Jaka karta paliwowa na UE

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:
Re: Jaka karta paliwowa na UE

Post autor: Zoltek » 27 sie 2017, o 17:32

Panowie nie ma kart idealnych bo każda ma jakiś minus. Omawiane i zachwalane tutaj karty DKV też nie są takie rewelacyjne. Do głównych minusów można zaliczyć depozyt (nie jest to mała kwota), aplikacja wskazująca nieistniejące stacje lub takie, które od dawna nie respektują kart DKV (nie ma znaczenia w jakim kraju się znajdujemy). Faktem natomiast jest, że ilość stacji jest ogromna i zdecydowanie łatwiej zatankować mając DKV niż Shell czy BP (na stałym kontynencie). Natomiast jeśli ktoś wybiera się do UK lub IRL wypadałoby mieć drugą kartę aby tankować własnie na wyspach bez problemu bo z DKV w tych krajach jest dość nieciekawie. Z tego co się orientuje jest teraz nowa oferta od firmy Logintrans Sp. z o.o. czyli tych od giełdy transportowej, karty z tego co się orientuje opierają się o sieć routex ale jak wypadają w porównaniu z DKV to nie wiem.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Jaka karta paliwowa na UE

Post autor: Dychu » 27 sie 2017, o 17:35

To kwestia gustu każdego indywidualnie. Ja z tego wszystkiego co jest dostępne na rynku wybieram DKV i nie wspomniałem, że jest idealna :-). Na drugim miejscu dałbym UTA a na 3 Routex. Całą reszta to do piekła :-).

Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:

Re: Jaka karta paliwowa na UE

Post autor: Zoltek » 27 sie 2017, o 18:15

DKV na wyspach to masakra. Jeśli nie jeździłeś a będziesz się kiedyś wybierał to miej to na uwadze ;) O ile w GB jeszcze można odszukać stacje i zapłacić DKV tak w Irlandii to już jest niemożliwe. Niestety tamtejszy operator przestał z jakiegoś powodu współpracować z DKV. Dlatego warto mieć coś innego na wszelki wypadek lub płacić gotówką.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Jaka karta paliwowa na UE

Post autor: Dychu » 27 sie 2017, o 18:19

Zoltek pisze:DKV na wyspach to masakra. Jeśli nie jeździłeś a będziesz się kiedyś wybierał to miej to na uwadze ;) O ile w GB jeszcze można odszukać stacje i zapłacić DKV tak w Irlandii to już jest niemożliwe. Niestety tamtejszy operator przestał z jakiegoś powodu współpracować z DKV. Dlatego warto mieć coś innego na wszelki wypadek lub płacić gotówką.
To pewnie wszyscy wiemy :-). Czy wiem jak jest w UK ? Od 7 lat jestem mieszkańcem Londynu, pracowałem i tam jako kierowca m.in. w UK MAIL BUSINESS POST :-) a jak obecnie latam na wyspy, to płacę gotówką chociaż...unikam tankowania w UK chyba, że już muszę. Tankuje się u żaby jak najbliżej Calais. A że obecnie jeźdzę dużym busem i mam zbiorniczek 360 litrów, to nie mam stresu bo na baku robię 2.000 km :-). To tak dla wyjaśnienia, że wiem o co kaman z DKV w UK :-).
Reasumując : jeśli latasz rzadko na UK i musisz się tam tankować, płać gotówką, jeśli latasz często, bierz paliwówke BP :-).

Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:

Re: Jaka karta paliwowa na UE

Post autor: Zoltek » 1 wrz 2017, o 14:54

Staram się nie tankować blisko Calais bo ... wiadomo. Jeśli prowadzisz JDG i jesteś na KPiR to faktura za paliwo będzie Ci potrzebna a VAT będziesz mógł odzyskać wtedy płacenie gotówką jest jakimś rozwiązaniem zakładając, że w roku kalendarzowym masz mniej niż 50€ VATu z paliwa w UK. Natomiast jeśli masz więcej to wypadałoby te pieniądze odzyskać bo jakby nie było 50€ to nie jest mało ;) Co za tym idzie jak wspominałeś karta paliwowa jak najbardziej na miejscu i też wydaje mi się, że BP będzie dobrym rozwiązaniem. W przypadku innych systemów rozliczania się w PL (ryczałt) nie ma większego znaczenia czy masz fakturę czy nie bo i tak jej nie wciągasz w koszty a VATu nie odliczysz. Także tutaj jeszcze taką kwestię trzeba brać pod uwagę.

Awatar użytkownika
sechu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:8
Rejestracja:15 paź 2017, o 17:23
Samochód:renault master
Firma:swoja
Uprawnienia:B

Re: Jaka karta paliwowa na UE

Post autor: sechu » 29 paź 2017, o 15:50

Witam

Jaką kartę polecacie

- Zależy mi na dłuższym terminie płatności. Powiedzmy 14-21 dni lepiej 21.
- Niezbyt wysoki depozyt. Powiedzmy 2000-3000 zł
- Koniecznie usługa zwrot vat. 9% faktura netto.
- brak opłat za płatności, znaczy brak prowizji.
- nie koniecznie jakieś zniżki na paliwo, bo i tak nic specjalnego dla nowej firmy nie będzie.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:

Re: Jaka karta paliwowa na UE

Post autor: Zoltek » 3 lis 2017, o 15:19

Odpowiem jak to w DKV wygląda:

1. "Zależy mi na dłuższym terminie płatności. Powiedzmy 14-21 dni lepiej 21."
Wyżej wymieniona firma oferuje terminy 21 dniowe. Faktury wystawiane 2 razy w miesiącu to znaczy 15 i ostatniego dnia każdego miesiąca.

2. "Niezbyt wysoki depozyt. Powiedzmy 2000-3000 zł"
Wysokość kaucji zależy od ilości kart, ilości paliwa jakie będziesz potrzebował i wyliczana jest przez DKV na podstawie przekazanych do nich danych. Jednak kaucja jest oprocentowana (niewiele ale zawsze coś) można ją wpłacić w EUR lub PLN jak kto woli. Jedyne co mogę powiedzieć to w przypadku 2 aktywnych kart kaucja będzie wynosić w granicach 3000 - 3200 PLN.

3. "Koniecznie usługa zwrot vat. 9% faktura netto"
To zwrot VAT czy faktura netto? Bo to dwie różne sprawy. Jeśli chodzi o zwrot VAT to korzystam z firmy zewnętrznej bo DKV ma wysokie opłaty za odzyskanie VATu. Czy oferuje fakturowanie w kwotach netto nie wiem. Wiem jedynie tyle, że przesłane dokumenty przez DKV nie wyjaśniają nic w tej kwestii a jedynie odrzucają. Dlatego wole skorzystać z firmy zewnętrznej gdzie faktury i kwoty dodaje sam a oni zajmują się odzyskaniem przy niewielkiej opłacie (chyba maksymalnie 2% od wysokości VATu gdzie DKV chce chyba 10%).

4. "brak opłat za płatności, znaczy brak prowizji."

Niestety przy niewielkiej ilości posiadanych kart nie masz szans na likwidację opłat. Opłaty są różne w zależności od kraju w jakim tankujesz. W DE jest to około 1.25 EUR przy zatankowaniu za 105 EUR, w FR jest to 2.15 EUR przy tankowaniu za kwotę 120 EUR. Tabela prowizji jest dostępna na stronach DKV i można sobie zobaczyć ile będzie Cię kosztowało korzystanie.

