Jednoosobowa działalność - BUS do 3,5. OPINIE! Warto?
Witam wszystkich .
Planuję otworzyć jednoosobową działalność gospodarczą związaną z transportem busem do 3,5t.
Opinie na ten temat są rożne , dlatego zakładam ten temat .
Chcę wystartować po wakacjach .
Samochód nowy w leasingu
Wkład własny +/- 80 000.
Zlecenia będą podejmowane przez giełdę trans .
Opłaca się pakować w to z 1 busem jezdząc sam dla siebie ?
Trasy po Polsce jaki i po UE .
Jakie są mniej więcej zarobki z takiej jednoosobowej działalności ?
Pozdrawiam
Planuję otworzyć jednoosobową działalność gospodarczą związaną z transportem busem do 3,5t.
Opinie na ten temat są rożne , dlatego zakładam ten temat .
Chcę wystartować po wakacjach .
Samochód nowy w leasingu
Wkład własny +/- 80 000.
Zlecenia będą podejmowane przez giełdę trans .
Opłaca się pakować w to z 1 busem jezdząc sam dla siebie ?
Trasy po Polsce jaki i po UE .
Jakie są mniej więcej zarobki z takiej jednoosobowej działalności ?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 lip 2017, o 17:15 przez puciuknn, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: Jednoosobowa działalność - BUS do 3,5. OPINIE! Warto?
Witaj kolego,
Ja osobiście poczekałbym rok, znalazł sobie fajną firmę i busika i spokojnie się zbroił. Kombinują różne zmiany, dzieje się wiele dziwnych rzeczy jak wiemy więc czasy na start w tej materii, mało odpowiedni. Jeśli wprowadzą licencje na busika, wprowadzą tacho, to będzie ciężko przebić się przez konkurencję ale to tylko moja opinia i tak mi się wydaję.
Mam nadzieję, że skusisz innych do dyskusji i nie będą zagryzać zębów ze słowami...o kur... następna konkurencja rośnie, nic nu nie powiemy, niech sam się poci...wiesz jak jest . Ja natomiast, zawsze liczę, że są i normalni którzy potrafią coś od siebie wnieść i napisać kilka sensownych rad, poczekajmy i zobaczymy czy są tu tacy .
Pozdrawiam kolego.
Ja osobiście poczekałbym rok, znalazł sobie fajną firmę i busika i spokojnie się zbroił. Kombinują różne zmiany, dzieje się wiele dziwnych rzeczy jak wiemy więc czasy na start w tej materii, mało odpowiedni. Jeśli wprowadzą licencje na busika, wprowadzą tacho, to będzie ciężko przebić się przez konkurencję ale to tylko moja opinia i tak mi się wydaję.
Mam nadzieję, że skusisz innych do dyskusji i nie będą zagryzać zębów ze słowami...o kur... następna konkurencja rośnie, nic nu nie powiemy, niech sam się poci...wiesz jak jest . Ja natomiast, zawsze liczę, że są i normalni którzy potrafią coś od siebie wnieść i napisać kilka sensownych rad, poczekajmy i zobaczymy czy są tu tacy .
Pozdrawiam kolego.
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Jednoosobowa działalność - BUS do 3,5. OPINIE! Warto?
Andrzej słusznie prawi CO NAJMNIEJ rok "przymiarek", zbadanie rynku, warunków firm, obsługi, płatności.. Nie do końca rozumiem - auto JUZ masz, czy będziesz "nabywał". Jeśli jeszcze nie masz, to "lepiej" - bo będzie czas na powyższe... . Giełda ?? - byłbym ostrożny, można - jako "świeżak" wyłapać same ochłapy.
Ponieważ każda liszka chwali własny ogon, to i ja - zaproponowałbym Ci rozejrzenie się w bardziej niszowych tematach. Ja pomykam chłodnią do transportu farmaceutyków - dość specyficzny temat, wymagający przede wszystkim doskonałych kontaktów handlowych z firmami - fabrykami i hurtowniami farmaceutycznymi i odpowiednio wyposażonego auta. To powinieneś ogarnąć, zanim zaczniesz działalność. Nagrodą za to są praktycznie stałe trasy, dość lekkie ładunki i przede wszystkim szacunek kierowcy ( jeśli go zatrudnisz in "+") za doskonale poukładaną robotę. Przez ostatnie lata zdarzyło się może cztery razy, kiedy czekałem dłużej, niż 12 godzin na załadunek. Bo wszędzie jest wszystko na czas - te towary nie mogą czekać, to nie mrożona wołowina. I kasa też jest - bardzo często zdarza mi się lecieć na pusto z kraju do Grecji czy Hiszpanii i wracać z dwoma, trzema paletami. Ogarnąwszy dobrą współpracę nie będzie mowy o trasach 3, 4 tygodniowych - ładujesz w Polfie Starogard, lecisz do Sofii, stamtąd Bukareszt i do domu... i tak w kółko.
