Ładowność busa.
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Tak się zastanawiam pod co te busy mają wymiary na 10 palet? Przecież to zostaje 100 kg na paletę, już z wagą palety...
- Zoltek
- Użytkownik
- Posty:77
- Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
- Samochód:Renault Master
- Firma:ZolTrans
- Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
- Lokalizacja:małopolskie
- Kontakt:
Re: Ładowność busa.
Są ładunki objętościowe a lekkie i mogą też być na paletach. Woziłem puste boxy na części samochodowe i o ile dobrze pamiętam jeden ważył jakieś 30 kg zatem 20 sztuk to tylko 600 kg.
Re: Ładowność busa.
No, to jest odpowiedź oficjalna. A jest też odpowiedź nieoficjalna - żeby się więcej zmieściło, nawalimy trzy tony, z synowcem do kabiny i jakoś to będzie
- Zoltek
- Użytkownik
- Posty:77
- Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
- Samochód:Renault Master
- Firma:ZolTrans
- Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
- Lokalizacja:małopolskie
- Kontakt:
Re: Ładowność busa.
Nieoficjalnie to są też 10 paletówki z windą i dużym kurnikiem na które ładuje się spokojnie po 2 tony albo i więcej. Ja tu nie mam zamiaru opowiadać i zachęcać do łamania przepisów.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Ładowność busa.
OTWÓRZ OCZY I OGARNIJ RZECZYWISTOŚĆ, CZY BUSY WOŻĄ TYLKO PALETY EURO?daastom pisze:Dzięki Panowie za odpowiedzi. Tak się zastanawiam pod co te busy mają wymiary na 10 palet? Przecież to zostaje 100 kg na paletę, już z wagą palety...
Kwestia jest taka że na dzień dzisiejszy mamy zasadniczo 5 form aut o +/- wymiarach:
8EP 4,25X2,20
9EP 4,65X2,20
10EP 4,85X2,20
10EP 4,25X2,55
12EP 4,85X2,45
Mamy do przewiezienia skrzynię o wadze 100 kg i wymiarach 4,80x2,15 i wysokości 40 cm (wiozłem cos takiego z CH do GB - jakiś element do samolotu) jakiem autem wykonamy taki transport ? oczywiście popularna DZIESIĘCIO PALETÓWKĄ
Kolejnym razem trafiamy ładunek medycznych maseczek 12EP każda ważąca po 50 kg i wysokich na 2,3m, i wykorzystamy do tego celu nasz nowy wynalazek DWUNASTO PALETÓWKĘ
Zasadniczo tendencja jest taka że im mniejsza paka tym większa ładowność auta.
Równie dobrze można drzeć łacha z kolesia który jeździ piętnasto paletówką, ale wozi być może on tylko styropian lub obrazy, ma realnej ładowność z 200-300kg, a być może nigdy nie jeździ przeładowany.
Popatrz sobie na zestawy przestrzenne na autach o DMC 7500kg + przyczepa 3500kg DMC, zauważ że tam masz zabudowę na aucie ponad 7m długą 2,55 szeroką i 3,05 wysoką i uwaga aż 2,5t ładowności, zdejmij z tego wagę kierowcy, paliwa, itd i już pozostaje tam niecałe 2t i zazwyczaj ok 2-2,5t ładowności na przyczepie. W sumie sporo takich aut po Niemczech śmiga zazwyczaj na ATEGO.
- Zoltek
- Użytkownik
- Posty:77
- Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
- Samochód:Renault Master
- Firma:ZolTrans
- Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
- Lokalizacja:małopolskie
- Kontakt:
Re: Ładowność busa.
Tendencja jest taka ze polak bierze najwieksze auto z windą i paleciakiem ktore ma 500 kg ładowności a wozi nim 2000 kg za marne grosze a potem płacze bo dostał mandat za przeladowanie. A po tygodniu robi znowu to samo.
Samochody na zachodzie raczej kupowane sa pod konkretny rodzaj transportu. Chociaż ostanio i tutaj zaczynają kombinować np inloadery o normalnej dlugosci z normalną podłogą i wysoką plandeka aby nie jechać w powrotnej na pusto tylko z paletami.
Samochody na zachodzie raczej kupowane sa pod konkretny rodzaj transportu. Chociaż ostanio i tutaj zaczynają kombinować np inloadery o normalnej dlugosci z normalną podłogą i wysoką plandeka aby nie jechać w powrotnej na pusto tylko z paletami.