Tachografy na busa.
Jaki format czasu pracy byl by odpowiedni na busach. Osobiscie uwazam ze format z ciezarowek bylby upierdliwy i oczywiscie nie oplacalny. Czas pracy kierowcy busa na miedzynarodowce nie powinien przekraczac 16h na dobe. Stawanie po 4h jazdy na 45 min przerwy to zupelny bezsens. Po za tym juz widze cala ta partyzantke do ktorej doszlo by po wprowadzeniu takiego tacho. Magnesy floresy itp.
Re: Tachografy na busa.
Powinien być o wiele bardziej elastyczny.
Ja bym to widział na przykład tak: zmiana max 16 godzin, jazda nie więcej niż 12 godzin.
Jeśli chodzi o przerwy to bym widział to tak, że masz zrobić minimum pół godziny przerwy nie wcześniej niż 2 h po wyruszeniu w drogę, i nie później niż 6 h po wyruszeniu w drogę i drugie minimum pół godziny w ciągu "drugiej połowy" dnia, albo podobne założenie uwzględniające koniecznosć elastyczności.
Ja bym to widział na przykład tak: zmiana max 16 godzin, jazda nie więcej niż 12 godzin.
Jeśli chodzi o przerwy to bym widział to tak, że masz zrobić minimum pół godziny przerwy nie wcześniej niż 2 h po wyruszeniu w drogę, i nie później niż 6 h po wyruszeniu w drogę i drugie minimum pół godziny w ciągu "drugiej połowy" dnia, albo podobne założenie uwzględniające koniecznosć elastyczności.