5. "nie koniecznie jakieś zniżki na paliwo, bo i tak nic specjalnego dla nowej firmy nie będzie."
Jeśli uda Ci się podpiąć pod większą firmę a niektóre oferują taką możliwość to wtedy możesz mieć rabat w wysokości powiedzmy 0.05 EUR za 1 litr. Przy tankowaniu 90 litrów to rabat w wysokości 4.50 EUR a po odliczeniu narzutu serwisowego w wysokości nawet 2.15 EUR zostaje Ci w kieszeni 2.35 EUR z każdego takiego tankowania. Nie jest to dużo ale zawsze taniej.

Czy na rynku znajdziesz lepszą ofertę? Ciężko powiedzieć. Ostatnio zaciekawiły mnie karty oferowane przez Logintrans właśnie ze względu na możliwość fakturowania netto. Jednak nie jest to do końca tak piękne jak mogłoby się wydawać. Po pierwsze masz mniejszą ilość stacji niż DKV, po drugie opłaty za tankowanie to cena jaka jest na stacji + 9 gr za każdy litr. Po trzecie niby masz fakturowanie w kwotach netto ale nikt nie robi tego za darmo bo jest opłata x% od wysokości VATu. Do tego oczywiście możesz płacić faktury w EUR lub PLN ale trzeba pamiętać, że przeliczanie z EUR na PLN przez firmy czy to DKV czy Logintrans jest po ich kursie. Owszem nie jest on brany z kosmosu ale trzeba pamiętać, że będą chcieli zarobić także na przeliczaniu.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Jaka karta paliwowa na UE

Post autor: Dychu » 16 sty 2018, o 13:00

Bardzo fajnie to opisałeś i dzięki Ci wielkie. Dodać należy, że są dwa typy obecnie kart czyli 30 i 90. Opłata za karty jest taka sama a różnica duża ponieważ 30 nie zapłacicie za wiele rzeczy a 90 zapłacicie nawet za promy a wiec brać tylko 90 -). Od dawna używam tylko DKV i nie zamienię jej na żadną inną kartę bo żadna jej nie przebije. Co do kaucji to za każdym razem jest wniosek badany indywidualnie i w przypadku mojej firmy, dwóch aut i dwóch kart, DKV zażyczyła sobie kaucję 8.000 zł a wiec po 4.000 zł na autko i nie jest to dużo. Sieci stacji masa, przy każdej autostradzie na wioskach jest ich mnóstwo no i coś co robi robotę, aplikacja DKV która pokazuje Wam gdzie jest najbliższa stacja i po ile tam kupicie paliwko. Nie każda stacja podaje aktualne ceny ale jest ich dużo i zawsze wiesz gdzie jedziesz i po ile możesz mniej więcej zatankować. Działa to fantastycznie i nigdy mnie nie zawiodło. DKV zajmuje się również zwrotem Vat i tu cytat:
..." W imieniu swoich klientów DKV Euro Service zajmuje się wszelkimi formalnościami niezbędnymi do uzyskania zwrotu z tytułu zapłaconego podatku VAT – w tym również na podstawie pokwitowań obcych:

Automatyczne procedury i prowadzenie przez ekspertów DKV wszystkich spraw urzędowych w języku klienta
Pełna akceptacja faktur DKV przez wszystkie europejskie instytucje fiskalne (wyjątek: niektóre nowe państwa kandydujące do UE)
Stały dostęp do wszystkich danych i ich automatyczna archiwizacja z możliwością sporządzania wyciągów przy użyciu serwisu DKV eREPORTING
Zapewniamy kompleksową i transparentną usługę zwrotu VAT, która stanowi poduszkę finansową i co ważne - nie wiąże się żadnymi ukrytymi opłatami dodatkowymi."...

