Transit vs Trafic/Vivaro

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
Luke Sky Walker
Posty:3
Rejestracja:30 lip 2017, o 14:32
Uprawnienia:B,D
Transit vs Trafic/Vivaro

Post autor: Luke Sky Walker » 30 lip 2017, o 14:52

Witam serdecznie wszystkich użytkowników.
Powoli przymierzam się do zakupu 9 osobowego busa. Jak wiadomo busem będę woził osoby (od razu zaznaczam że póki co nie otwieram żadnej firmy, żadna działalność na lewo, tylko czasami przewieźć rodzinę, znajomych itp). Ogólnie staram się skupić na dwóch typach - Transit VII i Trafic/Vivaro. Na razie bardziej skłonny ku Transitowi, jednak ciągle mam w głowie dylemat, co będzie lepsze. Póki co zebrałem wady i zalety obydwu aut.
Transit VII (bez podwyższenia, krótki):
+ Cena (egzemplarze zaczynają się od około 13 000, jednak wiadomo, że za dobre auto trzeba dać nieco więcej)
+ Wygoda (wydaje mi się, że jest więcej miejsca w środku oraz że sa wygodniejsze fotele niż w Traficu/Vivaro, mimo że wielkość obydwu aut jest bardzo podobna)
+ Bardziej bym się skłaniał do silnika 2.2 85 KM lub 110 KM. Słyszałem że te silniki nie mają kłopotliwej dwumasy.
- Ceny części zamiennych

Trafic/Vivaro:
+ Gama silników (po opiniach wnioskuje, że są to w miarę udane silniki. Wiadomo, ile użytkowników tyle opinii, ale spotkałem się z większością pozytywnych zdań)
+ Ceny części zamiennych (są dużo tańsze niż w przypadku Transita)
+ Spalanie (Trafic/Vivaro z tego co widziałem to palą mniej niż Transit, jednak jest dosyć dużo konfiguracji Transita (podwyższony, wydłużony itp). Mnie interesuje najniższy i najkrótszy.
- Ceny egzemplarzy (auta w lepszym stanie są nieco droższe od Transitów)
- Wygoda (jak wyżej)

Dodam jeszcze że na auto planuje przeznaczyć do 25 000 zł.
Drodzy użytkownicy, a Wy jak myślicie, który będzie lepszy? ;)

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Transit vs Trafic/Vivaro

Post autor: Wolf » 30 lip 2017, o 15:12

Transit, wybacz ale odpada, SMOK = paliwożerny, wygoda, taka sama jak w trafic/vivaro. Moja sugestia Opel lub Renault jeden pies, ale w wersji L2h1 z drzwiami skrzydełkowymi (kategorycznie nie klapa) idealnie było by trafić 2.0 115

Awatar użytkownika
Luke Sky Walker
Posty:3
Rejestracja:30 lip 2017, o 14:32
Uprawnienia:B,D

Re: Transit vs Trafic/Vivaro

Post autor: Luke Sky Walker » 30 lip 2017, o 15:30

Wolf pisze:Transit, wybacz ale odpada, SMOK = paliwożerny, wygoda, taka sama jak w trafic/vivaro. Moja sugestia Opel lub Renault jeden pies, ale w wersji L2h1 z drzwiami skrzydełkowymi (kategorycznie nie klapa) idealnie było by trafić 2.0 115
Też słyszałem o tym, że Transit lubi wizytę na stacji, ale z tego co czytałem spalanie spalanie jest w dużej mierze uzależnione od konfiguracji. Wiadomo, wyższy ma większy opór powietrza to więcej spali. Długość też ma na pewno jakiś wpływ. Mnie interesuje tylko L1H1. Jak myślicie ile taki Transit może średnio spalić?

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Transit vs Trafic/Vivaro

Post autor: Wolf » 30 lip 2017, o 17:10

Luke Sky Walker pisze:
Wolf pisze:Transit, wybacz ale odpada, SMOK = paliwożerny, wygoda, taka sama jak w trafic/vivaro. Moja sugestia Opel lub Renault jeden pies, ale w wersji L2h1 z drzwiami skrzydełkowymi (kategorycznie nie klapa) idealnie było by trafić 2.0 115
Też słyszałem o tym, że Transit lubi wizytę na stacji, ale z tego co czytałem spalanie spalanie jest w dużej mierze uzależnione od konfiguracji. Wiadomo, wyższy ma większy opór powietrza to więcej spali. Długość też ma na pewno jakiś wpływ. Mnie interesuje tylko L1H1. Jak myślicie ile taki Transit może średnio spalić?
Transit blaszak w wersji L3H2 spalanie na poziomie 11-12L przy spokojnej jeździe, Wersja Doka 6os. + plandeka wystając po ok 10cm po bokach i w górę spalanie podobne. ogólnie z rozmów z kierowcami nowy Transit na miedyznarodówce bierze jakieś 15-16l to już jakiś żart jest

Prawa fizyki na spalanie ma znaczenie współczynnik CX a więc opór, więc co ma długość do spalania, weźmiesz L1 i będziesz żałował, te 30 cm niby nie za duże, ale jak masz 20 cm od tylnych drzwi do 3 rzędu a 50 to raczej robi różnicę (to taki przykład, nie pamiętam dokładnie ile tam jest)?

Mam podręczną starą T4 1.9d L2, kolega ma L1 te same silniki spalanie takie same, w aucie DŁUGOŚĆ NIE MA ZNACZENIA, to nie kobieta że rozmiar zrobi jej różnicę ;)

Awatar użytkownika
Luke Sky Walker
Posty:3
Rejestracja:30 lip 2017, o 14:32
Uprawnienia:B,D

Re: Transit vs Trafic/Vivaro

Post autor: Luke Sky Walker » 30 lip 2017, o 17:49

A wiesz może jakie jest spalanie Trafica oraz VIvaro oraz jak z jakością jazdy dla pasażerów? Chodzi mi o to czy po dłuższej trasie podróżni nie wychodzą na pół złamani.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Transit vs Trafic/Vivaro

Post autor: Wolf » 31 lip 2017, o 10:49

Z tych desek co są z tyłu to wybacz 100 km to katorga, aczkolwiek ludzie śmigają po eu traficami i żyją, z rozmów z ludźmi jak ich wożę wywnioskowałem że podobno najwygodniej jeździło im się w citroenach z przed 2006 gdzie każdy fotel był w miarę miękki i miał oddzielną regulację pochyłu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”