Ponieważ każda liszka chwali własny ogon, to i ja - zaproponowałbym Ci rozejrzenie się w bardziej niszowych tematach. Ja pomykam chłodnią do transportu farmaceutyków - dość specyficzny temat, wymagający przede wszystkim doskonałych kontaktów handlowych z firmami - fabrykami i hurtowniami farmaceutycznymi i odpowiednio wyposażonego auta. To powinieneś ogarnąć, zanim zaczniesz działalność. Nagrodą za to są praktycznie stałe trasy, dość lekkie ładunki i przede wszystkim szacunek kierowcy ( jeśli go zatrudnisz in "+") za doskonale poukładaną robotę. Przez ostatnie lata zdarzyło się może cztery razy, kiedy czekałem dłużej, niż 12 godzin na załadunek. Bo wszędzie jest wszystko na czas - te towary nie mogą czekać, to nie mrożona wołowina. I kasa też jest - bardzo często zdarza mi się lecieć na pusto z kraju do Grecji czy Hiszpanii i wracać z dwoma, trzema paletami. Ogarnąwszy dobrą współpracę nie będzie mowy o trasach 3, 4 tygodniowych - ładujesz w Polfie Starogard, lecisz do Sofii, stamtąd Bukareszt i do domu... i tak w kółko.
Re: Jednoosobowa działalność - BUS do 3,5. OPINIE! Warto?
Jak nawiązać kontakt/ podjąć współpracę z firmami farmaceutycznymi ? Widząc obecna konkurencję ciężko jest sie gdzieś zahaczyć będąc nowym w branży. Nie ma siły przebicia .
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Jednoosobowa działalność - BUS do 3,5. OPINIE! Warto?
Odwiedź najbliższą aptekę, nawiąż znajomość, dowiedz się, kto ich obsługuje - ale nie chodzi mi o wielkie firmy - Farmada, Apteo.. . Jest cała masa podwykonawców. To pierwszy krok. Zagadaj "na radiu" z kimś jadącym chłodnią (medyczną) ,wypytaj o warunki.
Wyślij zapytania biznesowe do Polfy - Warszawa, Starogard, Pabianice etc., Są też małe firmy - ja jeżdżę dla takiej, która ma powierzchnie średniej Biedronki, a zbieram dla nich palety z prawie całej Europy i robią eksport na całe Bałkany... .
Wyślij zapytania biznesowe do Polfy - Warszawa, Starogard, Pabianice etc., Są też małe firmy - ja jeżdżę dla takiej, która ma powierzchnie średniej Biedronki, a zbieram dla nich palety z prawie całej Europy i robią eksport na całe Bałkany... .
- Wolf
- Moderator
- Posty:1633
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Jednoosobowa działalność - BUS do 3,5. OPINIE! Warto?
Tak, opłaca się, oczywiście wielu powie że nie, ale jak najbardziejpuciuknn pisze:Witam wszystkich .
Planuję otworzyć jednoosobową działalność gospodarczą związaną z transportem busem do 3,5t.
Opinie na ten temat są rożne , dlatego zakładam ten temat .
Chcę wystartować po wakacjach .
Samochód nowy w leasingu
Wkład własny +/- 80 000.
Zlecenia będą podejmowane przez giełdę trans .
Opłaca się pakować w to z 1 busem jezdząc sam dla siebie ?
Trasy po Polsce jaki i po UE .
Jakie są mniej więcej zarobki z takiej jednoosobowej działalności ?
Dodam , że jezdziłem już u kogoś za 3000zł , i wiem jak ta praca wygląda .
Proszę o opinie .
Pozdrawiam
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: Jednoosobowa działalność - BUS do 3,5. OPINIE! Warto?
Nic a nic nie napisałeś o sobie....o swoim doświadczeniu zawodowym...nawet ile masz lat....puciuknn pisze:Witam wszystkich .
Planuję otworzyć jednoosobową działalność gospodarczą związaną z transportem busem do 3,5t.
Opinie na ten temat są rożne , dlatego zakładam ten temat .
Chcę wystartować po wakacjach .
Samochód nowy w leasingu
Wkład własny +/- 80 000.
Zlecenia będą podejmowane przez giełdę trans .
Opłaca się pakować w to z 1 busem jezdząc sam dla siebie ?
Trasy po Polsce jaki i po UE .
Jakie są mniej więcej zarobki z takiej jednoosobowej działalności ?
Pozdrawiam
Takich magików biznesu, co to naczytali się nasłuchali w gimnazjach czy innych "uniwersytetach" tu sie trochę już przewinęło.
Skoro zakładasz ten temat to wnioskuję że Twoje doświadczenie zawodowe jest bardzo skromne a znajomość tej branży zerowa.
Coś wyedytowałeś bo w innym cytacie jest ze jeździłeś za 3000 pln... to bardzo mało.. wiec chyba też za wiele kółek nie masz na karku.
Poszukaj uczciwej firmy, zdobądź doświadczenie minimum rok... Jak napisał Dychu i Jarekvolvo...tę branżę może w niedalekiej przyszłości czekać rewolucja w przepisach...
Niebawem może się dużo zmienić w konstrukcji przepisów w samych UE nie licząc firm w PL.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...