Transport art. medycznych

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
HeadHunter
Użytkownik
Użytkownik
Posty:6
Rejestracja:25 lut 2016, o 15:18
Samochód:VW Transporter T4
Firma:chwilowo zawieszona
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:Tarczyn
Kontakt:
Transport art. medycznych

Post autor: HeadHunter » 23 kwie 2017, o 13:35

Witam, obecnie pracuje w firmie kurierskiej w której jeżdżę samochodem ciężarowym (solówką) 12t. Już zanim zacząłem tam prace myślałem, nad założeniem własnej działalności gospodarczej związanej z transportem. W obecnej pracy od czasu do czasu dostarczam art. medyczne do szpitali (jakieś rękawiczki, ubrania itp.). Mam do was takie pytanie, czy któryś z was prowadzi działalność polegającą na transporcie art. medycznych? Jak to wygląda, czy wyszedł bym na swoje? Od czego zacząć? Dodam, ze jeszcze niemam żadnego busa.

Pozdrawiam Łuaksz

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Transport art. medycznych

Post autor: jarekvolvo » 23 kwie 2017, o 16:09

Działalności wprawdzie nie prowadzę, ale jeżdżę po UE busem chłodnią, wożąc leki i materiały medyczne. Co ma z tego prezes - nie chciałbym spekulować, jednak na pewno wychodzi na swoje, jeśli ja nie narzekam na zarobki i obciążenie pracą.
Trasy są zawsze przewidywalne, nie ma przestojów, najwyżej, jeśli lecę do Aten, to staram się tak ułożyć czas, by na południu Grecji być max piątek po południu - zostaje kupa czasu na plażę, wino i gorące źródła. Opłacalność jakaś z tego "musibyć", bo wiele tras robię na pusto - np. Kiszyniów - Ateny, Bratysława - Sofia, Praga - Lizbona. Gdyby prezes nie dostał odpowiedniej kasy, takie doloty nie miały by sensu.
Oczywiście, najważniejszą rzeczą jest mieć "co i od kogo" - czyli wyrobić sobie znajomości -Ty już masz pewne rozeznanie - względem zapotrzebowania rynku - z giełdy raczej trudno, to dość niszowa grupa frachtów. Konieczne dobre - jak najnowsze auto z kompletem badań - mapowanie, wzorcowanie, wskazane posiadanie znajomego z podobnym autem, by w razie czego mógł podjąć ładunek na zastępstwo. I oczywiście komplet kwitów firmowych, ubezpieczenia etc.,
Z doświadczenia widzę, że nie warto wchodzić w auta używane - to zawsze będzie loteria - szef połaszczył się na tanie Dukaty - 2-3 letnie, z nalotem ok. 450000km. Efekt - kupa pieniędzy wyrzucona w błoto, nerwy, przepychanki, bezsensowne decyzje - dzięki temu z firmy odeszło 5 osób mających dość użerania się z wrakami i "polityką" szefa.
Jeżeli się zdecydujesz - i masz możliwość - bierz auto nowe, w leasingu, najlepiej dwukomorowe (2-8 st.C, 15-25 st.C), z nowoczesnym agregatem, np. Pulsorem Carriera, z zabudową np. Wejkamy i - najlepiej :) :) Renaulta Mastera. (Fiaty, mimo powszechnie propagowanej opinii są be :( ... )
Jednak najpierw zacznij od wybadania rynku i kontaktów z chętnymi - hurtownie farmaceutyczne, zakłady produkcyjne etc.,
Powodzonka !

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Transport art. medycznych

Post autor: 0liwski » 4 maja 2017, o 17:03

jarekvolvo pisze:........................
Powodzonka !
Widzisz...cały wykład zrobiłeś a nawet zwyczajnego dziękuje nie masz..
Chłopak chciał pewnie abyś mu zlecenia słał a on sobie dziarsko będzie pupcie woził ... ;)
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Transport art. medycznych

Post autor: jarekvolvo » 5 maja 2017, o 23:11

Aj, niech tam... .
Może jeszcze ktoś to przeczyta i mu się przyda...

