i tp i td. Jest tutaj wiele aspektow, ktorych nie nauczysz sie z teorii. Nie zniechecam Cie, bo masz prawidlowe nastawienie, jednak spojrz na allegro ile jest ofert ,,oddam leasing", bo ludzie porwali sie z motyka na slonce.

Awatar użytkownika
merylend
Posty:3
Rejestracja:3 sie 2017, o 16:52

Re: Dwa pytania nowicjusza?

Post autor: merylend » 3 sie 2017, o 19:18

Na pewno masz dużo racji. Jak ze wszystkim, trzeba się nauczyć nowego. Ale tak samo trzeba się nauczyć pracując u kogoś, jak u siebie. Rozumiem jednak co masz na myśli, że po prostu mogę sobie nie dać rady, albo nie wytrzymać. Też się nad tym zastanawiam.. Na pewno rozważę to co napisałeś. Ale też żeby mieć nad czym myśleć, napisz proszę w sprawach o których pisałem na początku.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Dwa pytania nowicjusza?

Post autor: Dychu » 19 sie 2017, o 18:34

Witam,
W 100% zgodzę się z kolegą Niedźwiedziem a dlaczego, już Ci wytłumaczę. Jeśli popracujesz u kogoś chociaż te 6 miesiący, to po pierwsze zdobędziesz doświadczenie za które nie musisz Ty płacić a jeszcze Tobie zapłacą. Po drugie, sam będziesz wiedział czy wolisz plandekę czy firanę i czym to się różni :-) ale ażeby nie było, wytłumaczę Ci tą kwestię. Plandeka jest bardziej kłopotliwa przy załadunku i wyładunku, wymaga więcej kombinacji ale wagowo jest lżejsza, nie ma mechanizmu prowadzącego itd. Firana to szybka akcja, szybki załadunek i wyładunek ale cały mechanizm trochę waży i przez to, możesz już mniej załadować towaru na pakę. Jest jeszcze wynalazek zwany burtofirana ale to dziwaczna rzecz więc nie będę się rozpisywał :-). Po trzecie, nie kupuj auta bo jest fajne ale porozmawiaj ze spedycją z którą chcesz podpisać umowę gdyż to ona Ci określi jakie autko warto brać. Twoja może mieć duże zapotrzebowanie na chłodnie, duże na małe czyli 8 palet ale z windą lub jeszcze inne więc to oni podpowiedzą Ci, co u nich będzie miało lepsze branie. Kolejna kwestia to spanie czyli kurnik czy wajkama i tu jeździłem jednym i drugim i podsumuje na szybko : wajkama czyli łóżko z tyłu, przy fajnej zabudowie mamy łózeczko pod ręką, stolik, po środku lodówkę i kupę miejsca pod łóżkiem oraz na górze, bardzo fajna opcja jak mamy dużo jazdy a mało wypoczynku czyli szybki sen po 2-4 godziny i dalej w trasę. Ergonomia dużo lepsza, fachowcy jak pamiętam z Moto-Wektor obliczyli, że na rocznym spalaniu przy wajkamie zaoszczędzisz ok.13.000 zł . Ile w tym prawdy, nie powiem ale wiadomo, że wajkama oszczędniejsza od klasycznego kurnika. W kurniku np. Lamara XL śpisz już jak król czego nie powiem o wajkamie, nawet z laską się zmieścisz i się wyśpicie ale nie jest tak praktyczne jak wajkama która jednak jest wąska i za fotelami. Natomiast najlepszą wysokość również poda Ci Twój spedytor bo to on ma zlecenia i wie co jest chodliwe. Ruszając w trasę u kogoś na te powiedzmy 6 miesięcy, poznasz trasy, odprawy celne, dokumentację przewozową i celną jak CMR, T1, T2 itd., nabędziesz ogłady i sam sobie odpowiesz po 6 miesiącach, czy to jest ta praca której szukasz czy jednak Ci to nie odpowiada ale zawsze masz opcję wypowiedzenia umowy i nic nie tracisz. Przy własnej działalnosci, leasingu itd., już tak pięknie nie będzie jak sobie nie poradzisz czy jak stwierdzisz, że to nie dla Ciebie robota bo uwierz mi, tą robotę trzeba kochać, jak jej nie pokochasz, daj sobie z nią spokój bo będziesz się męczył.
Pozdrawiam,
Andrzej

Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:

Re: Dwa pytania nowicjusza?

Post autor: Zoltek » 27 sie 2017, o 17:55

Jeśli kolega merylend mówi o tej spedycji o której pytania są tutaj na forum a w internecie opinie są wyłącznie pozytywne to szczerze odradzam współpracy. Co do samochodu to ideałem dla kierowcy jest firanka i drzwi z tyłu. Jednak waga takiego samochodu jest większa i tak jak Dychu zauważył zmniejsza ładowność. Przy samochodzie ciężarowym nie ma to większego znaczenia ale przy busie to już drastyczna zmiana. Czy szeroki samochód (245 cm) jest konieczny? Szczerze to sytuacji w których trzeba zabrać aż 10 palet jest niewiele i bardziej liczy się większa ładowność niż objętość. Dlatego brałbym auto o wymiarach 420x220x200 cm dzięki czemu auto nie będzie miało więcej niz 300 cm wysokości zewnętrznej i na Francji nie będzie problemów z fotoradarami robiącymi zdjęcia samochodom ciężarowym. Kurnik czy backsleeper kontra spalanie ... tutaj różnice są marginalne aczkolwiek backsleeper waży więcej czyli puste auto z kurnikiem będzie paliło odpowiednio mniej. Nie pytaj ile bo nikomu się nie chce sprawdzać takich rzeczy a różnica rzędu 0.1 L na 100 km przy jeździe na pusto jest mało istotna bo każdemu zależy na tym aby auto jeździło puste jak najmniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”