Zoltek pisze:Tak jak pisałem wcześniej na bliźniaku widziałem takie rzeczy ale to nie są auta do 3.5 tony. Owszem ktoś je rejestruje aby takimi były ale to nie o to chodzi. Na pojedynczym kole nie widziałem nigdy auta o DMC 3500 kg, które ma wiecej niż 2800 kg na haku.
Po drugie dla mnie stwierdzenie samochód + przyczepa i DMC 7000 kg to chory pomysł bo co z tego, że Niemiec nie bierze dzisiaj opłat za autostrady jak w innych krajach już trzeba płacić. Słaby ten argument jak dla mnie.
Po trzecie i najważniejsze chyba to czy takie auto nie powinno czasem mieć tachografu? O ile ja się orientuję to powinno a wtedy szybki transport odpada. Zatem jaki jest sens takiego zestawu? Nie ma i dlatego na drogach można spotkać to cudo sporadycznie.
Oczywiście że tak, każde auto dostawcze które wraz z podpięta przyczepą tworzy zestaw pojazdów o dmc wyższym niż 3500kg i służy do zarobkowego przewozu towarów wymaga zainstalowanego tachografu. Masz kat B jedziesz Busem o dmc 3500kg+ przyczepa lekka 750kg dmc i musisz mieć tach, nie musi być B+E, ale tacho oraz licencja w tym przypadku obowiązkowa.
Jeśli chodzi o ilość takich zestawów to jesteś w błędzie jest ich coraz więcej, kilka late temu były one spotykane tylko i wyłącznie w Holandii, w tej chwili takie zestawu o dmc max 7ton są coraz częściej spotykane, a dla czego? proste, ich nie obowiązują zakazy ruchu, a objętościowo targaja od 16 do 29ep, ostatnio spotkałem iveco S 12EP z 17Ep (7m) przyczepą.