Umowa o prace a dodatki
Witam. Chciałbym się zapytać czy warto w takiej firmie się zatrudnić. Trasy kółka do Anglii max 5 dni. Przez pierwsze 3 miesiące umowa zlecenie 2800 netto a następnie umowa o pracę wraz z dodatkami. Chciałbym też się dowiedzieć jakie dodatki w to mogą wchodzić.
Re: Umowa o prace a dodatki
Diety, jeżeli pracujesz poza granicami kraju pracodawca jest zobowiązany płacić diety. Zazwyczaj płacą jak im się podoba lub jak się umówicie ale wysokość diet jest regulowana prawem i w każdym kraju jest inna.
Dieta w czasie podróży zagranicznej jest przeznaczona na pokrycie kosztów wyżywienia i inne drobne wydatki. Należność z tytułu diet oblicza się w ten sposób, że za każdą dobę podróży zagranicznej, jak również w przypadku podróży zagranicznej trwającej mniej niż dobę, lecz ponad 12 godzin przysługuje dieta w pełnej wysokości. Z kolei za niepełną dobę podróży zagranicznej należne jest odpowiednio: do 8 godzin - 1/3 diety, ponad 8 do 12 godzin - 50% diety. Wysokość diety za dobę podróży zagranicznej jest różna w poszczególnych państwach. Dieta przysługuje w wysokości obowiązującej dla docelowego państwa podróży zagranicznej. W przypadku podróży zagranicznej odbywanej do dwóch lub więcej państw, pracodawca może ustalić więcej niż jedno państwo docelowe.
Dlatego kierowcy zazwyczaj mają umowy na najniższą krajową ale pracodawca może całe wynagrodzenie wraz z dietami(dodatkami) przelać na konto bez płacenia pod stołem bo diety nie są opodatkowane.
Wysokość diet w danych krajach jest w rozporządzeniu ale nie ma sensu na to patrzeć bo żaden pracodawca nigdy by takich diet nie zapłacił.
Odpowiadając na Twoje pytanie czy warto? Według mnie nie, ale to Ty będziesz pracował więc sam musisz sobie odpowiedzieć.
Dieta w czasie podróży zagranicznej jest przeznaczona na pokrycie kosztów wyżywienia i inne drobne wydatki. Należność z tytułu diet oblicza się w ten sposób, że za każdą dobę podróży zagranicznej, jak również w przypadku podróży zagranicznej trwającej mniej niż dobę, lecz ponad 12 godzin przysługuje dieta w pełnej wysokości. Z kolei za niepełną dobę podróży zagranicznej należne jest odpowiednio: do 8 godzin - 1/3 diety, ponad 8 do 12 godzin - 50% diety. Wysokość diety za dobę podróży zagranicznej jest różna w poszczególnych państwach. Dieta przysługuje w wysokości obowiązującej dla docelowego państwa podróży zagranicznej. W przypadku podróży zagranicznej odbywanej do dwóch lub więcej państw, pracodawca może ustalić więcej niż jedno państwo docelowe.
Dlatego kierowcy zazwyczaj mają umowy na najniższą krajową ale pracodawca może całe wynagrodzenie wraz z dietami(dodatkami) przelać na konto bez płacenia pod stołem bo diety nie są opodatkowane.
Wysokość diet w danych krajach jest w rozporządzeniu ale nie ma sensu na to patrzeć bo żaden pracodawca nigdy by takich diet nie zapłacił.
Odpowiadając na Twoje pytanie czy warto? Według mnie nie, ale to Ty będziesz pracował więc sam musisz sobie odpowiedzieć.
Re: Umowa o prace a dodatki
Jak przeliczyłem to przez 3 miesiące przy kwocie 2800 to wychodzi max. 22 gr od kilometra jeśli tylko był Londyn i powrót a na pewno tak nie będzie, pewnie jeszcze inne miasta która są dalej to wtedy już sporo mniej wyjdzie tak więc zostanę przy krajówce w której więcej stoję niż jadę a mam płacone dniówki. Dziękuje za wyjaśnienie tych diet.
Re: Umowa o prace a dodatki
Witam.
Koledzy, co do diet, to pracodawca owszem, musi nam je zapłacić, ale tylko do kwoty wysokości diety krajowej (jakieś 7 euro na dzień).
Dieta np. niemiecka w wys 40 euro nas nie dotyczy
7 euro, nie zależnie, czy jeździsz po pl, czy ue, czy np. Norwegia.
Pozdro.
Koledzy, co do diet, to pracodawca owszem, musi nam je zapłacić, ale tylko do kwoty wysokości diety krajowej (jakieś 7 euro na dzień).
Dieta np. niemiecka w wys 40 euro nas nie dotyczy
7 euro, nie zależnie, czy jeździsz po pl, czy ue, czy np. Norwegia.
Pozdro.