Awatar użytkownika
domel.spi
Posty:3
Rejestracja:24 lip 2017, o 22:06

Re: Transport art. medycznych

Post autor: domel.spi » 24 lip 2017, o 22:10

Bardzo przydatne informacje. Dzięki!

Też chciałbym się takim transportem zająć.

Pytanie które mnie nurtuje to czy uderzać w hurtownie czy producentów?

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Transport art. medycznych

Post autor: Dychu » 25 lip 2017, o 18:10

jarekvolvo pisze:Aj, niech tam... .
Może jeszcze ktoś to przeczyta i mu się przyda...
Jarek...czy ta Twoja firma nie potrzebuje kierowcy ? Właśnie pożegnałem się ze swoją firmą bo zatrudnili 20 letniego spedytorka....6 miesięcy busem popylał i już jest as nad asami :-) a ja takich asów mam do mycia moich autek :-).
Zrób proszę rekonesans i daj znać, osobiście wymagania mam normalne : wejkama, 200 zł dniówka i zajebiste trasy czyli cała Europa a nie tylko faszyści i Benelux :-).

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Transport art. medycznych

Post autor: jarekvolvo » 30 lip 2017, o 16:32

Quuurczeeee - właśnie prezes przyjął nowego :(
Ale zobaczymy, jak da sobie radę...
( sorki, wcześniej nie mogłem, byłem w GR )

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Transport art. medycznych

Post autor: Dychu » 30 lip 2017, o 20:44

Napisz Jarku szczerze, jak Cię goni w tygodniu, miesiącu i ile płaci. Nie podawaj firmy tylko konkrety :-)
ADR mam pełny czyli i 1 i 7, prawko C+E, wózki, HDS, karta kierowcy więc może być duży busik 7.5T.
W sumie jutro mam dwie rozmowy na takich dużych busikach i nie wiem czy to nie lepsza opcja :-), koniec expresów i zapiepszania, jazda na tacho i kasa lepsza.

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Transport art. medycznych

Post autor: jarekvolvo » 30 lip 2017, o 21:54

U mnie gonitwy nie ma, taki "średnimax" to 15kkm - płatne 30 gr/km + 10 % premii, czyli 33 gr km + ewentualnie 150 zł za postój jeśli trafi się niezapowiedziany weekend lub nie zdążą z produkcją. Jednak to baaardzo rzadko. Trasy prawie stałe, zawsze wiem gdzie jadę i kiedy wracam, nie ma 3/1 czy 4/1 - jadę ile trzeba, zwykle 5 - 7 dni, chyba, że Espanol czy Ateny, ale wtedy sam chcę więcej, by mieć czas na taplanie się w morzu czy w gorących źródłach... . Adeeru nie potrzeba, innych uprawnień też.
Jutro spytam prezesa, czy nie będzie miał miejsca na dużego, coś kombinował o następnym zestawie.... .

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Transport art. medycznych

Post autor: Dychu » 30 lip 2017, o 22:04

Jarku, nie wiem czy się zrozumieliśmy, duży bud czyli np. Iveco 7.5 T to nie zestaw 40 T :-), zestawów mam dość w obecnych czasach i tłoku w EU natomiast duży bus to inna bajka i coraz częściej o tym myśle bo to tacho i nie ma expresów ani jakiś dziwnych 22-24.000 km w systemie 4/1. 30 gr. od km to norma, fajne trasy to już nie i to zawsze wygrywa tak samo jak wejkama nad innymi, nawet jak kasa mniejsza :-). Mnie natomiast pasjonują wyjazdy na minimum 3/1, lubię siedzieć w EU, wolę niż w PL :-).
Ostatnio zmieniony 30 lip 2017, o 22:05 przez Dychu, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”