Należy również pamiętać, że DKV to również DKV ASSIST a co to ? , to w skrócie :

Sprawdzony serwis gwarancją bezpieczeństwa i komfortu podróży
Dotrzymywanie terminów, ograniczanie przestojów, redukowanie dodatkowych kosztów – DKV ASSIST przewiduje i nie tylko pomaga w razie awarii, lecz także oferuje kompletne rozwiązania:

Bezpłatny serwis informacyjny: Udostępnianie informacji o najbliższym warsztacie, stacji paliw lub innego rodzaju stacjach serwisowych DKV
Dostawa części zamiennych: Organizowanie dostawy części zamiennych do pojazdu do warsztatu serwisowego
Wynajem pojazdów: Udostępnianie odpowiednich pojazdów zastępczych
Sieć serwisowa na terenie całej Europy: Kompletna sieć serwisów udzielających natychmiastowej pomocy: ponad 9000 serwisów partnerskich oferujących usługi pomocy drogowej, naprawy, serwis ogumienia, usługi mycia i wynajmu pojazdów, a także eskortowanie transportu
Weryfikacja faktur: Właściwa kontrola się opłaca: szczegółowe sprawdzanie przez DKV pozycji na fakturach wystawianych przez punkty serwisowe udzielające pomocy podczas awarii (jeszcze zanim nastąpi właściwe rozliczenie DKV)
Protokół awarii w wersji elektronicznej: Udostępnianie na życzenie protokołów awarii zawierających zestawienie wszystkich zgłoszeń, zapytań i zatwierdzeń
Usługi bezpieczeństwa DKV: Awaryjne wsparcie finansowe ze strony DKV - w nagłej potrzebie zapewnimy dowóz gotówki we wskazane miejsce (Od stycznia 2018 r. opisane poniżej usługi będą oferowane oraz rozliczane za pośrednictwem naszego przedsiębiorstwa afiliowanego LUNADIS GmbH + Co. KG. LUNADIS świadczy usługi stanowiące uzupełnienie oferty DKV MOBILITY SERVICES Group w zakresie, który nie wiąże się bezpośrednio z oferowanymi przez Państwa usługami transportowymi.).

Wszystkie informacje macie na stronie DKV jak i kontakt telefoniczny :

https://www.dkv-euroservice.com/pl/

Awatar użytkownika
piotr152
Użytkownik
Użytkownik
Posty:93
Rejestracja:16 wrz 2017, o 09:10
Samochód:renault
Uprawnienia:b

Re: Jaka karta paliwowa na UE

Post autor: piotr152 » 19 sty 2018, o 10:43

witam,niema co się tak rozpływać na kartą dkv bo jest to najdroższa karta jaką można znależc oczywiście ma dużą sieć stacji ale pobiera za to opłaty i to spore,mówiąc szczerze oprócz teggo że jest dużo stcji do tankowania to nic więcej nie oferuje , taki np.Shell ma tez bardzo duzo stacji a nie pobiera żadnych opłat za karte anii za tankowanie ale nie działa nic w kierunku zwrotu vatu, as24 polecamjak ktoś duzo śmiga po francji po francji jak również taka karta jak C2 firma francuska i oferuje rabat na stajach leclercwe francji 3 grosze na litrze poza francją słabo no i jest jeszcze routex którego ja osobiście najchetniej używam z jednego prostego względu faktury dostaje w kwotach netto i nie musze angażować swoich pieniążków do zapacenia vatu i póżniej czekac na ich odzyskanie miesiące i mam te wszystkie karty to tak jak pisałem najczęściej używam routexa choć shella też nieraz lecz musze przesyłać faktury do zwrotu vatu iczekać na pieniążki dkv to raczej hiszpania ,portugalia i nieraz włochy ale generalnie to kazdy sam musi siąść pomysleć poczytać i się zastanowić co mu najbardziej pasuje ja wybrałem w ten sposób i tym się zw ami dziele koledzy.pozdrawiam

Awatar użytkownika
RiseMom
Użytkownik
Użytkownik
Posty:16
Rejestracja:22 sie 2018, o 08:57

Re: Jaka karta paliwowa na UE

Post autor: RiseMom » 7 lis 2018, o 09:55

Jaką ostatniecznie polecacie kartę w tym momencie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”