Prom do Anglii

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
Dominik89
Użytkownik
Użytkownik
Posty:1
Rejestracja:8 paź 2016, o 02:08
Uprawnienia:B
Prom do Anglii

Post autor: Dominik89 » 9 sty 2017, o 22:55

Witam Panowie, za kilka dni wyruszam w swoją pierwszą trasę :D Wiem, że dużo po wyspach będę jeździł i mam takie pytanie bo mam przeprawiać się promem, a jestem kompletnie zielony. Nie wiem co, gdzie i jak na ten i na tym promie :/ Mój angielski to taki poziom prawie B2 ale wiadomo, że mam obawy czy w ogóle się dogadam i zrozumiem anglika. Jeżeli ktoś może opisać przeprawę promem to będę bardzo wdzięczny :) Szerokości dla Was

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Prom do Anglii

Post autor: jarekvolvo » 10 sty 2017, o 00:55

: Sprawa prosta, jak bzykanie :)
Dostajesz od szefa - to jego sprawa - numer bookingu - bilet ważny jest chyba 7 dni. Jedziesz do portu "za wszystkimi", tzn za ciężarówkami - ogólnie wg znaków, ale w praktyce za tłumem - wybierasz tor, który Ci pasuje ze względu na przewoźnika - P&O, DFDS lub inny, podjeżdżasz do "bramek" gdzie podajesz wszystkie dokumenty - dowód swój, auta i CMRki, ja podaję też nr bookingu na karteczce, dostajesz bilet i kartkę do powieszenia na lusterku z godziną odejścia, na bilecie masz numer "rajki" na której masz stanąć w oczekiwaniu na wjazd na pokład, dojeżdżasz do kontroli - puszczają od razu lub - rzadziej - skierują na rentgena. Zależnie czym jedziesz - plandeka czy kontener, jedziesz pasem "soft side" lub "hard side". Zawsze wszędzie Cię pokierują, obsługa sprawna i doświadczona, to nie Włochy :?
Wjeżdżasz na pokład - pokazują Ci miejsce - zabierasz dokumenty i sprzęt do kąpieli - i lecisz na górny pokład pod prysznic i michę, choć żarcie jest dość drogie - lunch to ok.10 - 15 Ł. Ale za to darmowe napoje.